Tėvams, atvežusiems savo mažuosius į darželį saugiai prisegtus, buvo įteiktos simbolinės dovanėlės – atšvaitai, o tiems, kurie dėl vienų ar kitų priežasčių to nedaro – informacija apie vaikų vežimą reglamentuojančias taisykles ir galimas jų nesilaikymo pasekmes.

Nuo šių metų lapkričio mėnesio 1 d. Lietuvoje įsigaliojo nauja tvarka, pagal kurią vaikai automobiliuose turi būti vežami tik specialiai jiems pritaikytose sėdynėse. Į kėdutę vaikas turi būti sodinamas iki 135 centimetrų ūgio. Akcijos rezultatai rodo, jog kas penktas vaikas buvo vežamas ne specialiose kėdutėse.

Kaip teigia Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas, Lietuvoje specialiai vaikams vežti skirtos automobilinės kėdutės yra palyginti nesenas reiškinys, tad nieko stebėtino, kad žmonėms sunku pakeisti įpročius.

„Statistika rodo, kad kėdutės yra ypatingai efektyvi priemonė, siekiant apsaugoti vaikus nuo stiprių sužalojimų ir žūčių autoįvykių atveju. Įvairių tyrimų duomenimis, maždaug 3 iš 4 į avariją patekusių vaikų gali išvengti sunkių traumų ar net mirties, jeigu bus vežami specialiai jiems pritaikytose kėdutėse. O teisingas saugos priemonės parinkimas ir naudojimas, vaikų sužalojimų skaičių avarijų metu gali sumažinti net 75 procentais“, - pasakoja N. Abukauskas.

Anot jo, nepaisant to, kad nuo lapkričio 1 d. buvo sugriežtinti reikalavimai, nemažai žmonių vis dar laikosi palyginti atsainaus požiūrio – vaikų dažnai neprisega važiuodami palyginti neilgus atstumus, ramindami save „čia – juk tik pora kilometrų“ , „ilgiau užtruks prisegti nei važiuosime“ arba kėdutes naudoja netinkamai.

„Būtina atminti, jog nelaimė kelyje gali nutikti važiuojant ir kilometrą ar du, nebūtinai atstumas turi būti daugiatūkstantinis. Taip pat vaikas negali būti per mažas ar per didelis konkrečiai kėdutei, kėdutė neturėtų būti per laisvai pritvirtinta, nepritaikyta automobiliui, kuriame ji naudojama ar jau patekusi į avariją ir dėl to techniškai netvarkinga“, - tvirtina N. Abukauskas.

Verta atminti, jog automobiliui važiuojant 50 km per valandą greičiu ir susidūrus su kita transporto priemone ar kliūtimi, neapsaugotas vaikas išmetamas iš vietos, kurioje sėdi, su 30-60 kartų didesne nei jo paties svoris jėga. Vaikas per kelias akimirkas susižeidžia pats ir gali rimtai sužaloti kitus automobilio viduje esančius keleivius. Jei vaikas nėra apsaugotas specialiomis automobilinėmis saugos priemonėmis, avarijos metu jis didele jėga gali būti išmestas ir per transporto priemonės langą.

Vaikų vežimui automobilyje skirtų tvirtinimo priemonės skirstomos į penkias „masės grupes”:
a) 0 grupė, skirta vaikams, kurių masė mažesnė kaip 10 kg;
b) 0 + grupė, skirta vaikams, kurių masė mažesnė kaip 13 kg;
c) I grupė, skirta vaikams, kurių masė yra nuo 9 kg iki 18 kg;
d) II grupė, skirta vaikams, kurių masė yra nuo 15 kg iki 25 kg;
e) III grupė, skirta vaikams, kurių masė yra nuo 22 kg iki 36 kg.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)