Mažiau nei prieš pusmetį „Lietuvos Metų automobilio“ konkurso metu turėjau galimybę į valias atsivažinėti dviem naujais verslo klasės automobiliais: E klasės „Mercedes“ ir „Volvo S90“. Todėl buvo labai įdomu išbandyti ir šį pavasarį mūsų šalyje debiutavusį naują penktos serijos BMW.
"BMW 530d"
© Jurgis Paplaitis

Sakau BMW, galvoje turiu galingus variklius – be jokių abejonių, jau daug dešimtmečių būtent galios agregatai yra vienas stipriausių bavarų gamintojo kozirių. Bet apie išvaizdą nuo pat E34 kartos modelio kažko išskirtinio pasakyti negaliu – tvarkingas, atletiškai atrodantis automobilis, bet ne daugiau.

Salonas, be to, kad geriausiose versijose dominuoja šiam segmentui įprasta oda, medis ir metalas, taip pat nėra kažkuo išskirtinis. O, kalbant apie aukštos klasės medžiagas, jų norėtųsi ir daugiau – bandytas „BMW 530d xDrive“ modelis kainavo beveik 90 tūkst. eurų, o „iDrive“ sistemos sukamas valdiklis buvo su pigiu plastikiniu apvadu. Pasirodo, papildomai už 560 eurų galima užsakyti jo ir pavarų svirties keraminę apdailą, labiau atitinkančią šiaip jau kokybišką salono įrangą.

Ir jungikliai ant vairo tvarkingi, bet tiesiog... įprasti. Šiame salone nėra tokio „vau“ jausmo kaip E klasės „Mercedes“ su jo milžiniškais, sujungtais ekranais ir tarsi juvelyro pagamintomis rankenėlėmis, kurias norisi liesti. Arba šiuolaikiško „Volvo“ skandinaviškai jaukaus ir lengvo interjero su modernia planšete skydelio viduryje. Kurioje, nors ir reikia įprasti, sutelktas visas multimedijos sistemos ir automobilio nustatymų valdymas.

Net ir to paties „Harman Kardon“ gamintojo muzika švediškame automobilyje skamba iškilmingai lyg koncertų salėje, o čia – geras garsas, bet be šiurpuliukų, be ugnelės. Priežastis paprasta – jei nori aukščiausio lygio skambesio, užsisakyk „Bowers & Wilkins“ garso sistemą. Bet jei pirmoji kainuoja „tik“ 1110 eurų, tai pastarasis variantas – jau 4730 eurų. O tai, kad prietaisų skydelyje atskiras funkcijas galiu valdyti gestais ore, manęs tokie fokusai neįtikina.

"BMW 530d"
"BMW 530d"
© Jurgis Paplaitis

Bavarų mašinoje man kur kas svarbiau, kad prie vairo galiu įsitaisyti itin sportiškai ir žemai. Bet, velnias, kodėl gi paties vairo negaliu nuleisti žemiau? Nors kojos sportiškai ištiestos į priekį, o vairo atstumas nuo vairuotojo reguliuojamas dideliu diapazonu, bet rankos lieka kabėti aukštai – ne, sėdynės aš aukščiau nekelsiu, bet norėčiau, kad vairą galima būtų nuleisti žemiau. Gal mano galūnių ilgis neatitinka bavariškų standartų?

Ir dar čia su įprasta pakaba per daug komfortiška – lyg važiuotum septinta serija, kurios maža kopija „penktuko“ salonas ir atrodo. Tai tik į gerą po dienos biure grįžtantiems tarnautojams ir pusamžiams verslininkams, bet aš noriu „penktuku“ važiuoti sportiškai – ir, velniai griebtų, dėl to būtinai turiu užsisakyti adaptyvią pakabą (1210 eurų), nes tiek „Mercedes“, tiek ir „Volvo“ su standartine pakaba važiuoja standžiau, sportiškiau.

Tad komfortas – beveik kaip „septintuke“, o vietos gale – kaip „trečiuke“: jei dažnai leidžiatės į ilgesnes keliones su keleiviais, jie automobilio nepagirs. Tad, kaip ir anksčiau, ši mašina skirta vairuotojui. Tik jei norite pajusti tikrą vairavimo malonumą – būtinai su adaptyvia pakaba.

Ir dar čia visai nereikalinga visų ratų pavara – nors dėl jos iš posūkio išvažiuoji lyg bėgiais, bet norisi daugiau nervus kutenančio slystelėjimo galine ašimi, lengvesnio vairo pasukimo, už ką visą laiką ir buvo vertinami šie bavarų automobiliai, puikiai derinantys sportiškumą su deramu komfortu (nekalbu apie atvejus, kai prie vairo sėda per daug savimi pasitikintys pieniai ar niekada nesubręstantys idiotai su vienu vingiu tarp ausų).

Motoras – nuostabus ne tiek jo dinamika (nors, žinoma, milžiniškas 620 Nm sukimo momentas, 265 AG ir pagreitis iki 100 km/val. per 5,4 s ek.taip pat verti paminėjimo), bet šešių cilindrų su turbina darbo garsas yra tarsi simfonija ausims. Ypatingai palyginus su tiek konkurentų, tiek ir BMW kaip alternatyva siūlomais ir vis labiau populiarėjančiais keturių cilindrų turbomotorais – jei pastaruosius, norint važiuoti greitai, reikia gerokai paraginti, šeši „kaušai“ tą daro neprašomi – galia po jūsų koja visada ir visame diapazone. O su sklandžiai veikiančia klasikine hidrauline automatine pavarų dėže – ir itin sklandžiai dozuojama.

Tad iki visiškos laimės su šiuo BMW man trūksta nedaug – labiau standesnės standartinės pakabos nei dabar. Jei kam truks komforto, tegul pats ir moka papildomai už reguliuojamą pakabą, o ne atvirkščiai – čia juk BMW.

Ir šiek tiek daugiau šarmo automobilio eksterjere ir interjere. Nors pažangių technologijų netrūksta, bet norisi daugiau įkvėpimo automobilio dizaine, pasisemto iš E12 ir E28 kartos modelių laikų. Tų, kada BMW gerbėjus priblokšdavo ne tik dinamika, bet ir automobilių dizainerių Paulo Bracqo, Giorgio Giugiaro, „Bertone“ studijos kurta išvaizda ir kada BMW būdavo menininkų, tarp jų – ir Andy Warholo – įkvėpimo šaltinis. Gi ne tiek ir daug noriu, ar ne taip?

Įvertinimas 9/10

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Alfa Romeo Stelvio“: perėja į vairuotojo pasaulį (39)

2757 metrų aukštyje Italijos kalnuose, netoli Šveicarijos, esanti perėja, kurioje – net 48-ių...

Naujasis „Mazda CX-5“: kūrybiško inžinieriaus ir griežtos buhalterės kūdikis (43)

Naujos kartos „ Mazda CX-5 “ vadinti visiškai nauja galima tik sąlyginai – šis modelis...

Naujasis „Ford Fiesta“: gerai šventei reikia lazerių šou ir tinkamos aprangos specialiai DELFI iš Valjadolido (22)

Žinau, kad jau nebemadinga niurzgėti dėl prasto oro, tad pabandysiu apsukti plokštelę jos...

„Rolls-Royce Ghost Black Badge“ testas: kita automobilių dimensija (33)

Po šio automobilio testo aš pagaliau galiu atsakyti į dažnai man užduodamą klausimą, koks yra...

BMW motociklų fiesta Vokietijoje: bent kartą privalu apsilankyti specialiai „Motorams“ iš Garmišo-Partenkircheno  (4)

Septynioliktą kartą rengiama motociklininkų fiesta „ BMW Motorrad Days “ sutraukia dešimtis...

Top naujienos

3 milijardų apyvartą valdančios bendrovės prezidentė: pinigus pradėjau uždirbti vos 12 metų (20)

Iš Glazgo kilusi Allison Kirkby – nedidutė, tvirto sudėjimo šviesiaplaukė valdo kompaniją,...

Lietuviškos kainos galioja ne visiems: pasiūlė mokėti gerokai brangiau (30)

Lietuvoje įdarbinus profesionalę iš užsienio, paaiškėjo labai nemalonus dalykas: visus leidimus...

Akušerė-ginekologė: šlapimo pūslės uždegimas gali turėti baisių pasekmių (1)

„Daugeliu atveju, negydomas šlapimo pūslės uždegimas gali praeiti savaime, be gydymo, jei tik...

M. Kuzminskas įsikūrė D. Sabonio ir V. Mačiulio kaimynystėje (5)

Aistringas Lietuvos krepšinio gerbėjas iš Rygos (Latvija) Normundas Macis papildė savo asmeninę...

Dėl planų griauti pajūrio tualetus ginklus surems teisme: tai – absurdas (86)

Rugpjūčio pradžioje naujieji Palangos paplūdimio tualetai buvo pripažinti neteisėtais...

Tiesiog atėmė žadą: 70 eurų kainavusio bilieto pareikalavo ir iš 4 mėnesių kūdikio (466)

DELFI skaitytoja Virginija pasakoja patekusi į absurdišką situaciją – už galimybę stebėti...

Kuriantiems savo namus – vertingi interjero architektės patarimai (17)

Nemažai apie savo būsto interjerą galvojančių žmonių vis dar iki galo nesupranta, ko gali...

Vyro išradingumas stebina: internautai pametė galvas dėl kambario šuniui (2)

Vienas vyras sumąstė savo šuniui įrengti kambarį po laiptais. Kai jis pasidalino nuotraukomis...

Lietuvos bankas persikels iš prabangaus pastato: specialistai įvardija vienintelį jo privalumą (22)

Lietuvos bankui paskelbus, kad išsikraustys iš pačiame miesto centre esančių pastatų į...

Tūkstančius svarų išleidusi mamytė išpildė savo svajonę – virto „gyva sekso lėlyte“ (13)

Viena dviejų vaikų motina išleido daugiau kaip 10 tūkst. svarų (10,9 tūkst. eurų), kad...