Specialistai pataria: neskubėkite keisti žieminių padangų

 (61)
Artėja balandžio 1-oji, kai vėl prasidės padangų keitimo karštinė. Nors sinoptikai žada staigų atšilimą, specialistai pataria neskubėti ir kol kas nekeisti žieminių padangų į vasarines – orai neretai pateikia siurprizų, o nuo to geriau apsisaugoti.
Žieminė padanga
Žieminė padanga
© Organizacijos nuotr.

Pataria neskubėti

Nuo balandžio galima žiemines padangas keisti į vasarines. Ant savo automobilio sumontavę dygliuotąsias padangas, jas pakeisti privalo iki balandžio 10-osios.

„Vienas mano automobilis yra su dygliuotomis padangomis, todėl tempsiu iki paskutinės dienos“, - DELFI sako buvęs lenktynininkas Darius Jonušis.

Prasidedant vasaros sezonui vairuotojams tenka atidžiai sekti orų prognozes ir priimti sprendimą, kada keisti padangas. D. Jonušis pataria neskubėti ir nepulti keisti ratų pirmąją balandžio dieną.

„Reikia atsižvelgti į realias sąlygas. Žinote, kokie mūsų orai – šiandien gali būti 10 laipsnių šilumos, o kitą dieną snigti“, - sako D. Jonušis.

Buvęs lenktyninkas sako, kad jei ant automobilio sumontuotos nedygliuotis žieminės padangos, jų keisti neskubėtų.

„Jei nelėksite dideliais greičiais, padangoms nieko blogo neatsitiks“, - sako D. Jonušis.

Kas tinka žiemai, netinka vasarai

Vasarinėmis padangomis važinėti žiemą draudžiama, o žieminėmis nedygliuotomis vasarą – leidžiama. Todėl ir didelio bumo keičiant padangas į vasarines nėra, sako autoservisų tinklo „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

„Žieminių padangų keitimo sezonas yra ištęstas – kartais tai trunka mėnesį, o kartais ir iki vasaros prasitęsia. Artėjant žiemos sezonui pavyzdingų vairuotojų daugiau, nes ir baudos gresia. Artėjant žiemai ir eilės susidaro“, - sako V. Paškauskas.

Taip pat pasitaiko vairuotojų, kurie apskritus metus važinėja žieminėmis padangomis ir rizikuoja vasarą padangas sugadinti nepataisomai.

„Dažnai įmonės perka žiemines padangas, jomis važinėja visus metus, o rudenį vėl keičia į naujas. Trumpai tariant, per metus suvažinėjamas padangų komplektas“, - sako V. Paškauskas.

Tačiau tai, kas sukurta žiemai, nėra tinkama vasarai. Taip pat, kaip žieminiai batai netinkami vasarai.

„Padangas patartina keisti, kai vidutinė oro temperatūra pasiekia apie 7 laipsnius. Taip rekomenduoja ir gamintojai. Nuo 7 laipsnių šilumos žieminė padanga jau dirba prasčiau, o vasarinė - jau normaliai. Jei temperatūra mažesnė nei 7 laipsniai, važiuoti su vasarine padanga pavojinga, nes guma sukietėja, ilgesnis stabdymo kelias.

Ir atvirkščiai – jei važiuoji su žiemine padanga, kai yra +10, tai guma tampa minkštesnė ir slidesnė. Ir, žinoma, prie aukštesnės temperatūros žiemines padangos dyla greičiau“, - sako V. Paškauskas.

Važiuosime greičiau

Lietuvos kelių policijos tarnyba primena, kad vadovaujantis Kelių eismo taisyklių reikalavimais mūsų šalyje nuo balandžio 1 dienos keičiasi tam tikros kelių eismo taisyklės (KET).

Nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. lengvaisiais automobiliais, motociklais ir triračiais automagistralėse leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 130 km/val. greičiu, greitkeliuose – ne didesniu kaip 120 km/val. greičiu.

Be to kelių eismo dalyviams privalu žinoti, jog gyvenvietėse visoms transporto priemonėms leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 50 km/val. greičiu. Vairuotojas ir keleiviai, važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, privalo juos prisisegti.

Važiuodami mopedu, motociklu, triračiu, visų rūšių keturračiais, vairuotojas ir keleiviai privalo naudoti motociklininkų apsaugas (motociklininkų šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones).

Dviračio vairuotojas, važiuodamas kelio važiuojamąja dalimi, privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas. Važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Dviračio vairuotojas (keleivis) iki 18 metų, važiuodamas (vežamas) keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Vyresniam kaip 18 metų asmeniui, dviračiu važiuojančiam keliu, rekomenduojama būti užsidėjus ir užsisegus dviratininko šalmą.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Pradinukai nelips į netvarkingus autobusus (3)

Kaip elgtis gatvėje ir į kokią transporto priemonę nederėtų lipti, net jeigu ji – mokyklinis autobusas? Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, atsakymais į šiuos ir daugelį kitų saugaus elgesio klausimų savo žinių kraiteles praturtino Anykščių rajono Kurklių Stepono Kairio pagrindinės mokyklos bei Kavarsko pagrindinės mokyklos daugiafunkcinio centro pradinukai.

Penktadaliui vairuotojų KET reikalavimai – nė motais (4)

Lietuvos gatvės pilnos mobiliaisiais telefonais kalbančių ir internete naršančių vairuotojų: 39 proc. vairuotojų kalba telefonu vairuodami automobilį. Tiesa, mažesnė jų dalis (17 proc. vairuojančiųjų) naudojasi laisvų rankų įranga, o štai daugiau nei penktadalis (22 proc.) vairuotojų kalba telefonu įprastai, nesinaudodami jokia papildoma įranga, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kiek pasiteisino nauja eismo tvarka žiedinėse sankryžose (58)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai skelbia, kad aiškesnis Antakalnio ir Žirmūnų žiedinių sankryžų ženklinimas pasiteisino – po eismo organizavimo pakeitimų Antakalnio žiedo laidumas pagerėjo dešimtadaliu, Žirmūnų žiede rytinio piko metu nebėra spūsčių, parodė atlikta Vilniaus Gedimino technikos universiteto atlikta analizė. Tyrimo duomenimis, šiuose žieduose pakeitus eismo organizavimo tvarką pagerėjo ir saugumas – sumažėjo eismo įvykių.

Blogi vairuotojai visada prišaukia nelaimes (16)

Blogi vairuotojai nori nenori prišaukia nelaimes. Tai galima nesunkiai konstatuoti pasižiūrėjus šį vaizdo klipą, kuriame surinkti siužetai iš viso pasaulio. Kažkas nepatingėjo į vieną vietą sudėtį gausybės vaizdo registratoriais užfiksuotų situacijų, kuriose vyrauja tiesiog nevykę sprendimai prie vairo, kad kiti vairuotojai galėtų pasimokyti.

Keturi argumentai, kodėl žiemą automobilį pašildyti verta (189)

Už lango – tikrų tikriausia žiema. Ta proga ekspertai paneigia ilgai gyvavusį įsitikimą, kad, spaudžiant šaltukui, reikia prieš kelionę pašildyti automobilio variklį, esą tai sveika. Žinovai tvirtina, kad toks elgesys naudos neduoda, skelbia businessinsider.com.
Facebook draugai