Žiemiškas kuriozas: situacija, kai pažeidus taisykles bauda negresia

 (23)
Šaltuoju metų laiku neretai vairuotojai keiksnoja kelininkus dėl netinkamai nuvalytų kelių. Taip pat neretai pasitaiko, kad valant kelius sniegas padengia skiriamąsias juostas, o kelio ženklinimo nematydami vairuotojai kartais to net nenorėdami ima pažeidinėti Kelių eismo taisykles (KET). Tačiau faktiškai pažeidus taisykles bauda negresia, jei linijų iš tiesų nesimato.
Eismas žiemą
Eismas žiemą
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Į DELFI kreipėsi vairuotojas Tadas. Vyras pastebėjo, kad Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte vairuotojai pradėjo apsisukinėti kur papuola, nors ši plati gatvė pažymėta dviguba ištisine linija. Tačiau ją, kuomet gausiau pasninga, įžvelgti išties nelengva.

Kauno apskrities Eismo įvykių registravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Petrauskas neslepia, kad tokiu atveju nubausti vairuotojų neįmanoma.

„Negalima pažeisti to, ko vairuotojas nemato. Pažeidžiama tik tada, kai vairuotojas gali matyti ženklą ir ženklinimą. Tik tuomet bus pažeidimas“, - sako G. Petrauskas.

Tiesa, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tokiomis sąlygomis piktnaudžiauja. Tačiau tai įrodyti yra sudėtinga.

Pareigūnai teigia, kad jei dėl sniego ar kitų priežasčių nesimato gatvių ženklinimo, reikia vadovautis KET.

„KET numatyta, kaip elgtis. Yra kelių, kur apskritai nėra ženklinimo“, - sako G. Petrauskas.

Policijos atstovas taip pat teigia, kad pasnigus veiksmų turėtų imtis ir patys pareigūnai.

„Sąlygos nuolat keičiasi. Realiai tokiu atveju pareigūnai privalo informuoti budėtoją apie susidariusią padėtį. Reikia valyti kelius, kad nebūtų chaoso, tačiau eismo dalyvių elgesys grindžiamas pagarba. Vairuotojas neturi tuo naudotis ir suktis bet kur. Vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai saugu ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams“, - sako G. Petrauskas.

Tačiau ką daryti, jei dėl sniego iš tiesų neįmanoma įžiūrėti kelio ženklinimo?

„Tuomet reikia apsisukti sankryžose, jei tai neprieštarauja kelio ženklams. Čia jau vairuotojo sąmoningumas“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Petrauskas sako, kad ne taip retai automobiliai nepasidalina keliu. Tai ypač dažnas reiškinys žiemą, kai dėl šalikelėse nustumto sniego kelias dar labiau susiaurėja.

Ši problema ypač aktuali rajoniniuose keliuose. Dažnas atvejis, kai automobiliai susidaužia veidrodėliais, tačiau incidentai gali būti kur kas liūdnesi. Be to, nustatyti, kas kaltas tokiu atveju, yra pakankamai sudėtinga, nes po kontakto automobiliai sustoja už keliasdešimties metrų.

„Neretai apskritai neįmanoma nustatyti, kas kaltas. Tokiu atveju, trūkstant įrodymų dėl kaltės, byla nutraukiama“, - sako G. Petrauskas.

Pareigūnai turi ir patarimą vairuotojams, kai eismo sąlygas sunkina oras.

„Mes įpratę važiuoti kaire kelio puse, o reikia laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tokiu atveju avarijų būtų kur kas mažiau“, - sako G. Petrauskas.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įspūdingų automobilių avarija Palangoje įžiebė diskusiją (122)

Dažnas pastebi – Palangos gatvėmis sukiojasi kur kas brangesni automobiliai nei, tarkime, gretimoje Kretingoje. Nenuostabu, juk į kurortą pailsėti, papramogauti suguža įvairaus plauko turistų. Praėjusį savaitgalį Palangoje vykusios lenktynės brangių automobilių šeimininkų priviliojo dar daugiau. Tai ir lėmė „holivudišką“ įvykį.

Dviratis prieš automobilį: 5 pavojingiausios situacijos (1)

Nors ant dviračių sėdantys gyventojai dažniausiai yra įsitikinę, kad keliauti šia transporto priemone yra visai nepavojinga, tačiau dviratininkų sužalojimų statistika rodo ką kita. Į nelaimingus atsitikimus dviratininkai Lietuvoje patenka dar dažnai, o labiausiai minantys pedalus nukenčia po susidūrimų su automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po galingos liūties – kauniečių radybos ir dalybos feisbuke (24)

Ketvirtadienio popietę smarkiai liūčiai nuplovus Kauną vakare socialiniuose tinkluose pasipylė skelbimai apie pamestus arba atrastus automobilių registracijos numerių ženklus. Vienoje populiarioje tarp kauniečių feisbuko grupėje galima aptikti bent septynias skirtingas numerių lenteles, rastas gatvėse ar šalia jų. Panašu, kad ne vienas automobilis buvo apsemtas „iki ausų“, o numerių ženklai pritvirtinti silpnokai.

Specialistų pasiūlymai dalį vairuotojų nemaloniai nustebins (13)

Ant plauko kabėjęs daugelio Klaipėdos pėsčiųjų perėjų likimas pagaliau aiškus. Antradienį galutinai nuspręsta, kurias jų naikinti, kurias - apšviesti. Numatyti ir šių darbų terminai - vieni bus atliekami dar šiemet, kiti - 2017 ar 2018 metais. Klaipėdiečiai gali būti nustebinti (kai kurie - galbūt nemaloniai) ir pokyčiais kai kuriose miesto gatvėse, pavyzdžiui, naujais šviesoforais iki šiol jų neregėjusiose vietose.

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (43)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Facebook draugai