Nauja šeimos automobilio koncepcija: benzininio „Nissan X-Trail“ testas

 (31)
Vienas iš labiausiai prie naujosios šeimos automobilių koncepcijos prisidėjusių gamintojų neabejotinai yra „Nissan“. Gudrūs japonai su „Qashqai“ modeliu tiesiog išsprogdino Europos rinką, privertę namų šeimininkes ar nedidelės šeimos vairuotojus iš vienatūrių persėsti į miesto visureigius.
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Nieko keista, kad į populiarumo segmento gravitacijos centrą buvo „trukteltas“ ir „X-Trail“ modelis, įgavęs gerokai apvalesnes formas ir tapęs formaliu didesniuoju „Qashqai“ broliu.

Mūsų šalyje iš pradžių gamintojo atstovų siūlytas tik su populiaresnėmis dyzelinėmis jėgainėmis „X-Trail“ dabar jau turi pasirinkimą ir ištikimiems benzino gerbėjams. Tai naujasis 1.6 litro darbinio tūrio variklis su turbina, kuris – kaip jau tampa įprasta moderniems agregatams – išspaudžia nemenką 163 AG galią (pasiekus 5600 variklio apsukų per minutę), o maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas 2000-4000 apsukų diapazone.

Tokiu būdu ši jėgainė suteikia pakankamą šiek tiek virš dviejų tonų sveriančio automobilio dinamiką iš esmės visose situacijose. Benzininis „X-Trail“ žvaliai pajuda sankryžose (pajudėtų dar žvaliau, jeigu ne nelabai vykusi sankaba), užtikrintai pagreitėja nuo mažų apsukų (nors jose dar ir nesiekia traukos piko) ir nesunkiai „surenka“ kelioninį greitį autostradose.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Gamintojo deklaravimu, iki 100 km/val. greičio ši versija įsibėgėja per nekuklias 9,7 sek. Maksimalus automobilio greitis siekia 200 km/val. Verta pažymėti, kad traukos pojūtis nedingsta ir važiuojant didesniu greičiu, variklio galia pasiskirsto pakankamame diapazone.

Tuo metu šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė paslaugiai siūlo ekonominius sprendimus. Vos pasiekus 80 km/val. greitį ir smarkiai nespaudžiant akceleratoriaus „X-Trail“ pasiūlo įjungti šeštą pavarą (beje, vairuotojas gali sulaukti ir atvirkščio pasiūlymo, perjungti į žemesnę, jei šešta pavara mėgins tokiu greičiu įveikti kalniuką).

Tokiu būdu po 247 kilometrų „X-Trail“ testo (distancija pasiskirstė tolygiai miesto ir užmiesčio keliams) degalų vartojimo indikatorius rodė pakankamai mielą piniginei 7,4 litro vidurkį šimtui kilometrų. Tiesa, gamintojo deklaracija mišriu režimu dar pretenzingesnė – 6,4 litro.

Beje, automobilis kol kas varomas tik priekiniais ratais. Gamintojo atstovų Lietuvoje teigimu, visais ratais varomam modeliui poreikis nėra jaučiamas, kaip ir automatinei pavarų dėžei. Subjektyviu vertinimu, bent jau už pastarąją būtų verta sumokėti, mat „ilgos“ eigos ir neadekvataus jautrumo sankabos pedalo derinys su šiek tiek pavėluojančiu akceleratoriumi miesto sąlygomis vargina ir ypač nepatiks mažiau patyrusiems vairuotojams.

Šeimos auto

„Nissan“ pavyko šį modelį paversti tikru šeimos automobiliu. Pakankamai talpi bagažinė (550 l arba net 1982 l be antros eilės sėdynių), galybė erdvės ant galinių sėdynių (nors ratų bazė „tik“ – 2705 mm, o viso automobilio ilgis – 4640 mm), kurios mūsų bandytoje „Tekna“ įrangos lygio versijoje dar ir yra stumdomos, taip leidžiant pasirinkti tarp krepšininko gale arba keliolikos asmenų servizui pritaikytos indaplovės bagažinėje.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Be to, bagažinė gali būti plokščiu dugnu, o gali nesunkiai transformuotis į kelių aukščio lygių – panašius kaip šaldytuve – laikiklius. Šie dalykai siunčia teigiamą signalą ieškantiems praktiškumo.

Mintį pratęsia patogūs porankiai ir dėklai smulkiems daiktams (puodelių laikiklis su vėsinimo arba šildymo funkcija yra absoliučiai teisingo požiūrio į smulkmenas pavyzdys), nudžiugino ir labai gera triukšmo izoliacija bei kokybiška garso sistema.

Salonas įrengtas kokybiškai, tačiau medžiagų parinkimui priekaištų vis dėlto yra – 7 tūkstančius kilometrų pravažiavusiame automobilyje jau matyti vairuotojo sėdynės odos dėvėjimosi pėdsakai.

Sėdėjimas visame salone patogus. Kaip ir visuose SUV automobiliuose, apžvalgumas tolokai nuo tobulybės, tačiau bet kokio ūgio vairuotojai gali atsisėsti pakankamai aukštai, nes pečių ar galvos lygyje erdvės netrūksta visomis kryptimis. Be to, „X-Trail“ savo dydžiui pasirodė pakankamai manevringas automobilis, su komfortiškai sureguliuota, tačiau pakankamai standžia ir nesiūbuojančia pakaba.

Beveik 28 tūkstančių eurų vertės miesto visureigis be papildomų priemokų jau turi aklųjų zonų stebėjimo, perspėjimo dėl eismo juostos palikimo, išankstinio perspėjimo apie galimą susidūrimą priekiu, judančių objektų aptikimo sistemas bei apžvalgos kameras, suformuojančias 360 laipsnių vaizdą.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Šiame įrangos lygmenyje – ir odinės sėdynės (priekinės valdomos elektra), 19 colių ratlankiai bei automatiniai LED priekiniai žibintai. Pakankamai konkurencinga paraiška, nenumaldomai populiarėjančiame segmente.

Kas labiausiai patiko: Erdvumas ir kaina.

Kas labiausiai nepatiko: Sankabos netikslumas. Jeigu didžioji jūsų kilometražo dalis yra nuvažiuojama mieste, nerekomenduočiau rinktis mechaninės pavarų dėžės.

Papildomos pastabos:

1. Ypač patiko dešinį priekinį ratą filmuojanti kamera – jos pagalba galima tiek itin tiksliai parkuotis šiuo šonu, tiek manevruoti siaurame plote su papildomomis kliūtimis.

2. Automobilis už papildomą mokestį gali būti ir septynvietis, bet akivaizdu – trečioje eilėje sėdėjimą galima skirti tik už bausmę arba atžalai už kuolą iš matematikos.

3. Nuotraukose matomas modelis turėjo papildomas priekinio ir galinio bamperių apsaugas bei apdailos elementą priekyje. Už juos reikia papildomai susimokėti 755 eurus (paketas „Crossover“).

4. Mūsų bandytas modelis kainuoja 27 tūkst. 790 eurų. Bazinis modelis su benzininiu varikliu – nuo 21 tūkst. 790 eurų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

„Kia Rio“ testas: didelės korėjiečių viltys Europoje specialiai „Motorams“ iš Lisabonos (16)

„Toyota Yaris“, „Renault Clio“, „Hyundai i20“. Tai yra populiariausių B segmento automobilių Lietuvoje trejetukas – šioje klasėje yra kelios dešimtys automobilių, tarp kurių – ir „Kia Rio“. Nors jis – toli gražu ne lyderis, tačiau su nauju modeliu korėjiečių gamintojas sieja dideles viltis.

„Toyota C-HR“ testas Lietuvos keliais: nesustabdomai besidauginanti bacila (86)

It gripu sergantys pacientai iš Lietuvos poliklinikų, visoje planetoje į gatves masiškai plūsta miesto visureigiai. Nesustabdomai besidauginanti SUV modelių bacila be gailesčio pjauna kitų segmentų pardavimus, tuo metu pati kasmet vien Europoje paaugdama penktadaliu.

„Volvo V90 Cross Country“ testas: sukurtas nuotykiams ir tolimoms kelionėms specialiai „Motorams“ iš Ostersundo, Švedijos (77)

Vienas iš tų nedaugelio gamintojų, kuris žiemą savo automobilius mėgsta pristatyti ne pietinėje Europoje, o šiaurėje, yra „Volvo“ – būtent čia, Švedijos gilumoje, atvykome išbandyti naujojo „Volvo V90 Cross Country“, taip pat iš tinklo įkraunamo hibridinio SUV „XC90 T8“.

„Nissan Micra“ testas: kaip diena nuo nakties (28)

Naujasis „Nissan Micra“ nuo savo pirmtako skiriasi kaip diena nuo nakties. Tiesą pasakius, naujasis „Nissan Micra“ nuo visų keturių savo pirmtakų skiriasi kaip diena nuo nakties. Gerai, nebevyniokime į vatą: per trisdešimt penkerius metus gamybos prie asfalto prisilietę visi penkių kartų „Nissan Micra“ modeliai vienas nuo kito skyrėsi kaip diena nuo nakties. Bet kuris nuo bet kurio.

„Subaru“ bandymai Laplandijoje: tradicinių gamintojų opozicijoje (44)

Tampa smagia tradicija kiekvieną žiemą dalyvauti šio metų laiko fiestoje, į kurią sukviečia japoniškos „Subaru“ markės atstovai. Šiemet lankėmės Laplandijoje, kur ledo ir sniego trasose išbandėme visus šio japonų gamintojo modelius.
Facebook draugai