Galima sakyti, kad 6-serijos kupė yra „BMW dizaino įsikūnijimas“. Tai reiškia, kad visos dizaino detalės jau matytos ankstesniuose šios markės modeliuose, o automobilio variklio grotelės beveik identiškos 5-serijos modeliui. Tiesa, naujokas išlaikė ankstesnės kartos modelio siluetą. Ir nors kėbulo linijos elegantiškos, automobilio priekis atrodo taip liūdnai, tarsi jį ką tik būtų palikusi gražuolė iš „Audi“ giminės.

Be to, šis kupė sukurtas pagal tą pačią platformą kaip ir 5-serija, o po kėbulu šie modeliai dalijasi ir techniniais agregatais.

Lyginant su 2003 m. pasirodžiusiu pirmtaku, naujoji 6-serija pailgėjo 74 mm (iki 4894 mm), paplatėjo 39 mm (iki 1894 mm), pažemėjo 5 mm (iki 1369 mm), o važiuoklės bazė pailgėjo 75 mm ir siekia 2855 mm.

Kaip ir anksčiau, salonas aiškiai padalintas į dvi dalis: vairuotojo zoną ir keleivio. Jeigu sėdite prie vairo, galite jaustis išties pagerbtas – kaip ir priklauso BMW markei, visų prietaisų valdymas orientuotas į jus ir daugiausiai erdvės skirta būtent jums. O šalia įsitaisiusiam keleiviui palikta mažai vietos, tarsi iškart žinant, kad čia nuolat sėdės liekna dama.

Salone medžio imitacija derinama su odos apdaila – vaizdas kokybiškas. Be to, 6-serijos kupė išskirtinė dar ir tuo, kad garsi danų kompanija „Bang & Olufsen“ specialiai šiam modeliui sukūrė garso sistemą. BMW 6 serijos kupė montuojama 16 aktyvių garsiakalbių, palaikomų 1200 vatų galingumo stiprintuvų, kurie užtikrina aiškų ir švarų garsų skambesį. Naujoji „Bang & Olufsen“ garso sistema turi ir „Dynamic Road Noise Compensation“ funkciją, kuri reguliuoja ir pritaiko aparatūros garsą prie išorinio triukšmo, pasikeitus kelio dangai ar oro sąlygoms lauke.

Ant galinės sėdynės tilps tik vaikai, bet tai juk kupė, tad ši dalis tokio tipo automobiliuose retai naudojama. Naujojo 6-serija už pirmtaką yra šiek tiek didesnė, tad išaugo ir bagažinės tūris, kuris dabar siekia 460 l (+10 l). Golfą mėgstantys žaisti šio automobilio vairuotojai tai tikrai įvertins.

Stiprybės - ne slalomo trasoje

Trečios kartos BMW 6-serijos kupė pavasarį debiutavo dviejų benzininių versijų: „650i Coupe“ (4.4 l, 407 AG) ir „640i Coupe“ (3.0 l, 320 AG). Nuo rudens pirkėjai gali užsisakyti ir „640d Coupe“ modelį bei pirmą kartą 6-serijos versiją – su visų varančiųjų ratų sistema „xDrive“ (siūloma tik 650i versijai), taip pat naujos kartos modeliui jau siūlomas ir M paketas bei „BMW Individual“ serijos patobulinimai. Standartiškai visi varikliai derinami su 8 laipsnių automatine transmisija.

Lietuvos keliuose išbandėme naująjį 3.0 l „dyzelį“ su dvigubos turbinos „TwinPower“ technologija, kurį gamintojai pristato kaip „sportiškiausią pasaulyje šešių cilindrų dyzelinį variklį“.

Nors pastaruoju metu dauguma naujų modelių už pirmtakus būna ne tik didesni, bet ir lengvesni, 6-serijos kupė kūrėjai įgyvendino tik vieną iš šios tendencijos punktų. Už ankstesnės kartos modelį „šeštukas“ sunkesnis bent 100 kg ir sveria daugiau nei 1700 kg. Tačiau toks atsainus požiūris į „dietos“ laikymąsi netrukdo naujajam kupė demonstruoti puikios sportinės formos, tarsi jis būtų visą vasarą liejęs prakaitą fizinio pasirengimo stovyklose.

Dyzelinis variklis su dviem turbinom neleidžia abejoti savo galia - iki 100 km/val. automobilis gali išspausti per 5,5 sek., o maksimalų jo pajėgumą tramdo 250 km/val. greičio ribotuvas. Variklio garsas labiau girdimas tik spustelėjus, tačiau tai niekis, nes yra jau minėta „Bang & Olufsen“ garso sistema.

Navigacijos sistemos ir priekiniame lange projektuojamos svarbiausios informacinio kompiuterio rodmenų ekranėlio tandemas dirba nepriekaištingai. Vos tik kirtus miesto riboženklį vairuotojas įspėjamas, kad leistinas greitis sumažėjo nuo 90 iki 50 km/val., taip pat akių nenuleidžiant žemyn galima matyti navigacijos nurodymus ir kt.

Reikia pripažinti, kad mūsų lopus ant lopų turintys duobėti keliai nelabai patinka tokiam automobiliui. Vairavimo malonumą mažina ir žieminės padangos – galima tikėtis, kad vasarinių padangų sukibimas su keliu būtų daug geresnis ir leistų tvirčiau jaustis aštriuose posūkiuose.

Nors naujasis BMW 6-serijos kupė bando išlaikyti balansą tarp dinamiško ir komfortiško važiavimo, vis dėlto akivaizdu, kad lyginant su pirmtaku, naujojo BMW 6-serijos kupė kūrėjai sportiškumą paaukojo dėl patogumo. Bandant agresyviau važiuoti automobilis priešinasi tam, jis nėra toks stabilus, jam trūksta azartiškumo. Tad „BMW 640d Coupe“ stiprybės atsiskleidžia ne slalomo trasoje, o važiuojant greitkeliu, kur jis gali vairuotojui suteikti patogumą ir greitą važiavimą be jokių rūpesčių.

Įvairius važiavimo režimus (nuo ekonomiško iki Sport+) leidžianti pasirinkti „Drive Dynamic Control“ yra standartinėje įrangoje.

Už ankstesnį dyzelinį 635d naujasis 640d yra galingesnis 27 AG, o sukimo momentas padidėjo 50 Nm. Tačiau didžiausias pranašumas – net 25 proc. pagerėjęs ekonomiškumas.

Prie to daugiausiai prisideda „Eco Pro“ funkcija, kuri tarsi nuramina ir pažaboja dinamišką automobilio charakterį, taip pat sureguliuoja visus automobilio prietaisus (garso sistemą, oro kondicionavimo sistemą ir kt.) taip, kad jie dirbtų maksimaliai ekonomiškai. Be to, trečios kartos 6-serija standartiškai komplektuojama su „Stop/Start“ sistema, stabdžių rekuperavimo sistema.

Tad reikia pripažinti, kad „BMW 640d“ nėra tik greičiu išsiskiriantis kupė, jis taip pat ir pakankamai ekonomiškas. Įvairiais režimais bandžius automobilį vidutinės degalų sąnaudos buvo apie 8 l/100 km (tiesa, gamintojai nusiteikę dar optimistiškiau ir nurodo, kad sąnaudų vidurkis turėtų būti 5,4 l/100 km).

Turės ir keturdurį „brolį“

Ankstesnės kartos modelio pardavimai Europoje pasidalijo maždaug taip – 40 proc. pirkėjų rinkosi kabrioletą, o 60 proc. – kupė. Panašu, kad šįkart pirkėjų simpatijos vėl bus ne kabrioleto pusėje, nes neseniai naujojo 6-serijos modelių šeimą papildė ir keturduris „Gran Coupe“, nusitaikęs į „Audi A7“ bei „Mercedes-Benz“ CLS gerbėjus.

Su tokiais elitiniais modeliais kaip „Jaguar XK“ ar „Mercedes-Benz“ E-klasės kupė konkuruojantis BMW 640d tikrai neskirtas būti vieninteliu šeimos automobiliu. Įsivaizduojamas jo pirkėjas – garaže jau turintis prabangų 7-serijos sedaną ar SUV visureigį X5 ir trokštantis sportiško automobilio.

Dyzelinės 6-serijos kupė versijos kaina – nuo 295,1 tūkst. Lt (standartinis modelis – nuo 280,6 tūkst. Lt). Žinoma, žvėriškai daug, tačiau tai išties į aukščiausią klasę pretenduojantis kokybiškas automobilis, turintis ilgą standartinės įrangos sąrašą, kuriame rasite elektra valdomas, šildomas sportines odines sėdynes, navigacijos sistemą, klimato kontrolę, LED žibintus, automatinę „Start/Stop“ sistemą, automobilio statymo jutiklius, pastovaus greičio palaikymo sistemą su automatine stabdymo sistema ir kt.

„BMW 640d“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 2993 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 230 kW/313 AG/4400 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 630 Nm/1500-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 8 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: galiniai
Ilgis: 4894 mm
Plotis: 1894 mm
Aukštis: 1369 mm
Važiuoklės bazė: 2855 mm
Svoris: 1715 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 5,5 sek.
Maksimalus greitis: 250 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,4 l/100 km
CO2 emisija: 143 g/km
Bagažinės tūris: 460 l
Kaina: 295,1 Lt (bazinė versija – nuo 280,6 tūkst. Lt)

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją