Nauja šeimos automobilio koncepcija: benzininio „Nissan X-Trail“ testas

 (31)
Vienas iš labiausiai prie naujosios šeimos automobilių koncepcijos prisidėjusių gamintojų neabejotinai yra „Nissan“. Gudrūs japonai su „Qashqai“ modeliu tiesiog išsprogdino Europos rinką, privertę namų šeimininkes ar nedidelės šeimos vairuotojus iš vienatūrių persėsti į miesto visureigius.
"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Nieko keista, kad į populiarumo segmento gravitacijos centrą buvo „trukteltas“ ir „X-Trail“ modelis, įgavęs gerokai apvalesnes formas ir tapęs formaliu didesniuoju „Qashqai“ broliu.

Mūsų šalyje iš pradžių gamintojo atstovų siūlytas tik su populiaresnėmis dyzelinėmis jėgainėmis „X-Trail“ dabar jau turi pasirinkimą ir ištikimiems benzino gerbėjams. Tai naujasis 1.6 litro darbinio tūrio variklis su turbina, kuris – kaip jau tampa įprasta moderniems agregatams – išspaudžia nemenką 163 AG galią (pasiekus 5600 variklio apsukų per minutę), o maksimalus 240 Nm sukimo momentas pasiekiamas 2000-4000 apsukų diapazone.

Tokiu būdu ši jėgainė suteikia pakankamą šiek tiek virš dviejų tonų sveriančio automobilio dinamiką iš esmės visose situacijose. Benzininis „X-Trail“ žvaliai pajuda sankryžose (pajudėtų dar žvaliau, jeigu ne nelabai vykusi sankaba), užtikrintai pagreitėja nuo mažų apsukų (nors jose dar ir nesiekia traukos piko) ir nesunkiai „surenka“ kelioninį greitį autostradose.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Gamintojo deklaravimu, iki 100 km/val. greičio ši versija įsibėgėja per nekuklias 9,7 sek. Maksimalus automobilio greitis siekia 200 km/val. Verta pažymėti, kad traukos pojūtis nedingsta ir važiuojant didesniu greičiu, variklio galia pasiskirsto pakankamame diapazone.

Tuo metu šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė paslaugiai siūlo ekonominius sprendimus. Vos pasiekus 80 km/val. greitį ir smarkiai nespaudžiant akceleratoriaus „X-Trail“ pasiūlo įjungti šeštą pavarą (beje, vairuotojas gali sulaukti ir atvirkščio pasiūlymo, perjungti į žemesnę, jei šešta pavara mėgins tokiu greičiu įveikti kalniuką).

Tokiu būdu po 247 kilometrų „X-Trail“ testo (distancija pasiskirstė tolygiai miesto ir užmiesčio keliams) degalų vartojimo indikatorius rodė pakankamai mielą piniginei 7,4 litro vidurkį šimtui kilometrų. Tiesa, gamintojo deklaracija mišriu režimu dar pretenzingesnė – 6,4 litro.

Beje, automobilis kol kas varomas tik priekiniais ratais. Gamintojo atstovų Lietuvoje teigimu, visais ratais varomam modeliui poreikis nėra jaučiamas, kaip ir automatinei pavarų dėžei. Subjektyviu vertinimu, bent jau už pastarąją būtų verta sumokėti, mat „ilgos“ eigos ir neadekvataus jautrumo sankabos pedalo derinys su šiek tiek pavėluojančiu akceleratoriumi miesto sąlygomis vargina ir ypač nepatiks mažiau patyrusiems vairuotojams.

Šeimos auto

„Nissan“ pavyko šį modelį paversti tikru šeimos automobiliu. Pakankamai talpi bagažinė (550 l arba net 1982 l be antros eilės sėdynių), galybė erdvės ant galinių sėdynių (nors ratų bazė „tik“ – 2705 mm, o viso automobilio ilgis – 4640 mm), kurios mūsų bandytoje „Tekna“ įrangos lygio versijoje dar ir yra stumdomos, taip leidžiant pasirinkti tarp krepšininko gale arba keliolikos asmenų servizui pritaikytos indaplovės bagažinėje.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Be to, bagažinė gali būti plokščiu dugnu, o gali nesunkiai transformuotis į kelių aukščio lygių – panašius kaip šaldytuve – laikiklius. Šie dalykai siunčia teigiamą signalą ieškantiems praktiškumo.

Mintį pratęsia patogūs porankiai ir dėklai smulkiems daiktams (puodelių laikiklis su vėsinimo arba šildymo funkcija yra absoliučiai teisingo požiūrio į smulkmenas pavyzdys), nudžiugino ir labai gera triukšmo izoliacija bei kokybiška garso sistema.

Salonas įrengtas kokybiškai, tačiau medžiagų parinkimui priekaištų vis dėlto yra – 7 tūkstančius kilometrų pravažiavusiame automobilyje jau matyti vairuotojo sėdynės odos dėvėjimosi pėdsakai.

Sėdėjimas visame salone patogus. Kaip ir visuose SUV automobiliuose, apžvalgumas tolokai nuo tobulybės, tačiau bet kokio ūgio vairuotojai gali atsisėsti pakankamai aukštai, nes pečių ar galvos lygyje erdvės netrūksta visomis kryptimis. Be to, „X-Trail“ savo dydžiui pasirodė pakankamai manevringas automobilis, su komfortiškai sureguliuota, tačiau pakankamai standžia ir nesiūbuojančia pakaba.

Beveik 28 tūkstančių eurų vertės miesto visureigis be papildomų priemokų jau turi aklųjų zonų stebėjimo, perspėjimo dėl eismo juostos palikimo, išankstinio perspėjimo apie galimą susidūrimą priekiu, judančių objektų aptikimo sistemas bei apžvalgos kameras, suformuojančias 360 laipsnių vaizdą.

"Nissan X-Trail"
"Nissan X-Trail"
© DELFI (M. Ažušilio nuotr.)

Šiame įrangos lygmenyje – ir odinės sėdynės (priekinės valdomos elektra), 19 colių ratlankiai bei automatiniai LED priekiniai žibintai. Pakankamai konkurencinga paraiška, nenumaldomai populiarėjančiame segmente.

Kas labiausiai patiko: Erdvumas ir kaina.

Kas labiausiai nepatiko: Sankabos netikslumas. Jeigu didžioji jūsų kilometražo dalis yra nuvažiuojama mieste, nerekomenduočiau rinktis mechaninės pavarų dėžės.

Papildomos pastabos:

1. Ypač patiko dešinį priekinį ratą filmuojanti kamera – jos pagalba galima tiek itin tiksliai parkuotis šiuo šonu, tiek manevruoti siaurame plote su papildomomis kliūtimis.

2. Automobilis už papildomą mokestį gali būti ir septynvietis, bet akivaizdu – trečioje eilėje sėdėjimą galima skirti tik už bausmę arba atžalai už kuolą iš matematikos.

3. Nuotraukose matomas modelis turėjo papildomas priekinio ir galinio bamperių apsaugas bei apdailos elementą priekyje. Už juos reikia papildomai susimokėti 755 eurus (paketas „Crossover“).

4. Mūsų bandytas modelis kainuoja 27 tūkst. 790 eurų. Bazinis modelis su benzininiu varikliu – nuo 21 tūkst. 790 eurų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Pažintis su „Porsche Panamera“: staiga visi maršrutai tampa patrauklūs (5)

Vargu ar dažnas mūsų į Lenkiją važiuoja vien pasigėrėti jos gamta. Tačiau šiaurinė mūsų kaimynės dalis labai graži. Ypač žvelgiant pro „Porsche“ langą...

BMW keičiasi ir puola plačiu frontu (35)

Pralaužusi ledus su revoliuciniais „i“ serijos modeliais, BMW puola plačiu frontu ir bemaž visoje gamoje – nuo 2 iki 7 serijos – siūlo iš tinklo įkraunamas hibridines jėgaines.

„Alfa Romeo Giulia“ testas: didžiojo prisikėlimo pradžia (41)

Vadinamojo D segmento sedano „Alfa Romeo“ neturėjo nuo 2011 metų, kai baigėsi modelio 159 gamyba. Ir po penkerių metų įvairiausių gandų, spekuliacijų bei atidėliojimų balandžio mėnesį į gatves pagaliau išriedėjo naujoji „Alfa Romeo Giulia“. O šį rudenį – ir į mūsų šalies kelius.

„Škoda Kodiaq“ testas: lietuviškas standartas (94)

„Škoda“ Lietuvoje turi itin daug gerbėjų ir naujojo SUV debiutas neabejotinai dar labiau padidins šios markės populiarumą. Kitaip ir būti negali – žadama, kad vokiškomis technologijomis paremtas čekiškas septynvietis SUV kainuos panašiai, kiek gerokai mažesnis „Tiguan“ (nuo 22 tūkst. eurų), o tai beveik dvigubai mažiau nei panašaus dydžio septynviečiai automobiliai iš Korėjos.

Naujasis „KIA Niro“: kur juda pasaulis (14)

Automobilių pasaulis šiuo metu gravituoja keliomis aiškiomis kryptimis: iš inžinierių stovyklos gauname vis spartesnės elektrifikacijos vektorių, o iš marketologų – visuotinio kraustymosi į SUV modelius bumą. Šie vėjai vis smarkiau dvelkia Europos žemyne, kur miesto visureigių segmentas auga sparčiausiai, o elektriniai bei hibridiniai modeliai populiarėja ir dėl griežtėjančių išmetamųjų dujų ribojimų.
Facebook draugai