Susisiekimo ministerijos parengtame naujame saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projekte siūloma atsisakyti nuostatos dėl laikinojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo ir papildomo visų pradedančiųjų vairuotojų mokymo praktinio vairavimo centruose. Didinant eismo saugumą ketinama griežtinti reikalavimus keturračių ir sunkiasvorių motociklų vairuotojams, siūloma įtvirtinti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimą prieš jos registraciją.
Vairuotojo pažymėjimas
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

Per didelė finansinė našta

Susisiekimo ministerija praneša, kad šiuo metu galiojančiame įstatyme įtvirtinta nuostata, kad nuo 2012 m. papildomas vairuotojų mokymas laikinų pažymėjimų turėtojams bus vykdomas tik praktinio mokymo centruose, tačiau dėl šalyje susidariusios ekonominės padėties tokių centrų steigimas mažai tikėtinas.

„Papildomas vairuotojų mokymas turi būti ne privalomas, o tik prevencinė auklėjamoji priemonė. Todėl papildomą mokymą turėtų baigti tik nedrausmingi vairuotojai, kaip jau yra dabar, o ne visi laikinų pažymėjimų turėtojai“, – pabrėžė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Pasak ministro, vairuotojų papildomų mokymų organizavimas praktinio mokymo centruose būtų per didelė finansinė našta visiems pradedantiesiems vairuotojams. Dėl šios priežasties Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti nuostatų, kad pradedantiesiems vairuotojams išduodamas tik 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį vairuotojas gali pakeisti į 10 metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą tik užbaigęs papildomus vairuotojų mokymus. Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad vairuotojų papildomas mokymas turi būti organizuojamas tik praktinio mokymo centruose.

Įsigaliojus naujai įstatymo redakcijai, valstybės įmonėje „Regitra“ išlaikiusieji teorijos ir praktinio vairavimo egzaminus, gaus 10 metų galiojančius vairuotojo pažymėjimus. Laikinus pažymėjimus turintys pradedantieji vairuotojai, pasibaigus jų galiojimui, VĮ „Regitra“ galės nemokamai išsiimti 10 metų galiojančius pažymėjimus.

Papildomas vairuotojų mokymas ir toliau būtų organizuojamas tik tiems motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų.

Artimieji negalėtų mokyti vairuoti keturratį

Siekiant sugriežtinti keturračių motociklų vairuotojų atsakomybę, ketinama panaikinti įstatymo nuostatą, numatančią galimybę keliuose mokyti šeimos narius vairuoti B1 kategorijos transporto priemones. Mokyti vairuoti keturratį motociklą yra gana sudėtinga ir mokymo proceso metu negalima užtikrinti eismo saugumo, todėl siekiantys įgyti teisę vairuoti B1 kategorijos transporto priemones privalės kreiptis į vairavimo mokyklas, organizuojančias šios kategorijos vairavimo kursus.

Įstatymo projekte numatomas dar vienas svarbus pasikeitimas – galingieji keturračiai motociklai turėtų būti registruojami ne Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre, o Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Taip pat juos vairuoti galėtų asmenys tik sulaukę 18 metų ir turintys B kategorijos transporto priemonių vairuotojo pažymėjimus. Siūlomas reglamentavimas iš esmės numatytų griežtesnius reikalavimus dėl šių transporto priemonių techninės būklės ir padidintų eismo saugumą keliuose.

A kategorijos motociklas - tik nuo 20 metų

Patikslintos sąlygos norintiems vairuoti sunkiasvorius motociklus. Pavyzdžiui, vairuoti A kategorijos motociklus bus galima tik nuo 20 metų.

Siekiant didinti eismo saugą, įstatymo projekte taip pat numatyta, kad ruošiantis kelio rekonstrukcijai ar tiesimui, kelio saugumo auditas ir poveikio kelio saugumui vertinimas turėtų būti atliekami ne tik Lietuvos transeuropinės reikšmės automobilių keliuose ir automagistralėse, bet ir visuose keliuose ar gatvėse.

Projekte taip pat siūloma numatyti, kad privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra būtų atliekama prieš registraciją, tokiu būdu transporto priemonės registracija ir valstybinio numerio ženklo išdavimas patvirtintų, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga ir tinkama dalyvauti viešajame eisme. Nauja tvarka leistų efektyviai sumažinti eismo įvykio metu stipriai sugadintų ir iš esmės netinkamų remontui, nesaugių transporto priemonių patekimą į Lietuvos automobilių rinką.

Įstatymo projekte taip pat siūloma patikslinti nuostatą, draudžiančią uždengti valstybinio numerio ženklus, numatant, kad tuo atveju, kai vežamas prie transporto priemonės galinės dalies pritvirtintas dviratis uždengia valstybinio numerio ženklą, motorinės transporto priemonės gale, gerai matomoje vietoje turėtų būti pritvirtinta valstybės įmonės „Regitra“ išduota lentelė su valstybiniu numeriu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (97)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (68)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Pavalgęs A. Užkalnis sako, kad Nidą metas branginti, kol visai užbrangs (50)

Žinau, žinau, šiandien ne toks sekmadienis, kad galima būtų ramiai apie Nidą rašyti: nebėr tų...

Trečdalis menopauzės sulaukusių moterų turi šią „dovaną“: ginekologas paaiškino, kada reikia sunerimti (15)

Daugelis moterų net neįtaria, jog jų gimdoje vystosi miom a. O dažniausiai jas atlikti padeda...

Kaip iš tikrųjų atrodo gyvenimas Rusijos glūdumoje (158)

Švintant saulei Jevdokimovas, kaimas Rusijos glūdumoje, tingiai bunda iš miego ir nyra iš trobas...

Greitai uždirbti iš savo buto gali ne visi: ko labiausiai reikia? (2)

Lietuvoje, ypatingai didmiesčiuose ir kurortuose, populiarėja trumpalaikės nuomos verslas. Jį...

Sąmokslo teorijų karalienė: kas slypi už kalbų apie slapta pasaulį valdančius žmones (387)

Mito apie iliuminatus atsiradimo istorija atskleidžia, kaip šiandien gimsta melagingos žinios, o...

Skaitmeninės legendos: A. Sabonis ir Š. Marčiulionis žais tarp visų laikų NBA geriausiųjų? (4)

Vasarai artėjant prie pabaigos NBA vaizdo žaidimų kūrėjai atskleidžia vis daugiau paslapčių...

„Velomaratono“ dalyviai slysčiojo lietaus išpraustame Vilniuje, bet gerino pernykščius rezultatus (18)

Sekmadienį aštuntą kartą startavo masiškiausias šalyje dviračių sporto renginys...

Sugriuvus automobilių stovėjimo aikštelei, mašinos pakibo ore (17)

Nottinghamo centre, įgriuvus daugiaaukštei automobilių aikštelei, dalis joje stovėjusių mašinų...

Ar kada susimąstėte, kaip iš tiesų dirba „Palangos bobutės“ (143)

300 kvadratinių metrų dydžio butas vasarai Palangoje jau atgyvena, sako „Ober-Haus“ Vakarų...

Naktinis reidas Vilniuje: nepilnametis prie vairo ir nuo dėmesio į krūmus sprukęs doras jaunuolis (44)

Naktinis reidas Vilniuje prasidėjo iškart pričiuptais dviem vairuotojo pažymėjimų...