Vairavimo mokyklos: „Regitra“ diktuoja madas

 (6)
Vos tik pasikeičia automobilių parkas įmonėje „Regitra“, pokyčiams rengiasi ir vairavimo mokyklos. Pastarųjų vadovai tikina, kad, nors mokiniai prioritetą teikia gerai parengiantiems instruktoriams, svarbu ir tai, kokiu automobiliu ruošiamasi egzaminui.
Vairavimo egzaminas
Vairavimo egzaminas
© Regitros nuotr.

Mokymo specialistas Artūras Pakėnas pasakoja, kad tuomet, kai būsimus vairuotojus egzaminuodavo ne „Regitra“, o kelių policija, vairavimo mokyklos savarankiškai spręsdavo, kokiais automobiliais mokyti vairuoti.

„Tuomet viskas priklausydavo nuo mokyklos vadovo. Vėliau, kai „Regitra“ įsigijo automobilius egzaminams, kilo didelis mokinių noras mokytis panašaus tipo automobiliais, kokie yra „Regitroje“.

Kai kurios vairavimo mokyklos iki šiol pateikia privalumą, kad moko tokiais pačiais automobiliais. „Regitra“ diktuoja madas, nes mokiniai nori mokytis vairuoti tokiais automobiliais“, – portalui LRT.lt sako A. Pakėnas.

Tačiau, pasak A. Pakėno, tai – menkas privalumas, nes esą svarbu išmokyti vairuoti, o ne leisti pasėdėti tokiame automobilyje, koks yra „Regitroje“.

„Galbūt svarbu, kad automobilis būtų tokios pačios klasės. Mokyti žmogų vairuoti visureigį, kai egzaminas vyks kompaktinės klasės automobiliu, būtų neracionalu“, – svarsto A. Pakėnas.

LRT.lt pašnekovas moko vairuoti „Hyundai“ – automobiliu, kuris anksčiau priklausė „Regitrai“ ir kuriuo buvo laikomi egzaminai.

„Neretai vairavimo mokyklos įsigyja tuos automobilius, kuriais buvo laikomi egzaminai. Jie patenka į rinką, turi dvigubus veidrodėlius, papildomus pedalus, specialią registraciją“, – pasakoja vairavimo instruktorius.

Kadaise „Regitra“ buvo įsigijusi „Opel Astra“, todėl vairavimo mokyklos taip pat stengėsi turėti tokius automobilius. Vėliau „Regitros“ automobilių parkas atsinaujino „Volkswagen Golf VI“, „Hyundai i30“, „Ford Focus“.

Vilniuje įsikūrusios vairavimo mokyklos vadovas Algimantas Žukauskas pasakoja, kad jo įmonė prieš keletą metų taip pat stengdavosi turėti bent dalį tokių automobilių, kokius turi „Regitra“.

„Tačiau paskutiniu metu mokiniai ne itin dažnai teiraujasi, ar galima mokytis tokiais automobiliais, kokius turi „Regitra“. Vieną kitą panašų turime, tačiau yra ir kitokių modelių. Pastaruoju metu labiau kreipiamas dėmesys į instruktorių, kuris sėdi šalia mokinio. Bet, pavyzdžiui, Ukmergėje, kiek žinau, mokiniai dar labai kreipia dėmesį į automobilį: jei būna toks, koks yra ir „Regitroje“, tai tą vairavimo mokyklą [mieliau renkasi]“, – kalba A. Žukauskas.

Jo teigimu, anksčiau tiems instruktoriams, kurie turėdavo tokius automobilius, kokius turi „Regitra“, būdavo mokamas ir šiek tiek didesnis atlyginimas.

Apie penkiolika automobilių, daugiausia – dyzelinių variklių, savo automobilių parke turi vairavimo mokykla „Dorkanas“. Jos vadovas Audrius Stramkauskas pasakoja, kad mokiniams svarbu tai, su kokiu automobiliu mokomasi vairuoti.

„Mokinys psichologiškai geriau jaučiasi, jei mokosi ir egzaminą laiko su tokio pat modelio automobiliu. Sutikite, kad net ir mes, turintys didelį vairavimo stažą, atsisėdę į kitą automobilį iš pradžių nesijaučiame labai jaukiai. Nuvažiuokime į automobilių saloną, atsisėskime į kokį automobilį ir važiuokime. Valdymo prietaisai kitur, bėgiai mėtosi kitaip... Visuomet reikia pagalvoti, kaip patys jaustumėmės, atsidūrę kitokiame automobilyje“, – LRT.lt kalbėjo A. Stramkauskas.

Jo teigimu, artimiausiu metu „Regitra“ vėl žada atnaujinti savo automobilių parką, todėl vairavimo mokyklos kreips į tai dėmesį. Pasak vairavimo mokyklų atstovų, joms svarbu įsigyti techniškai tvarkingų ir taupių transporto priemonių.

Dabar „Regitroje“ B kategorijos vairavimo egzaminai laikomi naujais (ne senesniais nei 3 m.) „Ford Focus“ markės automobiliais. Vidaus reikalų ministro patvirtintas motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų tvarkos aprašas numato tik vieną šios kategorijos egzaminams skirtų automobilių parko formavimo kriterijų – automobiliai, kuriais laikomas egzaminas, turi išvystyti ne mažesnį kaip 100 km/h greitį.

Nepatyrusiems vairuotojams norėjo riboti automobilio galią

Kovo pradžioje vyriausybė nepritarė siūlymui, kad dvejų metų vairavimo stažo neturintys asmenys galėtų vairuoti tik negalingus automobilius. Tokias pataisas praėjusiais metais buvo įregistravusi grupė Seimo narių „darbiečių“.

„Vyriausybė nepritarė tai iniciatyvai. Pirmiausia Europos Sąjungos narės neriboja masės ir galios santykio lengvuosiuose B kategorijos automobiliuose. Antra, Tarptautinės kelių eismo konvencijos nenumato tokio reglamentavimo.

Trečia, pradedantiems vairuotojams toks ribojimas sudarytų kai kurių nepatogumų. Šeimos automobiliu nelabai būtų galima pasinaudoti, antra, darbdavio automobiliu nelabai būtų galima naudotis“, – žurnalistams po ministrų kabineto pasitarimo sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Kaip LRT.lt teigė valstybės įmonės „Regitra“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda, saugaus elgesio eismo sraute gebėjimo pademonstravimui neturi įtakos automobilio markė, modelis, galingumas, automobilio pagaminimo metai.

Per savo darbo praktiką „Regitros“ metodininkai esą nėra gavę atitinkamų institucijų apibendrinimo, nustatančio ryšį tarp automobilio galingumo ir avaringumo.

Vairavimo egzaminų sritį kuruojantis Saulius Šuminas – „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas mano, kad siūlymai riboti automobilių galią pradedantiesiems vairuotojams kyla iš klaidingos prielaidos, neva pagrindinė eismo įvykių priežastis yra vairavimo įgūdžių stoka.

„Tikėtina, kad ribojimai dėl automobilių galios, kaip ir galingų automobilių vairavimas su šeimos instruktoriumi tik kels nepatogumų šeimoms, kurios naudojasi vienu automobiliu, tvarkingiems vairuotojams, bet neduos to efekto, kurio laukiama – nepakeis rizikuoti linkusių vairuotojų įpročių“, – teigia S. Šuminas.

www.lrt.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Kokių gyvūnų kelyje reikia saugotis labiausiai (25)

Rugsėjo pabaiga – intensyviausias laukinių gyvūnų migracijos metas. Būtent dabar kyla didžiausia rizika su miško žvėrimis susidurti keliuose. Kuo šie metai ypatingi ir kokių gyvūnų keliuose reikia saugotis labiausiai?

4 patarimai, kaip išsirinkti miesto automobilį (16)

Kiekvienas vairuotojas nors kartą yra atsidusęs – geriau būčiau pirkęs kitą automobilį. Ypač rudenį, kai gatvėse padaugėja transporto priemonių ir reikia nuolat atidžiai manevruoti, arba tada, kai tenka pasistatyti automobilį kišenės dydžio senamiesčio kieme ar užstrigti spūstyje. Kokį automobilį įsigyti norint viso to išvengti?

Daugiausia avarijų rugsėjį – dviejuose Lietuvos miestuose (7)

Pasibaigus vasarai didžiųjų miestų vairuotojams kaip ir kasmet tenka pratintis prie didesnio eismo intensyvumo, o taip pat gyventojus varginančių spūsčių, kurios svarbiausiose didmiesčių transporto arterijose paprastai nusidriekia piko valandomis. Draudikų duomenimis, automobilių prisipildžiusios gatvės ne tik lemia nepatogumus ir prailgstančias keliones, tačiau ir didesnį eismo įvykių skaičių.

Stengėsi pranešti apie girtą vairuotoją, bet policijos pagalbos nesulaukė? (17)

Pranešti policijai apie neblaivius vairuotojus aktyviai raginami visi eismo dalyviai, tačiau faktai rodo, kad kartais nesulaukiama deramos reakcijos. Pažiūrėkite istoriją apie tai, kaip vieno pilietiško vairuotojo iniciatyva padėti pareigūnams sulaikyti įtartiną vairuotoją nuėjo veltui. Kodėl? Aiškinasi LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“.

Kaune gimsta unikali žiedinė sankryža (7)

Šilainiuose, Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės sankirtoje, prieš kurį laiką prasidėję turbožiedinės sankryžos įrengimo darbai – pačiame įkarštyje. Iš pagrindų tvarkoma pavojinga sankryža dar šiemet įgaus ovalo formą ir taps kur kas saugesnė, informuojama Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai