Vairavimo džiunglės jaunų vairuotojų akimis: norisi šokti pro langą ir nebegrįžti

 (10)
Ne paslaptis, kad pirmą savaitę ar net mėnesį sėdant prie vairo be instruktoriaus jauni vairuotojai neišvengia streso. Ne gana to, be natūralaus nerimo atsiranda ir papildomų situacijų kelyje, kurios sukelia norą šokti pro automobilio langą ir nebegrįžti, nebent tik į keleivio vietą.
© Vida Press nuotr.

Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko, siaubą keliančios situacijos kelyje paprastai kartojasi, bet tai dar nereiškia, jog jos neišvengiamos. Specialistas išskiria pagrindines priežastis, kurios gąsdina „klevo lapus“ ir pataria, kaip išvengti streso ir sėkmingai gerinti vairavimo įgūdžius.

Gerais norais pragaras grįstas

Praktiškai kiekvienas vairuotojas – senas ar jaunas, yra susidūręs su patyrusiu vairuotoju, kuris, net ir sėdėdamas ne vairuotojo vietoje, aktyviai dalinasi savo patirtimi ir pamokymais. Neretai tą žinių dalijimąsi lydi ir griežtas tonas bei spalvingi posakiai.

Pasak draudimo eksperto, bet kokie emocionalūs ar staigūs komentarai išmuša iš vėžių nepatyrusius vairuotojus ir ne tik neužsifiksuoja atmintyje, bet stumteli asmenį, sėdintį už vairo, neracionalaus ir nekoordinuoto elgesio link.

„Nors susivaldyti, kai prie vairo sėdintis žmogus atrodo pasimetęs ir neužtikrintas, yra labai sudėtinga, vis tik reiktų išlikti ramiais. Tiek patarimai, tiek kritika turėtų būti išsakoma argumentuotai, ramiu tonu. Jei nesate tikras, kad jaunasis vairuotojas sugebės nesikarščiuodamas priimti pamokymus, reiktų palaukti, kol vairuotojas sustos ir tuomet ramiai išdėstyti, ką ir kodėl reiktų keisti jo vairavime, kur reiktų patobulėti“, – pataria R. Bieliauskas.

Tiesa, yra žmonių, kurie patys nevairuoja ir nesuprasdami labai jautriai reaguoja į įvairias situacijas kelyje: aikčioja privažiavus arčiau kito automobilio, liepia stabdyti dar mirksint žaliam šviesoforo signalui.

„Tokiais atvejais sprendimas yra labai paprastas – tokius keleivius sodinti ant galinės automobilio sėdynės arba prieš važiuojant perspėti, jog vairuotojas yra nepatyręs ir bet kokie trukdžiai gali jį blaškyti“, – teigia ekspertas.

Baimė sutikti kelių erelį

Dar vienas kelių baubas – per daug sau leidžiantys ir etiketą bei taisykles kelyje pamirštantys vairuotojai. Aštrūs paskutinės sekundės manevrai, garsinis signalas, įkyrus važiavimas prisiglaudus prie automobilio galo – visa tai gali išmušti iš vėžių ir patyrusius, ką jau kalbėti apie jaunus, tik teises gavusius, vairuotojus.

„Per daug pasitikintys savo jėgomis vairuotojai sukelia ir daugiausiai avarinių situacijų, nes kitiems sunku nuspėti jų elgesį kelyje. Žinoma, lyginant su pietine Europa ar Pietryčių Azija, mūsų vairuotojų bendras mentalitetas yra pakankamai ramus, tačiau jų keliamas chaosas ypač atsiliepia neįgudusiems vairuotojams“, – teigia R. Bieliauskas. Paklaustas, koks geriausias patarimas jauniems vairuotojams vengiant įžūlių kelių eismo dalyvių, ekspertas teigia, kad vienintelė išeitis – praktika. „Geri vairavimo įgūdžiai, kitų eismo dalyvių elgesio numatymas – tai išsivysto tik praktikuojantis“.

Nepasitikėjimas savimi nepažįstamose vietovėse

Kalbant apie dalykus, keliančius baimę ir nepasitikėjimą naujiems vairuotojams, neįmanoma nepaminėti vairavimo nepažįstamose vietovėse. Dažniausia situacija – išvažiavimas iš nedidelio miesto ar gyvenvietės į didmiestį. Didelio miesto kelių išskirtinumas – kelios juostos, aktyvios žiedinės sankryžos, teorijos knygose išmokti, bet dar praktikoje nematyti ženklai. Šios priežastys dažnais atvejais skatina pasirinkti viešą transportą vietoj patogaus nuosavo.

„Reikia nepamiršti, jog automobiliai ir galimybė juos vairuoti turi teikti daugiau laisvių, o ne jas riboti. Todėl, jei sėdint prie vairo jaučiatės neužtikrintai, keliones reiktų atidėti. Geriausia tokiu atveju kurį laiką pasipraktikuoti sekmadieniais arba vakarais, kai keliuose jau yra nedaug automobilių. Tuomet galima išbandyti nežinomus maršrutus, sankryžas“, – sako transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas.

Namo – per aplinkui

Paradoksalu, bet kartais nauji vairuotojai baiminasi važinėti net ir gerai pažįstamomis gatvėmis. Išmanant miesto specifiką, naujieji kelių eismo dalyviai susidaro ir pasirenka nebūtinai greičiausią ir patogiausią maršrutą, o tokį, kuris atitiktų jų įgūdžius ir būtų mažiau gąsdinantis. Tokius sprendimus – namo ar į darbą važiuoti ilgesniu maršrutu, dažnai skatina jau minėtos žiedinės sankryžos, pervažos ar sankryžos esančios įkalnėje.

„Toks elgesys visiškai suprantamas, tačiau visi pradedantys vairuotojai anksčiau ar vėliau ketina tapti visaverčiais kelių eismo dalyviais, todėl būtina įveikti savo baimes. Visada galima papildomai pavažinėti mieste su instruktoriumi arba išnaudoti vairavimo aikšteles. Atsikračius nemėgstamų kelių ar sankryžų automobilis suteiks dar daugiau komforto ir, žinoma, saugumo,“ – ramina R. Bieliauskas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įvardinti trys didžiausią grėsmę saugiam eismui Lietuvoje keliantys faktoriai (35)

Susisiekimo ministerijoje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje saugaus eismo tema konstatuota: Lietuva užtikrintai artėja prie iškelto tikslo – iki 2020 m. pasiekti, kad ne mažiau nei perpus sumažėtų autoįvykiuose žūstančiųjų skaičius, lyginant su 2010 m. Pažangą rodo 2016 m. rezultatai: palyginti su 2015 m., pernai žuvusiųjų šalies keliuose sumažėjo 22,3 proc., rašoma ministerijos pranešime.

Kokios bausmės taikomos neblaiviems vairuotojams? (2)

Pasikeitus įstatymams, nuo šių metų neblaivūs vairuotojai, kurių girtumas siekia daugiau kaip 1,5 promilės, numatyta ne administracinė, o baudžiamoji atsakomybė. Kas gresia vairuotojui už šio nusikaltimo padarymą?

Senų daugiabučių kiemuose – tūkstančiai naujų stovėjimo vietų (23)

Šis pavadinimas galėtų tikti mokslinės ar socialinės fantastikos romanui, tačiau Klaipėdos savivaldybės atstovai tikina, jog jau netrukus jis taps realybe – per ateinančius dvejus metus, iki 2019-ųjų, maždaug 80-yje uostamiesčio daugiabučių kiemų bus įrengta apie 1600 naujų automobilių stovėjimo vietų. Tuo žadama neapsiriboti – bus ruošiamas ir daugiabučių kiemų praplėtimo, apšvietimo ir aplinkos sutvarkymo planas iki 2021 metų.

Neužvedate automobilio? Patikrinkite, ar jame negyvena pelė (15)

Žiemą, kai termometro stulpelis rodo neigiamą temperatūrą, daugelis vairuotojų susiduria su sunkumais užvesti automobilį. Pagrindinėmis priežastimis įvardijami silpni akumuliatoriai, užšalęs kuras ar aušinimo skystis. Tačiau kenkėjų kontrolės ekspertai „Dezinfa“ tikina, kad sunkumus užvesti transporto priemonę gali sukelti ir graužikai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėja užsienyje prasižengusius lietuvius: netrukus bus panaikinta ir paskutinė spraga (136)

Užsienyje Kelių eismo taisykles (KET) pažeidę vairuotojai atsakomybės išvengti negali. Juos ir Lietuvoje pasieks pranešimai apie skirtą baudą, kurią patariama susimokėti, nes gali grėsti dar didesni nemalonumai.
Facebook draugai