Kai nori išsiskirti iš minios: „Jeep Renegade“ testas

 (26)
Kažkada bendriniu visureigių pavadinimu tapęs džipas moderniame pasaulyje priverstas dorotis su netikėtais iššūkiais. Kaip pabrėžti savo išskirtinumą eroje, kurioje automobilius į viršų kelia ir padidinto pravažumo šaunuoliais tituluoja visi, kas netingi, tačiau garbingą vardą „Jeep“ turi tu vienas?
Jeep Renegade Trailhawk
Jeep Renegade Trailhawk
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)

Iš tikrųjų į šį, atrodytų, retorinį ir išdidų klausimą atsakymas paprastas: padaryk automobilį kampuotą ir nudažyk jį oranžine spalva. Jums juokinga? O man tai atrodo puiki mintis – toks „Jeep Renegade“ yra nesupainiojamas su jokiu kitu miesto visureigiu.

Net ir turint omeny faktą, kad šį automobilį, kaip ir „Fiat 500x” praėjusiais metais į rinką metęs koncernas „Fiat Chrysler“ gamina ant tos pačios platformos ir techniškai jie skiriasi visai nedaug. O juk žvelgiant giliau, pramušę sidabrą kažin ar randam auksą - fiatas prieš tapdamas visureigiu buvo paprastutė boružėlė „Fiat 500”...

Identiteto paieškose

Tačiau tiek prie vairo, tiek išlipus iš „Jeep Renegade“ manęs neapleidžia jausmas, kad šio modelio identitetą gamintojas pabrėžė neklysdamas. Jūs tik pasižiūrėkite į jį: išlankstytas, tačiau sofistikuotu grubumu, lyg į Juozuko paskutinės kolekcijos vieną iš sukirpimų netikėtai įsispraudusio baro peštuko siluetas, didelės apvalios akys-lempos priekyje, kurioms bravūriškumą „primerkia“ užlipęs variklio dangtis, ir iš filmų „Svetimas“ serijos pažįstamo padaro žabtukai-žibintai gale – šio automobilio tikrai nesupainiosi su jokiu kitu.

Kelyje jis pakankamai vangus reaguodamas į vairuotojo norus, dviejų litrų turbodyzelinis „Multijet“ variklis iš „Fiat“ jau moraliai pasenęs ir neazartiškas (nors ramiam gyvenimui dar tinkamas – senolį už parankės per gatves mitriai veda guvi automatinė 9 laipsnių pavarų dėžė), su lygiai tokiu pačiu murksančio kryžiažodžių sprendėjo charakterio akceleratoriumi, bet čia gi „Jeep“!

Ar kas nors supras, kokiu automobiliu važiuojate pagal variklio garsą? Ne. Bet jeigu parodysite markės ženklą, bent jau vyresnė karta dirstels pagarbiau.

O dar dažymas oranžine spalva, unikalūs ratlankiai – kas važiuoja gatve, žinos visas miestelis.

Sėdėdamas viduje, nematai išorės. Ir tai liūdina

Na gerai, salonas yra ta vieta, kur skirtumų, lyginant su „Fiat 500x“, yra mažiausiai, tačiau ir čia džipas randa kuo pasižymėti, ant centrinės konsolės įspaudęs išdidžią emblemą: „Jeep“ gaminami nuo 1941 metų (pasveikinkime džipus su jubiliejumi! per tiek laiko juk galima išmokti gaminti gerus automobilius?).

Jeep Renegade Trailhawk
Jeep Renegade Trailhawk
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)

Odinės sėdynės taip pat apsiūtos specialia „Jeep“ maniera, salone daugiau vietos viršuje – petingieji ar krepšininkės turėtų tai įvertinti: „taigi džipą vairuoju, ką tu galvojai?!“

Tik neverskite jų persėsti į galą, mat čia jau prasideda tikrai ne amerikietiškos svajonės erdvės paskirstymas, kuris, deja, taip pat atsiliepia ir bagažinei – ši šiek tiek mažesnė nei „Fiat 500x” ir siekia tik 351 litrą.

Patogiai įsėdus ir greitai įsitaisius komfortabilioje vairuotojo vietoje teko kiek nusivilti apžvalgumu - einant į kompromisus su aerodinamika tampa tendencija, kad nedidelių miesto visureigių priekiniai statramsčiai pradeda riboti vaizdą. Tačiau Europos Sąjungos saugumo testuose (EuroNCAP) gautos 5 žvaigždutės verčia nustoti burbėti ir mintyse balsuoti už konstrukcijos kompromisus. Be to, žvaigždutes garantavo ir solidus saugumo sistemų paketas.

Antruoju nusivylimu tampa mažas, 5 colių skersmens multimedijos sistemos ekranas. Dėl tokio dydžio lietimui jautrus valdymas tampa iš esmės įmanomas tik visiškai sustojus (gal dėl to duoda vieną saugumo žvaigždutę? Aš duočiau dar vieną, jeigu vairas kratytų elektra vis dar prie jo kalbančius mobiliaisiais). Nenudžiugino ir dusloką skambesį atkurianti garso sistema.

Kiemo viršininkas

Tačiau džiugino pakaba. Gal čia ir slypi tikroji miesto visureigio termino prasmė, bent jau mūsų šalyje, mat „Renegade“ be vargo susitvarko su didesnėmis duobėmis, iki salono visiškai nukenksmindama jų sukeltų smūgių bangas, o plačios ratų arkos leidžia drąsiai nerti į Šeškinės ar kito mikrorajono kiemų asfalto skylių pasaulį.

Didesnis automobilio nervingumas jaučiamas ant mažesnių nelygumų, pvz. žvyrkelio, kai kėbulas tampa pernelyg įsitempęs, nesmagiai vibruoja ir kitaip per standžiai elgiasi.

Mūsų bandyta „Jeep Renegade Trailhawk“ modifikacija leidžia pasirinkti coliu aukštesnę prošvaisą nei paprastos versijos (taip pat ir papildomus apdailos elementus, apsaugines plokštes ir nuotraukose matomus 17 colių specialaus aliuminio lydinio ratlankius su grubaus profilio padangomis, nes čia gi „Jeep“). Bet, mano vertinimu, ir be to papildomo colio miškuose šis SUV galėtų matuotis galimybėmis su bet kuriuo iš konkurentų.

Žinoma, kol kas dar neįgyvendinome praktikos miesto visureigius patikrinti sudėtingesnėje bekelėje – juk jie ir nekelia sau tokių pravažumo ambicijų. Tačiau žvyrkelis, apsnigtas kelias ar pelke dar nepavirtusi purvynė „Renegade Trailhawk“ modifikacijai įveikiama, galima tam pasirinkti specialius traukos kontrolės nustatymus. O normaliomis sąlygomis „Renegade“ nesijaudina dėl įvaizdžio ir nejuntamai atjungia galinę ašį – šiandienos pasaulyje degalų ekonomija nugali.

Gamintojas deklaruoja vidutines 7 litrų sąnaudas šimtui kilometrų mieste, o mišriu ciklu – 5,9 litro. Mes nuvažiavome šiek tiek virš 500 kilometrų (lygiai perpus autostrada ir miestuose, bet dar gerokai iki dabartinių šalčių), vidutiniškai naudodami 6,6 litro.

Kas labiausiai patiko: Išvaizda, originalumas, išsiskyrimas iš minios.

Kas labiausiai nepatiko: Variklis (gaminamas nuo 2009 m.). Tie pažadėti 170 AG, perfrazuojant klasikus, atrodo taip: gazas – ryte, greitis – popiet. Gazas – popiet, greitis – vakare. Visiškai rimtai svarstyčiau rinktis mažesnio litražo, bet modernesnius ir gyvesnius variklius.

Papildomos pastabos

1. Mūsų bandyto modelio su papildoma įranga kaina 31 tūkst. 160 eurų (bazinė „Jeep Renegade Trailhawk“ versija kainuoja 30 tūkst. 149 eurus). Tai yra vienas brangiausių rinkoje šiuo metu kompaktiškųjų miesto visureigių segmento pasirinkimų, bet solidžiai sukomplektuotas. O bazinės komplektacijos modelį galima įsigyti ir už 18 tūkst. 990 eur.

2. Be nuostabios oranžinės yra ir kitų ryškių spalvų, padėsiančių automobilį padaryti unikalesnį.

3. Kaip atskirsi amerikietišką automobilį? (Nesvarbu, kad surenkamas Italijoje ir Brazilijoje, neoficialios statistikos duomenimis, mūsų šalyje kasmet į mokyklą ateina 28 proc. Egipte ir 26 proc. Turkijoje pagamintų pirmokų, ir ką?) O gi jie rašo instrukcijas katinų mikrobangų krosnelėje džiovintojams (žiūrėti nuotrauką žemiau).

"Jeep" perspėjimas
"Jeep" perspėjimas
© DELFI (K. Čachovskio nuotr.)
www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Pirmasis važiavimas

„Hyundai Ioniq“ testas: vienas automobilis – trys skirtingos koncepcijos (7)

„Hyundai“ koncernas paskelbė planą, pagal kurį Europoje jis ketina užimti vietą tarp trijų daugiausiai hibridinių arba vien tik elektra varomų automobilių parduodančių gamintojų. Pirmoji šio plano dalis – naujasis „Hyundai Ioniq“ – pirmasis automobilis pasaulyje, kuris gali būti tiek hibridinis, tiek iš tinklo įkraunamas hibridinis, tiek ir varomas vien elektra.

Hibridinio „Kia Niro“ testas: tikslas – nukarūnuoti „Toyota“ (23)

Korėjiečiai iš „Hyundai“ ir dukterinės „Kia“ kompanijos neslepia – pristatę naują „Kia Niro“ ir bendraplatformį „Hyundai Ioniq“ modelius, jie siekė vieno tikslo – nukonkuruoti hibridinių automobilių rinkoje be konkurencijos karaliaujančius japonų gamintojo „Toyota“ modelius. Ar šios pretenzijos pagrįstos aiškinausi „Kia Niro“ ir po dienos vykusiame „Hyundai Ioniq“ pristatyme.

„Maserati Levante“ testas: saldus itališkas gyvenimas (20)

„Levante“ – galintis netikėtai greitai keistis Viduržemio jūros pakrantės vėjas. Manau, rinkodarininkai nesuklydo šiam automobiliui parinkdami vardą. Pirmasis „Maserati“ kompanijos istorijoje visureigis per akimirką iš solidaus, komfortiško, įvaizdį pabrėžiančio automobilio gali pasikeisti į sportišką, veržlų bei griausmingą bolidą. Iš esmės tam tereikia dukart spustelėti mygutį prie pavarų svirties.

Atnaujinto „Peugeot 2008“ testas Lietuvos keliais: minčių kyla įvairių (25)

Ramūnas Pletkus, DELFIAtnaujintas „Peugeot 2008“ modelis – dar vienas pasirinkimas iš prancūzų gamintojo populiariojo 208-uko variacijų plejados. Šios kartos 208 bene geriausiai išmėginome taupumo lenktynėse rudenį, neseniai aprašėme įspūdingas „karštojo“ hečbeko „208 Gti“ galimybes, o dabar atėjo laikas pažvelgti į Europoje septinmyliais batais populiarėjančio mažųjų miesto visureigių segmento atstovą 2008.

Pasuki raktelį ir pasipila žaibai: „Opel Corsa OPC“ testas Lietuvos keliais (62)

Suvokti iš pirmo žvilgsnio, ką dengia šis gaiviai žalios spalvos „kiautas“, ne taip jau paprasta. Automobilio išvaizda neįgudusiai akiai gali pasirodyti ypatingai neišsiskirianti, jeigu ne 18 colių specialaus dizaino ratlankiai, sportiniai buferiai ir oro aptakas ant bagažinės dangčio.
Facebook draugai