Žiemiškas kuriozas: situacija, kai pažeidus taisykles bauda negresia

 (23)
Šaltuoju metų laiku neretai vairuotojai keiksnoja kelininkus dėl netinkamai nuvalytų kelių. Taip pat neretai pasitaiko, kad valant kelius sniegas padengia skiriamąsias juostas, o kelio ženklinimo nematydami vairuotojai kartais to net nenorėdami ima pažeidinėti Kelių eismo taisykles (KET). Tačiau faktiškai pažeidus taisykles bauda negresia, jei linijų iš tiesų nesimato.
Eismas žiemą
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Į DELFI kreipėsi vairuotojas Tadas. Vyras pastebėjo, kad Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte vairuotojai pradėjo apsisukinėti kur papuola, nors ši plati gatvė pažymėta dviguba ištisine linija. Tačiau ją, kuomet gausiau pasninga, įžvelgti išties nelengva.

Kauno apskrities Eismo įvykių registravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Petrauskas neslepia, kad tokiu atveju nubausti vairuotojų neįmanoma.

„Negalima pažeisti to, ko vairuotojas nemato. Pažeidžiama tik tada, kai vairuotojas gali matyti ženklą ir ženklinimą. Tik tuomet bus pažeidimas“, - sako G. Petrauskas.

Tiesa, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tokiomis sąlygomis piktnaudžiauja. Tačiau tai įrodyti yra sudėtinga.

Pareigūnai teigia, kad jei dėl sniego ar kitų priežasčių nesimato gatvių ženklinimo, reikia vadovautis KET.

„KET numatyta, kaip elgtis. Yra kelių, kur apskritai nėra ženklinimo“, - sako G. Petrauskas.

Policijos atstovas taip pat teigia, kad pasnigus veiksmų turėtų imtis ir patys pareigūnai.

„Sąlygos nuolat keičiasi. Realiai tokiu atveju pareigūnai privalo informuoti budėtoją apie susidariusią padėtį. Reikia valyti kelius, kad nebūtų chaoso, tačiau eismo dalyvių elgesys grindžiamas pagarba. Vairuotojas neturi tuo naudotis ir suktis bet kur. Vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai saugu ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams“, - sako G. Petrauskas.

Tačiau ką daryti, jei dėl sniego iš tiesų neįmanoma įžiūrėti kelio ženklinimo?

„Tuomet reikia apsisukti sankryžose, jei tai neprieštarauja kelio ženklams. Čia jau vairuotojo sąmoningumas“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Petrauskas sako, kad ne taip retai automobiliai nepasidalina keliu. Tai ypač dažnas reiškinys žiemą, kai dėl šalikelėse nustumto sniego kelias dar labiau susiaurėja.

Ši problema ypač aktuali rajoniniuose keliuose. Dažnas atvejis, kai automobiliai susidaužia veidrodėliais, tačiau incidentai gali būti kur kas liūdnesi. Be to, nustatyti, kas kaltas tokiu atveju, yra pakankamai sudėtinga, nes po kontakto automobiliai sustoja už keliasdešimties metrų.

„Neretai apskritai neįmanoma nustatyti, kas kaltas. Tokiu atveju, trūkstant įrodymų dėl kaltės, byla nutraukiama“, - sako G. Petrauskas.

Pareigūnai turi ir patarimą vairuotojams, kai eismo sąlygas sunkina oras.

„Mes įpratę važiuoti kaire kelio puse, o reikia laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tokiu atveju avarijų būtų kur kas mažiau“, - sako G. Petrauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Draudikai fiksuoja fiktyvių eismo įvykių bumą (7)

Sukiužusius ir beverčius ar atvirkščiai, brangius, tačiau sugedusius ar išsimokėtinai pirktus automobilius surežisuotuose eismo spektakliuose „įdarbinantys“ ir taip draudikams „parduoti“ mėginantys apgavikai drąsiai galėtų pretenduoti į Auksinės avietės apdovanojimus. Draudimo bendrovė BTA pranešime spaudai teigia šių metų pradžioje užfiksavusi netikėtą fiktyvių eismo įvykių piką ir perspėja, jog toks kelių eismo spektaklio režisavimas gali užtraukti ir baudžiamąją atsakomybę.

Lietuvoje viešintis pasaulinio garso lenktynininkas atvirai pasakė, kokių vairuotojų reikia pasisaugoti (24)

„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.

Didžiausi mitai apie automobilio alyvą: ką reikia žinoti? (23)

Kodėl mokslininkai negali išrasti amžinojo variklio? Atsakymas paprastas: beveik 30 – 50 proc. energijos suvartojama dėl detalių trinties. Pastarajam fizikos dėsniui sumažinti mokslininkai daugiau nei šimtmetį kuria ir tobulina variklio alyvą. Lietuvoje prekiaujamos alyvos „Kuttenkeuler“ atstovas ir autoserviso vadovas Edmundas Šimoniūtis pranešime spaudai teigia, kad šiandien technologijos stipriai žengia į priekį, o pasenusios žinios virsta mitais, kurie sklando ne tik tarp vairuotojų, bet ir automobilių meistrų.

Nesumokėję baudų rizikuoja likti bei vairuotojo pažymėjimo (44)

Seimas linkęs įteisinti, kad asmenims, nesumokėjusiems visų jiems paskirtų baudų už padarytus Kelių eismo taisyklių pažeidimus, nebūtų išduodamas ir keičiamas vairuotojo pažymėjimas.

Ko svarbu nepamiršti perkant ir naudojant padangas? (14)

Balandžiui einant į pabaigą didžioji dalis mūsų šalies vairuotojų jau yra pasikeitę padangas, tačiau kadangi dalis to padaryti dar nespėjo, o ir apie naujų padangų pirkimą reiktų pagalvoti kas tris ar keturis metus, siūloma išklausyti kelis paprastus patarimus, kuriuos pranešime spaudai pateikia Loreta Pupiuvienė, „BOSCH“ automobilių serviso Vilniuje direktorė. Ji patarė, kokių klaidų vengti keičiant padangas ar įsigyjant naują padangų komplektą.
Facebook draugai