Žiopla klaida, po kurios vairuotojus ištinka panika

 (59)
Sunku prisiskambinti – signalas rodo, kad linija nuolat užimta. Tokia situacija paskambinus į avarinę automobilių durų atidarymo tarnybą. Akivaizdu, kad darbo netrūksta. Ką daryti, jei kažkokiu būdu sugebėjote pamesti visus automobilių raktus?
Žiopla klaida, po kurios vairuotojus ištinka panika
© Shutterstock nuotr.

Jei automobilis nėra pirmos jaunystės, tai didesnių problemų neturėtų kilti, tačiau jei mašina dar neįžengė į trečią dešimtį, neatidumas kainuos pakankamai brangiai.

Panika

Kauno centrinės raktų dirbtuvės savininkas Vygandas Malinauskas per ne vienerius darbo metus susidūrė su įvairiausiomis situacijomis, kuomet pametami automobilių rakteliai ar jie užtrenkiami automobilio viduje.

„Tokių atvejų padaugėja, kai būna šalta, žmonės užkuria variklį ir išeina langų valyti, o automobilis automatiškai užsirakina. Variklis dirba, o klientas vaikšto aplinkui ir nežino ką daryti“, – sako V. Malinauskas.

Būna atvejų, kai nusėda distancinių pultelių baterijos ir mašinos neatsirakina. Atrakinti mašinos neretai nepavyksta ir mechaniniu būdu, įkišant raktelį į spynelę.

„Kai spyna kelerius metus nerakinta, tai ji oksiduojasi ir neveikia, kartais ir rakto negalime įkišti. Tada tenka spyną išvalyti, sutepti. Patariame vairuotojams, kad bent kartą per mėnesį mechaniškai atrakintų duris rakteliu“, – sako V. Malinauskas.

Panika. Tokia pirma žmonių reakcija užtrenkus automobilių raktelius salono viduje, pastebėjo V. Malinauskas. Būna atvejų, kai mašinoje užsirakina vaikai. V. Malinauskas prisimena net ir tokį atvejį, kai salono viduje paliktas šuo belakstydmas užspaudžia centrinį užrakinimo mygtuką.

„Pasitaiko, pasitaiko. Pirmiausia būna panika. Tada stengiesi žmogų nuraminti, ragini paieškoti rakto. Kartais pasitaiko atvejų, kai jau darbas įpusėja ir raktas randamas“, – sako V. Malinauskas.

Nedidelė bėda, jei raktas spynelėje nulaužiamas. Tuomet pakanka pagaminti naują rakto geležtį. Tačiau laikui bėgant technologijos tampa vis labiau sudėtingesnės, o raktų geležčių ir net pačių raktų pamažu apskritai nebelieka.

„Anksčiau buvo paprasčiau. Dabar raktai turi imobilaizerius. Neužtenka mechaniško rakto, ir viskas. Seniau būdavo nusiimi spynelę ir padarai raktą. Dabar liaudiškai kalbant raktą reikia „pririšti“. Kartais reikia ir kompiuterį nusiimti, ir skydelį“, – pasakoja V. Malinauskas.

Apsauga rūpinasi gamintojas

Tobulėjant automobilių raktų technologijoms iš esmės keitėsi ir automobilių signalizacijų paklausa. Per pastaruosius 15 metų mašinų apsaugos sistemomis ėmė aktyviai rūpintis patys gamintojai.

Automobilių serviso „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas sako, kad iš esmės atrakinti automobilio duris nėra sudėtinga – galima pagaminti rakto geležtį pagal durų spynelę naudojant rakto šabloną ir specialią medžiagą, kuri suformuoja konkretaus rakto modelį.

Tačiau su tokiu raktu automobilio neužvesi. Nuo 2000 metų raktai ėmė sparčiai tobulėti ir tapo susieti su automobilio elektronika.

„Dabar visą apsaugą deda pats gamintojas. Kai kurie draudikai reikalauja specialių signalizacijų, tačiau iš esmės papildomai montuojamos signalizacijos tampa vis mažiau reikalingos. Naujesnėse mašinose apskritai nėra raktų – pakanka kišenėje turėti specialų „Keyless“ sistemos pultelį ir to pakanka automobiliui užvesti paspaudus užvedimo mygtuką. Prabangūs automobiliai turi ir užvedimo sistemą pagal piršto antspaudą. Atrakinti duris yra minučių klausimas, tačiau užvesti variklį jau visiškai kas kita“, – sako V. Paškauskas.

Dauguma į Lietuvą atvykstančių naudotų automobilių jau neturi pilno komplekto atsarginių raktų. Be to pasitaiko, kad atsarginis raktas neturi imobilaizerio.

„Atsarginis raktas dauguma atvejų būna paprastesnis, kartais jis apskritai būna plastmasinis, kaip šablonas, kad galėtum pasigaminti raktą ir atrakinti spynelę. Tačiau su su tokiu raktu automobilio neužvesi“, – sako V. Paškauskas.

Gelbėjimo operacijos

V. Malinauskas sako, kad rakto pametimo atveju gelbėjimo operacija kainuos skirtingai – tai priklauso nuo automobilio markės, pagaminimo metų ir kitų parametrų. Tačiau galima paskaičiuoti preliminarią sąmatą, kiek galėtų kainuoti naujas raktas.

„Jeigu raktas su pulteliu – tai bus apie 100 eurų. Dar prisideda rakto programavimas, kuris kainuoja apie 50 eurų. Plius durų atidarymas – 20-25 eurai“, – skaičiuoja V. Malinauskas.

Tad iš viso praganius vienintelį automobilio raktą išlaidos gali siekti apie 170 eurų. Tačiau jei vairuojate naujesnę „Toyotą“, „Mercedes-Benz“, „Audi“ ar BMW galite būti tikri, kad išlaidos bus dar didesnės.

V. Malinauskas sako, kad tarkime „Volkswagen“ atstovai pripažįsta raktų kopijas ir raktą susieja su automobilio elektronika, tačiau kai kurie gamintojai, kaip tarkime „Mercedes“, gamina tik naujus raktus ir jokių kopijų nepripažįsta. Be to, raktininkai neslepia, kad įveikti naujausių technologijų ir jie nėra pajėgūs.

„Jei negalime padaryti, siūlome kreiptis į atstovus. Tačiau tai trunka kur kas ilgiau. Ir tai brangiau. Būna kad raktas su darbu kainuoja ir 300 eurų“, – sako V. Malinauskas.

Raktininko teigimu, „Toyota“, BMW ar „Mercedes“ vien raktas kainuoja apie 200 eurų.

Brangūs automobiliai – brangios technologijos

BMW atstovybės Lietuvoje „Krasta Auto“ rinkodaros projektų vadovas Giedrius Žustautas sako, kad atvejų, kuomet klientams tenka pagelbėti pametus raktus pasitaiko 1-2 per mėnesį.

„Klientas atvyksta su automobilio bei savininko dokumentais į atsarginių detalių skyrių ir pagal automobilio kėbulo numerį užsisako naują raktą automobiliui. Priklausomai nuo automobilio pagaminimo metų galimi keli rakto variantai. Senesnio modelio automobiliams galima užsisakyti mažą plastmasinį raktelį, telpantį į piniginę arba vadinamąjį serviso raktą (raktas atrakina, bet neturi mygtukų ant pultelio) arba įprastą raktą.

Naujesnio modelio automobiliais (F serijos) galima užsisakyti arba pultą, arba mechaninę rakto šerdelę (šerdelė atrakins, bet neužves), arba pultą su šerdele. Raktas gaminamas gamykloje konkrečiam automobiliui ir tai užtrunka iki 2 savaičių“, – DELFI teigė G. Žustaustas.

„Krasta Auto“ atstovas atskleidė ir konkrečias kainas, kiek gali kainuoti žioplumas.

„Kainuoja raktas, naujo rakto programavimas bei pamestų raktų blokavimas ir mūsų darbuotojo mobilaus serviso paslauga. Kadangi raktai užsakinėjami pagal automobilio kėbulo numerį, tai, pagal BMW koncerno nustatytas taisykles, tokios dalys gali būti atiduodamos klientui tik pristačius automobilį į servisą. Priklausomai nuo automobilio modelio ir komplektacijos, raktas gali kainuoti nuo 40 iki 360 EUR. Programavimas ir pamestų raktų blokavimas papildomai kainuoja 27,30 EUR, darbuotojo vykimas iki automobilio atrakinimui užvedimui bei atvarymui į servisą – 50,68 EUR“, – teigė G. Žustaustas.

Taigi, maksimaliai BMW savininkui klaida gali kainuoti net apie 440 eurų.

Būtina turėti atsarginį variantą

Ne tokių prabangių automobilių savininkai gali pasiguosti, kad jų žioplumas kainuos mažiau.

„Pasitaiko tokių atvejų. Kiek mums teko susidurti, tai žmonės kreipiasi norėdami užsisakyti naujus raktus. Žinoma, pirmiausiai reikia įrodyti, kad žmogus yra automobilio savininkas“, – DELFI teigė Evaldas Žiūkas, „Peugeot“ automobiliais prekiaujančios „Auto Vici“ techninis konsultantas.

Kaina priklauso nuo to, kokio rakto nori klientas. Paprasčiausias raktas su imobilaizeriu kainuoja 20-40 eurų. Palyginimui, naujo „Peugeot 308“ modelio raktas su distanciniu pultu kainuoja 90 eurų. Dar papildomai 20 eurų kainuoja susiejimas su automobilio elektronika.

„Peugoet“ atstovų teigimu, labai retai žmonės bando ieškoti sprendimų patys.

„Labai retas atvejis, kai žmogus atvažiuoja su raktu, kuris nebuvo pas mus pirktas ir prašo jį „pririšti“. Atsimenu tokį atvejį, kad žmogus kažkur pirko kinišką raktą ir visų jo funkcijų paleisti mums nepavyko. Galų gale raktas buvo užsakytas pas mus ir visos problemos buvo išspręstos“, – kalbėjo E. Žiūkas.

Visi specialistai sutaria, kad turint tik vieną automobilio raktą, būtina pasidaryti jo kopiją, kad praradus vieną raktą nekiltų brangių problemų.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Kaip smarkiai daužtas prabangus BMW garaže pavirto sveikutėliu automobiliu (360)

Ne kartą esame girdėję istorijų apie „auksarankius“ meistrus, kurie iš dviejų, trijų ar daugiau automobilių sulipdo vieną gražią, nublizgintą transporto priemonę. Tik vėliau patekusi į avariją tokia mašina išsibarsto kelyje į tiek atskirų dalių, iš kiek buvo „suklijuota“. Arba net dar smulkiau.

Ką įdomaus siūlo aukcionai

Tradiciškai yra kelios sąlygos, kurias atitikus galima tikėtis sėkmės parduodant seną automobilį aukcione. Viena – jis turi būti „Ferrari“. Arba jo turi būti pagaminti vos keli egzemplioriai. Arba tai turi būti labai senas modelis. Arba jis anksčiau priklausė kuriai nors įžymybei, kuri įžymybė yra planetos mastu – jokiu būdu ne Radžis ar Tikroji Išdykėlė.

„CityBee“ naikina atskiras stovėjimo zonas centre (24)

Automobilių dalinimosi paslaugą teikianti „CityBee“ skelbia naikinanti atskiras stovėjimo zonas Vilniaus ir Kauno centruose. Nuo šiol paslaugos vartotojai automobilį galės palikti bet kur, o miestų rinkliavų zonose stovėjimas net ir rezervacijos metu bus nemokamas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Įspėjimas vairuotojams: bus fiksuojamas net menkiausias greičio viršijimas (297)

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad nuo kitos savaitės vidurio šalies keliuose bus vykdoma sustiprinta transporto priemonių važiavimo greičio kontrolė. Artėjant naujiesiems mokslo metams, Lietuvos kelių policijos tarnyba organizuoja saugaus eismo akciją, kurios metu šalies keliuose visais būdais bus fiksuojamas net menkiausias greičio viršijimas. Greičio matavimo prietaisai fiksuos visas transporto priemones, netaikant jokios tolerancijos, ir vairuotojai (transporto priemonių savininkai) už Kelių eismo taisyklių pažeidimus turės atsakyti teisės aktų nustatyta tvarka.

Neįtikėtinas lietuvių vairuotojų įžūlumas – imasi barbariškų būdų greičio matuokliams „neutralizuoti“ (122)

2015 m. Lietuvos kelių situacija buvo labai prasta – tik pusė magistralinių kelių funkcionavo tinkamai, o kita pusė buvo blogos būklės, netinkami buvo ir 70 proc. krašto kelių, dar prastesnė situacija su rajoniniais keliais, kuriuose remontai atliekami rečiau nei kas 60 metų.
Facebook draugai