Nauja šeimos automobilio koncepcija: benzininio „Nissan X-Trail“ testas

 (31)
Vienas iš labiausiai prie naujosios šeimos automobilių koncepcijos prisidėjusių gamintojų neabejotinai yra „Nissan“. Gudrūs japonai su „Qashqai“ modeliu tiesiog išsprogdino Europos rinką, privertę namų šeimininkes ar nedidelės šeimos vairuotojus iš vienatūrių persėsti į miesto visureigius.
"Nissan X-Trail"
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Nieko keista, kad į populiarumo segmento gravitacijos centrą buvo „trukteltas“ ir „X-Trail“ modelis, įgavęs gerokai apvalesnes formas ir tapęs formaliu didesniuoju „Qashqai“ broliu.

Mūsų šalyje iš pradžių gamintojo atstovų siūlytas tik su populiaresnėmis dyzelinėmis jėgainėmis „X-Trail“ dabar jau turi pasirinkimą ir ištikimiems benzino gerbėjams. Tai naujasis 1.6 litro darbinio tūrio variklis su turbina, kuris – kaip jau tampa įprasta moderniems agregatams – išspaudžia nemenką 163 AG galią (pasiekus 5600 variklio apsukų per minutę), o maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas 2000-4000 apsukų diapazone.

Tokiu būdu ši jėgainė suteikia pakankamą šiek tiek virš dviejų tonų sveriančio automobilio dinamiką iš esmės visose situacijose. Benzininis „X-Trail“ žvaliai pajuda sankryžose (pajudėtų dar žvaliau, jeigu ne nelabai vykusi sankaba), užtikrintai pagreitėja nuo mažų apsukų (nors jose dar ir nesiekia traukos piko) ir nesunkiai „surenka“ kelioninį greitį autostradose.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Gamintojo deklaravimu, iki 100 km/val. greičio ši versija įsibėgėja per nekuklias 9,7 sek. Maksimalus automobilio greitis siekia 200 km/val. Verta pažymėti, kad traukos pojūtis nedingsta ir važiuojant didesniu greičiu, variklio galia pasiskirsto pakankamame diapazone.

Tuo metu šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė paslaugiai siūlo ekonominius sprendimus. Vos pasiekus 80 km/val. greitį ir smarkiai nespaudžiant akceleratoriaus „X-Trail“ pasiūlo įjungti šeštą pavarą (beje, vairuotojas gali sulaukti ir atvirkščio pasiūlymo, perjungti į žemesnę, jei šešta pavara mėgins tokiu greičiu įveikti kalniuką).

Tokiu būdu po 247 kilometrų „X-Trail“ testo (distancija pasiskirstė tolygiai miesto ir užmiesčio keliams) degalų vartojimo indikatorius rodė pakankamai mielą piniginei 7,4 litro vidurkį šimtui kilometrų. Tiesa, gamintojo deklaracija mišriu režimu dar pretenzingesnė – 6,4 litro.

Beje, automobilis kol kas varomas tik priekiniais ratais. Gamintojo atstovų Lietuvoje teigimu, visais ratais varomam modeliui poreikis nėra jaučiamas, kaip ir automatinei pavarų dėžei. Subjektyviu vertinimu, bent jau už pastarąją būtų verta sumokėti, mat „ilgos“ eigos ir neadekvataus jautrumo sankabos pedalo derinys su šiek tiek pavėluojančiu akceleratoriumi miesto sąlygomis vargina ir ypač nepatiks mažiau patyrusiems vairuotojams.

Šeimos auto

„Nissan“ pavyko šį modelį paversti tikru šeimos automobiliu. Pakankamai talpi bagažinė (550 l arba net 1982 l be antros eilės sėdynių), galybė erdvės ant galinių sėdynių (nors ratų bazė „tik“ – 2705 mm, o viso automobilio ilgis – 4640 mm), kurios mūsų bandytoje „Tekna“ įrangos lygio versijoje dar ir yra stumdomos, taip leidžiant pasirinkti tarp krepšininko gale arba keliolikos asmenų servizui pritaikytos indaplovės bagažinėje.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Be to, bagažinė gali būti plokščiu dugnu, o gali nesunkiai transformuotis į kelių aukščio lygių – panašius kaip šaldytuve – laikiklius. Šie dalykai siunčia teigiamą signalą ieškantiems praktiškumo.

Mintį pratęsia patogūs porankiai ir dėklai smulkiems daiktams (puodelių laikiklis su vėsinimo arba šildymo funkcija yra absoliučiai teisingo požiūrio į smulkmenas pavyzdys), nudžiugino ir labai gera triukšmo izoliacija bei kokybiška garso sistema.

Salonas įrengtas kokybiškai, tačiau medžiagų parinkimui priekaištų vis dėlto yra – 7 tūkstančius kilometrų pravažiavusiame automobilyje jau matyti vairuotojo sėdynės odos dėvėjimosi pėdsakai.

Sėdėjimas visame salone patogus. Kaip ir visuose SUV automobiliuose, apžvalgumas tolokai nuo tobulybės, tačiau bet kokio ūgio vairuotojai gali atsisėsti pakankamai aukštai, nes pečių ar galvos lygyje erdvės netrūksta visomis kryptimis. Be to, „X-Trail“ savo dydžiui pasirodė pakankamai manevringas automobilis, su komfortiškai sureguliuota, tačiau pakankamai standžia ir nesiūbuojančia pakaba.

Beveik 28 tūkstančių eurų vertės miesto visureigis be papildomų priemokų jau turi aklųjų zonų stebėjimo, perspėjimo dėl eismo juostos palikimo, išankstinio perspėjimo apie galimą susidūrimą priekiu, judančių objektų aptikimo sistemas bei apžvalgos kameras, suformuojančias 360 laipsnių vaizdą.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Šiame įrangos lygmenyje – ir odinės sėdynės (priekinės valdomos elektra), 19 colių ratlankiai bei automatiniai LED priekiniai žibintai. Pakankamai konkurencinga paraiška, nenumaldomai populiarėjančiame segmente.

Kas labiausiai patiko: Erdvumas ir kaina.

Kas labiausiai nepatiko: Sankabos netikslumas. Jeigu didžioji jūsų kilometražo dalis yra nuvažiuojama mieste, nerekomenduočiau rinktis mechaninės pavarų dėžės.

Papildomos pastabos:

1. Ypač patiko dešinį priekinį ratą filmuojanti kamera – jos pagalba galima tiek itin tiksliai parkuotis šiuo šonu, tiek manevruoti siaurame plote su papildomomis kliūtimis.

2. Automobilis už papildomą mokestį gali būti ir septynvietis, bet akivaizdu – trečioje eilėje sėdėjimą galima skirti tik už bausmę arba atžalai už kuolą iš matematikos.

3. Nuotraukose matomas modelis turėjo papildomas priekinio ir galinio bamperių apsaugas bei apdailos elementą priekyje. Už juos reikia papildomai susimokėti 755 eurus (paketas „Crossover“).

4. Mūsų bandytas modelis kainuoja 27 tūkst. 790 eurų. Bazinis modelis su benzininiu varikliu – nuo 21 tūkst. 790 eurų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

„Audi Q5“ testas: kaip kartelė keliama aukščiau (27)

Šių metų pradžioje į prekybos salonus (Lietuvos – taip pat) atkeliavo antrosios kartos „Audi Q5“ miesto visureigis. Debiutavęs dar 2008-aisiais pirmosios kartos modelis ilgą laiką buvo geriausiai parduodamas „premium“ SUV savo klasėje, o mūsų šalyje pernai, po sėkmingų akcijų, tapo perkamiausiu šio prekės ženklo modeliu, kai iš salonų išvažiavo 157 automobiliai arba beveik dvigubai daugiau nei 2015-aisiais.

„Hyundai Ioniq“ testas: naujojo pasaulio propaganda (34)

O kas galėjo pagalvoti, kad taip greitai išauš ta vaiski diena dūmais užterštoje automobilių pasaulio padangėje, kai mes Lietuvoje galėsime užduoti šitokį klausimą: sveiki, esu vilnietis, dviejų vaikų tėvas, gyvenu užmiestyje, dirbu centre, o tai kas man geriau – hibridas ar elektromobilis?

„Peugeot 5008“ testas: konkurentus šokiruos kaina specialiai „Motorams“ iš Lisabonos, Portugalija (67)

Kai sužinojau naujojo „Peugeot 5008“ kainą, pagalvojau, kad įsivėlė kažkokia klaida. Bet viskas teisingai – beveik 4,7 m ilgio automobilis, kuris gali būti ir septynvietis, kainuoja nuo 20 tūkst. 900 eurų. Iš konkurentų pigesnis tik „Škoda“ – markės, kurią dažniausiai renkasi dėl patrauklios kainos ir gerų savybių derinio, didysis SUV „Kodiaq“.

„Toyota Prius Plug-In Hybrid“ testas: priklausomybė nuo elektros dopingo specialiai „Motorams“ iš Barselonos, Ispanija (118)

Po pernai pristatyto ketvirtosios kartos „Toyota Prius“ hibridinio automobilio, šiemet debiutavo ir iš tinklo įkraunama versija „Plug-In Hybrid“. Ja ne tik vien elektra galima nuvažiuoti dvigubai didesnį atstumą nei ankstesnės kartos modeliu, bet šis, alternatyvią pavarą turintis, hibridas išsiskiria ir dažniausiai tik superautomobiliuose sutinkamomis technologijomis, taip pat originalia, nuo paprasto hibridinio modelio gerokai besiskiriančia išvaizda.

„Honda Civic“ testas: tekanti saulė visam pasauliui specialiai DELFI iš Barselonos, Ispanija (42)

Ponios ir ponai, prieš jus – jau dešimtosios kartos „Honda Civic“. Keturiasdešimt penkerius metus gaminamas modelis automobilių pramonės mastais atnaujinamas ganėtinai dažnai, tačiau jubiliejinė laida, anot japonų, yra ypatinga. Šį kartą unifikuotas automobilis nuo pat gamybos pradžios skirtas viso pasaulio rinkoms, o „Honda“ teigia, kad tai buvo didžiausias iki šiol jos globalaus vystymo projektas.
Facebook draugai