Suskaičiavo „darbščiausius“ greičio matuoklius

 (40)
Ar žinote, kuris automatinis greičio matuoklis, įrengtas Klaipėdos regiono keliuose, yra nustatęs daugiausiai greičio viršijimo atvejų? O kurį mėnesį vairuotojai linkę labiausiai pažeisti greičio limitus?
Suskaičiavo „darbščiausius“ greičio matuoklius
© DELFI (T.Vinicko nuotr.)

Jei visi Kelių eismo taisyklių pažeidėjai sąžiningai mokėtų jiems paskirtas baudas, pakelėse rymančius stacionarius greičio matuoklius būtų galima vadinti paprasčiausia, tačiau efektyviausia priemone kasdien sočiai papildyti valstybės biudžetą.

Tokių „darbininkų“ valstybės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ prižiūrimoje teritorijoje – 15. O dar vienas matuoklis, irgi automatinis, kasdien migruoja – jis sumontuotas nuolat budėjimo vietą keičiančiame Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos automobilyje „Volkswagen Caddy“.

Labai mobilus ir pavojingas

Valstybiniu numeriu EFR841 paženklintas, nors specialiais policijos ženklais nepažymėtas „kedys“ gerai žinomas daugeliui Vakarų Lietuvos vairuotojų. Vis dėlto būtent jo mobilumas ir galimybė greitai keisti veiklos vietą lemia jam „darbščiausio“ viso krašto matuoklio titulą.

Minėtame automobilyje įrengtas radaras pernai užfiksavo net 6865 leistino greičio viršijimo atvejus. Tiesa, skirtingai nuo tikrųjų stacionariųjų matuoklių, jokio dėsningumo šiuose rezultatuose įžvelgti neįmanoma.

Pavyzdžiui, sausį, kuomet visi kiti 15 radarų sąžiningai stovėjo savo postuose ir fiksavo mažiausiai greičio viršijimo atvejų per metus (tą mėnesį viršyti greitį vairuotojai ryžosi tik 337 kartus), folksvageno matuoklis rezultatyviai „iššovė“ net 804 kartus – daugiau nei jis tą padarė greitam važiavimui palankesniais kovo (390 atvejai), birželio (151) ar kitais mėnesiais.

Tiesa, pavyzdžiui, gegužę šio radaro blykstė „nudžiugino“ 1239 vairuotojus, o liepą – net 2139. Galima daryti prielaidą, kad tokius didelius pažeidimų skaičius lėmė policininkų sėkmingai pasirinkta patruliavimo vieta.

Iškreiptas rugsėjis

O tarp tikrųjų stacionariųjų už gerą darbą Tėvynės labui ypatingos pagarbos, pavyzdžiui, dažnesnio purvo nuvalymo, nusipelnė keli automatiniai mūsų krašto radarai.

Vienas jų – kelio Klaipėda-Liepoja 3-iajame kilometre stovintis matuoklis, liaudyje geriau žinomas kaimyninio „Ermitažo“ vardu.

Pernai jis užfiksavo net 3615 greičio viršijimo atvejų. Derlingiausias buvo rugsėjis (net 2047 atvejai), bet nepamirškime, kad tą mėnesį visoje šalyje buvo sumažinta vadinamoji matuoklių tolerancijos riba. Atmetus rugsėjį, daugiausiai pažeidimų nuotraukų pavidalu jis įamžino liepą (359) ir rugpjūtį (264).

Kaip kyla ir leidžiasi kreivė

Jei neskaičiuotume rugsėjo pažeidimų, absoliučiu 2015 metų lyderiu tarp stacionarių matuoklių reikėtų paskelbti kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 174-ajame kilometre įrengtą radarą. Jis per tuos vienuolika mėnesių nustatė 1941 greičio viršijimo atvejį. Darbingiausi jam irgi buvo liepos (352) bei rugpjūčio (339) mėnesiai.

Šie du mėnesiai didžiausiais pažeidimų skaičiais pasižymėjo ir kitų matuoklių veikloje. Bendra rezultatų kreivė labai aiški – mažiausiai greičio viršijimo atvejų fiksuojama sausį (kuomet dėl pavojingų oro sąlygų vairuotojai tampa drausmingesni, pvz., pernai sausį – 337), vėliau pradeda daugėti, o piką pasiekia būtent vasarą (pvz., birželį – 1338 atvejai, liepą – 2230, rugpjūtį – 1849).

Artėjant žiemai pažeidimų vėl mažėja (spalį – 744, lapkritį – 644, gruodį – 486). Po to vėl viskas kartojasi. Beje, pernai sausį dažniausiai blyksėjo „Ermitažo“ matuoklis – 77 kartus, o štai gruodį – vos 37 (palyginti su 132 kartais minėtame kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 174-ajame kilometre).

Yra ir „tinginių“

Dar tarp „piktesnių“ greičio matuoklių Klaipėdos regione paminėtini stovintieji kelio Gargždai-Kretinga 1-ajame kilometre (1155 pažeidimai, neskaičiuojant netolerantiškojo rugsėjo) ir kelio Šiauliai-Palanga 137-ajame kilometre (1041).

Daugmaž vienodai darbobturi trys kiti matuokliai – kelio Klaipėda-Kretinga 15-ajame kilometre (769 pažeidimai), kelio Šilalė-Šilutė 45-ajame kilometre (753) ir kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 222-ajame kilometre (749).

Mažiausią indėlį į biudžetą įneša matuoklis, stovintis kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 196-ajame kilometre (136 užfiksuoti greičio viršijimo faktai) ir radaras kelio Skuodas-Plungė 26-ajame kilometre (vos 101 per metus, taip pat neskaičiuojant minėto rugsėjo). Pavyzdžiui, gruodį pastarasis matuoklis blykstelėjo vos 3 kartus, sausį – 4, lapkritį ir vasarį – po 5.

Rugsėjo akcija

Iš viso pernai 15 stacionarių ir vienas mobilusis greičio matuoklis Klaipėdos regione užfiksavo 28950 greičio viršijimo atvejų.

Įprastą statistiką iškreipė Lietuvos kelių policijos tarnybos iniciatyva rugsėjo 1 dieną visam mėnesiui sumažinta tolerancijos riba – fiksuoti ir atvejai, kuomet greitis viršytas vos keliais kilometrais per valandą, nors įprasta radarų riba, įskaitant paklaidą – 24 km/h. Rugsėjį minėtais matuokliais nustatyta net 11211 pažeidimų.

Labiausiai tą mėnesį „pasidarbavo“ matuoklis kelio Klaipėda-Liepoja 3-iajame kilometre (2047 užfiksuoti pažeidimai), matuoklis kelio Gargždai-Klaipėda 1-ajame kilometre (1940) ir radaras kelio Šiauliai-Palanga 137-ajame kilometre (1509).

Minėta tolerancijos riba rugsėjį liko nepakeista tik dviejuose matuokliuose – sumontuotame policijos „Volkswagen Caddy“ ir stovinčiame kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 196-ajame kilometre.

Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Už ką lietuviai užsienyje moka keturiskart daugiau nei namie (11)

Svečioje šalyje sugedus automobiliui techninės pagalbos kaina gali būti iki keturių kartų brangesnė negu vidutiniškai Lietuvoje ir siekti apie 400 eurų, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys.

Turbokompresorius: „ligos ir gydymas“ (3)

Turbokompresorius – nuo modernaus dyzelinio variklio neatsiejamas mazgas, leidžiantis įspūdingai pagerinti visas naudingąsias variklio charakteristikas. Tačiau tuo pačiu turbokompresorius lieka viena iš lengviausiai pažeidžiamų ir brangiausiai remontuojamų variklio dalių. Kaip ją saugoti, remontuoti ir kada ją reikia keisti?

Naujausios grėsmės vardas – pokemonai (18)

Išmaniosios technologijos gali būti labai naudingos, tačiau jos gali ir pražudyti. Ypač tuos žmones, kurie patys nėra išmanūs. Arba – būkime atviri – tiesiog neturi smegenų. Naujausios grėsmės vardas – pusę pasaulio per keletą dienų užkariavęs virtualus žaidimas „Pokemon Go“.

Keliaujančius į užsienį gali nustebinti ir automobilio žibintams keliami reikalavimai (17)

Atostogų pikui įsibėgėjant vis daugiau Lietuvos gyventojų keliauja į užsienį, dalis jų renkasi kelionę nuosavu automobiliu. Pasirinkusiems tokį keliavimo būdą ekspertai rekomenduoja pasilikti pakankamai laiko pasiruošimui – suplanuotas turi būti ne tik kelionės maršrutas, bet ir paruoštas automobilis, atsižvelgus į reikalavimus svečiose šalyse, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Patikra atskleidė nusikalstamai atsainaus remonto pasekmes (41)

Techninė apžiūra atskleidė nusikalstamai atsainaus remonto pasekmes. Defektas automobilyje, kurį remonto dirbtuvės išleido į kelią po nerūpestingo meistrų darbo, galėjo baigtis tragiškai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Laimei, kelią liūdnoms pasekmėms užkirto techninė apžiūra.
Facebook draugai