Pusė šalies vairuotojų (50,3 proc.) kelyje kalba telefonu be tam pritaikytos įrangos, o kas dešimtas (10,4 proc.) sėdęs prie vairo šį kelių eismo taisyklių pažeidimą atlieka beveik kiekvieną kartą važiuodamas. Šiuos duomenis atskleidė draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ vykdyta vairuotojų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 9 tūkst. vairuotojų.

„Naudojimasis mobiliojo ryšio telefonu atitraukia vairuotojo dėmesį ir sulėtina jo reakciją, todėl dažnai tampa eismo nelaimių priežastimi. Nors neturime statistikos, kiek eismo įvykių Lietuvoje sukelia būtent besinaudojantys mobiliaisiais telefonais, Jungtinėse Amerikos Valstijose atlikti tyrimai parodė, jog kalbant telefonu, vidutinė susidūrimo rizika yra keturis kartus didesnė, nei nesinaudojant mobiliuoju telefonu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.

Jis pridūrė, kad vasaros laikotarpiu draudimo bendrovė registruoja daugiau nei 14,5 tūkst. eismo įvykių, kurių žala siekia beveik 35 mln. litų. Tyrimas taip pat parodė, jog dažniausiai be laisvų rankų įrangos telefonu prie vairo kalba 26-35 metų gyventojai, o vyresni nei 56 metų vairuotojai tai daro gerokai rečiau. Be laisvų rankų įrangos vairuotojams negalima ne tik skambinti, bet ir rašyti trumpųjų SMS žinučių, naudotis el. paštu, naršyti internete ir panašiai.

Apskritai telefonu kalbėti prie vairo dažniau linkę vyrai (58,1 proc.) nei moterys (39,3 proc.). Tikėtina, kad jie labiau pasitiki savo vairavimo gebėjimais, todėl rečiau susimąsto apie potencialias grėsmes kelyje.

Nepaisant to, kad policija nuolat organizuoja įvairias prevencines priemones, susijusias su eismo saugumo šalies keliuose didinimu, kartu su greičio viršijimu, vairavimu išgėrus ar neprisisegus saugos diržo, kalbėjimas telefonu prie vairo išlieka tarp dažniausiai pasitaikančių KET pažeidimų. Policijos duomenimis, per praėjusius metus 24 tūkst. vairuotojų nepaisė draudimo naudotis mobiliaisiais telefonais prie vairo, todėl buvo nubausti.

„Nors kai kuriems eismo dalyviams kalbėjimas telefonu neatrodo saugumą keliuose mažinantis veiksmas, mūsų praktika rodo, kad kol vairuotojai asmeniškai nesusiduria su konkrečiu pavojumi, jie neįsidėmi tikrosios problemos grėsmės. Vien todėl, kad žiūrime į kelią, dar nereiškia, kad iš tiesų matome, kas jame vyksta“, – komentavo A. Gimbickas.

Lietuvoje draudimas kalbėti mobiliojo ryšio telefonu prie vairo įsigaliojo dar 2002 metais, už šį pažeidimą iš pradžių teko mokėti 20-40 litų, vėliau, siekiant sumažinti pažeidimų mastą, bausmės buvo kelis kartus padidintos. Šiuo metu kalbėjimas telefonu prie vairo be laisvų rankų įrangos vairuotojams pirmąjį kartą kainuoja 50 litų, o antrą ir kitus kartus bauda siekia nuo 100 iki 300 litų.

„Lietuvos draudimo“ apklausa šį pavasarį buvo rengiama naujienų portale DELFI Į klausimus atsakė daugiau nei 10 tūkst. interneto vartotojų, iš kurių net 9 tūkst. vairuotojų, šiemet sprendusių Nacionalinį kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)