Pranešime žiniasklaidai rašoma, jog vairuotojai ne tik sėdo į neįgaliųjų vežimėlius, bet ir užsirišę akis ir naudodamiesi neregių baltąja lazdele, mėgino įlipti į bendrovės kieme stovinčius žemagrindžius troleibusą ir autobusą. Dirbdami jie nuolat susiduria su viešuoju transportu keliaujančiais neįgaliais žmonėmis, dažnai tarp jų kyla įvairių konfliktinių situacijų.

„Bėdų yra nemažai, bet viena didžiausių mūsų visuomenės problemų – požiūris į neįgalų žmogų. Todėl neįgaliais mus jaustis verčia ne negalia, o mus supanti aplinka.

Visuomeniniame transporte taip pat dažnai patiriame atskirtį. Vairuotojai, ar dėl kultūros stokos, ar tiesiog neišmanymo, nesivargina privažiuoti arčiau stotelėje vežimėlyje laukiančio keleivio, neskuba padėti jam įsilaipinti, kartais jo net nepastebi. Todėl šią bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ iniciatyvą pavadinčiau istoriniu įvykiu“, - renginyje kalbėjo Lietuvos žmonių su negalia sąjungos prezidentė Rasa Kavaliauskaitė.

Silpnaregių ir aklųjų visuomeninių organizacijų atstovai kalbėjo apie silpnaregiams sunkiai įžvelgiamus maršrutų numerius, užrašus elektroninėse švieslentėse, ryškesne spalva neišskirtus langelius bilietui iš vairuotojo įsigyti, taip pat – nepakankamai ryškiai pažymėtus laiptus.

„Mums svarbiausia – garsas. Prastai matome arba visai nematome, bet galime girdėti. Todėl ir stotelių pavadinimai turėtų būti skelbiami kur kas aiškiau ir garsiau, lauko garsiakalbiai turėtų veikti ne tik troleibusuose, bet ir autobusuose“, - sakė Ramunė Balčikonienė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos pirmininko pirmoji pavaduotoja.

Savo patirtimi viešajame transporte dalinosi ir pageidavimus išsakė ir Lietuvos kurčiųjų draugijos bei Lietuvos sutrikusios psichikos žmonių globos bendrijos atstovai.

Vairuotojams neįgalieji perdavė pačių parengtas rekomendacijas, kaip jiems padėti, kad galėtų saugiai ir oriai keliauti viešuoju transportu. Buvo sutarta bendromis jėgomis parengti taisykles, kurių laikytis privalėtų tiek vairuotojai, tiek neįgalieji. Iš jų gautos rekomendacijos papildys ir vairuotojams skirtą mokymų medžiagą.

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ eksploatacijos direktoriaus Rimanto Markausko, šiuo metu iš 250 miesto troleibusų vos 45 yra pritaikyti keleiviams su negalia, o iš beveik 400 autobusų žemagrindžių yra maždaug pusė.

Per trejus metus troleibusų ir autobusų parką planuojama gerokai atnaujinti ir 2020 metais maždaug 80 proc. viešojo transporto turėtų būti žemagrindžiai, pritaikyti visų kategorijų keleivių poreikiams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)