Rugsėjo 12-ąją Klaipėdoje, kruizinių laivų terminale, startuoja Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas tradicinis konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2015“, rašoma pranešime spaudai.
Rimantas Sinkevičius
© DELFI / Tomas Vinickas

Jau keturioliktą kartą vyksiantį renginį globoja Susisiekimo ministerija, kurios įsteigtą taurę kasmet išsiveža konkurso nugalėtojas.

Prieš renginio pradžią buvo pakalbintas ir susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

– Gerb. ministre, kokią įtaką šie konkursai turi saugiam eismui? Ar jie skatina vairuotojus tobulėti?

– Susisiekimo ministerija palaiko renginius, kuriais skatinamas kultūringas ir atsakingas eismo dalyvių elgesys. Esu tikras, kad tradiciniai geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimai daro didelę įtaką saugiam eismui. Tokie konkursai – rimtas stimulas atsakingiau žiūrėti į savo ir aplinkinių žmonių sveikatą bei gyvybę ir stengtis vairuoti kuo profesionaliau.

– Psichologai teigia, kad vairuotojus reikia ne tik bausti ar gąsdinti, bet ir mokyti. Ar pritariate šiame teiginiui?

– Pritariu ir noriu papildyti, kad gerus vairuotojus dar reikia ir gerbti, skatinti. Manau, kad tai ir yra viena iš konkurso užduočių. Juk gerai vairuoti automobilį – tai ne tik nepriekaištingai žinoti kelių eismo taisykles, turėti gerus vairavimo įgūdžius, bet ir labai svarbu pavyzdingai elgtis kitu eismo dalyvių atžvilgiu. Į šiurkštų elgesį kelyje neverta atsakyti tuo pačiu. Geriausias būdas pamokyti kelių chuliganus – rodyti ramaus, kultūringo vairavimo pavyzdį.

– Šis konkursas labai populiarus - per 13 metų jame dalyvavo apie 18 tūkst. žmonių. Ar pritartumėte nuomonei, kad kai kurių eismo įvykių galbūt galima buvo išvengti, jei konkurse dalyvautų dar daugiau vairuotojų?

Europos Komisija yra priėmusi kelių eismo saugos veiksmų programą ir tikisi, kad iki 2020 m., lyginant su 2010-aiais, žuvusiųjų keliuose sumažės dvigubai. Šį ambicingą tikslą gali padėti pasiekti ir vairuotojų kuo didesnis noras būti geriausiems. Pirmas šių metų pusmetis Lietuvos keliuose buvo saugesnis nei atitinkamas 2014 m. laikotarpis. Šiemet žuvo apie 17 proc. mažiau žmonių. Be to, sumažėjo eismo įvykių ir sužeistųjų. Išsaugota 37 proc. daugiau pėsčiųjų ir 45,5 proc. daugiau vaikų gyvybių. Be abejo, norėtume dar spartesnės pažangos, bet geresniam rezultatui pasiekti būtinas ir didesnis vairuotojų atsakingumas.

Todėl norėčiau palinkėti, kad vairuotojai pastoviai gilintų savo teorines ir praktines žinias, o vairuodami prioritetą skirtų saugumui kelyje. Tik kartu galime pasiekti, kad Lietuvos keliuose nežūtų nė vienas žmogus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip išsirinkti teisingą alyvą (5)

Reguliarus vairuotojų rūpestis – alyvos keitimas – glaudžiai susijęs su važiavimo kokybe,...

Pavojingosios atliekos yra gerokai arčiau mūsų kasdienybės nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio

Pavojingųjų atliekų sąvoka dažnam gyventojui dar neretai asocijuojasi su žalsvai...

Ne tik baudžiamoji atsakomybė, bet ir automobilio konfiskacija (9)

Kaip nusikalstamos veikos padarymo įrankį, priemonę ar nusikalstamos veikos rezultatą, Kauno...

Susiremontavote automobilį po avarijos? Dar nereiškia, kad galite juo važiuoti (12)

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo šių metų sausio mėnesio Lietuvoje įregistruota...

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (45)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Top naujienos

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (111)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Grėsmė šalia mūsų: Europoje slepiasi šimtai „Islamo valstybės“ apmokytų žudikų (220)

Europą sudrebino dar vienas teroro aktas: per dvi atakas, kai ketvirtadienį ir penktadienį...

VGT uždegė žalią šviesą: į kovą su „Islamo valstybe“ stos Lietuvos specialiosios pajėgos (573)

Pirmadienį posėdžiavusi Valstybės gynimo taryba aptarė ne tik krašto apsaugos sistemos...

Ketinantiems nuomotis butą – teisininkės patarimai (3)

Planuojantys nuomotis būstą neišvengiamai susiduria su įvairiais teisiniais klausimais: į ką...

Didžiausi atlyginimai: dešimtuke – netikėti naujokai (149)

Birželio mėnesį buvo tik viena įmonė, kurios darbuotojų atlyginimų vidurkis buvo...

Lietuvos rinktinės kandidatų sąrašas trumpėja: treneriai padėkojo D. Gailiui (87)

Likus daugiau nei savaitei iki Europos vyrų krepšinio čempionato Lietuvos rinktinės treniruotėse...

Karas su kurmiais: paprasti, bet labai veiksmingi kovos būdai (32)

Kai kuriems išpuoselėtų vejų ir gėlynų savininkams pasisekė – nepageidaujamas svečias kurmis...

Asmeninė trenerė: norint numesti svorio, pradėti reikia ne nuo sporto (2)

Knygą „ Ideali figūra “ pristatanti asmeninė trenerė Rūta Beišytė sako, kad norint...

Miela princesės Dianos laikrodžių paslaptis: kodėl vienu metu segėjo net du? (3)

Paskelbus nuotrauką , kurioje princesė Diana užfiksuota su dviem laikrodžiais ant rankos,...

„Feel Felt“ prekės ženklą įkūrusio lietuvio sėkmė: kad uždirbtum, visai nebūtina emigruoti (6)

Prieš trejus metus veltinio ir odos aksesuarų prekės ženklą „Feel Felt“ įkūręs Karolis...