„Jaguar“ visiškai neseniai atnaujino savo XF modelį. Per jo pristatymą Vokietijoje „Jaguar“ dizaineris rankomis glostė automobilį, rodė naujas kėbulo linijas, pakeistus žibintus ir dar vieną kitą smulkmeną. Žiūrovai dizainerio pasirodymą stebėjo išpūtę akis ir įtempę smegenis, bandydami prisiminti, kaip tiksliai atrodė kiekvienas pirmtako bruožas. Čia kaip su identiškais kaimyno dvyniais – kai jie kartu, dar įmanoma atskirti, bet kai vaikšto po vieną, nežinai, kuris yra kuris.

Šioje vietoje rašinį galėtume baigti, jei ne viena esminė naujiena – XF modelis pradėtas komplektuoti su nauju 2,2 litro keturių cilindrų dyzeliniu varikliu. „Jaguar“ žengė į dar neužkariautą teritoriją – 49 proc. premium sektoriaus rinkos užima modeliai, turintys 4 cilindrų dyzelinius variklius, o tas 20 tūkst. litų skirtumas tarp 3 ir 2,2 litro dyzelinių motorų XF garantuoja naują vairuotojų armiją. Kai akcininkai įmonės direktoriui leis pirkti ratus už 150 tūkst. litų, jis galės užsukti derybų ir į „Jaguar“ saloną.

Turėjome progą XF 2,2 D palyginti su 3 litrų V6 dyzeliniu XF ir 5 litrų V8 benzininiu XFR modeliais. Pastarasis generuoja 510 AG ir iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,9 sekundės. Tačiau viskas turi savo kainą – vidutinės degalų sąnaudos siekia 12,5 l/100 km, CO2 emisija 292 g/km ir šiurpinantys 315 tūkst. litų etiketėje. Pokriziniame pragmatikų pasaulyje XF 2,2 D skaičiai akiai malonesni: vidutinės degalų sąnaudos 5,4 litro, CO2 emisija 149 g/km ir kaina, prasidedanti nuo 156 tūkst. litų.

Naujame XF įmontuota automatinė „Start/Stop“ sistema. Sustojus prie sankryžos variklis užgęsta, tačiau vos spustelėjus greičio pedalą jis vėl pradeda veikti. „Jaguar“ tvirtina, kad jų „Start/Stop“ sistema yra 40 proc. greitesnė už konkurentų, ir tai reiškia, jog prie sankryžos užgesus varikliui ir spustelėjus greičio pedalą mašina pajuda beveik akimirksniu, tad eilinis vairuotojas neturėtų pajusti jokio diskomforto. Tiesa tokia, kad pirmą pusvalandį prie sankryžos užgęstantis variklis glumina, tačiau prie to netrukus pripranti. Palyginti su 1-osios kartos „Start/Stop“ sistemomis, įmontuotomis, pavyzdžiui, jau senstelėjusiuose konkurentų automobiliuose, „Jaguar“ veikia nepriekaištingai. Tačiau patobulėjo visi, ne tik „Jaguar“.

Aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė gal ir nėra tobulumo viršūnė, kai važiuoji bandytojo režimu. Tačiau važinėdami kasdieniškai neturėsite jokių priekaištų, tikrai. XF taip pat išsaugojo unikalų pavarų perjungimo ratuką. Ir tai ne tik suteikia išskirtinumo, bet ir padeda atsikratyti kvailo įpročio laikyti ranką ant pavarų perjungimo svirties net ir tada, kai automobilyje įmontuota automatinė transmisija.

„Audi A6“ ir BMW 520d yra keliolika tūkstančių pigesni nei „Jaguar“, tačiau XF šiek tiek mažesnis, šiek tiek galingesnis ir šiek tiek vikresnis. Sunku spėlioti, ar Lietuvos rinkoje XF taps rimtu konkurentu Bavarijos porai, tačiau ieškantys išskirtinumo bent turės ką pasirinkti.

Specifikacija
JAGUAR XF 2,2 D
MUMS PATIKO
Vikresnis ir mažesnis nei konkurentai
MUMS NEPATIKO
Jei kainuotų bent tiek pat, kiek BMW, apsispręsti būtų lengviau
NUOSPRENDIS 14/20
Automobilis be didesnių trūkumų. Jei nesate bavarofilas, XF padės išsiskirti iš minios.
EKSPLOATACINĖS YPATYBĖS:
nuo 0 iki 100 km/val. per 8,5 sekundės, didžiausias greitis 225 km/val., degalų sąnaudos 5,4 l/100 km
TECHNINIAI DUOMENYS:
2179 cm3, 4 cilindrai, galiniai varantieji ratai, 190 AG, 450 Nm, 1745 kg, CO2 emisija 149 g/km
PAPILDOMOS ĮRANGOS SĄRAŠE PASIRINKITE:
automobilio statymo pagalbos paketą, 4000 litų
VENKITE ŠITO:
venkite visko, kas nebūtina, kitaip automobilis pabrangs tiek, kad kils mintis rinktis XF 3.0 D
KAINA: nuo 156 000 litų (Lietuvoje)