„TNS Automotive“, Europos automobilių rinkos tyrimų lyderis, per 5 metus trukusią apklausą siekė išsiaiškinti, kuri padanga, vairuotojų nuomone, yra optimaliausia.

Svarbiausias TNS vairuotojams užduodamas klausimas buvo: kas įprastai nulemia konkrečios padangos pasirinkimą? Respondentų buvo prašoma pasirinkti vieną iš trijų padangų, kurių ilgaamžiškumas, saugumas ir degalų suvartojimas buvo skirtingi. Didžioji vairuotojų dalis (49 proc.) savo balsą atidavė už padangą, kuri užtikrino geras visų trijų sričių eksploatacines savybes.

Padanga, kurioje tarpusavyje dera eksploatacinės savybės, vairuotojams suteikia teisingo pasirinkimo jausmą, nes ji užtikrina tiek saugumą, tiek ir važiavimo taupumą.Paaiškėjo, kad prireikus pirkti naują padangų komplektą, šis pasirinkimas vairuotojams yra labai svarbus.

Pirmi istorijoje bandymai

Remdamiesi šia apklausa, trys didžiausi Europos tyrimų institutai – ADAC, DEKRA ir TÜV – pirmą kartą istorijoje atliko bendrus padangų, tiekiamų į Europos rinką, eksploatacinių savybių bandymus. Taip buvo siekiama išsiaiškinti, kuris žinomas padangų gamintojas atitinka daugiausiai vairuotojų reikalavimų.

Bandymai, kurių metu dėmesys buvo kreipiamas į padangų saugumą, degalų suvartojimą ir ilgaamžiškumą, buvo atlikti ADAC bandymų centre Berlyne.

Stabdymo atstumas (saugumas) matuojamas naudojant tikslų GPS prietaisą, kuris matuoja automobilio greitį, nuvažiuotą atstumą ir stabdymo jėgą. Bandymas atskleidžia automobilio su tam tikro gamintojo padangomis stabdymo atstumą.

Degalų sąnaudos matuojamos trimis būdais. Pirmasis būdas apima degalų suvartojimo bandymus, kai važiuojama įprastomis sąlygomis su specialiu GPS prietaisu, kuris matuoja automobilio greitį ir nuvažiuotą atstumą, o pažangus automobilio kompiuteris fiksuoja tikslų važiavimo maršrutą ir kitus parametrus, tarp jų ir degalų sąnaudas.

Antrasis būdas paremtas pasipriešinimo riedėjimui matavimu laboratorijoje pagal ISO 28580 standartą. Pagal pasipriešinimo riedėjimui bandymų rezultatus galima apskaičiuoti automobilio su skirtingomis padangomis degalų suvartojimo skirtumą.

Trečiasis būdas yra įdomus metodas parodyti tik pasipriešinimą riedėjimui. ADAC, DEKRA ir TÜV specialistai matuoja trijų vienodų automobilių su skirtingų gamintojų padangomis pasipriešinimą riedėjimui. Automobiliai paleidžiami riedėti tiesiai laisvąja eiga (vadinamąja neutralia pavara) nuo trijų pakylų, pakreiptų vienodu kampu, viršaus, kol jie visiškai sustoja. Automobilis su mažiausio pasipriešinimo riedėjimui padangomis nuriedės toliausiai.

Padangų ilgaamžiškumas bandomas naudojant šešis vienodus automobilius su skirtingų gamintojų padangomis, kurie nuvažiuoja 10 000 km. Automobilių vairuotojai keičia maršrutus, kad bandymų rezultatams neturėtų įtakos jų vairavimo stilius. Kad būtų išvengta bet kokių bandymų rezultatus galinčių iškreipti veiksnių, padangos taip pat apkeičiamos ant automobilių (skirtingu metu nei keičiasi vairuotojai).

Eksploatacinių savybių balansas yra sunkiausias iššūkis padangų gamintojams. ADAC, DEKRA ir TÜV Berlyne atlikti bandymai parodė, kad labai sunku pagerinti vieną savybę nenukenčiant kitai.
Remiantis šių trijų institutų bandymų rezultatais ir palyginus „Bridgestone“, „Continental“, „Dunlop“, „Goodyear“, „Michelin“ ir „Pirelli“ bazines, sportines ir žiemines padangas, geriausius rezultatus pademonstravo „Michelin“ produkcija. Suvestiniai bandymų rezultatai atskleidė, kad šio gamintojo padangos užtikrina geriausią eksploatacinių savybių balansą.

ADAC, DEKRA ir TÜV bandymų rezultatai laikomi patikimiausiais, nes šie bandymų centrai yra nepriklausomi nuo automobilių gamintojų ir su automobiliais susijusių institucijų. Be to, bandytos padangos yra serijinės gamybos ir jas galima įsigyti parduotuvėse. Autoritetingi automobilių tyrimų centrai bandymus atlieka laboratorijose, bandymų trasose ir viešuosiuose keliuose.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją