Specialistai pataria: neskubėkite keisti žieminių padangų

 (61)
Artėja balandžio 1-oji, kai vėl prasidės padangų keitimo karštinė. Nors sinoptikai žada staigų atšilimą, specialistai pataria neskubėti ir kol kas nekeisti žieminių padangų į vasarines – orai neretai pateikia siurprizų, o nuo to geriau apsisaugoti.
Žieminė padanga
© Organizacijos nuotr.

Pataria neskubėti

Nuo balandžio galima žiemines padangas keisti į vasarines. Ant savo automobilio sumontavę dygliuotąsias padangas, jas pakeisti privalo iki balandžio 10-osios.

„Vienas mano automobilis yra su dygliuotomis padangomis, todėl tempsiu iki paskutinės dienos“, - DELFI sako buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.

Prasidedant vasaros sezonui vairuotojams tenka atidžiai sekti orų prognozes ir priimti sprendimą, kada keisti padangas. D. Jonušis pataria neskubėti ir nepulti keisti ratų pirmąją balandžio dieną.

„Reikia atsižvelgti į realias sąlygas. Žinote, kokie mūsų orai – šiandien gali būti 10 laipsnių šilumos, o kitą dieną snigti“, - sako D. Jonušis.

Buvęs lenktyninkas sako, kad jei ant automobilio sumontuotos nedygliuotis žieminės padangos, jų keisti neskubėtų.

„Jei nelėksite dideliais greičiais, padangoms nieko blogo neatsitiks“, - sako D. Jonušis.

Kas tinka žiemai, netinka vasarai

Vasarinėmis padangomis važinėti žiemą draudžiama, o žieminėmis nedygliuotomis vasarą – leidžiama. Todėl ir didelio bumo keičiant padangas į vasarines nėra, sako autoservisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

„Žieminių padangų keitimo sezonas yra ištęstas – kartais tai trunka mėnesį, o kartais ir iki vasaros prasitęsia. Artėjant žiemos sezonui pavyzdingų vairuotojų daugiau, nes ir baudos gresia. Artėjant žiemai ir eilės susidaro“, - sako V. Paškauskas.

Taip pat pasitaiko vairuotojų, kurie apskritus metus važinėja žieminėmis padangomis ir rizikuoja vasarą padangas sugadinti nepataisomai.

„Dažnai įmonės perka žiemines padangas, jomis važinėja visus metus, o rudenį vėl keičia į naujas. Trumpai tariant, per metus suvažinėjamas padangų komplektas“, - sako V. Paškauskas.

Tačiau tai, kas sukurta žiemai, nėra tinkama vasarai. Taip pat, kaip žieminiai batai netinkami vasarai.

„Padangas patartina keisti, kai vidutinė oro temperatūra pasiekia apie 7 laipsnius. Taip rekomenduoja ir gamintojai. Nuo 7 laipsnių šilumos žieminė padanga jau dirba prasčiau, o vasarinė - jau normaliai. Jei temperatūra mažesnė nei 7 laipsniai, važiuoti su vasarine padanga pavojinga, nes guma sukietėja, ilgesnis stabdymo kelias.

Ir atvirkščiai – jei važiuoji su žiemine padanga, kai yra +10, tai guma tampa minkštesnė ir slidesnė. Ir, žinoma, prie aukštesnės temperatūros žiemines padangos dyla greičiau“, - sako V. Paškauskas.

Važiuosime greičiau

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena, kad vadovaujantis Kelių eismo taisyklių reikalavimais mūsų šalyje nuo balandžio 1 dienos keičiasi tam tikros kelių eismo taisyklės (KET).

Nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu.

Be to kelių eismo dalyviams privalu žinoti, jog gyvenvietėse visoms transporto priemonėms leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 50 km/val. greičiu. Vairuotojas ir keleiviai, važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, privalo juos prisisegti.

Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones).

Dviračio vairuotojas, važiuodamas kelio važiuojamąja dalimi, privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Automobilio pirkimas: kaip neužkibti ant sukčių kabliuko (28)

Visi esame girdėję istorijų, kaip nesąžiningi automobilių pardavėjai apgavo pirkėją. Bet būna ir atvirkštinių variantų. Prekeiviai tikina, kad pamažu įsitvirtina ir papildomos sutartys, kurios pasirašomos kartu su automobilio pirkimo-pardavimo sutartimis. Tokiu būdu apsisaugo abi pusės – pardavėjai pasakoja, kad pasitaiko atvejų, kai nupirktą automobilį pirkėjai nori grąžinti, nors su juo spėjo prasukti ne vieną tūkstantį kilometrų.

Nufilmavo greitkelyje siautėjusį visureigį (16)

Net neabejojame, kad, pasižiūrėję šį vaizdo įrašą, neabejotinai imsite svarstyti, kokios antgamtinės jėgos iš šio „Ford Explorer“ atėmė gebėjimą važiuoti tiesiai ir jis ėmė greitkelyje išdarinėti tikras nesąmones, skelbia carscoops.com.

Spūsčių reitingas: paskelbtas nelaimingiausių miestų dešimtukas (16)

Transporto analitinė įmonė INRIX paskelbė miestų, kuriuose – didžiausios automobilių spūstys, reitingą. Kaip informuoja motor.ru, pirmą vietą reitinge užėmė Los Andželas, o antroje miestų su ilgiausiomis automobilių spūstimis sąrašo vietoje atsidūrė Maskva.

Panaudota alyva lietuviams ne pavojingų medžiagų kokteilis (2)

Panaudota automobilių alyva pagal Europos Sąjungos (ES) reglamentus ir Lietuvos įstatymus yra priskiriama pavojingosioms atliekoms, su kuriomis turi būti atitinkamai tvarkomasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nepaisant to, Lietuvoje dar įprasta į tokį alyvos atliekų statusą numoti ranka, o pažeidimų laikydami ir atsikratydami panaudota alyva daro tiek automobilių vairuotojai, tiek transporto priemonių remontu ir technine priežiūra užsiimančios įmonės.

Dalis vairuotojų apie nebegaliojančius pažymėjimus gali nežinoti (57)

Senųjų vairuotojų pažymėjimų, kurie baigė galioti vasario 3 dieną, kol kas vis dar nepasikeitė beveik 90 tūkst. žmonių. Tikėtina, kad nemaža jų dalis gyvena užsienyje ir galbūt net nežino, jog vairuoja turėdami pažymėjimą, kuris nebegalioja. Vairuoti Lietuvoje su tokiu senu laminuotu pažymėjimu galima, bet gresia bauda už dokumento neturėjimą.
Facebook draugai