Naujojo „Aveo“ platforma sukurta Korėjoje, tačiau prie jos daug prisidėjo inžinieriai iš Europos. Naujos „General Motors“ mažų automobilių platformos pagrindu jau sukurtas „Chevrolet Spark“, ji taip pat ateityje bus naudojama būsimiems šio koncerno modeliams – naujam vienatūriui, SUV visureigiui, naujos kartos „Opel Corsa“ ir kt.

„Aveo“ gaminamas dviejų tipų kėbulais: 5 durų hečbeko arba 4 durų sedano. Sedanas yra 36 cm ilgesnis nei hečbekas, kurio ilgis siekia 4039 mm. Abiejų versijų plotis (1735 mm), aukštis (1517 mm) ir važiuoklės bazė (2525 mm) yra tokia pat.

Lyginant su ankstesnės kartos modeliu, naujasis „Aveo“ buvo pakeistas iš pagrindų, jis tapo ilgesnis, platesnis ir panašu, kad išlaikė tik siluetą. Nuo pirmtako jis skiriasi naujos konstrukcijos važiuokle bei kėbulo struktūra, atnaujinta variklių gama, automobilio formos tapo gerokai atletiškesnės, žibintų „žvilgsnis“ – agresyvesnis, tad jis visai nebeprimena tos „pensininko svajonės“, pasirodžiusios beveik prieš dešimtmetį.

„Chevrolet“ neslepia, kad naujasis „Aveo“ pirmiausia pretenduoja į jaunų bei jaunatviškai besijaučiančių, neabejingų stiliui vairuotojų simpatijas. Iš tiesų, naujokas, ypač hečbeko versija, atrodo pakankamai sportiškai ir agresyviai, o sedanas - kiek brandžiau ir solidžiau.

„Chevrolet Europe“ prezidento Wayne'o Brannono teigimu, ankstesnės kartos „Aveo“ sedanas pagal pardavimus užėmė 5 vietą Europos mažų keturdurių automobilių segmente ir turėjo 12,5 proc. rinkos. Jis tikisi, kad naujasis modelis padės gerokai padidinti pardavimus.

„Daugelyje Europos regionų – pirmiausia Pietų ir Rytų Europoje, nedideli sedanai yra labai populiarūs ir dažnai įsigyjami kaip vienintelis automobilis šeimoje“, – apie „Aveo“ sedano reikšmę „Chevrolet“ modelių gamoje kalbėjo W.Brannonas.

Įkvėptas motociklų dizaino

Žvelgiant į automobilį iš priekio, į akis krenta dviejų dalių radiatoriaus grotelės su centre esančiu „Chevrolet“ ženklu. Siekiant sukurti kupė modelio siluetą, galinių durelių rankenos perkeltos į lango zoną.

Bene labiausiai išsiskiriantis elementas – motociklų dizaino įkvėpti priekiniai žibintai, neuždengti bendru gaubtu. Žibintai sumontuoti dvigubuose cilindruose, apvedžiotuose juodais grioveliais bei chromuotais apvadais. O galiniai žibintai taip pat nėra uždengti vientisais gaubtais ir pratęsia priekinės dalies stilių. Tiesa, automobilio žibintai gali stebinti ne tik stiliumi, bet ir pigiai bei nelabai patvariai atrodančia plastmase, į kurią įsprausti žibintai.

Salono dizainas ir stilius bus toks pat, nepriklausomai nuo to, sedaną ar hečbeką pasirinksite. Motociklams būdingo dizaino elementų galima rasti ir salone. Pavyzdžiui, kaip ir mažesniajame „Spark“, prietaisų skydelis yra panašus į motociklo. Jis susideda iš didelio apvalaus tachometro ciferblato ir prie jo prijungto skystųjų kristalų ekranėlio. Šis elementas atrodo žaismingai, bet ne itin rimtai.

Lyginant su konkurentais, naujojo „Aveo“ viduje erdvės išties daug, tad keturi suaugę vidutinio ūgio žmonės neturėtų skųstis klaustrofobija.

Sedano bagažinės tūris siekia 502 l, o tai yra vienas iš geriausių rezultatų klasėje. Hečbekas tokiais duomenimis negali pasigirti. Šios versijos bagažinės talpa – 290 l, ir to kasdieniam naudojimui turėtų pakakti.

Ekonomiškas dyzelinis variklis

Pavasarį rinkoje debiutavęs naujasis „Aveo“ iš pradžių buvo siūlomas tik su benzininiais varikliais: 1.6 l/115 AG, 1.2 l/70 arba 86 AG bei 1.4 l/100 AG.

Nuo šio rudens „Aveo“ variklių gamoje atsirado ir visiškai naujas 1.3 l turbodyzelinis variklis. Gamintojai pabrėžia, kad pirmąkart nedideliame „Chevrolet“ Europos modelių gamos modelyje tiekiami varikliai, turintys tiesioginę kuro įpurškimo sistemą, standartiškai montuojamą „Start/Stop“ funkciją bei turbokompresorių.

Gamintojai dyzelinę versiją pristato išties nekukliai. „3,7 litrų 100 km sunaudojantis „Aveo“ sedanas su 1.3 l varikliu yra taupiausias keturių durų sedanas Europoje“, – išgirdome nuvykę į Šveicariją, kur turėjome galimybę susipažinti su šia naujiena.

Pirkėjai gali rinktis tris dyzelinio 1.3 l variklio versijas: 75 AG, 95 AG ir „Eco“ variantą su 95 AG.

Visi trys turbodyzelinio variklio variantai atitinka „Euro5“ taršos reikalavimus. 95 AG išvystanti variklio versija „Eco“ į aplinką išskiria tik 95 g CO2 kilometrui, o 75 AG varianto emisija siekia 97 g CO2/km. Šie skaičiai itin aktualūs šalyse, kuriose automobilių mokesčiai skaičiuojami pagal jų taršą.

O Lietuvoje svarbesnis kitas „Aveo“ rodiklis – vidutinės sąnaudos. Vaizdingose Šveicarijos vietovėse išbandėme 5 durų hečbeko silpniausią dyzelinę versiją su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Automobilio vidutinės degalų sąnaudos buvo beveik tokios pat kaip ir žada gamintojai – informacinis kompiuteris rodė 4,2 l/100 km vidurkį, o oficialiai šis skaičius turėtų būti 3,8 l/100 km.

„Chevrolet“ tvirtina, kad dėl triukšmo mažinimo medžiagų dabar „Aveo“ yra kur kas tylesnis. Vis dėlto variklis apie savo triukšmingą charakterį prabyla vos jį užvedus, o ką jau kalbėti kai pasiekiama 3 000 aps./min. riba – salone tiesiog įsikuria neprašytas orkestras. Variklis gaudžia taip, tarsi norėtų parodyti esantis galingesnis nei yra iš tiesų.

Gamintojai pabrėžia, kad siekdami maksimaliai pagerinti automobilio valdymo savybes, „Chevrolet“ inžinieriai suprojektavo naujajam „Aveo“ visiškai naują, vieną iš standžiausių savo rinkos segmente, važiuoklę. Tą padeda užtikrinti „McPherson“ tipo priekinė pakaba su spyruoklėmis ir stabilizatoriumi bei pusiau nepriklausoma torsioninė galinė pakaba. Vis tik tenka pripažinti, kad tai yra daugiausia važinėjimui mieste skirtas automobilis ir itin tiksliu valdymu nepasižymi.

75 AG dyzelinis agregatas galia nespinduliuoja, tačiau jo sukuriamas maksimalus sukimo 190 Nm momentas (esant 1750 aps./min.) yra pakankamas norint žvaliai pagreitėti.

Už saugumą – 5 žvaigždutės

Su tokiais automobiliais kaip „Škoda Fabia“, „Fiat Panda“, „Hyundai i20“, „Kia Picanto“ ir kt. konkuruosiantis naujasis „Aveo“ Lietuvoje kainuoja nuo 32 400 Lt. Dyzelinių versijų kainos prasideda nuo 41,8 tūkst. Lt.

Už pradinę kainą gaunate išties daug įrangos: standartiškai montuojama elektroninės stabilumo kontrolės sistema su pagalbos pajudant įkalnėje sistema, greičio palaikymo kontrolės sistema, turinti greičio ribotuvo funkciją, 6 saugos oro pagalvės, 4 kryptimis reguliuojamas vairas, oro kondicionierius, 5 metų (150 tūkst. km) garantija ir kt. Be to, „Aveo“ vasarą buvo įvertintas ir „Euro NCAP“ saugumo bandymuose, kuriuose gavo 5 žvaigždutes. Tad „Chevrolet“ atstovų tvirtinimų, kad „Aveo“ yra saugiausias mažas automobilis Europoje, nereikėtų laikyti nerimtais.

Ir nors „Chevrolet“ mažylis gali pasiūlyti patrauklią kainą ir gausią standartinę įrangą, vis dėlto lyginant su konkurentais, „Aveo“ dar turi išsikovoti savo vietą, nes kol kas varžovus lenkia nebent tik išraiškingesniu dizainu.

„Chevrolet Aveo“ hečbeko vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1248 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 75 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 190 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4039 mm
Plotis: 1735 mm
Aukštis: 1517 mm
Važiuoklės bazė: 2525 mm
Svoris: 1070 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 14,2 sek.
Maksimalus greitis: 163 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 3,8 l/100 km
CO2 emisija: 99 g/km
Bagažinės tūris: 290/563 l
Kaina: 41,8 tūkst. Lt (bazinė versija – nuo 32 400 Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją