Vairuotojai juokiasi iš naujo KET pakeitimo

 (268)
Nuo spalio 11-osios įsigalioję Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, įpareigoję motociklininkus žiemos sezono metu nenaudoti vasarinių padangų, privertė šiuos eismo dalyvius traukyti pečiais – jie niekaip negali suvokti, kam prireikė tokio, anot jų, absurdiško reikalavimo.
Žiemos kelionės motociklu
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis“, – teigiama naujosiose KET. Tad nuo šiol toks reikalavimas taikomas ne tik lengviesiems automobiliams, bet visoms „motorinėms transporto priemonėms“ – įskaitant ir motociklus, ir sunkvežimius bei autobusus.

Įpareigojimas – beprasmis

„Ar ieškosiu savo motociklui žieminių padangų?! Nežinau...“ – taip į „Autosalono“ klausimą atsakė Kęstutis Kuzminskas, Klaipėdos baikerių klubo „Chimeras“ prezidentas, motociklininkų pasaulyje geriau žinomas Kiešos vardu. Ir pratrūko minutę trukusiu juoku.

„Nesu nieko apie tokias girdėjęs, – kiek apsiraminęs bandė paaiškinti jis. – Žieminės padangos gaminamos tik nedidelei, specifinei grupei motociklų – yra ypatingą protektorių turinčios kroso motociklų padangos ir dygliuotos padangos važinėjimui ant ledo, bet tokios keliams tikrai netinkamos“.

K. Kuzminskas sako manantis, kad naujasis reikalavimas didžiajai daliai motociklininkų jokios įtakos neturės – visų pirma dėl to, kad šiomis transporto priemonėmis žiemą niekas nesivažinėja.

„Malonumas menkas. Yra, aišku, entuziastų, bet vienetai. Dauguma mūsų pastato motociklus į garažus ir persėda į automobilius. Todėl tas įpareigojimas – beprasmis. Dėl ko jis priimtas? Reikėtų klausti autorių...“ – teigė Kieša.

Vasarinių padangų nebūna

Rimas Bružas
Rimas Bružas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Tie, kurie priiminėjo tas pataisas, patys nesuprato, už ką balsuoja. Tai – dar vienas nekompetencijos pavyzdys, ir dar vienas parodymas, kad KET tėra fasadas, nelabai ką bendro turintis su eismo saugumu“, – eismo taisyklių pakeitimo autorių elgesį bando aiškinti Lietuvos motociklistų klubo prezidentas bei žurnalo „Biker Baltics“ vyr. redaktorius Rimas Bružas.

Jis, pritardamas K. Kuzminskui, sako, jog motociklininkai įprastai draudžiasi taip, kad jų civilinės atsakomybės draudimas baigiasi spalio mėnesį, nes vėliau jie paprasčiausiai nebevažinėja. Išimtis – klubas „Vorai MC“, kasmet sausį rengiantis „Baikerių viduržiemį“. Tačiau ir šio renginio šūkis – „1 proc. patogumo“ – puikiai atspindi važinėjimo motociklu žiemą ypatumus.

Be to, pasak R. Bružo, absoliučiai daugumai motociklų gaminamos tik universalios padangos.

„Kiekvienas, internete įvedęs savo motociklo padangos duomenis, ras charakteristikas, paliudijančias, kad tai – universali padanga. Bus arba užrašas „All Season“ (liet. Visiems sezonams. – Aut. past.) arba „All Weather“ (liet. Visoms oro sąlygoms), ar panašiai. Tai kam reikėjo draudimo motociklams naudoti vasarines padangas, jei tokių net nėra?“ – stebisi R. Bružas.

Kur garantijos?

Tuo metu klaipėdietis verslininkas, vieno sporto klubo savininkas Žilvinas Skečionis, neseniai nusipirkęs visiškai naują „Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic“ motociklą, sako nesąs įsitikinęs, kad šio modelio padangos yra universalios.

„Vieną savaitgalį po KET pakeitimo praleidau internete. Rezultatas toks: įvedęs savo motociklo padangų duomenis neradau nė vieno patvirtinimo – nei jų gamintojo kompanijos „Dunlop“ puslapyje, nei kur kitur, kad jos tinka visiems metų laikams. Atvirkščiai – buvo žodelis „summer“ (liet. Vasara. – Aut. past.).

Tai kaip man dabar būti garantuotam, kad mano motociklo padangos – ne vasarinės? Jei policija nubaustų, turbūt tektų kreiptis į teismą...“ – svarstė Ž. Skečionis.

Padangos, kurių... nėra

Jam pritaria ir pajūrio baikeris Dainius Petrauskas, užsiimantis motociklų tobulinimu.

„Universalių padangų motociklams nėra. Yra tiesiog padangos, kurios neskirstomos nei į vasarines, nei į žiemines. Aišku, galima pajuokauti, kad jos universalios – jomis reikia važinėti visada, nes kitokių tiesiog nėra, bet realiai slidiems keliams įprastos motociklų padangos netinkamos“, – sako jis.

„Kaip tada važiuoti motociklu žiemą, jei jam nėra nei universalių padangų, nei žieminių?“ – „Autosalonas“ paklausė baikerio.

„Tokios painiavos, kokią sukėlė tas KET pakeitimas, logiškai neišaiškinsi. Uždraudė naudoti padangas, kurių net nėra, ir liepė važinėti padangomis, kurių taip pat nėra“, – išvadą padarė jis.

„Policija bus griežta“

Tuo metu policijos atstovai sako, kad į diskusijas apie motociklų padangų charakteristikas nesivels, ir visus pažeidėjus baus be kalbų.

„Yra padangų žymėjimai – ir raidės „M+S“ (angl. „Mood and Snow“, liet. „Purvas ir sniegas“. – Aut. past.), ir snaigės, ir panašiai. Policija visus tuos ženklus žino, ir, jei padangos bus vasarinės, pareigūnai elgsis pagal įstatymus“, – tikino Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.

Anot jo, sustabdžius tokį motociklą ir nustačius tokį pažeidimą, iškart bus naikinamas transporto priemonės techninės apžiūros (TA) dokumentų galiojimas – perbraukiama TA pažyma, nuo numerių nuimamas TA terminą žymintis lipdukas. Taip bus uždrausta tokiam motociklui dalyvauti viešajame eisme.

Prieštaravimų netrūksta

Žiemos kelionės motociklu
© Asmeninio archyvo nuotr.

Įdomu tai, kad įstatymų spraga motociklininkams paliko galimybę naują TA pažymą gauti naudojant... tas pačias „netinkamas“ padangas. Paaiškėjo, jog nors KET punktas apie padangų naudojimą ir pasikeitė, techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai, pagal kuriuos ir atliekamos TA, liko seni.

Šiuose reikalavimuose, kaip ir iki šiol, teigiama, kad žiemines arba universalias padangas TA metu privalo turėti tik automobiliai, kurių bendroji masė – ne didesnė nei 3,5 tonos, bei jų priekabos.

Tad motociklas atliekant TA procedūrą gali būti bet kokiomis padangomis. O štai išvažiuoti į gatvę – jau nebe. Prieštaravimai, į kuriuos atsakyti, panašu, išties pajėgūs tik KET pataisų autoriai...

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Lemtingos oro sąlygos šienauja gyvybes: kokių klaidų šiukštu nedaryti (86)

Sekmadienį, kelyje A 10, Panevėžio-Pasvalio rajone, susidūrė 4 automobiliai. Avarijos vietoje žuvo du žmonės, dar keturiems prireikė medikų pagalbos. Tragišką avariją galėjo lemti sudėtingos oro sąlygos. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Raimundas Indrulėnas portalui DELFI aiškina, kaip vairuoti sniegu padengtais keliais ir kokių veiksmų imtasi saugumui juose užtikrinti.

Seimas pritaria leidimui keliuose važinėti dešiniavairiams, bet kelia sąlygas (157)

Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, numatančioms leisti įregistruoti motorines transporto priemones, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir turi vairą dešinėje pusėje, tačiau šios transporto priemonės privalėtų turėti tam tikras eismo saugą užtikrinančias priemones.

Ką reikia žinoti, prieš pučiant į alkotesterį (12)

Asmeniniam naudojimui skirtus alkotesterius reikia įsigyti toje šalyje, kurioje jie bus naudojami, nes skirtingose šalyse jie gali rodyti tikrinimo rezultatą, išreikštą ne promilėmis, kaip tai įprasta Lietuvoje, o kitokiais matavimo vienetais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Aiškinosi, dėl kokių priežasčių iš eismo įvykių dažniausiai sprunka vairuotojai

Per metus Lietuvoje įvyksta dešimtys tūkstančių eismo įvykių. Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje apklausa parodė, kad 38 proc. vairuotojų yra sukėlę eismo įvykį, likusiems šios nemalonios patirties pavyko išvengti.

A. Veryga: apie nulį promilių vairuotojams tikrai bus diskutuojama (66)

Paskirtasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad apie nulio promilių vairuotojams įteisinimą tikrai bus diskutuojama.
Facebook draugai