„Prasidėjus sausiui Lietuvoje įsivyravo tikra žiema ir termometro rodiklis nukrito iki daugiau nei – 20 laipsnių Celsijaus, po geros savaitės – vėl atšilo bei užvertė šalį lavina sniego. Staigūs orų pokyčiai pasijautė šalies keliuose. Nuo sausio 4 d. techninės pagalbos poreikis kelyje išaugo net keturis kartus.

Pasipylė įvairių automobilių gedimų, tokių kaip aušinimo sistemos sutrikimai, dėl kurių variklis gali labai greitai perkaisti ir sugesti. Automobiliais su tokiais gedimais važiuoti negalima, juos reikia transportuoti autovežiu. Taip pat daug nusiskundimų gavome dėl degalų sistemos gedimų: užšalusio dyzelino, užsikimšusių filtrų.

Gausybė elektros sistemos sutrikimų: automobilio generatorių, starterių gedimų. Na, ir be abejo, tradiciškai fiksavome nemažai išsikrovusių akumuliatorių“, – komentuoja BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Remiantis draudimo bendrovės BTA partnerių UAB „Altas assistance“ duomenimis, 40 proc. nukentėjusiųjų kreipėsi dėl automobilio užvedimo, 57 proc. – dėl automobilio transportavimo į saugomą aikštelę ar automobilių servisą.

Daugiausiai techninės pagalbos iškvietimų „Altas Assistance“ sulaukė iš vyrų, jų kreipėsi 76 proc., na, o moterų – 24 proc. Pasak A. Žiukelio, tokia situacija nėra neįprasta, mat, Lietuvoje vis dar įprasta, kad šeimoje automobiliu turi rūpintis vyras.

BTA Ekspertizių skyriaus vadovas pasidalino patarimais vairuotojams, kaip atėjus šalčiams reiktų elgtis su automobiliu, kad techninės pagalbos neprireiktų.

Svarbiausia žiemai pasiruošti iš anksto

Atėjus dideliems šalčiams, ruošti automobilį žiemai gali būti jau vėlu, geriausia rūpestingai pasiruošti prieš žiemą. Tačiau galima pasirūpinti keliomis detalėmis, kurios, galbūt, padės išvengti nesklandumų.

Stenkitės, kad būtų pilnas arba artipilnis automobilio degalų bakas. Kitaip, važiuojant su beveik tuščiu, jame kaupiasi kondensatas bei užšąla. Dėl to vėliau automobilis gali nebeužsivesti, arba važiuojant tiesiog užgesti.

Drėgmei salone – ne!

Drėgmė salone ne tik nemaloni vairuotojui bei keleiviams, dėl jos labiau rasoja langai, dėl prasto matomumo keliauti tokiu automobiliu pavojinga. Dėl drėgmės salone vertėtų ypač susirūpinti automobilių su medžiaginiais kilimėliais šeimininkams. Važinėjant trumpesniais atstumais prie batų prilipęs sniegas ištirpsta, pavirsta vandeniu ir purvu bei nespėja išgaruoti. Todėl kelis kartus snieguotais batais įlipus į automobilį, salonas prisikaupia drėgmės.

Specialistai žiemą rekomenduoja naudoti guminius kilimėlius, kuriuose susikaupusį vandenį lengva išpilti. Turėkite omenyje, kad po šiais kilimėliais taip pat gali kauptis drėgmė.

Kai kurie vairuotojai nuo jos bando saugotis po kilimėliais pakloję senų laikraščių. Tokie laikraščiai dalinai sugeria drėgmę, o vėliau yra išmetami. Visgi saugiausia vengti drėgmės naudojantis specialiais drėgmės surinkėjais automobiliams bei taip užsitikrinti saugesnę kelionę.

Nepamirškite pasirūpinti ir kokybiškais skysčiais automobilių spynelėms. Naudojant nekokybišką produktą, jis ne tik neužtikrina, kad spynelės neužšals, bet galima jas ir sugadinti.

Valytuvai – svarbu

Net ir jeigu automobilio langai neužšalę, nereikia gramdyti ledo nuo stiklo, prieš važiuojant vis tiek atkelkite valytuvus nuo stiklo. Jie gali būti prišalę, ir jeigu bandysite įjungti juos tokiu metu, galite sugadinti arba valytuvus, arba patį valytuvų mechanizmą.

Venkite trumpų kelionių

Jei tik įmanoma, esant dideliems šalčiams derėtų atsisakyti trumpų kelionių. Užvedinėdami variklį, šildydami saloną, langus, įjungę šviesas sunaudojame labai daug automobilio energijos, kurią reikia atstatyti. O važiuodami trumpą atstumą jūs tiesiog galite nespėti to padaryti, antram užvedimui jos nepakaks ir tada namo teks grįžti autobusu.

Jeigu nėra galimybės važiuoti ilgesnių atstumų, vertėtų papildomai pakrauti automobilio akumuliatorių. O jei jau vis tiek nutiko nesėkmė, geriau kvieskite profesionalią pagalbą, o ne bandykite bėdą išspręsti patys. Štai, patiems neteisingai sujungus užvedimo laidus, galima sugadinti automobilį.

Atlikite minimalią automobilio diagnostiką

Reguliariai patikrinkite transporto priemonės aušinimo ir kitų eksploatacinių skysčių lygį, stebėkite elektros sistemą (generatoriaus darbą, bei akumuliatoriaus būklę), papildykite atitinkamai pagal oro temperatūrą specialiai skirto langų plovimo skysčio.

Pasirūpinkite, kad netoliese būtų ledo grandiklis, atitirpinantis užšalusius langus skystis. Ir, be abejo, važiuokite atsargiai, o ypač stabdydami prieš kelio duobes ar kitus nelygumus – esant žemai temperatūrai pakabos detalės tampa trapesnės, ir gali būti sugadintos esant daug mažesnei apkrovai, nei esant teigiamai temperatūrai.

Vairuotojai, nepamirškite savęs

Pasirūpinkite tinkama apranga, kad būtumėte pasiruošę, jeigu atsitiktų nelaimė ir automobilis sugestų. Turėkite pirštines, kepurę ir kitą žiemai tinkamą atributiką, būtinai turėkite pakrautą telefoną, ypač prieš tolimesnes keliones. Jeigu įvyktų nelaimė, jūs tikrai norėtumėte turėti galimybę išsikviesti pagalbą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją