Jeigu nori universalaus automobilio, nieko geresnio už „Audi A6 Allroad“ nerasi ir tokiu atveju dar liks 200 tūkst. Lt su trupučiu. Jeigu ieškai sedano, kuris parodytų, kad nežinai, kas yra ekonominė klasė, greičiausiai spręsi BMW 7-serijos, „Audi A8“ ir „Mercedes-Benz“ S-klasės rebusą. Kuris iš jų geresnis? Jeigu nesate užkietėjęs vienos ar kitos markės gerbėjas, apsispręsti gali būti velniškai sunku – visi šie „vokiečiai“ yra tarsi prašmatnaus gyvenimo sinonimai. Tačiau „Maserati“ sako, kad jeigu norite važinėti ne tik prabangiai, bet ir azartiškai, be minėtos trijulės turite išbandyti ir naująjį „Quattroporte“.

Oficialus šio modelio debiutas įvyks sausį Detroito automobilių parodoje, o prieš premjerą buvome pakviesti į Nicą, kur galėjome susipažinti su šia intriguojančia naujiena.

„Quattroporte“ modelis pirmą kartą pasirodė dar 1963 m., tad šiemet jis švenčią garbingą 50-ies metų jubiliejų. „Maserati“ savo flagmaną vadina greičiausiu pasaulyje sedanu ir daro viską, kad išlaikytų šį titulą. Šiemet debiutuojančio šeštos kartos modelio spidometro rodyklė perkopia 300 km/val. ribą.

Kurdami naująjį „Quattroporte“ italai buvo užsibrėžę pagerinti keletą ankstesnio modelio savybių. Be jau minėto dinamiškumo, kompanija iš Modenos siekė automobilį padaryti erdvesnį, tačiau kartu išlaikyti ir tai, dėl ko jis yra vertinamas – t.y. valdymo savybes.

Sėdus prie vairo penktame pagal gyventojų skaičių Prancūzijos mieste Nicoje, greitai supranti, koks didelis šis automobilis. Nuo pat ryto eismas čia intensyvus, o motorolerių pilnos gatvės net ir žiemą. Važinėti čia tokiu limuzinu – užduotis ne iš lengvųjų.

„Quattroporte“ ilgis pastebimai išaugo – dabar jis siekia 5,26 m, o už ankstesnį modelį naujokas yra net 21 cm ilgesnis. „Maserati“ automobilį ištempė dėl vienos paprastos priežasties – kad salone, o ypač galinėje dalyje, būtų erdviau. Padarius tai esą jau galima konkuruoti su BMW, „Mercedes“ ir „Audi“ flagmanais, kuriuos kaip prabangius ir pakankamai erdvius automobilius itin vertina turtingi pirkėjai Azijoje. Žvelgiant iš tokių klientų perspektyvos, jeigu jie pasirinks važinėti įsitaisę ant galinės sėdynės, vietos užteks per akis, nesvarbu, kokio ūgio ar sudėjimo bebūtų.

„Maserati“ dizaino vadovas Lorenzo Ramaciotti, praleidęs daugiau nei tris šlovingus dešimtmečius „Pininfarina“ kompanijoje, apie šeštos kartos „Quattroporte“ išvaizdą DELFI sakė: „Tai buvo didžiausias automobilis per daugiau nei 40 metų, kai esu automobilių dizaineris. Norėjau išvengti masiškumo“. Iš tiesų, nors „Quattroporte“ ir padidėjo, žvelgiant iš išorės jis neatrodo gremėzdiškai. Matyti, kad italai pasistengė išlaikyti elegantiškas linijas, ir kad kiekviena dizaino detalė susijungia į harmoningą visumą.

L. Ramaciotti pabrėžė, kad naujajame „Quattroporte“ siekta išlaikyti ankstesnių „Maserati“ modelių elementus: plačias priekines groteles, tris angas šonuose, ilgą automobilio „nosį“, trikampius berėmius durelių stiklus. Tiesa, gyvu priekaištu italams gali tapti galinė automobilio dalis, ir ypač žibintai – visa tai atrodo kaip jau matyti „Audi“ akcentai.

Padidinę „Quattroporte“ ilgį „Maserati“ rizikavo. Iki šiol šis modelis buvo vertinamas ne tik dėl kokybės, bet ir dėl puikių valdymo savybių. Ar galima tą patį sakyti ir apie 5,26 m limuziną? Galima, jeigu jo svorio paskirstymas yra santykiu 50:50. „Maserati“ inžinieriai automobilio pristatyme pripažino, kad tai nebuvo lengva, tačiau jie su užduotimi susitvarkė. Iš Nicos centro pasukus į užmiestį gana greitai pasiekiame kalvotas apylinkes, kuriose galima įsitikinti, kad skrieti serpantinais naujuoju „Quattroporte“ – vienas malonumas. Tokį įspūdį kuria ne tik idealus svorio paskirstymas, bet ir neįtikinamai tikslus vairo mechanizmo darbas. Laikydamas vairaratį jautiesi tikru padėties šeimininku, jis tiksliai perduoda visą informaciją apie važiavimo savybes.

Varikliai - bendromis jėgomis su „Ferrari“

Be abejonės, šarmo naujajam „Quattroporte“ suteikia ir jo techniniai duomenys. Nicoje išbandėme galingiausią versiją su 3.8 l, V8 varikliu. Šis agregatas pakeitė ankstesnį „Quattroporte GT S“ montuotą 4.7 l, V8 variklį. Nors darbinis tūris sumažėjo beveik litru, tačiau galia išaugo 18 proc., o sukimo momentas – net 39 proc.

Naujasis 3.8 l variklis yra su dviem turbinomis ir išvysto 530 AG (esant 6800 aps./min.). Įspūdingu 650 Nm sukimo momentu vairuotojas gali mėgautis jau esant 2000 aps./min., o įjungus „overboost“ funkciją sukimo momentas išauga iki 710 Nm.

Važiuojant šiuo galiniais ratais varomu sedanu, iš pradžių sunku patikėti, kad po variklio gaubtu slypi V8 variklis. Riedant ramiai jis „murkia“ ganėtinai tyliai ir atrodo vangus. Vis dėlto užtenka įjungti „Sport“ režimą, spustelėti iki maždaug 4200 aps./min. ribos ir atrodo, kad automobilį būtų kas nors pakeitę. Reakcija į greičio pedalo paspaudimą suintensyvėja, variklis ima grėsmingai riaumoti ir tuomet nebekyla abejonių, kokia „širdis“ į priekį varo šį „italą“.

Gamintojai neslepia, kad dvejopas automobilio charakteris yra ekologinių reikalavimų pasekmė. „Maserati“ privalėjo pagerinti ekonomiškumą – patobulinti variklius ir sumažinti svorį. Nors ilgis ir padidėjo, naudodami aliuminio detales jie nuo „Quattroporte“ įstengė „nurėžti“ apie 100 kg. Taigi teoriškai pagerinti ekonomiškumą pavyko – deklaruojama, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 11,9 l/100 km, tačiau realybėje tokie skaičiai atrodo sunkiai įsivaizduojami. Net ir važiuojant ramiai mažiau nei 16 l/100 km informacinis kompiuteris nerodė, o bandant maksimalias automobilio galimybes teko susitaikyti su didesniu nei 20 l/100 km vidurkiu.

Pamirštant tai, naujasis „Quattroporte“ yra „Maserati“ tradicijų triumfas. Jis ir toliau gali vadintis greičiausiu pasaulyje sedanu, nuo šiol skriejančiu 307 km/val. greičiu (+20 km/val. lyginat su pirmtaku). Gamintojai ne tik padidino greitį, bet ir 0,3 sek. pagerino įsibėgėjimą iki 100 km/val. – dabar šis malonus procesas trunka tik 4,7 sek.

„Maserati“ didžiuodamiesi pabrėžia, kad jų naudojami varikliai yra sukurti ir gaminami kartu su „Ferrari“ kompanija. Be minėto V8 variklio naujos kartos „Quattroporte“ pirkėjams bus siūlomas ir pigesnis V6 agregatas, kuris yra ganėtinai artimas „vyresniajam broliui“. Jo charakteristikos – 410 AG (esant 5500 aps./min.) ir 550 Nm (esant 1500-5000 aps./min.). Prie techninių naujienų galima priskirti ir tai, kad pirmą kartą „Quattroporte“ turės ir versiją su visų varančiųjų ratų sistema, tiesa, ji bus siūloma tik su silpnesniu V6 varikliu.

Nauja „Maserati“ atstovybė Lietuvoje

Apibendrinant galima pasakyti, kad „Maserati“ siekis konkuruoti su BMW, „Audi“ ir „Mercedes“ flagmanais atrodo keistai. Pirmiausia, vokiečiai italus pranoksta pagal salono kokybę – kai kurios naujojo „Quattroporte“ apdailos medžiagos kelia rimtų abejonių (ypač turint galvoje numatomą automobilio kainą). Antra, automobilio pakabos darbas nesužavėjo net ir padorios būklės Prancūzijos keliuose, ji labiau panaši į sportinio kupė nei į prabangaus sedano važiuoklę, tad vokiški limuzinai mėgstantiems patogų važiavimą vis vien išliks prioritetiniu pasirinkimu.

Kita vertus, „Maserati“ yra visiškai kitoks nei minėti konkurentai iš Vokietijos. Jis puikiai valdomas, pašėlusiai greitas, turi galingus variklius ir atrodo taip, tarsi būtų nuvažiavęs nuo Milano mados savaitės podiumo. Kad ir kiek vietos jis turėtų ant galinės sėdynės, labiau norisi įsitaisyti prie vairo ir mėgautis kiekvienu azartiško važiavimo kilometru.

Jeigu galite sau leisti įsigyti naują „Maserati“, tačiau iki šiol to nedarėte, nes Lietuvoje nebuvo šios markės atstovų, po mėnesio situacija pasikeis. Vilniuje sausio pabaigoje duris planuoja atverti pirmasis mūsų šalyje „Maserati“ salonas. Teisė atstovauti šiai markei ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse suteikta „Modus grupei“. Lietuviai mūsų regione „Maserati“ atstovais taps vietoje „Modena Motors“ įmonės iš Latvijos, kuriai palikta teisė teikti garantinio aptarnavimo paslaugas.

Artimiausiais metais naujų „Maserati“ salonų atidarymai visame pasaulyje turėtų tapti dažna švente. Kompanija užsibrėžė iki 2015 m. pabaigos pasiekti tai, kas dabar atrodo sunkiai įgyvendinama – metinius pardavimus padidinti nuo 6 tūkst. iki 50 tūkst. vnt. Italai į ateitį žvelgia optimistiškai dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, jie plės modelių gamą, kurioje dar šiemet atsiras mažesnis už „Quattroporte“ sedanas „Ghibli“, kiek vėliau pasirodys SUV visureigis „Levante“, kalbama ir dar apie vieno – sportiško kupė pasirodymą, kurio gamyba dar tik svarstoma. Antra, „Maserati“ planuoja didinti atstovybių skaičių nuo 250 dabar iki maždaug 425 salonų 2015-aisiais.

Nicoje italų kompanijos atstovai DELFI tikino, kad jų plėtros planas paremtas ne Europos rinka, o numatoma sėkme Azijoje bei JAV. Pagrindiniu „Maserati“ taikiniu taps sparčiai besidauginantys turtuoliai iš Kinijos, o europiečiams parduodamų šios markės automobilių skaičius sudarys tik apie 15 proc.

Maserati Quattroporte“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3798 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 390 kW/530 AG/6800 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 650 Nm/2000-4000 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 5262 mm
Plotis: 1948 mm
Aukštis: 1481 mm
Važiuoklės bazė: 3171 mm
Svoris: 1900 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,7 sek.
Maksimalus greitis: 307 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 11,9 l/100 km
CO2 emisija: 278 g/km
Bagažinės tūris: 530 l
Kaina: 500 000 Lt (numatoma)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (242)