Jaunystės eliksyro gurkšnis senstančiai Europai„Lexus RC“ testas

 (67)
Užėmusi vietą ne vieno savo gyvenimišką kapitalą jau susikrovusio vairuotojo garaže, „Lexus“ nusprendė atsigręžti ir į jaunesnių potencialių klientų ratą. Ar bent jau tokių, kurių širdys dar trykšta jaunyste ir noru judėti veržliai. Nes į juos sminga japonų prabangių automobilių gamintojo marketingo strėlės, pristatančios dvidurį kupė „Lexus RC“.
"Lexus RC"
"Lexus RC"
© Y. Rajasaar (accelerista.com) nuotr.

Prie veržlumo mes dar sugrįšime, bet pradėkime nuo jaunystės. Specialioje naujų ir atnaujintų modelių, skirtų Europos rinkai, pristatymo savaitėje Ispanijoje „Lexus“ specialistai žurnalistams dėstė, kad kompanijos tikslas šioje automobilio „kūdikystės“ stadijoje šiemet parduoti 2 tūkstančius „RC“ modelių Senajame žemyne. Iš jų 75 procentai, gamintojo prognozėmis, bus hibriniai „RC 300h“, o likę – „RC 200t“ su turbininiu varikliu.

Geresniam „Lexus“ lūkesčių supratimui reikia paminėti, kad pernai koncernas visame pasaulyje (tačiau dar be Europos) pardavė 16 tūkst. šių prabangių kupė (prekyba startavo pačioje 2014 m. pabaigoje).

Čia kalbame apie hibridus, prie kurių savo klientą Japonijos gamintojas per daugiau nei dešimtmetį šios jėgos sistemos gyvavimo pripratino taip, kad daugumoje rinkų kitokie variantai sunkiai ir įsivaizduojami arba įsiūlomi.

"Lexus RC"
"Lexus RC"
© Gamintojo nuotr.

Tačiau dabartinės tendencijos Europoje pasirinkimo nepalieka net tokiai išskirtinai savo keliu keliaujančiai kompanijai – jeigu nori turėti kuo prisivilioti hibridais nesidominčiųjų, reikia pasiūlyti variklį, kurio maksimalus sukimo momentas primena statistinio Japonijos inžinieriaus darbo dieną: prasideda labai anksti ir baigiasi vėlai.

Galios paieškose

Bus tikrai įdomu sekti skaičius, kaip „Lexus“ seksis prekiauti būtent šia „RC“ automobilio versija. 2 litrų darbinio tūrio variklis su turbina išvysto 245 AG galią ir 1650-4400 apsukų diapazone generuoja maksimalų 350 Nm sukimo momentą, kurį galiniams ratams paskirsto 8 laipsnių automatinė „Sport Direct Shift“ pavarų dėžė, iš pradžių kurta galingiausiam „RC F“ modeliui su 5 litrų motoru.

Beje, pasirinkus „F Sport“ paketą automobilis komplektuojamas su riboto praslydimo diferencialu ir adaptyvia pakaba.

Šios sistemos kartu su „protingai“ pavaras pasirenkančia automatine dėže leidžia automobiliui pakankamai užtikrintai ir tikrai greitai įveikti įvairaus „aštrumo“ posūkius, nors vingiuose kartais pritrūkdavo ir sportiškesnio kėbulo elgesio. Pavarų dėžė „Sport“ režime aktyvuoja perkrovų daviklius, todėl pati greičiau susivokia atitinkamose situacijose: staigiai stabdant prieš posūkį „meta“ pavaras žemyn, išlaiko reikalingąją posūkyje, o jį paliekant tolimesniems veiksmams tiksliai derinasi prie akceleratoriaus spaudimo lygio.

Tačiau tiesiojoje išryškėja automobilio silpnoji vieta – jis sveria beveik 1700 kilogramų net ir neturėdamas tradiciškai didesniu svoriu pasižyminčios hibridinės sistemos (su ja svoris išauga dar beveik centneriu). Todėl kelio vingiams išsitiesinus šiek tiek papildomos galios tikrai nepamaišytų.

Apie tai indikuoja ir paties gamintojo nurodomi skaičiai – iki 100 km/val. greičio „RC 200t“ įsibėgėja per 7,5 sekundės. Tad šio kupė privalumai slypi ne greityje ar galioje.

O ekonomijos parametrais mąstantiems reikia pasakyti kitą skaičių – aukščiausią pavarą šis automobilis ramiai važiuojant jungia ir pasiekus 90 km/val. (algoritmus galima užduoti keturiomis važiavimo režimo parinktimis: „Eco“, „Standart“, „Sport“ ir „Sport+“). Tikėtina, kad būtent šia maniera „RC“ gali pasiekti gamintojų deklaruojamas vidutines 7,2 litro benzino šimtui kilometrų sąnaudas.

Norint važiuoti dinamiškai posūkiuose, sportiniai režimai „Sport“ ar „Sport+“ be priekaištų suderina pavarų dėžės bei akceleratoriaus darnų duetą, o jiems įkandin alsuoja pakabos darbas. Degalų sąnaudos tuomet savo vidurkį randą jau dviženklėje zonoje, tačiau tai natūralu – gyvenime visada tenka rinktis.

"Lexus RC"
"Lexus RC"
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Hibridinis keliautojas

„RC 300h“ versijoje montuojama hibridinė pavara, kurią sudaro 2.5 litro darbinio tūrio benzininis keturių cilindrų motoras, ant galinės ašies patupdytas elektrinis variklis bei akumuliatorius, kurių bendra galia pasiekia 223 AG, o maksimalus sukimo momentas – 221 Nm. Dinamikos iš šios versijos reikėtų tikėtis dar mažiau (nors varikliui pasiekus 5 tūkstančių apsukų per minutę gyvenimas aplinkui įgauna šarmingos gyvybės), mat gamintojo nurodymu iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 8,6 sekundės.

Tačiau dėmesys atkreiptinas į hibridinės sistemos privalumus: „Lexus“ deklaruoja 4,7 litro 100 km vidutines benzino sąnaudas ir kompaktiško miesto automobilio lygmens taršą – 108 gramų vienam kilometrui CO2 išmetimą. O šių eilučių autorius deklaruoja, kad su hibridine sistema puikiai suderinta transmisija-variatorius (E-CVT) važiavimą paverčia tolygia ir sklandžia istorija, kurios pagrindine fabula tampa ne greitis ir sportiškumas, o komfortas ir vairavimo malonumas.

Galbūt dėl to kalbėdami su kolegomis po testų dienos sutarėme, kad „Lexus RC“ yra puikus kelionių automobilis. Kelionių, kuriose niekas tavęs neverčia karštligiškai lėkti, o gali mėgautis procesu, komfortu, maršrutais ir vaizdais. Dviese keliauti bus patogiausia – tam tiks ir bagažinės dydis (dėl patogios jos formos šalia dviejų kelioninių lagaminų dar liks vietos: 340 l tūris hibride arba 374 l turboversijoje), ir nereikės sukti galvos dėl galinės sėdynės keleivių, mat vietos jų kojoms, priekyje sėdint vidutinio ūgio žmonėms, paprasčiausiai nelieka.

"Lexus RC"
"Lexus RC"
© DELFI (R.Pletkaus nuotr.)

Automobilio parametrai: ilgis – 4695, plotis – 1840, aukštis – 1395, o ratų bazė – 2730 mm. Nesunku suprasti, kad iš esmės tai yra dviduris „Lexus IS“ – priekinė „RC“ modelio dalis, kiti dizaino elementai išduoda to paties gamintojo DNR.

Kalbant apie komfortą, „Lexus“ čia užsideda varneles ties visais klausimų langeliais. Pradedant pastebėjimu apie tai, kad šio Japonijos gamintojo komplektacijos paprastai iškart būna gausios įranga, pratęsiant atsiliepimais apie visiems be išimties žurnalistams įspūdį palikusią 17 garsiakalbių „Mark Levinson Premium Surround“ garso sistemą (bazinėje įrangoje – „Pioneer“ sistema) ir finišuojant tradicinėmis pastabomis apie nepriekaištingas medžiagas ir jų surinkimo kokybę.

Prabangių automobilių varžytuvėse bet kokios klaidos tiesiog būtų neatleistinos ir ribinės konkurencijos darbo sąlygų kultūros išauklėtiems Tekančios saulės šalies atstovams tai įdiegta su motinos pienu.

Todėl ir saugumo sistemų sąrašas ilgas, mažą salono plotą padengia 8 saugos pagalvės, o „Lexus“ inžinieriai gali ilgas valandas kantriai pasakoti, kaip jie optimizavo smulkias detales (pvz., kolegė iš Estijos sužinojo metalo lakštų suvirinimo siūlių tarpų pasaulio naujienas), kad kėbulas taptų atsparesnis gniuždymui ir dar labiau apsaugantis važiuojančius „RC“ automobiliu.

Kas labiausiai patiko: Pasirinkimas (hibridinė versija) aukščiausio lygio komfortiškoms ir ekonomiškoms kelionėms.

Kas labiausiai nepatiko: Norėtųsi dar vienos dinamiškesnės versijos.

Papildomos pastabos

1. Gamintojo atstovybė Baltijos šalyse nurodo, kad bazinė „Lexus RC 200t“ kaina regione bus 44550 eurų. Aukščiausia komplektacija be papildomai užsakomų priedų startuos nuo 58750 eurų. Atitinkamai „Lexus RC 300h“ kainos sieks nuo 45430 už bazinę įrangą ir nuo 59660 už „F Sport“ versiją.

2. „RC“ šifruojama kaip „Radical Coupe“. Patys „Lexus“ atstovai pabrėžia eleganciją, sportiškumą ir pakabos darbą. Subjektyviai: vienas iš šių trijų komponentų labiau atsispindi išvaizdoje nei charakteryje.

3. „Lexus“ multimedijos sistema ir jos valdymas yra verti atskyros pagyros: visiškai aiški, intuityvi ir neperkrauta milijonais nereikalingų funkcijų. Beje, 7 colių skersmens pagrindinis ekranas nejautrus lietimui, bet valdomas iš nešiojamų kompiuterių puikiai pažįstamu būdu – pirštais vedžiojant jautrų lietimui plotą šalia pavarų svirties. Patiko daug labiau nei kituose „Lexus“ modeliuose pažinta valdymo „džiaugsmo svirtelė“.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Naujojo „Renault Scenic/Grand Scenic“ testas: mylėti reiškia atleisti (18)

20. Būtent tiek metų praėjo nuo to laiko, kai debiutavo pirmosios kartos „Renault Scenic“, tituluojamas pirmuoju pasaulyje kompaktiniu vienatūriu automobiliu.

„Toyota Proace“ testas: komfortiškas kaip SUV, bet žymiai talpesnis (26)

Štai jau kelerius metus manęs nepaliauja stebinti sparčiai tobulėjantys komercinės paskirties lengvieji automobiliai, siūlantys tokias pačias moderniausias technologijas kaip ir naujausi keleiviniai automobiliai, bet tuo pačiu nestokojantys ir praktiškų savybių, kuriomis keleivinės mašinos jiems iš tolo neprilygsta. Vienas tokių pavyzdžių – „Toyota“ komercinių automobilių segmento gamoje debiutavęs naujasis vidutinės klasės furgonas „Toyota Proace“ ir jo keleivinė versija „Proace Verso“.

„Hyundai“ naujienų nešykšti: bandome „i20 Active“ ir atnaujintą „Santa Fe“ (28)

Vienu automobiliu po kito visą savo gamą atnaujinanti Pietų Korėjos gamintoja „Hyundai“ pastaruoju metu naujienų nešykšti. Netrukus parodoje Paryžiuje pamatysime visiškai naują „i30“, o šią vasarą Lietuvoje pasirodė modernizuotas vidutinio dydžio visureigis „Santa Fe“ ir dar nematyta mažojo hečbeko „i20“ versija „Active“.

„Kia Optima Sportswagon“ testas: kaip korėjiečiai vokiečius perprato (46)

Rudenį „Kia“ gamintojas pasitiko su itin daug debiutų – visai neseniai pristatęs hibridinį „Kia Niro“, jis vėl pažėrė naujienų – antrosios kartos „Kia Optima“ universalo versiją „Sportswagon“, greičiausią Europoje „Kia“ modelį su 245 AG varikliu ir iš tinklo įkraunamą hibridą, kuriuo vien tik elektra galima nuvažiuoti daugiau kaip 50 kilometrų.

„Renault Talisman Grandtour“ 6000 km testas: ypatingos kelionės talismanas (29)

Kaip sufleruoja modelio pavadinimas, „Renault Talisman Grandtour“ turi tiek mistinių galių (talismanas), tiek ir kviečia vykti į tolimą kelionę („Grand tour“). Be to, trumpiniu GT krikštijami ir sportiškų ambicijų nestokojantys automobiliai. Tad kokios yra neseniai debiutavusio naujojo „Renault“ universalo sportiškos ir praktiškos savybės ir kaip jis tinka tolimoms kelionėms, aiškinomės per dvi savaites nuvažiavę daugiau kaip 6000 kilometrų beveik iki pat Pietų Europos pakraščio ir atgal.
Facebook draugai