Aišku, jei, pavyzdžiui, esate smulkmeniškas ir viską skaičiuojantis vokietis, jums gali pasirodyti, kad 4 dienas 64 laipsnių temperatūroje troškintas ėriuko kulnas yra per siauras pasirinkimas laisvojoje rinkoje, o iki atskirų ingredientų išskaidytas sūrio pyragas su liofilizuotomis uogomis - visiškas nesusipratimas. Bet niekas, turintis gerą skonį, tokių restoranų už neva skurdų pasirinkimą dar niekada nesmerkė.

Pastaraisiais metais „Lexus" ėmė keistis. Prabangus restoranas pradėjo dirsčioti į užkandines ir paslapčiomis į valgiaraštį įtraukė daugiau pasirinkimo variantų. Jame atsirado ekonomiškasis „CT 200h" modelis, kuris buvo ne kas kita, kaip į prašmatnesnę odą įvilkta „Toyota Prius". Tai dar buvo galima suprasti. Kai į savo prabangųjį GS klasės sedaną „Lexus" nusprendė perkelti jaunesniojo brolio „IS 300h" hibridinius agregatus, tai peržengė santūrios azijietiškos tolerancijos ribą.

Iš pirmo žvilgsnio sumanymas lyg ir vykęs, nes jis turėjo įtikti visiems. Inžinieriams nereikėjo per daug sukti galvos, nes užteko į didesnį kėbulą įmontuoti mažesnį variklį. „Lexus" rinkodaros specialistai gavo galimybę kalbėti apie taupią prabangą. Bendrovės strategai taip pat trynė rankomis - su šiuo hibridiniu sedanu gamintoja nusitaikė į rinkos sritį, kurioje iki šiol dominavo vokiški dviejų litrų dyzeliai.

Kaip tvirtino „Lexus" atstovai, naujasis „GS 300h" už vokiškus konkurentus turėtų būti patrauklesnis tiek kaina, tiek eksploatacinėmis ypatybėmis. Pavyzdžiui, reguliariai tikrinti automobilį reikės dukart rečiau - tik kas 30 tūkst. km, patobulintos stabdžių sistemos diskai bus tinkami naudoti 50 proc. ilgiau, o 20 proc. didesniu slėgiu riedėti pritaikytos padangos taip pat dėvėsis lėčiau. Visa tai per penkerius metus padės sutaupyti 8,5 tūkst. litų.

Pagaliau vos 5 litrus degalų 100 km sunaudojantis sedanas piniginę turėtų ploninti gana lėtai. Tiesa, reikia pabrėžti, kad bandant jį realybėje vidutinės degalų sąnaudos buvo artimesnės 6,5 l/100 km. Nėra ko slėpti - prie to galėjo prisidėti ir šviežias bandytojo entuziazmas.

Tačiau ar išvardyti skaičiai padarytų įspūdį esamiems „Lexus" markės gerbėjams? Nelabai. Jei gali sau leisti įsigyti kelis šimtus tūkstančių kainuojantį automobilį, greičiausiai turėsi pakankamai pinigų ir juo tinkamai pasirūpinti.

Kita vertus, kiekvieną finansų direktorių tokie duomenys turėtų maloniai nustebinti. Jei įmonei reikia keliolikos tokių automobilių parko, per metus išeis sutaupyti keliasdešimt tūkstančių litų. Akcininkai tikrai bus patenkinti. Bendrovės klientų ir partnerių akyse toks automobilis taip pat atrodys solidžiai - tokios veržlios elegancijos, rafinuotos apdailos, taip natūraliai prie nugaros priglundančių sėdynių nepasiūlys nė vienas vokiškas konkurentas.

Vis dėlto, jei norėčiau sėdėti patogiame ir gerai atrodančiame fotelyje, tikrai neleisčiau šešiaženklės sumos. Dideli pinigai turėtų slėpti ir didelę galią.

Šiuo atveju taip nėra, todėl išvaizda nesutampa su pojūčiais - tai sustiprina efemeriško spindesio įspūdį.

Manote, kad 178 AG benzininio variklio ir 143 AG elektros pavaros tandemas turėtų užtikrinti užtektinai galios? Iš tiesų bendra šios hibridinės sistemos galia bent trečdaliu mažesnė, o nuo „Lexus GS 450h" atsilieka daugiau kaip 120 AG. Tai didelis skirtumas ir jis itin pastebimas, kai prireikia staigiai pajudėti iš vietos, neplanuotai persirikiuoti ar išvažiavus į greitkelį pasiekti padoresnį greitį.

Tiesa, pakaba ir visi kiti elementai darbą atlieka nepriekaištingai ir gal net per gerai. Pavyzdžiui, vienu rankenėlės suktelėjimu įjungiamas sportinis pakabos režimas siūlo tokias dinamiškumo ypatybes, kurių hibridinė sistema iki galo išnaudoti nesugeba. Tad sportinis pakabos režimas, kaip ir pavarų perjungimo rankenėlės ant vairo, bus tarsi nuolatinis priminimas, kuo šis sedanas niekada negalės tapti.

TG FAKTAS Kartu su naujuoju „Lexus GS 300h" debiutuoja ir trys naujos kėbulo spalvos: balta „F Sport", pilka „Starlight Black" ir mėlyna „Midnight Blue".

NUOSPRENDIS 7

Padarys pakankamą įspūdį įmonės buhalteriui, bet ne tikram prabangos ir galios entuziastui.

KONKURENTAS „BMW 520d"

Jeigu juo važinėja Gitanas Nausėda, tai turėtų būti praktiškas ir ekonomiškas pasirinkimas.

„Lexus GS 300h“ duomenys:

Variklis: 2494 cm3, 4 cil., elektros pavara, 223 AG, 236 Nm
Ekonomiškumas: 4,7 l/100 km, 109 g/km CO2
Greitis: 0–100 km/val. per 9,2 s, 190 km/val.
Svoris: 2235 kg
Kaina: nuo 155 000 Lt