Dažnas vairuotojas pastebi, kad šaltuoju metų laiku automobilio apetitas degalams ūgteli ir būna didesnis nei vasarą, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kas tai lemia?
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Šiek tiek padidėjančios degalų sąnaudos žiemą yra įprastas reiškinys, kurį galima paaiškinti trimis fizikos dėsniais. Tarp jų – didesnis riedėjimo pasipriešinimas, pagalbinių šildytuvų naudojimas ir degalų energetinės vertės skirtumai“, – sako Jukka Nuottimaki, „Neste“ technologijų centro ekspertas, atsakingas už mokslinius tyrimus.

Riedėjimo pasipriešinimas

Riedėjimo pasipriešinimas šaltuoju metų laiku yra didesnis, todėl automobilio varikliui tenka suktis intensyviau. Taigi, norint įveikti tą patį atstumą su ta pačia transporto priemone žiemą, reikia daugiau energijos nei vasarą.

„Pirma, šaltas oras yra tankesnis nei šiltas, todėl žiemą padidėja transporto priemonių aerodinaminis pasipriešinimas. Antra, žiemą kelio paviršius dažnai būna drėgnas, padengtas sniegu ar ledu, o tai lemia didesnį padangų pasipriešinimą judėjimui nei tuomet, kai oro sąlygos yra geros. Trečia, esant žemai oro temperatūrai visos paslankios automobilio dalys – variklis, transmisija, guoliai ir kt. – įšyla šiek šiek lėčiau. Kol variklis pasiekia darbinę temperatūrą, dalių trintis būna šiek tiek didesnė nei įprastai“, – dėsto J. Nuottimaki.

Pagalbiniai šildytuvai

Dyzeliniai varikliai pasižymi energijos taupymo savybėmis – jie negamina perteklinės šilumos, priešingai nei benzininiai. Dėl šios priežasties šilumai į automobilio saloną tiekti (ypač – erdviuose keleiviniuose autobusuose) reikalingi papildomi įrenginiai.

„Pagalbiniai šildytuvai naudoja energiją automobilio salonui šildyti, o tai nulemia degalų sąnaudų augimą. Tačiau ši perteklinė šiluma nereikalinga vasarą, todėl esant aukštesnei oro temperatūrai transporto priemonės degalų sunaudoja mažiau“, – sako J. Nuottimaki.

Degalų energetinė vertė

Šaltajam metų laikui specialiai pritaikyto ir minusinei temperatūrai atsparaus žieminio dyzelino energetinė vertė yra šiek tiek mažesnė nei vasarinio dyzelino.

„Kitaip tariant, vienas litras žieminio dyzelino turi mažiau energetinės vertės, nei vienas litras vasarinio dyzelino. Tai reiškia, kad norint nuvažiuoti tą patį atstumą, žieminio dyzelino variklis sudegina šiek tiek daugiau nei vasarinio“, – sako ekspertas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (5)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (5)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Privalomasis draudimas patirtą žalą atlygina ne visada: ką reikia žinoti visiems vairuotojams (67)

Privalomasis transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas nukentėjusiems patirtą žalą...

Lietuvoje diegiama bandomoji transporto kontrolės sistema: kaip ji veikia? (15)

Tyrimų duomenimis, net ketvirtadalis šalies keliais važiuojančių vilkikų viršija leistiną...

Top naujienos

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis Šiaurės ir Pietų Korėjose užkariauja pasaulį: sunku sulaikyti ašaras

Prieš metus DELFI publikuotas keliautojo Jokūbo Laukaičio sukurtas vaizdo reportažas apie...

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (306)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...