Nacionalinio susisiekimo saugumo taryba (angl. National Transportation Safety Board (NTSB)) Jungtinėsė Amerikos Valstijose pristatė tyrimo, kurio metu nagrinėjo greičio veiksnio svarbą eismo įvykiams ir analizavo būdus, kaip situaciją pagerinti, išvadas. Nustatyta, kad nuo 2005 iki 2014 metų greitis buvo esminis veiksnys, lėmęs net 112 tūkst. 580 žūčių keliuose. Vairavimas apsvaigus nuo alkoholio, organizacijos teigimu, buvo lemiama tragedijos priežastis tik 368 atvejais daugiau – viso 112 tūkst. 948.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Jokūbas Jarmalavičius

Su greičio viršijimu susijusios žūtys keliuose sudaro 31 proc. visų per tą laiką keliuose įvykusių tragedijų aukų, skelbia autoblog.com.

NTSB taip pat padarė išvadą, kad greičio viršijimas pastebimai padidina sunkių traumų ar mirties tikimybę. Išvada tikrai logiška, nes didesnis greitis lemia didesnę jėgą, galinčią pražudyti žmones automobiliui atsitrenkus į kliūtį ar partrenkus žmogų.

Be to, anot ekspertų, didesnis greitis pats savaime padidina avarijos riziką, tačiau jie pripažįsta, kad avarijų priežastys – labai sudėtinga schema, kurios vienu veiksniu paaiškinti tikrai nepavyks.

Natūralu, kad NTSB ekspertai pradėjo intensyviai ieškoti sprendimų, kaip mažinti keliuose dėl viršyto greičio žuvusiųjų skaičių. Jiems kilo keletas idėjų, kurios galėtų duoti naudos. Pirmiausia idėja vidutinį greitį, kokiu dabar važiuoja vairuotojai, sumažinti iki 85 proc., tačiau specialistai sako, kad tai nėra labai gera mintis. Pabrėžiama, kad iš esmės tokia strategija tiesiog padidintų leistiną greitį, o tokie pokyčiai gali duoti priešingų nei tikimasi rezultatų – t.y. eismo įvykių skaičius gali išaugti.

NTSB potencialių situacijos gerinimo galimybių įžvelgia papildomose saugumo užtikrinimo sprendimuose. Pavyzdžiui, siūloma imtis daugiau technologinių greičio kontrolės priemonių ir užtikrinti, kad jos duotų ne tik apčiuopiamos, bet ir matomos naudos (pavyzdžiui, kitų automobilių vairuotojai matytų, kai didinamas greitis ar stabdoma).

Ekspertai siūlo naudotis ir greičio matavimo kameromis, esą kitose šalyje ši strategija pasiteisinusi. Kalbant apie papildomą saugumą kelyje užtikrinančias priemones, NTSB pasisako ir už glaudesnę navigacijos sistemų ir greičio ribojimų sąveiką.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (4)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (11)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Lietuvoje – tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių (4)

Neatsakingi gyventojai netinkamą naudojimui seną automobilį palieka bendro naudojimosi vietoje ar...

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (14)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (7)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Top naujienos

Orai: po tikros karščio bangos vėl teks ieškotis megztinio (4)

Vasara tempo nemažina ir jau artimiausiomis dienomis vėl sulauksime tikros karščio bangos: oras...

Teroristinis išpuolis Barselonoje: aukų skaičius dramatiškai išaugo nuolat pildoma (755)

Turistų pamėgto Ramblos rajono pagrindinėje gatvėje Barselonoje, į žmonių minią įvažiavo...

Išpuolis Barselonoje: sulaikyti du įtariamieji (261)

Ispanijos saugumo tarnybos paskelbė įtariamojo, kurio vardu išnuomotas incidente panaudotas...

Liudininkas apie kraupų išpuolį Barselonoje: jis per žmonių minią lėkė visu greičiu, nė nebandė stabdyti (29)

Ketvirtadienio vakarą Barseloną sukrėtė kraupi teroro ataka – į minią žmonių įsirėžė...

Barselonos centre gyvenantis lietuvis: nejauku ir pikta, bet tenka priimti tokią realybę (42)

Apie šešerius metus Katalonijos sostinėje Barselonoje gyvenantis kaunietis Eduardas Žigunovas...

„Sūduva“ po pertraukos neatlaikė Bulgarijos čempionų spaudimo (173)

Bulgarijos čempionai parodė savo meistriškumą. Paskutinio UEFA Europos lygos atrankos varžybų...

Lietuvoje pristatyta įspūdinga aukštosios mados Indijos kolekcija (10)

Vilniuje ketvirtadienio vakarą įvyko neeilinis mados renginys. Indijos nepriklausomybės dienos...

Ekonomistai įvertino R. Karbauskio norą (215)

Ekonomistai Nerijus Mačiulis ir Gitanas Nausėda neigiamai vertina „valstiečių“ lyderio...

Berniukas susirūpino benamių kačių likimu: tapo jų gelbėtoju ir superherojumi (9)

Kaskart aplankęs Kris Papiernik ir Kia Griffin, jų penkiametis sūnėnas Shon'as tenori daryti viena...

Kodėl princas Williamas negali skristi vienu lėktuvu su šeima (9)

Pasak karališkojo protokolo, karališkoji šeima neturėtų lėktuvu skraidyti kartu, tačiau...