Vairavimo mokyklos: „Regitra“ diktuoja madas

 (6)
Vos tik pasikeičia automobilių parkas įmonėje „Regitra“, pokyčiams rengiasi ir vairavimo mokyklos. Pastarųjų vadovai tikina, kad, nors mokiniai prioritetą teikia gerai parengiantiems instruktoriams, svarbu ir tai, kokiu automobiliu ruošiamasi egzaminui.
Vairavimo egzaminas
Vairavimo egzaminas
© Regitros nuotr.

Mokymo specialistas Artūras Pakėnas pasakoja, kad tuomet, kai būsimus vairuotojus egzaminuodavo ne „Regitra“, o kelių policija, vairavimo mokyklos savarankiškai spręsdavo, kokiais automobiliais mokyti vairuoti.

„Tuomet viskas priklausydavo nuo mokyklos vadovo. Vėliau, kai „Regitra“ įsigijo automobilius egzaminams, kilo didelis mokinių noras mokytis panašaus tipo automobiliais, kokie yra „Regitroje“.

Kai kurios vairavimo mokyklos iki šiol pateikia privalumą, kad moko tokiais pačiais automobiliais. „Regitra“ diktuoja madas, nes mokiniai nori mokytis vairuoti tokiais automobiliais“, – portalui LRT.lt sako A. Pakėnas.

Tačiau, pasak A. Pakėno, tai – menkas privalumas, nes esą svarbu išmokyti vairuoti, o ne leisti pasėdėti tokiame automobilyje, koks yra „Regitroje“.

„Galbūt svarbu, kad automobilis būtų tokios pačios klasės. Mokyti žmogų vairuoti visureigį, kai egzaminas vyks kompaktinės klasės automobiliu, būtų neracionalu“, – svarsto A. Pakėnas.

LRT.lt pašnekovas moko vairuoti „Hyundai“ – automobiliu, kuris anksčiau priklausė „Regitrai“ ir kuriuo buvo laikomi egzaminai.

„Neretai vairavimo mokyklos įsigyja tuos automobilius, kuriais buvo laikomi egzaminai. Jie patenka į rinką, turi dvigubus veidrodėlius, papildomus pedalus, specialią registraciją“, – pasakoja vairavimo instruktorius.

Kadaise „Regitra“ buvo įsigijusi „Opel Astra“, todėl vairavimo mokyklos taip pat stengėsi turėti tokius automobilius. Vėliau „Regitros“ automobilių parkas atsinaujino „Volkswagen Golf VI“, „Hyundai i30“, „Ford Focus“.

Vilniuje įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas pasakoja, kad jo įmonė prieš keletą metų taip pat stengdavosi turėti bent dalį tokių automobilių, kokius turi „Regitra“.

„Tačiau paskutiniu metu mokiniai ne itin dažnai teiraujasi, ar galima mokytis tokiais automobiliais, kokius turi „Regitra“. Vieną kitą panašų turime, tačiau yra ir kitokių modelių. Pastaruoju metu labiau kreipiamas dėmesys į instruktorių, kuris sėdi šalia mokinio. Bet, pavyzdžiui, Ukmergėje, kiek žinau, mokiniai dar labai kreipia dėmesį į automobilį: jei būna toks, koks yra ir „Regitroje“, tai tą vairavimo mokyklą [mieliau renkasi]“, – kalba A. Žukauskas.

Jo teigimu, anksčiau tiems instruktoriams, kurie turėdavo tokius automobilius, kokius turi „Regitra“, būdavo mokamas ir šiek tiek didesnis atlyginimas.

Apie penkiolika automobilių, daugiausia – dyzelinių variklių, savo automobilių parke turi vairavimo mokykla „Dorkanas“. Jos vadovas Audrius Stramkauskas pasakoja, kad mokiniams svarbu tai, su kokiu automobiliu mokomasi vairuoti.

„Mokinys psichologiškai geriau jaučiasi, jei mokosi ir egzaminą laiko su tokio pat modelio automobiliu. Sutikite, kad net ir mes, turintys didelį vairavimo stažą, atsisėdę į kitą automobilį iš pradžių nesijaučiame labai jaukiai. Nuvažiuokime į automobilių saloną, atsisėskime į kokį automobilį ir važiuokime. Valdymo prietaisai kitur, bėgiai mėtosi kitaip... Visuomet reikia pagalvoti, kaip patys jaustumėmės, atsidūrę kitokiame automobilyje“, – LRT.lt kalbėjo A. Stramkauskas.

Jo teigimu, artimiausiu metu „Regitra“ vėl žada atnaujinti savo automobilių parką, todėl vairavimo mokyklos kreips į tai dėmesį. Pasak vairavimo mokyklų atstovų, joms svarbu įsigyti techniškai tvarkingų ir taupių transporto priemonių.

Dabar „Regitroje“ B kategorijos vairavimo egzaminai laikomi naujais (ne senesniais nei 3 m.) „Ford Focus“ markės automobiliais. Vidaus reikalų ministro patvirtintas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų tvarkos aprašas numato tik vieną šios kategorijos egzaminams skirtų automobilių parko formavimo kriterijų – automobiliai, kuriais laikomas egzaminas, turi išvystyti ne mažesnį kaip 100 km/h greitį.

Nepatyrusiems vairuotojams norėjo riboti automobilio galią

Kovo pradžioje vyriausybė nepritarė siūlymui, kad dvejų metų vairavimo stažo neturintys asmenys galėtų vairuoti tik negalingus automobilius. Tokias pataisas praėjusiais metais buvo įregistravusi grupė Seimo narių „darbiečių“.

„Vyriausybė nepritarė tai iniciatyvai. Pirmiausia Europos Sąjungos narės neriboja masės ir galios santykio lengvuosiuose B kategorijos automobiliuose. Antra, Tarptautinės kelių eismo konvencijos nenumato tokio reglamentavimo.

Trečia, pradedantiems vairuotojams toks ribojimas sudarytų kai kurių nepatogumų. Šeimos automobiliu nelabai būtų galima pasinaudoti, antra, darbdavio automobiliu nelabai būtų galima naudotis“, – žurnalistams po ministrų kabineto pasitarimo sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Kaip LRT.lt teigė valstybės įmonės „Regitra“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda, saugaus elgesio eismo sraute gebėjimo pademonstravimui neturi įtakos automobilio markė, modelis, galingumas, automobilio pagaminimo metai.

Per savo darbo praktiką „Regitros“ metodininkai esą nėra gavę atitinkamų institucijų apibendrinimo, nustatančio ryšį tarp automobilio galingumo ir avaringumo.

Vairavimo egzaminų sritį kuruojantis Saulius Šuminas – „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas mano, kad siūlymai riboti automobilių galią pradedantiesiems vairuotojams kyla iš klaidingos prielaidos, neva pagrindinė eismo įvykių priežastis yra vairavimo įgūdžių stoka.

„Tikėtina, kad ribojimai dėl automobilių galios, kaip ir galingų automobilių vairavimas su šeimos instruktoriumi tik kels nepatogumų šeimoms, kurios naudojasi vienu automobiliu, tvarkingiems vairuotojams, bet neduos to efekto, kurio laukiama – nepakeis rizikuoti linkusių vairuotojų įpročių“, – teigia S. Šuminas.

www.lrt.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimas pritaria leidimui keliuose važinėti dešiniavairiams, bet kelia sąlygas (148)

Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, numatančioms leisti įregistruoti motorines transporto priemones, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir turi vairą dešinėje pusėje, tačiau šios transporto priemonės privalėtų turėti tam tikras eismo saugą užtikrinančias priemones.

Ką reikia žinoti, prieš pučiant į alkotesterį (12)

Asmeniniam naudojimui skirtus alkotesterius reikia įsigyti toje šalyje, kurioje jie bus naudojami, nes skirtingose šalyse jie gali rodyti tikrinimo rezultatą, išreikštą ne promilėmis, kaip tai įprasta Lietuvoje, o kitokiais matavimo vienetais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Aiškinosi, dėl kokių priežasčių iš eismo įvykių dažniausiai sprunka vairuotojai

Per metus Lietuvoje įvyksta dešimtys tūkstančių eismo įvykių. Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje apklausa parodė, kad 38 proc. vairuotojų yra sukėlę eismo įvykį, likusiems šios nemalonios patirties pavyko išvengti.

A. Veryga: apie nulį promilių vairuotojams tikrai bus diskutuojama (65)

Paskirtasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad apie nulio promilių vairuotojams įteisinimą tikrai bus diskutuojama.

Imasi priemonių: neatsargiai vairuosi – ilgam sėsi į kalėjimą (54)

Jungtinėje Karalystėje vairuotojams, kurie bus kalti dėl žmonių mirties ar sunkaus sužalojimo, gresia sunkesnės bausmės, taip pat ir kalėjimas iki gyvos galvos – šalies Teisingumo ministerija nori padidinti maksimalias bausmes.
Facebook draugai