Nauja šeimos automobilio koncepcija: benzininio „Nissan X-Trail“ testas

 (31)
Vienas iš labiausiai prie naujosios šeimos automobilių koncepcijos prisidėjusių gamintojų neabejotinai yra „Nissan“. Gudrūs japonai su „Qashqai“ modeliu tiesiog išsprogdino Europos rinką, privertę namų šeimininkes ar nedidelės šeimos vairuotojus iš vienatūrių persėsti į miesto visureigius.
"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Nieko keista, kad į populiarumo segmento gravitacijos centrą buvo „trukteltas“ ir „X-Trail“ modelis, įgavęs gerokai apvalesnes formas ir tapęs formaliu didesniuoju „Qashqai“ broliu.

Mūsų šalyje iš pradžių gamintojo atstovų siūlytas tik su populiaresnėmis dyzelinėmis jėgainėmis „X-Trail“ dabar jau turi pasirinkimą ir ištikimiems benzino gerbėjams. Tai naujasis 1.6 litro darbinio tūrio variklis su turbina, kuris – kaip jau tampa įprasta moderniems agregatams – išspaudžia nemenką 163 AG galią (pasiekus 5600 variklio apsukų per minutę), o maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas 2000-4000 apsukų diapazone.

Tokiu būdu ši jėgainė suteikia pakankamą šiek tiek virš dviejų tonų sveriančio automobilio dinamiką iš esmės visose situacijose. Benzininis „X-Trail“ žvaliai pajuda sankryžose (pajudėtų dar žvaliau, jeigu ne nelabai vykusi sankaba), užtikrintai pagreitėja nuo mažų apsukų (nors jose dar ir nesiekia traukos piko) ir nesunkiai „surenka“ kelioninį greitį autostradose.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Gamintojo deklaravimu, iki 100 km/val. greičio ši versija įsibėgėja per nekuklias 9,7 sek. Maksimalus automobilio greitis siekia 200 km/val. Verta pažymėti, kad traukos pojūtis nedingsta ir važiuojant didesniu greičiu, variklio galia pasiskirsto pakankamame diapazone.

Tuo metu šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė paslaugiai siūlo ekonominius sprendimus. Vos pasiekus 80 km/val. greitį ir smarkiai nespaudžiant akceleratoriaus „X-Trail“ pasiūlo įjungti šeštą pavarą (beje, vairuotojas gali sulaukti ir atvirkščio pasiūlymo, perjungti į žemesnę, jei šešta pavara mėgins tokiu greičiu įveikti kalniuką).

Tokiu būdu po 247 kilometrų „X-Trail“ testo (distancija pasiskirstė tolygiai miesto ir užmiesčio keliams) degalų vartojimo indikatorius rodė pakankamai mielą piniginei 7,4 litro vidurkį šimtui kilometrų. Tiesa, gamintojo deklaracija mišriu režimu dar pretenzingesnė – 6,4 litro.

Beje, automobilis kol kas varomas tik priekiniais ratais. Gamintojo atstovų Lietuvoje teigimu, visais ratais varomam modeliui poreikis nėra jaučiamas, kaip ir automatinei pavarų dėžei. Subjektyviu vertinimu, bent jau už pastarąją būtų verta sumokėti, mat „ilgos“ eigos ir neadekvataus jautrumo sankabos pedalo derinys su šiek tiek pavėluojančiu akceleratoriumi miesto sąlygomis vargina ir ypač nepatiks mažiau patyrusiems vairuotojams.

Šeimos auto

„Nissan“ pavyko šį modelį paversti tikru šeimos automobiliu. Pakankamai talpi bagažinė (550 l arba net 1982 l be antros eilės sėdynių), galybė erdvės ant galinių sėdynių (nors ratų bazė „tik“ – 2705 mm, o viso automobilio ilgis – 4640 mm), kurios mūsų bandytoje „Tekna“ įrangos lygio versijoje dar ir yra stumdomos, taip leidžiant pasirinkti tarp krepšininko gale arba keliolikos asmenų servizui pritaikytos indaplovės bagažinėje.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Be to, bagažinė gali būti plokščiu dugnu, o gali nesunkiai transformuotis į kelių aukščio lygių – panašius kaip šaldytuve – laikiklius. Šie dalykai siunčia teigiamą signalą ieškantiems praktiškumo.

Mintį pratęsia patogūs porankiai ir dėklai smulkiems daiktams (puodelių laikiklis su vėsinimo arba šildymo funkcija yra absoliučiai teisingo požiūrio į smulkmenas pavyzdys), nudžiugino ir labai gera triukšmo izoliacija bei kokybiška garso sistema.

Salonas įrengtas kokybiškai, tačiau medžiagų parinkimui priekaištų vis dėlto yra – 7 tūkstančius kilometrų pravažiavusiame automobilyje jau matyti vairuotojo sėdynės odos dėvėjimosi pėdsakai.

Sėdėjimas visame salone patogus. Kaip ir visuose SUV automobiliuose, apžvalgumas tolokai nuo tobulybės, tačiau bet kokio ūgio vairuotojai gali atsisėsti pakankamai aukštai, nes pečių ar galvos lygyje erdvės netrūksta visomis kryptimis. Be to, „X-Trail“ savo dydžiui pasirodė pakankamai manevringas automobilis, su komfortiškai sureguliuota, tačiau pakankamai standžia ir nesiūbuojančia pakaba.

Beveik 28 tūkstančių eurų vertės miesto visureigis be papildomų priemokų jau turi aklųjų zonų stebėjimo, perspėjimo dėl eismo juostos palikimo, išankstinio perspėjimo apie galimą susidūrimą priekiu, judančių objektų aptikimo sistemas bei apžvalgos kameras, suformuojančias 360 laipsnių vaizdą.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Šiame įrangos lygmenyje – ir odinės sėdynės (priekinės valdomos elektra), 19 colių ratlankiai bei automatiniai LED priekiniai žibintai. Pakankamai konkurencinga paraiška, nenumaldomai populiarėjančiame segmente.

Kas labiausiai patiko: Erdvumas ir kaina.

Kas labiausiai nepatiko: Sankabos netikslumas. Jeigu didžioji jūsų kilometražo dalis yra nuvažiuojama mieste, nerekomenduočiau rinktis mechaninės pavarų dėžės.

Papildomos pastabos:

1. Ypač patiko dešinį priekinį ratą filmuojanti kamera – jos pagalba galima tiek itin tiksliai parkuotis šiuo šonu, tiek manevruoti siaurame plote su papildomomis kliūtimis.

2. Automobilis už papildomą mokestį gali būti ir septynvietis, bet akivaizdu – trečioje eilėje sėdėjimą galima skirti tik už bausmę arba atžalai už kuolą iš matematikos.

3. Nuotraukose matomas modelis turėjo papildomas priekinio ir galinio bamperių apsaugas bei apdailos elementą priekyje. Už juos reikia papildomai susimokėti 755 eurus (paketas „Crossover“).

4. Mūsų bandytas modelis kainuoja 27 tūkst. 790 eurų. Bazinis modelis su benzininiu varikliu – nuo 21 tūkst. 790 eurų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Pirmasis važiavimas

Po dešimtmečių tamsos britus aplankė nušvitimas: sudie, Europa, „Rolls-Royce“ reikia vairuoti pačiam (23)

Po tamsos ateina aušra (After the darkness comes Dawn – angl.). Taip „Rolls-Royce“ pristato kabrioletą „Dawn“. Po dešimčių tamsos metų Europos Sąjungoje Didžiuosius bretinus ištiko nušvitimas ir jie pasirinko „Exit“ be galimybės paspausti „Cancel“, tad mes nedvejodami čiupome galimybę praleisti saulėtą pusdienį su pernai pasirodžiusiu vienu prabangiausių pasaulyje kabrioletų „Rolls-Royce Dawn“, nes neaišku, ar paskui tie anglai neužsidarys nuo viso pasaulio apskritai.

„Hyundai Ioniq“ testas: vienas automobilis – trys skirtingos koncepcijos (7)

„Hyundai“ koncernas paskelbė planą, pagal kurį Europoje jis ketina užimti vietą tarp trijų daugiausiai hibridinių arba vien tik elektra varomų automobilių parduodančių gamintojų. Pirmoji šio plano dalis – naujasis „Hyundai Ioniq“ – pirmasis automobilis pasaulyje, kuris gali būti tiek hibridinis, tiek iš tinklo įkraunamas hibridinis, tiek ir varomas vien elektra.

Hibridinio „Kia Niro“ testas: tikslas – nukarūnuoti „Toyota“ (23)

Korėjiečiai iš „Hyundai“ ir dukterinės „Kia“ kompanijos neslepia – pristatę naują „Kia Niro“ ir bendraplatformį „Hyundai Ioniq“ modelius, jie siekė vieno tikslo – nukonkuruoti hibridinių automobilių rinkoje be konkurencijos karaliaujančius japonų gamintojo „Toyota“ modelius. Ar šios pretenzijos pagrįstos aiškinausi „Kia Niro“ ir po dienos vykusiame „Hyundai Ioniq“ pristatyme.

„Maserati Levante“ testas: saldus itališkas gyvenimas (20)

„Levante“ – galintis netikėtai greitai keistis Viduržemio jūros pakrantės vėjas. Manau, rinkodarininkai nesuklydo šiam automobiliui parinkdami vardą. Pirmasis „Maserati“ kompanijos istorijoje visureigis per akimirką iš solidaus, komfortiško, įvaizdį pabrėžiančio automobilio gali pasikeisti į sportišką, veržlų bei griausmingą bolidą. Iš esmės tam tereikia dukart spustelėti mygutį prie pavarų svirties.

Atnaujinto „Peugeot 2008“ testas Lietuvos keliais: minčių kyla įvairių (25)

Ramūnas Pletkus, DELFIAtnaujintas „Peugeot 2008“ modelis – dar vienas pasirinkimas iš prancūzų gamintojo populiariojo 208-uko variacijų plejados. Šios kartos 208 bene geriausiai išmėginome taupumo lenktynėse rudenį, neseniai aprašėme įspūdingas „karštojo“ hečbeko „208 Gti“ galimybes, o dabar atėjo laikas pažvelgti į Europoje septinmyliais batais populiarėjančio mažųjų miesto visureigių segmento atstovą 2008.
Facebook draugai