„Lexus RX“ testas Lietuvoje: žiemos palydos ant aštrių briaunų

 (57)
Jungtinėse Amerikos Valstijose „Lexus RX“ nuo pat jo pristatymo yra geriausiai perkamas prabangus SUV. Tokią sėkmės istoriją iš dalies lėmė ir tai, kad japonai buvo vieni iš pirmųjų šioje rinkos nišoje, startavę dar 1997 metais.
"Lexus RX 450h"
"Lexus RX 450h"
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Dabar dienos šviesą išvydo ketvirtosios kartos miesto visureigis. Kolega Jurgis Paplaitis jau aplankė jį Portugalijoje, o dabar „RX“ pasiekė mūsų šalies kelius, tad atėjo laikas išmėginti jį kasdienėje aplinkoje. Suprantama, mus labiausiai domina populiariausias „RX 450h“ modelis su hibridine pavara.

Hibridinė sėkmė – ir Lietuvoje

„h“ raidele pažymėtas „Lexus RX“ yra sėkmingiausias tarp visų koncerno hibridinių automobilių. Skaičiuojant nuo 2012 metų, būtent šio visureigio pardavimai sudaro 52 proc. visos „Lexus“ automobilių su hibridine jėgaine gamos.

Japonų gamintojo atstovų Lietuvoje teigimu, mūsų šalyje beveik 90 procentų iš salonų išriedančių „Lexus“ yra hibridiniai, tad tokia jėgos agregatų sistema jau sunkiai atsiejama nuo markės pavadinimo. Lietuviai vertina tokią modelių versiją dėl mažesnių sąnaudų ir didesnės likutinės vertės, kuri palengvina situaciją automobilį vėliau realizuojant antrinėje rinkoje.

Naujos kartos visureigis įgavo aštriabriaunį, visuose naujuose „Lexus“ modeliuose perduodamą dizainą. Dabar „RX“ atrodo patrauklesnis ir modernesnis, tačiau, reikia pripažinti, šio gamintojo dizainas – specifinis. Lyg kalendra ar anyžis – žmonės labai mėgsta arba nustato pasibaisėjimo miną. Kitaip tariant, abejingų šio automobilio išvaizda nepalieka, gatvėje jis nesunkiai atpažįstamas.

"Lexus RX 450h"
"Lexus RX 450h"
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Taip pat dabar „RX“ tapo didesnis – vien ratų bazė pailgėjo 50,8 mm (iki 2790 mm), todėl salono erdvei jokių priekaištų – čia patogiai jausis tiek stambesnis, tiek aukštesnis. Tačiau ir parametrais mašina yra nemenka: 4890 mm ilgio, 1895 mm pločio ir 1685 mm aukščio. Tokio dydžio visureigio bagažinė galėjo nudžiuginti labiau, bet specifinis kėbulo siluetas ir vieta baterijai jai neleidžia pranokti 539 l.

Vidaus malonumai

Salone džiugina 12,3 colių skersmens centrinis ekranas (nuo „Executive“ komplektacijos) – net gaila, kad jis nėra jautrus lietimui ir montuojamas kiek atitrauktas nuo vairuotojo. Bet kokiu atveju, naudojantis manipuliatoriumi nesudėtingai aptinkamos visos reikalingos funkcijos – „Lexus“ montuoja vieną iš intuityviausiai suprantamų ir patogiausiai išdėstytų multimedijos įrenginių „premium“ segmento rinkoje.

Salono medžiagos tradiciškai „glosto“ akį parinkimu ir kokybe, o apie šio gamintojo montuojamą „Mark Levinson“ garso sistemą (nuo „Luxury“ komplektacijos) jau rašiau atnaujinto „Lexus GS“ pristatyme – ji yra verta plojimų po kiekvienos dainos.

"Lexus RX 450h"
"Lexus RX 450h"
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Japonai įdiegė sumanią (būtent sumanią, o ne šiaip išmanią) automatinių šviesų sistemą, iš vairuotojo nereikalaujančią jokių pastangų. Ilgosios šviesos ne šiaip pačios persijungia, tačiau „mato“ konkrečius automobilius priekyje ir savotiškai „iškerpa“ juos, šviesos srautą nukreipdamos tik ten, kur reikia jums.

„Šiuolaikinis hedonistas“

3.5 litro darbinio tūrio benzininis V6 variklis užtikrina solidžius pojūčius smarkiau spustelėjus akceleratorių tiek žemesnėse, tiek aukštesnėse apsukose, nepaisant to, kad maksimali 263 AG galia pasiekiama prie 6000 aps./min., o 335 Nm maksimalus sukimo momentas – prie 4600 aps./min.

Hibridinėje pavaroje jam asistuoja du elektriniai varikliai (su jais automobilio nominali galia pasiekia 313 AG) ant abiejų ašių ir gale montuojama baterija. Važiuojant aktyviau ši sistema „maitinama“ benzininio motoro ir taip pat kaupia rekuperacinę energiją, kurią vėliau „grąžina“, kai automobilis nereikalauja didelės galios, pavyzdžiui – slenkant spūstyse.

Prie malonaus vairavimo pojūčio prisideda labai greitai ir tiksliai veikianti automatinė 8 laipsnių E-CVT transmisija-variatorius.

Techninėse specifikacijose nurodoma, kad iki 100 km/val. šis „RX“ gali įsibėgėti per 8 sekundes. Vairuojant realybėje dėl šio parametro kilo abejonių, bet toks įspūdis susidaro galbūt dėl to, kad automobilis visa savo esybe alsuoja ne „agresyvaus lakstytojo“, bet „šiuolaikinio hedonisto“ charakteriu. Jis labiau pridera kasdien savo statuso gatvėse įrodinėti neprivalančiam vairuotojui.

Miške negimęs, bet nesibaimina

Nors nuo asfalto šie visureigiai nužengia taip pat dažnai, kaip mūsų premjero nuomonė išlieka nepakitus parą, tačiau pelkėmis dar nepavirtę miško keliai jiems tikrai nesukels vargo. Gausiai sniegu padengtą stačią įkalnę mūsų bandymo metu „Lexus RX“ įveikdavo tiek pajudėjus nuo kalno apačios, tiek nuo vidurio ir tikrai šių nuopelnų negalima priskirti vien naujoms kokybiškoms padangoms.

Automobilis turi gana aukštą prošvaisą (21 cm), yra varomas visais ratais (mūsų bandytas), todėl tokie išbandymai, kaip viena kita didesnė pusnis ar miško keleliai, jam nė motais.

"Lexus RX 450h"
"Lexus RX 450h"
© Gamintojo nuotr.

Šiokį tokį diskomforto jausmą kėlė per „lengvas“ vairas – tam tikrais momentais jam dėl to pritrūkdavo tikslumo. Sprendimas – greičiausiai komforto ir moteriškosios auditorijos vardan, tad pratusiems prie adekvatesnio valdymo ant slidaus kelio gali tekti skirti laiko prisiderinti. O, štai, stabdžiai suderinti puikiai – labai tikslūs ir adekvatūs 2,2 tonos svorio automobiliui.

Pakaba sukūrė šiek tiek per standžios įspūdį – ant smulkesnių nelygumų norėdavosi mažesnio purtymosi. Tačiau tokio kelio buvo tik mažos atkarpos, visais kitais atvejais visureigis važiuoja subalansuotai, tad dienos pabaigoje šias smulkmenas vis tiek užgožė bendras komfortabilaus vairavimo pojūtis.

Kas labiausiai patiko: Solidus, erdvus, patogus.

Kas labiausiai nepatiko: Subjektyviai norėtųsi tikslesnio vairo.

Papildomos pastabos:

1. Per 230 kilometrų bandymo (45 proc. užmiestyje, 50 proc. mieste, 5 proc. miškuose) automobilis šimtui kilometrų vidutiniškai degino 9 litrus benzino. Subjektyviu vertinimu, tai tikrai geras rezultatas atsižvelgiant į benzininio variklio duomenis. Žinau, kad kai kurie kolegos apskritai „tilpo“ tik į dviženklius skaičius. Todėl šį kartą tikrai stebina gamintojo deklaracija – „Lexus“ tikina, kad šiuo „RX“ galima važiuoti vidutiniškai šimtui kilometrų sunaudojant vos 5,3 litro benzino.

2. Lietuvoje „RX 450h“ kaina prasideda nuo 64 tūkst. 350 eurų, o „200t“ modelį su 2 litrų turbininiu varikliu galima įsigyti ir už 55 tūkst. 990 eurų. Pagrindiniai konkurentai – „BMW X5“, „Audi Q7“, „Porsche Cayenne“, „Mercedes-Benz GLE“ ir „Volvo XC90“. Panašu, kad kainų su atitinkama įranga varžytuvėse japoną gali pranokti tik paskutinysis, tačiau tuomet tai nebus hibridinis automobilis.

3. Mūsų bandytojo „RX Luxury“ modelio kaina – 81 tūkst. 740 eurų. Tačiau šio automobilio komforto ir saugumo įrangos sąrašas yra ilgesnis už jūsų kątik perskaitytą tekstą.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Naujojo „Renault Scenic/Grand Scenic“ testas: mylėti reiškia atleisti (18)

20. Būtent tiek metų praėjo nuo to laiko, kai debiutavo pirmosios kartos „Renault Scenic“, tituluojamas pirmuoju pasaulyje kompaktiniu vienatūriu automobiliu.

„Toyota Proace“ testas: komfortiškas kaip SUV, bet žymiai talpesnis (26)

Štai jau kelerius metus manęs nepaliauja stebinti sparčiai tobulėjantys komercinės paskirties lengvieji automobiliai, siūlantys tokias pačias moderniausias technologijas kaip ir naujausi keleiviniai automobiliai, bet tuo pačiu nestokojantys ir praktiškų savybių, kuriomis keleivinės mašinos jiems iš tolo neprilygsta. Vienas tokių pavyzdžių – „Toyota“ komercinių automobilių segmento gamoje debiutavęs naujasis vidutinės klasės furgonas „Toyota Proace“ ir jo keleivinė versija „Proace Verso“.

„Hyundai“ naujienų nešykšti: bandome „i20 Active“ ir atnaujintą „Santa Fe“ (28)

Vienu automobiliu po kito visą savo gamą atnaujinanti Pietų Korėjos gamintoja „Hyundai“ pastaruoju metu naujienų nešykšti. Netrukus parodoje Paryžiuje pamatysime visiškai naują „i30“, o šią vasarą Lietuvoje pasirodė modernizuotas vidutinio dydžio visureigis „Santa Fe“ ir dar nematyta mažojo hečbeko „i20“ versija „Active“.

„Kia Optima Sportswagon“ testas: kaip korėjiečiai vokiečius perprato (46)

Rudenį „Kia“ gamintojas pasitiko su itin daug debiutų – visai neseniai pristatęs hibridinį „Kia Niro“, jis vėl pažėrė naujienų – antrosios kartos „Kia Optima“ universalo versiją „Sportswagon“, greičiausią Europoje „Kia“ modelį su 245 AG varikliu ir iš tinklo įkraunamą hibridą, kuriuo vien tik elektra galima nuvažiuoti daugiau kaip 50 kilometrų.

„Renault Talisman Grandtour“ 6000 km testas: ypatingos kelionės talismanas (29)

Kaip sufleruoja modelio pavadinimas, „Renault Talisman Grandtour“ turi tiek mistinių galių (talismanas), tiek ir kviečia vykti į tolimą kelionę („Grand tour“). Be to, trumpiniu GT krikštijami ir sportiškų ambicijų nestokojantys automobiliai. Tad kokios yra neseniai debiutavusio naujojo „Renault“ universalo sportiškos ir praktiškos savybės ir kaip jis tinka tolimoms kelionėms, aiškinomės per dvi savaites nuvažiavę daugiau kaip 6000 kilometrų beveik iki pat Pietų Europos pakraščio ir atgal.
Facebook draugai