„Čia aiškiai matomas chuliganiškas vairavimas, tai yra, vairavimas, sukeliant pavojų kitiems“, – įrašą komentuoja vairavimo mokyklos „Autotakas“ vairavimo instruktorius- teorijos dėstytojas Bogušas Kaminskis. Jo kolega, vairavimo mokyklos „Dorkanas“ vairuotojų mokytojas, Darius Kanapinskas įvardina dar griežčiau: „Kamikadzės, ne kitaip“.

Nors užfiksuotas įrašas trunka mažiau nei minutę, ekspertai įvardina eilę vairuotojų padarytų pažeidimų. „Pirmiausia – ištisinės linijos kirtimas, net nesuskaičiavau, berods, keturis ar penkis kartus. Taip pat buvo pažeistas kelių eismo taisyklių 136 punktas apie lenkimo taisyklių pažeidimus: nebuvo laikomasi nei priekinio atstumo, nei šoninės, nei sugrįžimo distancijos. Vairuotojai turi laikytis reikalavimo grįžti į savo eismo juostą tik tada, kai distancija yra saugi: kaip mes mokome, tai galima daryti tuomet, kai vidiniame vaizdo veidrodėlyje matai aplenktą automobilį. Taip pat pažeidžiama 140 punkto 3 dalis, kurioje nurodoma, kad negalima lenkti, kai yra blogai matomas kelias, o ten buvo kelio vingis ir matomumas tikrai ribotas“, – sako D. Kanapinskas.

„Dar vienas pažeidimas, kad vairuotojai lenkdami, manevruodami privalo įspėti kitus posūkio signalais – taigi pažeista ir 82 punkto antra dalis. Kalbant iš saugaus eismo perspektyvos ir apie saugaus atstumo laikymąsi, į jį taip pat neatsižvelgta. Yra neįvertintas greičių skirtumas, automobiliai susilygina, tada vairuotojai šoka į priešpriešinį eismą ir iš karto matome variantą „gazas-dugnas“. Dėl tokio elgesio ir nutinka nelaimės, kai susiduria priešpriešiais važiuojantys automobiliai. Ypač tai būdinga, kai automobilis turi galingesnį variklį, prabuksuoja ratai, tada prarandamas greitis ir sugaištamas laikas. Čia, gaila, nėra užfiksuota greičio, bet spėju, kad ten kur krašto kelias jis buvo apie 90-100 kilometrų per valandą. Tuomet viena sekundė mums kainuoja nuo 25 iki 30 metrų, tai yra žvėriškas laiko skirtumas“, – skaičiuoja ekspertas.

Dar vienas akivaizdus vaizdo įraše matomas pažeidimas – lenkimas per pėsčiųjų perėją, tai yra, 140 punkto 4 dalis. „Chuliganiškas vairavimas čia peržengia visas ribas. Už tokį vairavimą mažų mažiausiai turėtų būti atimta teisė vairuoti“, – vertina D. Kanapinskas.

B. Kaminskis atkreipia dėmesį, kad tokį pažeidimą darantys vairuotojai turi pagalvoti apie tai, kad gali nespėti sustabdyti kelyje pasirodžius praeiviui ar, pavyzdžiui, iššokus vaikui. „Be to, reikia galvoti ir apie kitus vairuotojus, kurie galbūt vairuoja silpniau. Jei jie pamatys priešpriešiais atlekiantį automobilį, gali išsigąsti, pasimesti ir tuomet neišvengsime autoįvykių – kiek tokių atvejų būna“, – sako jis, pridurdamas, kad pats irgi naudoja vaizdo registratorių ir per dieną užfiksuoja bent dvi dešimtis situacijų, kurios galėjo baigtis avarijomis.

Spėja, kad toks elgesys įprastas

D. Kanapinskas spėja, kad įraše užfiksuotiems vairuotojams toks vairavimo stilius įprastas. „Galbūt šįkart viskas ir baigėsi laimingai, bet, deja, čia matosi, kad vairuotojas tai daro tikrai ne pirmą kartą. Pagal jo vairavimo stilių spėju, kad tai yra vietinė fauna, toks jausmas, kad tai yra jo kasdienybė. Abejoju, ar pirmą kartą važiuojantis tokiu keliu drįstų taip elgtis“, – savo nuomone dalinasi D. Kanapinskas.

Kodėl vairuotojai taip elgiasi? Kaip DELFI yra sakęs psichologas Gediminas Navaitis, dažniausiai agresyviais vairuotojais tampa asmenys su maža saviverte. „Atkreipčiau dėmesį, kad tie „laimėjimai“, kuriuos mes gauname agresyviai elgiantis, yra labai menki. Toks žmogus tiesiog yra įpratęs, kad kiti jam turėtų užleisti kelią, ir manantis, kad tik agresyviu būdu gali įgyti vertę, todėl atitinkamai ir elgiasi. Giluminė priežastis yra bendras savęs vertinimas. Jei žmogus netiki, kad yra svarbus ir vertingas, jis bando vertę įgyti nustumdamas, žemindamas kitus“, – agresyvų elgesį kelyje komentavo jis.

Už vaizdo medžiagą dėkojame DELFI skaitytojui.

Baustų, jei įrašą nufilmavęs žmogus sutiktų liudyti

Lietuvos kelių policijos tarnyba, kuriai DELFI taip pat persiuntė įrašą, informavo, kad jei video filmavęs asmuo yra žinomas ir jis sutiktų būti apklaustas kaip liudytojas, BMW vairuotojas būtų patrauktas atsakomybėn. Priklausomai nuo liudytojo parodymų BMW vairuotojo veiksmus galimai bus galima kvalifikuoti ir kaip chuliganišką vairavimą už kurį atsakomybė numatyta ATPK 124(2)str.

DELFi primena, kad pagal šį straipsnį pavojingu ir chuliganišku vairavimu laikomas transporto priemonių vairavimas, vienu metu ar paeiliui padarant kelis eismo taisyklių pažeidimus, keliančius grėsmę eismo saugumui, taip pat Kelių eismo taisyklių pažeidimas, sukėlęs pavojingą situaciją, tai yra privertęs kitus eismo dalyvius staigiai keisti judėjimo greitį, kryptį arba imtis kitokių veiksmų savo ar kitų žmonių saugumui užtikrinti. Tai užtraukia baudą vairuotojams nuo 115 iki 231 euro su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo 3 iki 6 mėnesių, o asmenims, neturintiems teisės vairuoti transporto priemones, baudą nuo 289 iki 579 eurų.

Chuliganiškas vairavimas, tai yra Kelių eismo taisyklių pažeidimas dėl chuliganiškų paskatų, keliantis pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui, užtraukia baudą vairuotojams nuo 289 iki 579 eurų su teisės vairuoti transporto priemones atėmimu nuo vienerių iki dvejų metų, o asmenims, neturintiems teisės vairuoti transporto priemones, – baudą nuo 724 iki 1013 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (127)