Kelių eismo taisyklės nedraudžia vasarą važinėti žieminėmis ar universaliomis padangomis. Policijos dėl to bijoti nereikia. Bet yra kitų svarbių argumentų, verčiančių pasirinkti konkrečiam sezonui pritaikytas padangas.
© Scanpix

Kenkia temperatūros svyravimai


Jau kelinti metai ekonominės krizės išvarginti žmonės linkę taupyti pirkdami ne tik maisto produktus, drabužius, degalus, bet ir vieną svarbiausių automobilio dalių – padangas. Neretas vairuotojas renkasi ne du sezoninių padangų komplektus, o vieną – universalių. Daugelio kalbintų vairuotojų manymu, tai nėra labai blogai.


„Lietuvoje nedažnai pasitaiko tokios šaltos ir sniegingos žiemos, kaip pernai ir šiemet. Aš važinėju labai nedaug, tad man universalios padangos – pats tas“, – sakė 5 metų vairavimo stažą turintis uteniškis Darius, perkantis tik patikimų gamintojų kokybiškas universalias padangas.


„Žieminių padangų mišinys yra minkštesnis, palyginti su vasarinių. Vasarą žieminės padangos dyla greičiau nei vasarinės ir dėl to nieko nesutaupoma. Žiemą reikia važinėti su žieminėmis, o vasarą – su vasarinėmis padangomis. Gamintojai juk ne be reikalo projektuoja skirtingus produktus“, – sakė Antanas Kraujutis, UAB „Autotoja“ Atsarginių dalių skyriaus vadovas.


Šiaulių autoserviso meistras Marius tvirtino, kad universalios padangos nepritaikytos Lietuvos orams. „Universalios padangos vasarą labiau trinasi, tad nusidėvi daug greičiau nei vasarinės. Žiemą universalios padangos gali būti saugiai eksploatuojamos tik visiškai nuvalytomis miestų gatvėmis“, – sakė specialistas.


Pasak Mariaus, padangoms kenkia dideli temperatūros svyravimai. Lietuvoje fiksuojami net iki 62 laipsnių temperatūros svyravimai: nuo 32 laipsnių karščio vasaros metu iki 30 laipsnių šalčio žiemą. Pasak specialistų, esant dideliems temperatūros svyravimams, padangos greičiau dėvisi.


Reikėtų paisyti sezono


Pasak automobilių serviso meistro Juozo, racionaliausia ir praktiškiausia naudoti konkrečiam sezonui pritaikytas padangas. „Taupus vairuotojas naudojasi dviem ratų komplektais. Jam tada nereikia mokėti už permontavimą, balansavimą. Be to, permontuojant padangos gadinamos, nukenčia ir ratlankiai, ypač skardiniai“, – sakė automobilių specialistas.

Pasak Juozo, taupus vairuotojas žiemą vengs lietų ratlankių, nes yra didesnė tikimybė slystelėjus mašinai atsitrenkti į šaligatvį, didesnį akmenį ar kitą kietą daiktą. „Lietas ratlankis suduš, o skardinis tik deformuosis ir jį lengvai bus galima pataisyti, o ir jie patys daug pigesni už lietus. Vasaros sezonu visos padangos greičiau dyla ir tiesiog kvaila naudoti žiemines, nes jų protektoriaus leidžiamas dydis didesnis nei vasarinių“, – neabejoja autoserviso meistras.


Anot autoservisų atstovų, klientai neskuba įsigyti naujų padangų, o į servisą atvyksta su senomis ar pirktomis turguje iš restauruotų ar naudotų padangų pardavėjų. Pasak meistro Mariaus, tokiu atveju žmonės smarkiai suklysta.


„Prekeiviai turguose neretai apgaudinėja pirkėjus pjaustydami ir taip pagilindami padangų protektorius. Kiekviena padanga turi galiojimo laiką. Penkerių metų senumo padanga jau nėra tokia kokybiška, kokia yra nauja. Patarčiau rinktis kokybiškas ir garantiją turinčios padangas, o ne vaikytis pigių kainų turguose“, – sakė padangų specialistas.


Nusidėvėjimo riba


Kaunietis Tomas prieš keletą metų vasarą pabandė važinėti žieminėmis padangomis, o pernai – universaliomis. Nuo šių metų vyriškis važiuoja tik tam sezonui skirtomis padangomis.
„Nieko aš nesutaupiau, tik padangas „sudrožiau“. Šią vasarą jau važiuoju vasarinėmis, o žiemai pirksiu žiemines padangas. Kai tokie neprognozuojami orai mūsų šalyje, tai negalima, manau, pagaminti jokių universalių padangų“, – įsitikinęs Tomas.


Dauguma vairuotojų, ypač jaunimas, linkę savo automobilį įvairiai išpuošti, prabangai skiria nemažai pinigų, o pasirūpinti svarbiausiais dalykais pamiršta. 


Anot automobilių specialistų, kiekviena padanga turi kritinę nusidėvėjimo ribą. Kai vasarinių padangų protektorius nusidėvi iki 1,6 mm, jų naudoti jau nebegalima. Susidėvėjus protektoriui, padangų efektyvumas sumažėja, automobilį daug sunkiau valdyti. Neretai šis faktorius tampa eismo įvykių priežastimi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (102)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (26)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (13)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Po lietaus dalis sostinės gyventojų liko be elektros (27)

Į DELFI redakciją šeštadienio vakarą kreipėsi vilnietis, kurio teigimu, pusė sostinės...

Pridarytas klaidas išvardijęs D. Adomaitis pasiūlė priprasti prie tokio L. Lekavičiaus žibėjimo specialiai Krepšinis.lt iš Rygos (80)

Lietuvos krepšininkai galėjo savo kailiu patirti, kokį potencialą turi ši „auksine karta“...

Nematomi žvalgybininkų karai, pinigai ir naujas ginklas – moterys (84)

Mečys Laurinkus – pirmasis Nepriklausomos Lietuvos žvalgybos vadas. Koks šio profesionalo...

Latvijos talentų nesulaikiusi Lietuvos rinktinė kapituliavo Rygoje (1106)

Kontrolinėse rungtynėse Rygoje Europos čempionatui besirengianti Lietuvos rinktinė pralaimėjo...

Kaip iš siaubo filmo: Baltimorės monstras pardavinėjo aukų kūnus užkandinėje (50)

Neseniai mirė žudikas maniakas Josephas Roy’us Metheny’is, dažnai vadinamas Baltimorės...

Profesinė liga baigėsi kankinimo prietaisą primenančiame vežimėlyje (83)

Lazdomis varomas invalido vežimėlis . Kai kam jis panašus į kankinimo prietaisą, bet vos...

Atrodo paprasta, bet efektyvu: kaip miestai gelbėjasi nuo nepakeliamos kaitros (4)

Didmiesčiai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išgyventi vasarą ir išsaugoti gyvybes. Kovoje su...

Po įgyvendinto plėtros projekto „Mega“ tapo sunkiai atpažįstama (63)

Po metus trukusių plėtros darbų didžiausias prekybos ir laisvalaikio centras vidurio Lietuvoje „...