Žinoma, „Bilster Berg“ trasoje Vokietijoje, esančioje maždaug 100 km nuo pagrindinės „Continental“ būstinės Hanoveryje, kur vyko šių padangų pristatymas, greičiai buvo žymiai kuklesni: kalnuose esanti trasa itin vingiuota ir siaura, su „aklais“ posūkiais ir aukščių skirtumais, o ir bandymų dieną saulė pasirodydavo tik retkarčiais – didžiąją bandymų dienos dalį lyg iš kibiro pylė lietus, tad didesnio kaip 170 km/val. greičio spidometre pamatyti neteko.

O ir bandymui skirtų automobilių plejada buvo kuklesnė, bet vis tiek smagi: „Porsche Cayman GTS“, „Audi RS3“, „Mercedes A 45 AMG“ ir „Volkswagen Golf R“. Bet to užteko, kad įsitikintum naujo modelio padangų gebėjimu „kabintis“ į asfaltą bėgėjantis ir posūkiuose, efektyviai išstumti vandenį ir pernelyg anksti nepradėti „plaukti“, taip pat saugiai stabdyti.

Be to, turėjome galimybę šias padangas palyginti su kūrimo metu pagamintomis „tarpinio“ modelio bandomosiomis padangomis.

Itin pagerintas valdymo tikslumas

Galingiems ir sportiškiems automobiliams skirtos (taip pat vadinamos „Super Sports“ kategorijos) „SportContact 6“ padangos pakeitė „ContiSportContact 5 P“ modelį, kurios buvo gaminamas nuo 2010 metų (pirmosios „Continental“ padangos, skirtos galingiausiems pasaulyje automobiliams, pasirodė 1994 metais).

Šiandien tokių padangų pardavimai sparčiai auga, kadangi gaminami vis galingesni automobiliai, ant kurių ratų montuojamos vis didesnio diametro padangos, iš kurių reikalaujama maksimaliai gerų savybių – šiais automobiliais važiuojama itin greitai ir dažnai 250 km/val. greičiu neapsiribojama.

Gamintojas nuo to laiko, kai debiutavo pirmtakės, atliko itin daug bandymų, žymiai pagerindamas padangos protektoriaus gumos mišinį ir pritaikydamas naujas technologijas, tad nieko keisto, kad naujos kartos padangų savybės yra žymiai pranašesnės už senųjų. Ir pranašumas išties didelis!

Labiausiai buvo pagerintas vairavimo tikslumas (14 proc.) – įvertinant, kad net keliais procentais geresni parametrai padangų pramonėje jau yra laikomi geru rezultatu, tokią evoliuciją galima pavadinti milžiniška – tą patį galima pasakyti ir apie 11 proc. geresnį valdymą ant sauso asfalto, taip pat savybes važiuojant dideliu greičiu (+10 proc.).

Palyginti su pirmtakėmis, iki 7 proc. buvo sumažintas dilimas ir triukšmingumas, 4 proc. pagerintas valdymas ir 2 proc. – sukibimas ant šlapios dangos. Bet daugeliui šitie duomenys – tik sausi skaičiai – tad buvo kur kas smagiau naujų padangų privalumais įsitikinti trasoje.

Kaip sukuriamos optimalios savybės?

Trasoje mūsų laukė netikėtumas – gamintojas bandymams pateikė „tarpines“ padangas – darbinius variantus, kurie buvo sukurti, siekiant išgauti optimalias savybes. Vienos tokių padangų, pavadintos „Evo 1“, trasoje pasižymėjo tiksliu valdymu, bet turėjo itin prastą sukibimą, ypatingai ant šlapios dangos – šių padangų protektoriaus guma buvo ypatingai standi, todėl automobilį nors ir galima buvo vairuoti itin tiksliai, bet ant kelio jis tiesiog nesilaikė.

Antrosios padangos – „Evo 2“ – važiuojant ta pačia trasa užtikrino puikų sukibimą, guma tiesiog „lipo“ prie kelio, bet kita medalio pusė – visiškai „išplaukęs“ valdymas – atrodė, kad kažkas vasarines padangas sukeitė su žieminėmis. O štai trečiasis variantas ir buvo naujasis modelis – geriausių skirtingų prototipų savybių sintezė, kuri buvo išgauta, bandant tūkstančius „darbinių“ variantų.
Su naujos kartos padangomis itin pagerėjo valdymo tikslumas

Ankstesnės kartos – „ContiSportContact 5 P“ – padangos, nors ir pasižymėjo itin geromis sukibimo savybėmis, bet sulaukdavo priekaištų dėl ne pačio tiksliausio valdymo, važiuojant itin greitai (žinoma, reikia nepamiršti, kad šios padangos yra daugkartinės testų nugalėtojos). Tuo tarpu naujosioms padangoms jokių priekaištų dėl „minkštumo“ – visus posūkius automobilis įveikdavo itin „aštriai“ ir buvo tiksliai vairuojamas, taip pat leisdavo pajusti aiškią ribą, kada greitis pradėdavo prasilenkinėti su fizikos dėsniais.

Kadangi beveik visą dieną trasoje pylė lietus, tad su kaupu buvo galima išbandyti važiavimo per lietų savybes, kurios tikrai nenuvylė. Žinoma, nemaža dalimi prie to prisidėjo ir puikiai suderintos sportiškų automobilių važiuoklės – jei posūkyje automobilis kartais trumpai prarasdavo sukibimą, užvažiavęs ant upe tekančio lietaus vandens, jis pradėdavo slysti labai aiškiai ir nuspėjamai – net ir tokiu prastu oru važiuoti buvo ne kančia, o vienas malonumas.

Produktai ieškant geriausio recepto

O kas nematoma plika akimi, galima sužinoti iš inžinierių, kurie pristatymo metu pasidalino žiniomis, koks yra optimalus šių padangų receptas. Pasak jų, siekiant užtikrinti dar geresnes nei pirmtakių savybes, buvo maksimaliai patobulintas patentuotas „Black Chili“ itin kibių dervų protektoriaus gumos mišinys.

Specialistų teigimu, važiuojant itin dideliu greičiu, geriausią sukibimą su keliu lemia du pagrindiniai veiksniai.

Pirmasis – tai gumos mišinys, kuris sukurtas susilieti su grublėtu kelio paviršiumi. Antrasis – tuo pačiu metu tarp gumos mišinio ir kelio paviršiaus susidarantis laikinas atomo dydžio dalelių junginys, kuris užtikrina itin stiprų sukibimą ir veikia kaip maži siurbtukai. Abu šie faktoriai nulemia maksimalų sukibimą visomis kryptimis, esant tiek šlapiai, tiek ir sausai kelio dangai.

Jei sąžiningai, tai klausant šių išaiškinimų ir matant daugybę nupieštų formulių ir junginių, jautiesi lyg chemijos ir fizikos paskaitoje vienu metu. Bet tokia jau ta padangų gamybos specifika – po išorėje matomu apvalkalu su gražiu protektoriaus raštu slypi akiai nematomos aukščiausios technologijos.

Laimei, atėjo metas ir tiems elementams, kuriuos galima įžiūrėti plika akimi. Siekiant tikslaus valdymo ir greito atsako į vairo pasukimą, buvo pritaikyta naujoviška jėgos nukreipimo technologija (sudaryta iš skirtingų protektoriaus elementų padangų išorėje, vidinėje ir centrinėje dalyse), užtikrinanti optimalų padangas veikiančių jėgų paskirstymą.

Priklausomai nuo padangos dydžio, trys arba keturios centrinės protektoriaus juostos ir vidinis padangos protektoriaus kraštas užtikrina maksimalų padangą veikiančių skersinių jėgų paskirstymą, taip žymiai padidinant vairo pasukimo tikslumą.

Be to, išorinę padangos dalį veikia didesnė jėga nei vidinę, todėl protektoriaus juostos išdėstytos asimetriškai, taip padidinant stabilumą ir didesnes perduodamas jėgas. Iš išoriniame padangos krašte esančių blokelių elementų buvo suformuotas vientisas darinys – krašte esantys dideli blokeliai sujungti su sukryžiuotais elementais antroje blokelių juostoje ir tai leidžia greituose posūkiuose blokeliams prilaikyti vienas kitą, taip užtikrinant maksimalų išilginių jėgų perdavimą.

Kadangi padangos sukurtos automobiliams, kuriais įprasta važinėti itin dideliu greičiu, jos ne tik turi užtikrinti puikų stabdymą, valdymą ir išilginį stabilumą, bet ir jų konstrukcija turi būti pritaikyta ypatingai dideliems greičiams ir su juo susijusiomis padangą veikiančiomis milžiniškomis išcentrinėmis jėgomis.
"Continental SportContact 6" skirtos sportiniams automobiliams

Dar viena ypatinga technologija – padangos konstrukcija, kuri nesideformuoja ir atlaiko milžiniškas, ją veikiančias jėgas. Specialiai šioms padangoms sukurto „Aralon 350“ sintetinio pluošto pagrindą sudaro dvi ypatingai tvirto aramido gijos, supintos su lankstaus nailono gija. Aplietas guma šis pluoštas yra sumontuotas po protektoriumi kaip papildomas sutvirtinimo sluoksnis, tad tokia konstrukcija atlieka papildomo plieninio kordo vaidmenį ir užtikrina itin gerai valdomą padangos kontūrą – gamintojai žada, kad tokia padanga išlieka saugi net ir važiuojant 350 km/val. siekiančiu greičiu!

Ką renkasi „tiuningo“ specialistai ir Niurburgringo rekordininkai?

Pristatymo metu dalyvavo ir garsiausių Vokietijos „tiuningo“ kompanijų – „Lorinser“, „AC Schnitzer“, ABT, „Brabus“ ir „TechArt“ – atstovai, kurie pristatė naujausius savo modelius, ant kurių ratų buvo sumontuotos „SportContact 6“ padangos.

Kadangi šių padangų skersmuo gali siekti net 23 colius ir jos pasižymi itin geromis važiavimo savybėmis, skriejant tokiais greičiais, apie kuriuos standartiniams automobiliams tik tenka pasvajoti, jos yra itin mėgstamos Vokietijos automobilių „tiuningo“ specialistų, kurie kovoja ne tik dėl išskirtinės automobilio išvaizdos, bet ir geriausių techninių savybių.

Taip pat šiomis padangomis naujausias „Honda Civic Type R“ žymiojoje Niurburgringo trasoje pasiekė automobilių su priekiniais varančiaisiais ratais trasos įveikimo rekordą – rezultatas kalba pats už save.