Seimas griežtina sankcijas: atsisakius pūsti į alkotesterį grės milžiniška bauda

 (224)
Seimas ketvirtadienį priėmė administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriomis sugriežtino atsakomybę už vairuotojo atsisakymą pasitikrinti blaivumą ar galimą apsvaigimą nuo narkotinių medžiagų. Dabar pareigūnų sustabdytam ir pūsti į alkotesterį nesutikusiam vairuotojui grės bauda nuo 1000 iki 2000 eurų ir vairuotojo pažymėjimo praradimas iki 4 metų laikotarpiui.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (R.Gečiūnaitės nuotr.)

Iki šiol vairuotojams grėsė maksimali 868 eurų bauda ir teisės vairuoti praradimas iki trejų metų.

Šios idėjos autorius Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Julius Sabatauskas DELFI aiškino ją pasiūlęs, nes nori, kad neblaivūs asmenys net neturėtų minčių sėsti prie vairo.

„Dabar atsisakęs tikrintis blaivumą asmuo yra baudžiamas bauda iki 868 eurų ir teisės vairuoti praradimu nuo 2 iki 3 metų. Aš siūlau didesnes baudas – nuo 1 iki 2 tūkst. eurų. Seimas joms jau pritarė. Šiandien įstatymas priimtas. Taip pat – atimti teisę vairuoti iki 4 metų“, – aiškino J. Sabatauskas.

Politiko teigimu šie jo pasiūlymai nebuvo laužti iš piršto. Teikdamas juos jis rėmėsi bausmių dydžiais, taikomais neblaiviems vairuotojams.

„Paanalizavus finansines baudas neblaiviems vairuotojams paaiškėjo, kad vidutinis jų dydis – 1,5 tūkst. euro. Todėl ir teikiu šį pasiūlymą. Noriu, kad nebeliktų tų, kurie neblaivūs sės už vairo“, – sakė jis.

Šias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas Seimas buvo priverstas svarstyti po to, kai paaiškėjo paliktos spragos nuo balandžio 1 dienos įsigaliosiančioje naujame įstatyme. Jame numatyta, jog už vidutinį girtumą (nuo 1,5 promilės) vairuotojams grės nebe administracinė, o baudžiamoji atsakomybė. Tačiau nebuvo numatyta, jog atsisakęs blaivumą pasitikrinti vairuotojas būtų išvengęs didesnių nemalonumų ir galimos belangės, o jam liktų taikoma sąlyginai švelnesnė atsakomybė.

Anot J. Sabatausko, padariusiems nusikalstamas veikas neblaiviems vartotojams teismas retai kada skiria laisvės atėmimo bausmes, paprastai juos baudžia finansiškai. Būtent dėl to apie pinigines bausmes kalba ir jis.

Paklaustas, ar nėra taip, kad net po jo siūlymo paliekama tam tikra spraga, nes turintys pinigų vis tiek pūsti į alkotesterį atsisakys, politikas tikino taip nemanantis.

„Mano pasiūlytos baudos yra adekvačios dabartinei praktikai. Be to, didesnės nei buvo. Mažiausia siūloma bausmė yra didesnė nei buvusi didžiausia, o maksimali – 2,5 karto didesnė“, – pabrėžė jis.

Be to, mintimis dalijosi J. Sabatauskas, būtina neblaivius asmenis visiškai atgrasyti nuo minties vairuoti.

„Kai sustabdo išgėrusį, tai yra laimės valanda, nes gali būti, kad tokie vairuotojai už akimirkos taps žudikais. Todėl manau, kad ir vairuotojai, kuriuos sustabdo neblaivius, turi būti dėkingi, nes jie išvengia tokios didelės naštos visam likusiam gyvenimui. Mielieji, jei norite būti sveiki ir gyvi, nenorite tapti žudikais, nes girto rankose automobilis tampa žudymo įrankiu, nevairuokite išgėrę“, – susimąstyti ragino jis.

Už pataisas balsavo 93 Seimo nariai, 1 susilaikė, prieš nebuvo nė vieno. Įstatymas įsigalios nuo gegužės 1 dienos.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Karas Lietuvos keliuose tęsiasi (4)

Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėjo: Lietuvoje važiuoti dviračiu taip pat rizikinga kaip ir motociklu (12)

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) skelbia, kad dviratis Lietuvoje yra tokia pat rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas. Tuo metu didžiausias mirtingumo rodiklis, organizacijos duomenimis, fiksuojamas tarp automobilių vairuotojų.

Kaune „nematomus“ šviesoforus keičia modernūs (12)

Kauno vairuotojams saulėtą dieną daugiau nereikės spėlioti šviesoforo spalvos. Trečią dešimtį metų skaičiuojančius pasenusius miesto šviesoforus keičia nauji, LED šviesos šaltiniais aprūpintieji, rašoma Kauno savivaldybės pranešime.

Užsimojo sumažinti avaringumą (3)

Avaringumą Alytuje užsimota sumažinti rekonstruojant šviesoforus bent penkiose miesto vietose. Tą siūlo Saugaus eismo komisija, atlikusi avaringumo analizę, kuri parodė, kad daugiausia eismo įvykių, kurių metu sužalojami pėstieji, įvyksta perėjose prie reguliuojamų ir nereguliuojamų sankryžų.

Už ką lietuviai užsienyje moka keturiskart daugiau nei namie (13)

Svečioje šalyje sugedus automobiliui techninės pagalbos kaina gali būti iki keturių kartų brangesnė negu vidutiniškai Lietuvoje ir siekti apie 400 eurų, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ duomenys.
Facebook draugai