Suskaičiavo „darbščiausius“ greičio matuoklius

 (40)
Ar žinote, kuris automatinis greičio matuoklis, įrengtas Klaipėdos regiono keliuose, yra nustatęs daugiausiai greičio viršijimo atvejų? O kurį mėnesį vairuotojai linkę labiausiai pažeisti greičio limitus?
© DELFI / Tomas Vinickas

Jei visi Kelių eismo taisyklių pažeidėjai sąžiningai mokėtų jiems paskirtas baudas, pakelėse rymančius stacionarius greičio matuoklius būtų galima vadinti paprasčiausia, tačiau efektyviausia priemone kasdien sočiai papildyti valstybės biudžetą.

Tokių „darbininkų“ valstybės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ prižiūrimoje teritorijoje – 15. O dar vienas matuoklis, irgi automatinis, kasdien migruoja – jis sumontuotas nuolat budėjimo vietą keičiančiame Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos tarnybos automobilyje „Volkswagen Caddy“.

Labai mobilus ir pavojingas

Valstybiniu numeriu EFR841 paženklintas, nors specialiais policijos ženklais nepažymėtas „kedys“ gerai žinomas daugeliui Vakarų Lietuvos vairuotojų. Vis dėlto būtent jo mobilumas ir galimybė greitai keisti veiklos vietą lemia jam „darbščiausio“ viso krašto matuoklio titulą.

Minėtame automobilyje įrengtas radaras pernai užfiksavo net 6865 leistino greičio viršijimo atvejus. Tiesa, skirtingai nuo tikrųjų stacionariųjų matuoklių, jokio dėsningumo šiuose rezultatuose įžvelgti neįmanoma.

Pavyzdžiui, sausį, kuomet visi kiti 15 radarų sąžiningai stovėjo savo postuose ir fiksavo mažiausiai greičio viršijimo atvejų per metus (tą mėnesį viršyti greitį vairuotojai ryžosi tik 337 kartus), folksvageno matuoklis rezultatyviai „iššovė“ net 804 kartus – daugiau nei jis tą padarė greitam važiavimui palankesniais kovo (390 atvejai), birželio (151) ar kitais mėnesiais.

Tiesa, pavyzdžiui, gegužę šio radaro blykstė „nudžiugino“ 1239 vairuotojus, o liepą – net 2139. Galima daryti prielaidą, kad tokius didelius pažeidimų skaičius lėmė policininkų sėkmingai pasirinkta patruliavimo vieta.

Iškreiptas rugsėjis

O tarp tikrųjų stacionariųjų už gerą darbą Tėvynės labui ypatingos pagarbos, pavyzdžiui, dažnesnio purvo nuvalymo, nusipelnė keli automatiniai mūsų krašto radarai.

Vienas jų – kelio Klaipėda-Liepoja 3-iajame kilometre stovintis matuoklis, liaudyje geriau žinomas kaimyninio „Ermitažo“ vardu.

Pernai jis užfiksavo net 3615 greičio viršijimo atvejų. Derlingiausias buvo rugsėjis (net 2047 atvejai), bet nepamirškime, kad tą mėnesį visoje šalyje buvo sumažinta vadinamoji matuoklių tolerancijos riba. Atmetus rugsėjį, daugiausiai pažeidimų nuotraukų pavidalu jis įamžino liepą (359) ir rugpjūtį (264).

Kaip kyla ir leidžiasi kreivė

Jei neskaičiuotume rugsėjo pažeidimų, absoliučiu 2015 metų lyderiu tarp stacionarių matuoklių reikėtų paskelbti kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 174-ajame kilometre įrengtą radarą. Jis per tuos vienuolika mėnesių nustatė 1941 greičio viršijimo atvejį. Darbingiausi jam irgi buvo liepos (352) bei rugpjūčio (339) mėnesiai.

Šie du mėnesiai didžiausiais pažeidimų skaičiais pasižymėjo ir kitų matuoklių veikloje. Bendra rezultatų kreivė labai aiški – mažiausiai greičio viršijimo atvejų fiksuojama sausį (kuomet dėl pavojingų oro sąlygų vairuotojai tampa drausmingesni, pvz., pernai sausį – 337), vėliau pradeda daugėti, o piką pasiekia būtent vasarą (pvz., birželį – 1338 atvejai, liepą – 2230, rugpjūtį – 1849).

Artėjant žiemai pažeidimų vėl mažėja (spalį – 744, lapkritį – 644, gruodį – 486). Po to vėl viskas kartojasi. Beje, pernai sausį dažniausiai blyksėjo „Ermitažo“ matuoklis – 77 kartus, o štai gruodį – vos 37 (palyginti su 132 kartais minėtame kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 174-ajame kilometre).

Yra ir „tinginių“

Dar tarp „piktesnių“ greičio matuoklių Klaipėdos regione paminėtini stovintieji kelio Gargždai-Kretinga 1-ajame kilometre (1155 pažeidimai, neskaičiuojant netolerantiškojo rugsėjo) ir kelio Šiauliai-Palanga 137-ajame kilometre (1041).

Daugmaž vienodai darbobturi trys kiti matuokliai – kelio Klaipėda-Kretinga 15-ajame kilometre (769 pažeidimai), kelio Šilalė-Šilutė 45-ajame kilometre (753) ir kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 222-ajame kilometre (749).

Mažiausią indėlį į biudžetą įneša matuoklis, stovintis kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 196-ajame kilometre (136 užfiksuoti greičio viršijimo faktai) ir radaras kelio Skuodas-Plungė 26-ajame kilometre (vos 101 per metus, taip pat neskaičiuojant minėto rugsėjo). Pavyzdžiui, gruodį pastarasis matuoklis blykstelėjo vos 3 kartus, sausį – 4, lapkritį ir vasarį – po 5.

Rugsėjo akcija

Iš viso pernai 15 stacionarių ir vienas mobilusis greičio matuoklis Klaipėdos regione užfiksavo 28950 greičio viršijimo atvejų.

Įprastą statistiką iškreipė Lietuvos kelių policijos tarnybos iniciatyva rugsėjo 1 dieną visam mėnesiui sumažinta tolerancijos riba – fiksuoti ir atvejai, kuomet greitis viršytas vos keliais kilometrais per valandą, nors įprasta radarų riba, įskaitant paklaidą – 24 km/h. Rugsėjį minėtais matuokliais nustatyta net 11211 pažeidimų.

Labiausiai tą mėnesį „pasidarbavo“ matuoklis kelio Klaipėda-Liepoja 3-iajame kilometre (2047 užfiksuoti pažeidimai), matuoklis kelio Gargždai-Klaipėda 1-ajame kilometre (1940) ir radaras kelio Šiauliai-Palanga 137-ajame kilometre (1509).

Minėta tolerancijos riba rugsėjį liko nepakeista tik dviejuose matuokliuose – sumontuotame policijos „Volkswagen Caddy“ ir stovinčiame kelio Kaunas-Jurbarkas-Šilutė-Klaipėda 196-ajame kilometre.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Automobilio pirkimas: kaip neužkibti ant sukčių kabliuko (96)

Visi esame girdėję istorijų, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai apgavo pirkėją. Bet būna ir atvirkštinių variantų. Prekeiviai tikina, kad pamažu įsitvirtina ir papildomos sutartys, kurios pasirašomos kartu su automobilio pirkimo-pardavimo sutartimis. Tokiu būdu apsisaugo abi pusės – pardavėjai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai nupirktą automobilį pirkėjai nori grąžinti, nors su juo spėjo prasukti ne vieną tūkstantį kilometrų.

Nufilmavo greitkelyje siautėjusį visureigį (16)

Net neabejojame, kad, pasižiūrėję šį vaizdo įrašą, neabejotinai imsite svarstyti, kokios antgamtinės jėgos iš šio „Ford Explorer“ atėmė gebėjimą važiuoti tiesiai ir jis ėmė greitkelyje išdarinėti tikras nesąmones, skelbia carscoops.com.

Spūsčių reitingas: paskelbtas nelaimingiausių miestų dešimtukas (16)

Transporto analitinė įmonė INRIX paskelbė miestų, kuriuose – didžiausios automobilių spūstys, reitingą. Kaip informuoja motor.ru, pirmą vietą reitinge užėmė Los Andželas, o antroje miestų su ilgiausiomis automobilių spūstimis sąrašo vietoje atsidūrė Maskva.

Panaudota alyva lietuviams ne pavojingų medžiagų kokteilis (2)

Panaudota automobilių alyva pagal Europos Sąjungos (ES) reglamentus ir Lietuvos įstatymus yra priskiriama pavojingosioms atliekoms, su kuriomis turi būti atitinkamai tvarkomasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nepaisant to, Lietuvoje dar įprasta į tokį alyvos atliekų statusą numoti ranka, o pažeidimų laikydami ir atsikratydami panaudota alyva daro tiek automobilių vairuotojai, tiek transporto priemonių remontu ir technine priežiūra užsiimančios įmonės.

Dalis vairuotojų apie nebegaliojančius pažymėjimus gali nežinoti (58)

Senųjų vairuotojų pažymėjimų, kurie baigė galioti vasario 3 dieną, kol kas vis dar nepasikeitė beveik 90 tūkst. žmonių. Tikėtina, kad nemaža jų dalis gyvena užsienyje ir galbūt net nežino, jog vairuoja turėdami pažymėjimą, kuris nebegalioja. Vairuoti Lietuvoje su tokiu senu laminuotu pažymėjimu galima, bet gresia bauda už dokumento neturėjimą.
Facebook draugai