Platformos dvynių „Opel Mokka“ ir „Chevrolet Trax“ išvaizda gerokai skiriasi. Jei pirmojo automobilio kėbulo linijos labiau primena elegantišką „Opel Astra“, 4,2 m ilgio, 1,7 m pločio ir 1,6 m aukščio „Trax“ pasižymi ne vien tik šiai amerikietiškai markei būdingomis griežtomis kėbulo formomis. Ryškiausias akcentas priekyje – į dvi dalis padalintos radiatorių dengiančios grotelės, papuoštos klasikiniu „Chevrolet“ logotipu – „varlyte“.

Na, ir taip – tas pats itin žemai esantis priekinis buferis, visomis prasmėmis nubraukiantis bet kokias galimybes bent šiek tiek daugiau ar mažiau garbingai pasirodyti bekelėje. Vos 16,8 cm prošvaisa („Mokka“ ji dar mažesnė – tik 15,8 cm) – pamirškite tai. Šis „Chevrolet Trax“ – tai madingas miesto SUV automobilis, o bekelė – tikrai ne jo stichija.

Kuklesnė salono apdaila

Automobilio salone, palyginti su tuo pačiu „Mokka“, skirtumų taip pat netrūksta. Gana aukštai įsitaisęs patogioje sėdynėje ir puikiai matydamas kas vyksta išorėje, greitai ir tinkamai susireguliavęs vairą (jis reguliuojamas dvejomis kryptimis pakankamu diapazonu), atkreipi dėmesį į kitokį prietaisų skydelį. Čia jis toks pats kaip mažesniajame „Chevrolet“ modelyje „Aveo“. Kairėje pusėje sumontuotas analoginis tachometras, dešinėje – monochromine spalva šviečiantis skaitmeninis spidometras. Prie klasikinių prietaisų įpratusius vairuotojus šis išdėstymas vargu ar pradžiugins, tačiau toks sprendimas tikrai praktiškas, o apsukos ir spidometro parodymai matomi itin gerai.

Prietaisų skydelio apdailai panaudotas plastikas ne toks minkštas (o tiksliau – jis kietas) ir kokybiškas, kaip „Opel“. O bene didžiausias skirtumas nuo platformos brolio – geresnės komplektacijos modelių centrinėje konsolėje nėra jungiklių gausos, tik trys temperatūros valdymo ir oro paskirstymo rankenėlės. Šalia – vos keli mygtukai, kuriais įjungiamas kondicionierius, atjungiama stabilizacijos sistema, aktyvuojamas nuvažiavimo nuo įkalnės pagalbininkas. Galima sakyti, kad centrinė konsolė – skandinaviškai minimalistinė arba šiuolaikiškesnė nei „Mokka“, tačiau peršasi kitas epitetas – nebrangi.

Durelėse yra pakankamai didelės atviros dėtuvės, prietaisų skydelio viduryje – nedidelė uždaroma ertmė smulkmenoms, šiek tiek žemiau – dvi gana keistos vertikalios nišos. Galbūt jos tinkamos rašymo priemonėms laikyti, bet man labiau sukosi mintis, kad jos pravers įsprausti degalinėje įsigytą trikampį sumuštinį. Atnaujinant modelį gamintojas galėtų pasiūlyti ir papildomą skrudinimo funkciją.

Priešais priekinį keleivį – net dvi dėtuvės. Vienoje jų yra sumontuota išmaniųjų įrenginių jungtis, o patį prietaisą galite saugiai paslėpti nuo nereikalingų žvilgsnių (kai kurie gamintojai pramoginės sistemos jungtis neapdairiai sumontuoja išorėje, tad kiekvieną kartą išlipant iš automobilio, grotuvą ar kitą prijungtą prietaisą tenka atjungti). Taip pat geresnių komplektacijų modeliuose po priekine keleivio sėdyne sumontuotas patogus ištraukiamas stalčius.

Netrūksta šiuolaikinių technologijų

Tačiau pigesnės nei „Opel“ medžiagos nereiškia, kad buvo taupoma šiuolaikinių technologijų sąskaita. Bet iš pradžių apie tai, kas palyginti su „Mokka“, šiam automobiliui nesiūloma. Net ir brangiausiuose modeliuose montuojamas paprasčiausias kondicionierius, o ne klimato kontrolės sistema. Jam nesiūloma ir kelio ženklus, galimą susidūrimą, eismo juostas atpažįstanti sistema, nėra automatinių žibintų (priešais atvažiuojantį automobilį šviesos automatiškai iš tolimųjų perjungiamos į artimąsias), čia ne 8, o 6 saugos pagalvės. Tiesa, tai nesutrukdė „Chevrolet Trax“ pelnyti maksimalų penkių žvaigždučių įvertinimą „EuroNCAP“ bandymų metu. Be to, jei jau nusišypsos sėkmė „pastatyti“ automobilį „ant ausų“, t.y. apversti, gamintojas tikina, kad apvirtusio automobilio stogas išlaikytų net keturis kartus jo svorį viršijančią apkrovą.

Net ir pigiausiose automobilio versijose yra automatinė greičio palaikymo sistema, ant vairo sumontuoti prietaisų valdikliai, USB, AUX ir MP3 jungtys, elektra valdomi priekiniai langai ir veidrodėliai, kondicionierius (išskyrus modelį su 1,6 varikliu).

Nors šis mažasis SUV ir neskirtas bekelei, tačiau turi elektronika valdomą nusileidimo nuokalne (LT komplektacijoje) ir pajudėjimo į įkalnę (visose komplektacijose) pagalbos sistemą. Pastaroji tikrai pravers patogiai ir saugiai pajudėti, sustojus stačioje įkalnėje.

Geresnės komplektacijos modelių centrinėje konsolėje sumontuotas 7 colių korėjiečių LG koncerno gamybos spalvotas lietimui jautrus ekranas. Taip pat neteks sukti galvos ar verta papildomai išlaidauti, užsakant ne vieną tūkstantį litų kainuojantį navigacinį įrenginį. Tereikia į savo išmanųjį telefoną (turintį „Apple“ iOS ar „Android“ operacinę sistemą) atsisiųsti „BringGo“ programėlę su reikiamų šalių žemėlapiais, prijungti telefoną ir prašau – turite navigacinę sistemą dideliame ekrane.

Taip pat naudojant „MyLink“ sistemą per USB, „Bluetooth“ ar AUX jungtis galima prijungti telefoną, grotuvą, klausytis muzikos, o sustojus – peržiūrėti nuotraukas ar filmukus. Bene didžiausias privalumas – su „MyLink“ komplektuojama ir galinio vaizdo kamera – ji itin praverčia, automobilį statant atbuline eiga.

Naujų „iPhone“ savininkai dėl „Siri“ programos gali balsu rinkti SMS žinutes, skambinti norimiems adresatams ir naudotis kitomis paslaugomis. Tikrai itin šiuolaikiška! Be to, racionalūs pirkėjai įvertins tai, kad „Trax“ yra ne tik pigesnis už „Mokka“, bet ir praktiškesnis.

Neblogos salono transformacijos galimybės

Būtent – praktiškesnis. Nors šiam automobiliui nesiūlomas „FlexFix“ laikiklis, kuriuo galima pervežti 3 dviračius vienu metu, o bagažinę atidaryti jų nenuėmus, užtat ne vieną praktišką vairuotoją nudžiugins LT ir LT+ komplektacijoje esantis į priekį nulenkiamas priekinio keleivio sėdynės atlošas (galinių sėdynių nugarėles galima užlenkti visuose modeliuose). Tokia galimybė nesiūloma net brangiausiems „Opel Mokka“ automobiliams. Tad apsilankius „Senukuose“ ar „Ikea“, galima bus pervežti net 2,30 metrų ilgio krovinį.

Ant galines sėdynės sėdima aukštai, tačiau vietos virš galvos pakanka. Jei priekyje neišsidrėbs aukštaūgis vairuotojas ir keleivis, pakaks vietos ir kojoms. Visgi verta nepamiršti, kad tai – vos 4,2 m ilgio automobilis. Galima papriekaištauti nebent tik dėl to, kad minkštajai kūno daliai trūksta geresnio prilaikymo – galinių sėdynių sėdimosios dalys plokščios lyg skandinavių manekenių krūtinės. O trečias keleivis ant galinių sėdynių, priešingai toms pačioms skandinaviškoms tradicijoms, tik trukdys.

Į bagažinę tilps kuklūs 356 litrai, nulenkus galines sėdynės jos talpa padidės iki 1370 litrų. Be to, bagažinėje sumontuotas 220V elektros lizdas. Nors indukcinės viryklės įjungti nepavyks, tačiau
įkrauti nešiojamą kompiuterį ar planšetę pravers. Verta paminėti, kad 220V lizdas yra visose „Trax“ komplektacijose, o štai „Mokka“ – tik brangesnėse. Taip pat bagažinėje yra itin patogi dėtuvė daiktams, kuri pravers tvarkingai susidėti bagažinėje besimėtančius smulkius ir stambesnius rakandus.

Visose versijose ant stogo yra sumontuoti laikikliai, tad čia galima uždėti iki 75 kilogramų sveriantį krovinį. Taip pat esant reikalui galima vilkti ir iki 500 kg sveriančią priekabą.

Kaip gi jis važiuoja?

Nors „Chevrolet“ ir „Opel“ automobiliai pagaminti naudojant tą pačią platformą, visgi pakaba suderinta skirtingai. Palyginti su „Mokka“, „Trax“ turi 1 cm didesnę prošvaisą, tad ir svorio centras čia aukščiau. „Chevio“ pakaba suderinta minkščiau, o vairas – ne toks „aštrus“.

Priekinėje dalyje sumontuota „McPherson“ tipo pakaba, gale – tradicinė pusiau priklausoma pakaba su Vato svirtimi. Palyginti su „Mokka“ „Trax“ ne toks sportiškas, labiau svyra posūkiuose, bet geriau sugeria kelio nelygumus. Minkščiau suderintą važiuoklę pripažįsta amerikiečiai, Rusijoje ji tiesiog būtina dėl prastų kelių, ją įvertins ir Lietuvos laikinosios sostinės gyventojai.

Automobilyje sumontuotas elektrinis vairo stiprintuvas. Vairo sistemai didelių priekaištų nėra (visgi „Mokka“ vairuojasi šiek tiek tiksliau, nors taip pat toli nuo idealo), o didžiausias tokio stiprintuvo privalumas – automobilis su elektriniu vairo stiprintuvu sunaudoja mažiau degalų (stiprintuvas veikia tik sukant vairą).

Du benzininiai ir vienas dyzelinis motorai

O kokie gi „Trax“ varikliai ir kokios degalų sąnaudos? Automobilis gali turėti vieną iš trijų motorų – 1,6/115 AG benzininį, 1,4/140 AG turbobenzininį ir 1,7/130 AG turbodyzelinį variklį. Su dviem galingiausiai motorais gali būti komplektuojama ir visų varančiųjų ratų pavara (toks automobilis sveria 65 kg daugiau). Tiesa, priverstinai jos įjungti nepavyks, tad įprastomis eismo sąlygomis automobilis bus varomas vien tik priekiniais ratais. Tačiau jiems praslydus daugiadiskė elektronikos valdoma mova iki 50 proc. sukimo momento perduos į galinius ratus. Ši sistema itin pravers važiuojant slidžiais keliais, įveikiant apledėjusią įkalnę.

Modelis su benzininiu 1,6/115 AG motoru turi 5 pavarų mechaninę pavarų dėžę, su 1,4/140 AG turbobenzininiu – 6 pavarų mechaninę dėžę. Turbodyzeliniai varikliai gali būti komplektuojami tiek su 6 pavarų „mechanika“, tiek ir 6 pavarų „automatu“. Visi varikliai su „mechanika“ turi ir „Start-Stop“ sistemą, išjungiančią ir vėl užvedančią variklį trumpam stabtelėjus (sistemą galima išjungti).

Gamintojas nurodo, kad 1,7 l turbodyzelinis motoras su mechanine pavarų dėže ir priekinių ratų pavara vidutiniškai naudoja tik 4,5 l/100 km dyzelino, o CO2 emisija siekia 120 g/km. Deja, nors bandyti automobilių teko trenktis iki pat Budapešto, taip ir neteko išmėginti dyzelinio modelio. Tuo metu visus „dyzeliukus“ kalvotais Vengrijos keliais „vaikė“ kitos grupės žurnalistai.

Tad tegaliu konstatuoti, kad praeitais metais bandant „Opel Mokka“ modelį su analogišku 130 AG turbodyzeliniu motoru, vidutinės degalų sąnaudos buvo mažesnės nei 6l/100 km – tikrai neblogas rezultatas. Jeigu ne gana garsiai birbiantis variklis, modelis su tokia širdimi būtų mano pasirinkimas.

Tačiau man kur kas mielesnis bandytas automobilis su turbobenzininiu 1,4/140 AG motoru. Taip, iki 2000 aps./min jis greitėja nenoriai, tačiau vėliau traukia užtikrintai ir tolygiai (maksimalus 200 Nm sukimo momentas pasiekiamas 1850-4900 aps./min diapazone). O ir vidutinės 7,1 l/100 km degalų sąnaudos (gamintojas nurodo 6,4l/100km) tikrai atrodo visai priimtinos 140 AG turinčiam SUV su visais varančiaisiais ratais (tiesa, automobilis buvo bandomas užmiesčio keliuose ir važiuojant nedideliais miesteliais – daugiau važinėjant didmiesčiuose, degalų sąnaudos būtų didesnės).

Gamintojo duomenimis iki 100 km/val. „Chevrolet Trax“ su 1,4/140 AG ir 200 Nm varikliu, visais varančiaisiais ratais ir mechanine 6 pavarų greičių dėže įsibėgėja per 9,8 sek ir pasiekia maksimalų 194 km/val. greitį. Dyzelinis modelis su 1,7/130 AG ir 300 Nm varikliu, visų ratų pavara ir 6 pavarų „mechanika“ tai atlieka per 9,4 sek. ir pasiekia maksimalų 183 km/val. greitį. Tik su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine pavarų dėže „dyzeliukas“ iki 100 km/val. įsibėgės per 9,6 sek. (maksimalus greitis 186 km/val.), su „automatu“ – per 10,5 sek. (maksimalus greitis 183 km/val.). Modelis su 1,6/115 AG ir 155 Nm motoru gerokai lėtesnis – iki 100 km/val. įsibėgėja per 12,3 sek. ir pasiekia maksimalų 173 km/val. greitį.

Kainos Lietuvoje

Pigiausias LS komplektacijos „Chevrolet Trax“ su 1,6/115 AG benzininiu motoru ir mechanine 5 pavarų dėže kainuoja nuo 51 312 Lt. Geresnės LT komplektacijos kaina – nuo 56 528 litų. Gerokai brangiau atsieis modeliai su 1,4/140 AG turbobenzininiu varikliu, mechanine 6 pavarų dėže ir visais varančiaisiais ratais (automobiliais su šiuo motoru siūlomas tik su visų ratų pavara). Toks LS komplektacijos automobilis atsieis nuo 60 703 litų, LT modelis – nuo 65 923 litų.

Dyzeliniai automobiliai su 1,7/130 AG turbodyzeliniu varikliu dar brangesni. Tiesa, visi jie siūlomi tik LT ir dar brangesnės LT+ komplektacijose (pastaroji turi odinius sėdynių apmušalus ir 18 colių ratlankius). Tik su priekiniais varančiaisiais ratais ir mechanine 6 pavarų greičių dėže LT modelis kainuoja nuo 67 313 Lt, LT+ – nuo 69 749 Lt. Su automatine 6 pavarų dėže – nuo 71 629 Lt (LT+ – nuo 74 061 Lt), su „automatu“ ir visų ratų pavara – nuo 72 881 Lt (LT+ – nuo 75 314 Lt).

Kokį automobilį rinktis?

Šiame itin populiariame ir madingame kompaktinių SUV segmente kasdien vis didesnis pasirinkimas. Tai – ne tik seniai žinomi „Nissan Juke“ (nuo 53 690 Lt), „Škoda Yeti“(nuo 49 250 Lt), bet ir naujieji „Renault Capture“ (nuo 47 160 Lt), „Peugeot 2008“ (nuo 47 872 Lt). Tačiau neatsitiktinai „Chevrolet Trax“ palyginau su naudojant tą pačią platformą pagamintu „Opel Mokka“ – jie turi tą pačią platformą, tuos pačius variklius, pavarų dėžes. Pastarasis automobilis Lietuvoje kainuoja nuo 54 845 litų. Nors jis ir brangesnis, bet negali pasigirti į priekį nulenkiamu priekinio keleivio sėdynės atlošu, ne visose versijose turi 220V lizdą. Iš kitos pusės, „Opel“ turi standžiau suderintą pakabą, dailiau atrodančias ir malonesnes liesti salono apdailos medžiagas, gausesnę papildomą elektronikos įrangą. Tad štai, kada apsispręsite, kuris iš šių dviejų brolių patrauklesnis, tada ir lyginkite jį su kitų gamintojų pasiūlymais.

„Chevrolet Trax 1.4 Turbo“ vizitinė kortelė
Variklio darbinis tūris: 1364 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 103 kW/140 AG/4900-6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 200 Nm/1850-4900 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 pavarų mechaninė
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4248 mm
Plotis: 1766 mm
Aukštis: 1674 mm
Važiuoklės bazė: 2555 mm
Svoris: 1379 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 9,8 sek.
Maksimalus greitis: 194 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 6,4 l/100 km
CO2 emisija: 149 g/km
Bagažinės tūris: 356/1370 l
Kaina: 60 703 (bazinė versija - nuo 51 312 Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (23)