Šaltuoju metų laiku neretai vairuotojai keiksnoja kelininkus dėl netinkamai nuvalytų kelių. Taip pat neretai pasitaiko, kad valant kelius sniegas padengia skiriamąsias juostas, o kelio ženklinimo nematydami vairuotojai kartais to net nenorėdami ima pažeidinėti Kelių eismo taisykles (KET). Tačiau faktiškai pažeidus taisykles bauda negresia, jei linijų iš tiesų nesimato.
Eismas žiemą
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Į DELFI kreipėsi vairuotojas Tadas. Vyras pastebėjo, kad Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte vairuotojai pradėjo apsisukinėti kur papuola, nors ši plati gatvė pažymėta dviguba ištisine linija. Tačiau ją, kuomet gausiau pasninga, įžvelgti išties nelengva.

Kauno apskrities Eismo įvykių registravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Petrauskas neslepia, kad tokiu atveju nubausti vairuotojų neįmanoma.

„Negalima pažeisti to, ko vairuotojas nemato. Pažeidžiama tik tada, kai vairuotojas gali matyti ženklą ir ženklinimą. Tik tuomet bus pažeidimas“, - sako G. Petrauskas.

Tiesa, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tokiomis sąlygomis piktnaudžiauja. Tačiau tai įrodyti yra sudėtinga.

Pareigūnai teigia, kad jei dėl sniego ar kitų priežasčių nesimato gatvių ženklinimo, reikia vadovautis KET.

„KET numatyta, kaip elgtis. Yra kelių, kur apskritai nėra ženklinimo“, - sako G. Petrauskas.

Policijos atstovas taip pat teigia, kad pasnigus veiksmų turėtų imtis ir patys pareigūnai.

„Sąlygos nuolat keičiasi. Realiai tokiu atveju pareigūnai privalo informuoti budėtoją apie susidariusią padėtį. Reikia valyti kelius, kad nebūtų chaoso, tačiau eismo dalyvių elgesys grindžiamas pagarba. Vairuotojas neturi tuo naudotis ir suktis bet kur. Vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai saugu ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams“, - sako G. Petrauskas.

Tačiau ką daryti, jei dėl sniego iš tiesų neįmanoma įžiūrėti kelio ženklinimo?

„Tuomet reikia apsisukti sankryžose, jei tai neprieštarauja kelio ženklams. Čia jau vairuotojo sąmoningumas“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Petrauskas sako, kad ne taip retai automobiliai nepasidalina keliu. Tai ypač dažnas reiškinys žiemą, kai dėl šalikelėse nustumto sniego kelias dar labiau susiaurėja.

Ši problema ypač aktuali rajoniniuose keliuose. Dažnas atvejis, kai automobiliai susidaužia veidrodėliais, tačiau incidentai gali būti kur kas liūdnesi. Be to, nustatyti, kas kaltas tokiu atveju, yra pakankamai sudėtinga, nes po kontakto automobiliai sustoja už keliasdešimties metrų.

„Neretai apskritai neįmanoma nustatyti, kas kaltas. Tokiu atveju, trūkstant įrodymų dėl kaltės, byla nutraukiama“, - sako G. Petrauskas.

Pareigūnai turi ir patarimą vairuotojams, kai eismo sąlygas sunkina oras.

„Mes įpratę važiuoti kaire kelio puse, o reikia laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tokiu atveju avarijų būtų kur kas mažiau“, - sako G. Petrauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (6)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (5)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Privalomasis draudimas patirtą žalą atlygina ne visada: ką reikia žinoti visiems vairuotojams (68)

Privalomasis transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas nukentėjusiems patirtą žalą...

Lietuvoje diegiama bandomoji transporto kontrolės sistema: kaip ji veikia? (15)

Tyrimų duomenimis, net ketvirtadalis šalies keliais važiuojančių vilkikų viršija leistiną...

Top naujienos

Orai: vasarišką kaitrą vėl vainikuos neramumai (2)

Antroje savaitės pusėje didžiojoje šalies dalyje orai bus karšti, tačiau jau pirmoje...

Pasiūlė, kaip susigrąžinti lietuvių Lenkijoje paliekamus milijonus (106)

Šį pavasarį Lenkijos centrinis statistikos biuras paskelbė, kad lietuviai apsipirkdami pas...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras (196)

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

R. Williamso koncertą perspjauti bus sunku: hitai ir fejerverkai gerbėjams sukėlė euforiją (287)

Trečiadienio vakarą Vilniaus Vingio parke - neeilinis renginys. Savo pasirodymą „The Heavy...

S. Skvernelis: socialdemokratų pasitraukimas nebūtų būtina sąlyga trauktis jų ministrams (24)

„Prognozuojant socialdemokratų tarybos sprendimą trauktis, galbūt frakcija Seime galėtų...

Nesitikėjo, kad gelbėti kačiukus bus taip sudėtinga (2)

Dar būdami 8 savaičių jaunikliais, katinas Astra ir keturi jo broliai buvo palikti dėžėje...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (567)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

Lietuvos šešiolikmečiai liks be medalių – neperlipo Europos čempionato ketvirtfinalio barjero (55)

Europos jaunučių (iki 16 metų) vaikinų krepšinio čempionato ketvirtfinalyje trečiadienį...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (199)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (25)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...