„Audi A5 Sportback“: pasiklydęs tarp kupė ir sedano

 (11)
Šiemet 100 metų jubiliejų švenčianti keturių žiedų markė pristato 33-iąjį modelį. Pasaulinė „Audi A5 Sportback“ premjera įvyko liepos viduryje, automobilis rinkoje pasirodys rudenį, o bandomieji važiavimai jau prasidėjo. „Sportback“ yra šeštasis keturratis, kuriamas „Audi“ A4/A5 modelių platformos pagrindu.
Audi A5 Sportback
© Gamintojo nuotr.

Gamintojų teigimu, „Audi A5 Sportback“ pirkėjai gaus kupė eleganciją, sedano komfortą bei universalo praktiškumą. Vis dėlto kaip iš tiesų būtų galima apibūdinti šį modelį? Portalo „topgear.com/uk/“ žurnalistų teigimu, tai yra pakankamai paini užduotis.

Tinkamo apibrėžimo beieškant

Visų pirma, jeigu nekreipsime dėmesio į pavadinimą, tai yra pirmasis A4 hečbekas (iki tol A4 buvo gaminami tik sedano ir universalo kėbulo tipų), tačiau „Audi“ jį pristato kaip trečiąjį A5 modelio šeimos narį – iki tol vokiečiai šiuo pavadinimu žymėjo kupė ir kabrioleto modelius.

Antra, „Audi A5 Sportback“ išsiskiria dizaino akcentais, nebūdingais kitiems modeliams. Penkerių durų modelyje dėl ilgos siaurėjančios stogo linijos (36 mm žemesnės nei A4 sedano) galima įžvelgti kupė siluetą, tačiau vis tik tai nėra kupė, tokį A5 modelį „Audi“ jau turi.

Trečias aspektas, kodėl nelengva apibūdinti šį naujoką – mechaniškai „A5 Sportback“ dalijasi viskuo su A4 modeliu, kurio pagrindu ir yra gaminama A5 kupė, artimiausia „Sportback“ versijai. Pavyzdžiui, „A5 Sportback“ ratų bazė tik 2 mm ilgesnė nei A4, o kiti gabaritai taip pat kone identiški.

Vis tik reikia pripažinti, kad vizualiai „Sportback“ panašesnis į A5 „šeimą“ negu į A4. Apie tai byloja ir automobilio priekinė ir galinė dalys, berėmės durys ir kiti akcentai. Geriau įsižiūrėjus, net galima pagalvoti, kad tai yra A4 hečbekas su A5 kupė „nosimi“.

Panašu, kad atsakymo ieškoma tiesiai per aplinkui? Galbūt, tačiau „Audi“, kurdama A4 hečbeką, jį pavadino „A5 Sportback“ ne šiaip sau.

Pažvelkite į biurų ar bankų stovėjimo aikšteles – jose tvarkingai surikiuoti prabangesni sedanai, universalai, o ženklu „rezervuota“ pažymėtose parkavimosi vietose neretai pamatysi kupė. Taip aukštesnes pareigas užimantys viršininkai gali parodyti savo statusą prieš pavaldinius.

Taigi „Sportback“ taikosi užimti nišą tarp kupė ir sedano, o modelio pirkėjams tai bus tarsi galimybė išsiskirti: „Vairuoji A4? Žinai, o maniškis – „Sportback“....“

Praktiškumas nustelbia energingumą

Pažvelgus į automobilio vidų, netrunki pasijusti patogiai, čia erdvu, apdailos medžiagoms didesnių priekaištų nerasi. Įsitaisius ant galinės sėdynės, erdvė kojoms prilygsta A4 sedanui. Nepaisant to, kad stogo linija yra žema ir galima pagalvoti, kad aukštesni keleiviai jausis nepatogiai, vis dėlto taip nėra.

Apie automobilio praktiškumą byloja 480 litrų bagažinės tūris, prilygstantis „A4 Avant“. O atlenkus galinių sėdynių atlošus, bagažo talpa padidėja iki 980 litrų.

Atsižvelgiant į tai, kad „Audi“ pavyko sukurti išskirtinį automobilio dizainą, galima buvo tikėtis, kad ir važiavimo ypatybės nustebins. Tačiau taip nėra.

Turbūt geriausia yra pamiršti „Audi“ reklaminį šūkį, kad „A5 Sportback“ bus „ekstremaliai malonus vairuoti“. Modelis yra pankamai ramus, kuriame vairuojant jauti komfortą. Variklio savybės ir pavarų dėžės darbas lengvai nuspėjamas.

„Audi“ tikisi, kad populiariausiu „A5 Sportback“ modeliu taps 2,0 l, dyzelinė TDI versija, su 6 laipsnių mechanine „S-tronic“ pavarų dėže. Išbandžius šį variantą, galima teigti, kad 168 AG išvystantis variklis, kurio sukimo momentas yra 350 Nm, nestebina savo galia, nors iki 100 km/val. ir įsibėgėja per 8,7 sek. Šis rodiklis sužavės atsižvelgiant į tai, kad A5 kupė versija šį sprintą įveikia tik 0,4 sek. greičiau.

Dėl „start-stop“ technologijos, regeneracinių stabdžių, pavaros perjungimo suflerio, 2,0 l darbinio tūrio dyzelinio motoro kuro sąnaudos bus tik 5,2 l/100 km. Be to, tai bus ekologiškiausias „Sportback“ variklis, į aplinką išskiriantis 137 g/km CO2.

Ar atsiras konkurentų?

Visi „A5 Sportback“ varikliai yra su tiesioginiu įpurškimu, dyzelinės jų versijos – TDI agregatai, benzininiai varikliai sukurti FSI koncepcijos pagrindu, visi varikliai atitinka „Euro 5“ emisijų standartus.

Be išbandyto agregato, pradžioje „Audi A5 Sportback“ bus galima rinktis su vienu iš trijų benzininių ir dar dviejų dyzelinių variklių. Trys benzininės versijos – 2,0 l, TFSI su 132 kW/180 AG arba 155 kW/211 AG ir 3,2 l V6, išvystantis 195 kW/265 AG pajėgumą.

Dyzeliniai agregatai – 140 kW /190 AG 2,7 l TDI, o 3,0 l TDI su „S tronic“ transmisija išvysto 176 kW/240 AG pajėgumą. Dyzelinių variklių versijos bus varomos priekiniais ratais, o benzininiai agregatai varomi visais ratais.

Nors „Audi“ skelbia, kad „A5 Sportback“ neturi atitikmens jokioje klasėje, vis tik artimiausiu konkurentu bus galima įvardyti BMW 3-ios serijos arba 5-os serijos GT versijas, kurios žada pasirodyti kitąmet. Be to, 2010 m. pasirodys ir „Audi A7 Sportback“ versija, tad penkių durų sportiškų hečbekų segmente užvirs nuožmi kova dėl pirkėjų simpatijų.

„A5 Sportback“ bus parduodamas tik Europoje, o automobilių salonuose pasirodys rugsėjį ir kainuos nuo 33 650 eurų (116 187 Lt). Gamintojai jau pažadėjo, kad kitąmet bus galima įsigyti ir dar patrauklesnę kainą turinčią versiją.

„Audi A5 Sportback“ vizitinė kortelė

Variklis: 4 cilindrų, 1968 cm³
Degalai: dyzelinas
Galia: 125 kW/168 AG/4200 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 258 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė: 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4711 mm
Plotis: 1854 mm
Aukštis: 1391 mm
Važiuoklės bazė: 2810 mm
Svoris: 1530 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 8,7 sek.
Vidutinės degalų sąnaudos: 5,2 l
Bagažinės talpa: 480 l
Kaina: nuo 116 187 Lt

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Pirmasis važiavimas

Naujasis „Land Rover Discovery“: milžino paunksmėje (18)

Kai pirmą kartą pamačiau naujos kartos „Land Rover Discovery“ Paryžiaus automobilių parodoje praėjusį rudenį, kur jis ir debiutavo, pirma šovusi mintis buvo „koks didelis“! Tąkart stende dar ir užrioglintas aukštyn ant kažkokių bekelę imituojančių konstrukcijų trečiosios kartos (neskaitant keleto mažesnių atnaujinimų) „Disco“ atrodė tikras milžinas.

Naujo „Mazda CX-5“ testas: apgaulinga išvaizda (19)

Labai nekantravau sėsti prie naujojo „Mazda CX-5“ vairo – ir senasis modelis atrodė efektingai, o naujasis – dar įspūdingiau. Ir, žinodamas, kad „Mazda“ – vienus sportiškiausių automobilių gaminantis atstovas iš Japonijos, pagrįstai tikėjausi azartiškų įspūdžių. Visgi jie buvo šiek tiek kitokie...

Naujojo „Hyundai Kona“ premjera: tikslas – aplenkti „Juke“ specialiai „Motorams“ iš Milano (18)

Antradienį vakare madų sostinėje Milane įvyko stilingo mažiausio Hyundai SUV modelio „Kona“ pasaulinė premjera. Aiškinomės, kokias viltis su šiuo modeliu sieja gamintojas iš Korėjos.

„Volkswagen Arteon“ testas: pagaliau – ir praktiška, ir efektinga specialiai „Motorams“ iš Hanoverio (61)

Tikriausiai tie, kurie šaipėsi, kad „Volkswagen“ niekaip nesugeba pagaminti iš pilkos masės išsiskiriančio automobilio, dabar pakeis savo nuomonę. Pristatęs naująjį „Volkswagen Arteon“ – beveik penkių metrų ilgio ketverių durelių „Gran Tourismo“ klasės automobilį – gamintojas įrodė, kad efektingai atrodančios mašinos galimos ir su „W“ raide grotelėse. O pridėjus praktiškas savybes, kuriomis pasižymi naujasis „Arteon“, galima sakyti, kad tai – bene racionaliausias išskirtinis automobilis.

„Audi Q7 e-tron“: kitas evoliucijos žingsnis (45)

Didelis, solidus „premium“ segmento SUV modelis, šimtui kilometrų vidutiniškai sudeginantis 1,9 litro degalų. Ar įmanomas toks derinys realaus pasaulio realiuose keliuose? Tokį klausimą aiškinausi keletą dienų visiškai kasdieniškomis aplinkybėmis vairuodamas ypatingą „Audi Q7“ modelį – pirmąją šio didelio krosoverio iš tinklo įkraunamą hibridinę versiją „e-tron“.
Facebook draugai