Dizaino požiūriu naujojo automobilio „Honda Civic“ pirmtakas buvo įspūdingiausias tipas klasėje. Mažų šeimos automobilių rinkoje, kurioje knibžda daugybė konkurentų, jis atrodė tarsi ateivis. Lyg kosminis laivas, skriejęs galaktika šviesos greičiu ir iki tobulybės nugludintas tarsi deimantas. Bet tai – praeitis.

Devintos kartos „Civic“ kūrėjai tikino rinkęsi evoliucijos, o ne revoliucijos kelią. Tobulino tai, kas tobula, ir štai ką gauname. Automobilio priekis gerokai perkrautas detalių. Sportiškas, bet kiek lūžtantis profilis išdidintomis arkų linijomis. Pasirinkus tinkamą stebėjimo kampą atrodo tikrai dailiai, bet dažniausiai – kiek neproporcingai. Gale pūpso išsišokę žibintai, sujungti juosta, kuri atlieka „Stop“ šviesos signalo ir oro aptako vaidmenį (daugiafunkciai įrenginiai dažniausiai yra šlamštas, bet šį „Hondos“ išradimą vertiname).

Žibintas-oro aptakas skrodžia galinį langą ir apačioje palieka nemažą stiklo dalį. Šis triukas labai pagerino galinį matomumą, nors reikia priprasti pro veidrodį žiūrėti į pusiau perskeltą pasaulį. Dabar ranka uždenkime „Civic“ galo viršutinę dalį iki valstybinio numerio ir duokime draugui atspėti, koks tai automobilis. Jis tikrai nepasakys, kad tai „Civic“, greičiau jau „Focus“. Kur dingo tie nuostabūs trikampiai pirmtako išmetimo vamzdžių antgaliai? „Hondos“ vietoj juos būčiau patentavęs.

Pirmo žvilgsnio į naują „Civic“ išvada: senasis modelis vertė visus aikčioti iš nuostabos, o naujasis sukels diskusijų audras – vieniems jis atrodys beveik tobulas, kitiems – keistokas... švelniai tariant. Žodžiu, nežemiška būtybė adaptavosi, o visa kita – skonio reikalas.

Bet sutinkame pagal grožį, išlydime pagal protą. Gera naujiena ta, kad naujasis 2,2 litro dyzelinis variklis gavo papildomų dešimt arklių ir dabar jo galia siekia 150 AG. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,5 sekundės ir yra visa galva pranašesnis už kitus du 1,8 litro 142 AG ir juo labiau 1,4 litro 100 AG benzininius variklius. Automatinė pavarų dėžė siūloma tik su 1,8 litro benzininiu agregatu. Automato dar neteko išbandyti, o 6 laipsnių mechaninė transmisija puikiai suderinta su dyzeliniu motoru.

1,8 litro benzininis variklis nuvilia, yra gana triukšmingas ir kalnuotuose Ispanijos keliuose atrodė taip, lyg po ratais kas būtų pylęs klijus. Žinoma, Lietuvos keliuose šis jausmas būtų ne toks ryškus.

Važiuoklė verta tik gerų atsiliepimų. Didžiausia naujovė – įprastas gumines galinės pakabos įvores „Honda“ pakeitė užpildytomis skysčiu. Važiuojant greitkeliu apie 140 km/val. „Civic“ stabiliai laikosi ant kelio, įspūdis – lyg važiuotumei visa klase aukštesniu automobiliu. Pakaba taip pat puikiai sugeria duobes ir vibraciją prastame kelyje.

Automobilio salone bandyta futuristišką dizainą derinti su praktiškumu. Automobilio greitis skaitmenimis rodomas ekrane virš vairo, dešiniau – dar vienas ekranas, pateikiantis svarbiausią informaciją. Trys ciferblatai įprastoje vietoje už vairo atrodo gražiai, tačiau daugelis vairuotojų į jų rodmenis niekada nekreips dėmesio.

Variklis paleidžiamas paspaudus raudoną mygtuką, bet šiais laikais tai nieko įprasto, atrodo, kad netrukus taip bus įjungiamos ir žoliapjovės. Daugiau dėmesio vertas kairėje vairo pusėje esantis žalias mygtukas. Užrašas „Econ“ ant jo reiškia, kad šiais ekomanijos laikais jis skirtas sąžinei nuraminti, na, ir vienam kitam litui sutaupyti. „Hondos“ inžinieriai teigia, kad „Econ“ padeda degalų sąnaudas sumažinti iki 15 proc. Žalias mygtukas taip pat aktyvuoja automatinę variklio „Start/Stop“ sistemą. Gerai tai, kad jei ši sistema ima erzinti, galima ją išjungti. Blogai, kad „Honda“ pamiršo, jog žmonės kartais nori būti ne tik geri, bet ir blogi. Dar vienas raudonas mygtukas su užrašu „Sport“ tikrai praverstų, ypač norint judriame kelyje aplenkti kokį lėtai besivelkantį liurbį.

Kurdama „Civic“ vairuotojo darbo vietą „Honda“ pasistengė, kad apimtų jausmas, jog vairuoji jei ne kosminį laivą, tai bent sportinį bolidą. Tenka pripažinti, kad vairuotojui čia patogu, jokių priekaištų dėl ergonomikos. Tačiau tas bolido-kosminio laivo įspūdis išsisklaido vos pajudėjus į priekį. Forma neužpildoma turiniu. Navigacijos įrangai taip pat turime priekaištų. Keletą kartų išlindus iš tunelio, ji taip ir nesugebėjo rasti kelio, teko ją paleisti iš naujo. Bet maža bėda, juk važiuoji paženklintais keliais, o ne skrieji kur nors Paukščių Taku.

„Honda Civic 2.2 i-DTEC“ specifikacijos

MUMS PATIKO
Puiki pakaba ir gerai su dyzeliniu varikliu deranti mechaninė pavarų dėžė
MUMS NEPATIKO
Tobulindami tobulą pirmtako dizainą kūrėjai prikrovė daugybę detalių. Iš nuostabaus „Civic“ tapo keistas.
NUOSPRENDIS 7/10
Nebus klasės lyderis, bet toli gražu ir ne autsaideris. Mūsų lūkesčiai buvo kiek didesni.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 8,5 sekundės, didžiausias greitis 217 km/val., vidutinės degalų sąnaudos 4,2 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
2199 cm3, keturi cilindrai, 150 AG, 350 Nm, priekiniai varantieji ratai, 1910 kg, CO2 emisija 110 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
sąrašas kol kas nepateiktas
VENKITE ŠITO:
silpniausio benzininio variklio
KAINA: dyzelinio modelio dar nepaskelbta, benzininiai kainuoja nuo 57 850 litų