Kasmet teisė vairuoti Lietuvoje suteikiama kelioms dešimtims neįgaliųjų asmenų. Jų siekį laisvai judėti padeda įgyvendinti keletas vairavimo mokyklų, rengiančių kursus neįgaliesiems.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Pasak VĮ „Regitros“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiojo specialisto Algimanto Tarabildos, valstybės įmonė bendradarbiauja su mokymo įstaigomis, kurios rengia vairavimo mokymo kursus neįgaliesiems, su jomis derinami ir egzaminų organizavimo klausimai.

Žmonės su negalia yra mūsų išskirtiniai klientai, mes stengiamės prisitaikyti prie jų galimybių,“- sako A.Tarabilda.

Jei į egzaminus užsiregistruoja žmogus, turintis judėjimo negalią, egzamino laikas ir net vieta gali būti derinama individualiai.

„Jei žmogus gali keliauti savarankiškai, jis pats atvyksta į egzaminus „Regitroje“, o tais atvejais, kai atvykti negali – mūsų egzaminuotojai vyksta į įstaigas, kur rengiami vairavimo neįgaliesiems kursai. Kartais egzaminas gali užtrukti ir keletą dienų – viena diena skiriama teorijos žinioms, kita – praktiniams įgūdžiams patikrinti“, – pasakoja A.Tarabilda.

Tokia praktika dažniau taikoma, kai įgyti vairavimo teisę siekia asmenys rajonuose. Didmiesčiuose dažniausiai į egzaminus „Regitroje“ atvyksta visa grupė mokinių iš neįgaliųjų vairavimo mokymo įstaigos.

Vairavimo egzaminas paprastai vyksta su vairavimo įstaigos automobiliu, kuriuo negalią turintis žmogus ir mokėsi vairuoti. Vairuotojus egzaminuojanti valstybės įmonė savo automobilių parke neturi transporto priemonių, pritaikytų neįgaliesiems. „Taip yra dėl to, kad specialiai įrengtas automobilis gali tikti tik keletui žmonių, o kitais atvejais jį tektų pritaikyti kiekvieno vairuotojo poreikiams. Juk kiekvieno žmogaus negalia yra individuali“, – sako A.Tarabilda.

Galimybė vairuoti tapo būtinybe

„Regitros“ specialistų teigimu, žmonių su negalia siekis judėti nepriklausomai yra kur kas didesnis nei kitų vairuotojų, o jų įgūdžiai puikiai valdyti transporto priemonę per egzaminus neretai nustebina egzaminuotojus.

Vairavimo kursus neįgaliesiems organizuojančios Lietuvos žmonių su stuburo pažeidimais asociacijos prezidentas Edmundas Buklys pažymi, jog žmonėms, turintiems judėjimo sutrikimų, galimybė vairuoti nuosavą automobilį šiandien tampa būtinybe. „Nors tvirtinama, kad viešasis transportas yra pritaikytas neįgaliesiems, pabandykime įsivaizduoti, ar lengva žmogui vežimėlyje juo pasinaudoti, ypač piko metu“, – sako E.Buklys.

Pasak E.Buklio, vairuoti automobilį apsisprendžia įvairaus amžiaus žmonės su negalia, nors daugumos pradedančiųjų vairuotojų amžius – iki 30 metų, vis daugiau žmonių ryžtasis išmokti vairuoti ir perkopę 40 ar 50 metų ribą.

Kiekvienas atvejis – unikalus

Dažniausias žmonėms kylantis klausimas – kokios negalios ir ligos riboja teisę vairuoti. Tai sprendžia sveikatos priežiūros įstaigos medikai, atlikę sveikatos patikrinimą privalomą visiems vairuotojams.

Pasak „Regitros“ specialistų, atsižvelgiant į medikų pateiktas išvadas sveikatos pažymoje, vairuotojams su negalia neretai išduodami vairuotojo pažymėjimai, kuriuose nurodomi ir tam tikri apribojimai (pvz., greitis – iki 100 km/h, automobilio modifikacija, ar reikalingas ortopedinis įrenginys, ir kt.). Būtent sveikatos pažymoje nurodoma, ar asmenys patys gali vairuoti lengvuosius automobilius su automatine pavarų dėže, ar jie turi būti techniškai pritaikyti ir su rankiniu valdymu.

„Neretai medikai net nežino, kaip užpildyti sveikatos pažymą. Jiems tenka spręsti ne tik su medicina susijusį klausimą, bet ir techninį, susijusį su automobiliu. Ne kiekvienas medikas turi žinių, kaip ir kas konkrečiai turi būti pakeista transporto priemonėje, kad juo galėtų važiuoti konkretus asmuo su negalia”, – sako A. Tarabilda.

Lietuvoje žmonėms su negalia vairavimo kursai pradėti rengti tik daugiau nei prieš dešimtmetį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (97)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Pavalgęs A. Užkalnis sako, kad Nidą metas branginti, kol visai užbrangs (50)

Žinau, žinau, šiandien ne toks sekmadienis, kad galima būtų ramiai apie Nidą rašyti: nebėr tų...

Trečdalis menopauzės sulaukusių moterų turi šią „dovaną“: ginekologas paaiškino, kada reikia sunerimti (15)

Daugelis moterų net neįtaria, jog jų gimdoje vystosi miom a. O dažniausiai jas atlikti padeda...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (158)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Greitai uždirbti iš savo buto gali ne visi: ko labiausiai reikia? (2)

Lietuvoje, ypatingai didmiesčiuose ir kurortuose, populiarėja trumpalaikės nuomos verslas. Jį...

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (388)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Skaitmeninės legendos: A. Sabonis ir Š. Marčiulionis žais tarp visų laikų NBA geriausiųjų? (4)

Vasarai artėjant prie pabaigos NBA vaizdo žaidimų kūrėjai atskleidžia vis daugiau paslapčių...

„Velomaratono“ dalyviai slysčiojo lietaus išpraustame Vilniuje, bet gerino pernykščius rezultatus (18)

Sekmadienį aštuntą kartą startavo masiškiausias šalyje dviračių sporto renginys...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (17)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (143)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (44)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...