Žiemiškas kuriozas: situacija, kai pažeidus taisykles bauda negresia

 (23)
Šaltuoju metų laiku neretai vairuotojai keiksnoja kelininkus dėl netinkamai nuvalytų kelių. Taip pat neretai pasitaiko, kad valant kelius sniegas padengia skiriamąsias juostas, o kelio ženklinimo nematydami vairuotojai kartais to net nenorėdami ima pažeidinėti Kelių eismo taisykles (KET). Tačiau faktiškai pažeidus taisykles bauda negresia, jei linijų iš tiesų nesimato.
Eismas žiemą
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Į DELFI kreipėsi vairuotojas Tadas. Vyras pastebėjo, kad Kauno Karaliaus Mindaugo prospekte vairuotojai pradėjo apsisukinėti kur papuola, nors ši plati gatvė pažymėta dviguba ištisine linija. Tačiau ją, kuomet gausiau pasninga, įžvelgti išties nelengva.

Kauno apskrities Eismo įvykių registravimo skyriaus vyriausiasis specialistas Giedrius Petrauskas neslepia, kad tokiu atveju nubausti vairuotojų neįmanoma.

„Negalima pažeisti to, ko vairuotojas nemato. Pažeidžiama tik tada, kai vairuotojas gali matyti ženklą ir ženklinimą. Tik tuomet bus pažeidimas“, - sako G. Petrauskas.

Tiesa, pasitaiko atvejų, kai vairuotojai tokiomis sąlygomis piktnaudžiauja. Tačiau tai įrodyti yra sudėtinga.

Pareigūnai teigia, kad jei dėl sniego ar kitų priežasčių nesimato gatvių ženklinimo, reikia vadovautis KET.

„KET numatyta, kaip elgtis. Yra kelių, kur apskritai nėra ženklinimo“, - sako G. Petrauskas.

Policijos atstovas taip pat teigia, kad pasnigus veiksmų turėtų imtis ir patys pareigūnai.

„Sąlygos nuolat keičiasi. Realiai tokiu atveju pareigūnai privalo informuoti budėtoją apie susidariusią padėtį. Reikia valyti kelius, kad nebūtų chaoso, tačiau eismo dalyvių elgesys grindžiamas pagarba. Vairuotojas neturi tuo naudotis ir suktis bet kur. Vairuotojas privalo įsitikinti, kad tai saugu ir netrukdyti kitiems eismo dalyviams“, - sako G. Petrauskas.

Tačiau ką daryti, jei dėl sniego iš tiesų neįmanoma įžiūrėti kelio ženklinimo?

„Tuomet reikia apsisukti sankryžose, jei tai neprieštarauja kelio ženklams. Čia jau vairuotojo sąmoningumas“, - kalbėjo pareigūnas.

G. Petrauskas sako, kad ne taip retai automobiliai nepasidalina keliu. Tai ypač dažnas reiškinys žiemą, kai dėl šalikelėse nustumto sniego kelias dar labiau susiaurėja.

Ši problema ypač aktuali rajoniniuose keliuose. Dažnas atvejis, kai automobiliai susidaužia veidrodėliais, tačiau incidentai gali būti kur kas liūdnesi. Be to, nustatyti, kas kaltas tokiu atveju, yra pakankamai sudėtinga, nes po kontakto automobiliai sustoja už keliasdešimties metrų.

„Neretai apskritai neįmanoma nustatyti, kas kaltas. Tokiu atveju, trūkstant įrodymų dėl kaltės, byla nutraukiama“, - sako G. Petrauskas.

Pareigūnai turi ir patarimą vairuotojams, kai eismo sąlygas sunkina oras.

„Mes įpratę važiuoti kaire kelio puse, o reikia laikytis kuo arčiau dešinio krašto. Tokiu atveju avarijų būtų kur kas mažiau“, - sako G. Petrauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Policija ir VĮ „Regitra“ nusitaikė į užsienietiškais registracijos numeriais ženklintus automobilius (12)

Kaip rašoma Policijos departamento svetainėje internete, Telšių apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai ir valstybės įmonės „Regitra“ atstovai pastebi paskutiniu metu viešajame eisme didėjantį užsienio valstybių (dažniausiai – Vokietijos, Olandijos, Didžiosios Britanijos, Italijos ir kt.) registracijos numerio ženklais pažymėtų transporto priemonių skaičių. Be to, pastebima, kad dalis ne lietuviškų registracijos numerių vizualiai skiriasi nuo įprastai užsienio valstybėse išduodamų numerio ženklų.

Kauno valdininkai pasižadėjo per metus panaikinti juodąsias dėmes

Investicijas į eismo saugumą nuo 1 mln. iki daugiau nei 4 mln. eurų didinantis Kaunas pristatė ambicingą planą per 2017 metus neutralizuoti visus pavojingiausius taškus miesto gatvėse, kuriuose pastaraisiais metais įvyksta eismo nelaimės. Kaip skelbiama savivaldybės pranešime žiniasklaidai, viešai paskelbtame „juodųjų dėmių“ žemėlapyje nuo šiol visi gali matyti, kaip ir kada bus patobulinta kiekviena avaringa vieta.

Lietuvių vairuojami automobiliai – surinkti iš gabalų ir su savadarbėmis detalėmis (49)

Automobilio remontas ar naujų detalių keitimas gali atsieiti tikrai nemažai, todėl dalis Lietuvos vairuotojų įsigudrina pataupyti ir savo transporto priemones patiki neaiškios reputacijos meistrams arba imasi patys tvarkyti sugedusius bei į eismo įvykius patekusius automobilius neturėdami tam tinkamų sąlygų ir įgūdžių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Pagal pažangą saugaus eismo srityje Lietuva – antra Europos Sąjungoje (9)

Pagal pažangą mažinant žuvusiųjų keliuose skaičių 2016-aisiais Lietuva tapo antra iš 28 Europos Sąjungos (ES) valstybių, nusileisdama tik Čekijai. Preliminariais duomenimis, tai vienintelės ES šalys, kurioms netekčių keliuose skaičių per metus pavyko sumažinti daugiau kaip penktadaliu: Lietuvai – 22,3 proc., Čekijai – 26,2 proc., skelbia Susisiekimo ministerija.

Draudikų duomenys: Vilnius ir jo rajonas kelia nerimą (9)

Per praėjusius metus Lietuvos vairuotojai sukėlė daugiau avarijų nei ankstesniais metais, į jas dažniau patekdavo ne tik Lietuvoje, bet ir keliaudami užsienyje, rodo didžiausios Lietuvoje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, daugiausia nerimo keliantis avaringumo pokytis užfiksuotas šalies sostinėje Vilniuje – tikimybė pakliūti į avariją čia išaugo net 11 proc., o Vilniaus rajone gyvenantys asmenys pernai net 22 proc. dažniau pakliuvo į eismo įvykius nei prieš metus.
Facebook draugai