Dviejose Lietuvos geležinkelių pervažose Vilniaus mieste pradėti bandomieji saugos sistemų, paremtų naujausiomis technologijomis, diegimo projektai. Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose šiais metais planuojama įdiegti kompleksinę saugos sistemą, kuri laiku informuos traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažins galimybę autotransporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.
© DELFI skaitytojo nuotr.

„Lietuvos automobilių vairuotojams vis dar trūksta sąmoningumo – kelių eismo taisyklių nesilaikymas dažniausiai yra pagrindinė visų skaudžių nelaimių pervažose priežastis. Tuo tarpu pats traukinio mašinistas ne visada turi galimybę laiku pastebėti kliūtį pervažoje ir sustabdyti važiuojantį traukinį. Siekdami užtikrinti tokių įvykių prevenciją, stipriname pervažų apsaugą – kartu su fizinės apsaugos priemonėmis planuojame diegti naujausiomis technologijomis paremtus sprendimus, kurie leis laiku įspėti traukinio mašinistą apie pavojų ir, svarbiausia, laiku sustabdyti traukinį“, – poreikį stiprinti eismo pervažose saugumą pabrėžia AB „Lietuvos geležinkeliai“ vyriausiasis saugos inspektorius Andrius Janušauskas.

Kompleksinius sprendimus, padidinsiančius geležinkelių eismo ir pervažų valdymo patikimumą, diegia intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.

„Visų pirma iš pagrindų atnaujinsime eismo valdymo sistemą – seną relinę pervažų valdymo sistemą pakeisime modernia mikroprocesorine sistema, atitinkančia aukščiausius saugumo reikalavimus, modernizuosime elektros tiekimo ir duomenų perdavimo sistemas. Pervažose taip pat bus sumontuotos papildomos saugos priemonės – dieninio ir naktinio matymo vaizdo kameros, indukcinės kilpos, kurios identifikuoja automobilius, bei bus įdiegta informacijos perdavimo mašinistui į kabiną bevieliu ryšiu sistema“, – atliekamus darbus pervažose vardijo „Fima“ Projektų vykdymo departamento direktorius Artūras Šuliauskas.

Informaciją apie kliūtis geležinkelio pervažose traukinių eismo valdymo centrui Vilniuje teiks vaizdo kameros bei po kelio danga sumontuotos indukcinės kilpos. Gavę pervažų stebėjimo duomenis, traukinių eismo valdymo centro darbuotojai priims sprendimą, ar įjungti šviesoforo signalą ir stabdyti traukinį.

Viena iš pervažose planuojamų saugumo priemonių Lietuvoje bus diegiama pirmą kartą – traukinyje bus sumontuota speciali įranga, kuri leis traukinio mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą. Tiesioginį vaizdą iš pervažos bus galima matyti iki jos likus ne mažiau kaip pustrečio kilometro. Ši sistema leis traukinio mašinistui įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį.

Sistemų projektavimo darbai jau pradėti. Planuojama, kad saugos sprendimai pervažose bus įdiegti iki šių metų rudens. Saugos sprendimų diegimas šiose pervažose – bandomasis projektas. Pasiteisinus sprendimams, bus svarstoma juos diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ eksploatuoja 538 pervažas, 29 iš jų eismas stebimas vaizdo kameromis. 2012 m. geležinkelio pervažose įvyko 9 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 3 ir sužeisti 2 žmonės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip išsirinkti teisingą alyvą (5)

Reguliarus vairuotojų rūpestis – alyvos keitimas – glaudžiai susijęs su važiavimo kokybe,...

Pavojingosios atliekos yra gerokai arčiau mūsų kasdienybės nei gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio

Pavojingųjų atliekų sąvoka dažnam gyventojui dar neretai asocijuojasi su žalsvai...

Ne tik baudžiamoji atsakomybė, bet ir automobilio konfiskacija (9)

Kaip nusikalstamos veikos padarymo įrankį, priemonę ar nusikalstamos veikos rezultatą, Kauno...

Susiremontavote automobilį po avarijos? Dar nereiškia, kad galite juo važiuoti (12)

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, nuo šių metų sausio mėnesio Lietuvoje įregistruota...

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (45)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Top naujienos

Smūgis A. Bosui: prabangų namą prašoma sulyginti su žeme (110)

Vilniaus pašonėje, miškų apsuptyje, prasidėjusias Lietuvoje žinomo verslininko Antano Boso...

Grėsmė šalia mūsų: Europoje slepiasi šimtai „Islamo valstybės“ apmokytų žudikų (220)

Europą sudrebino dar vienas teroro aktas: per dvi atakas, kai ketvirtadienį ir penktadienį...

VGT uždegė žalią šviesą: į kovą su „Islamo valstybe“ stos Lietuvos specialiosios pajėgos (573)

Pirmadienį posėdžiavusi Valstybės gynimo taryba aptarė ne tik krašto apsaugos sistemos...

Ketinantiems nuomotis butą – teisininkės patarimai (3)

Planuojantys nuomotis būstą neišvengiamai susiduria su įvairiais teisiniais klausimais: į ką...

Didžiausi atlyginimai: dešimtuke – netikėti naujokai (149)

Birželio mėnesį buvo tik viena įmonė, kurios darbuotojų atlyginimų vidurkis buvo...

Lietuvos rinktinės kandidatų sąrašas trumpėja: treneriai padėkojo D. Gailiui (87)

Likus daugiau nei savaitei iki Europos vyrų krepšinio čempionato Lietuvos rinktinės treniruotėse...

Karas su kurmiais: paprasti, bet labai veiksmingi kovos būdai (32)

Kai kuriems išpuoselėtų vejų ir gėlynų savininkams pasisekė – nepageidaujamas svečias kurmis...

Asmeninė trenerė: norint numesti svorio, pradėti reikia ne nuo sporto (2)

Knygą „ Ideali figūra “ pristatanti asmeninė trenerė Rūta Beišytė sako, kad norint...

Miela princesės Dianos laikrodžių paslaptis: kodėl vienu metu segėjo net du? (3)

Paskelbus nuotrauką , kurioje princesė Diana užfiksuota su dviem laikrodžiais ant rankos,...

„Feel Felt“ prekės ženklą įkūrusio lietuvio sėkmė: kad uždirbtum, visai nebūtina emigruoti (6)

Prieš trejus metus veltinio ir odos aksesuarų prekės ženklą „Feel Felt“ įkūręs Karolis...