Pajudant iš vietos slidžiu keliu, svarbiausia – neleisti mašinos ratams per daug slysti. Vadinasi, reikia, kad variklio sūkiai būtų mažesni, o sankabą atleisti labai švelniai. Vos pastebėjus automobilį slystant, tučtuojau švelniai atleidžiamas akceleratorius, o sankabos pedalo padėtis nekeičiama.
© "Sekundė"

Jau pradėjus važiuoti per pavarų perjungimus – iš antrosios į trečiąją ir iš trečiosios į ketvirtąją – galima akceleratorių spausti iki galo ir pavaras perjungti žaibiškai.

Savaime aišku, kad tais momentais budriai pasirengiama galimam, netgi labai tikėtinam šoniniam slydžiui. Jei tai atsitiko, tučtuojau švelniai suktelėjamas vairas į slydžio pusę.

Visa tai atlikti būtina dar švelniau, jei kelio danga labai slidi. Ir reikia gerai įsidėmėti, ko tokiu atveju daryti nevalia: labai slidžios dangos kelyje negalima, atitinkamai nepaspaudus greičio valdymo pedalo, staigiai atleisti sankabą. Taip pasielgę, galime bematant išlėkti iš kelio.

Tikriausiai visiems teko matyti, kai nuo slidžios dangos kelio automobilis, rodos, dėl nesuprantamų priežasčių išlėkė į šalikelę. Dažnas vairuotojas tikina: „Niekaip nesuprantu, kodėl taip atsitiko: mašina ėmė slysti šonu, ir nieko negalėjau padaryti“.

Stabdoma atsargiai

Specialistai rekomenduoja vairuotojams atidžiai perjunginėti pavaras. Perjungti pavaras reikia visiškai atleidus akceleratorių ir numynus sankabos pedalą. Tuomet variklis pavarų perjungimo momentu dirba tuščiąja eiga. Variklio sūkiai sumažėja iki 600 ar 700 kartų per minutę.

Jei tuomet bus įjungta trečioji pavara ir staigiai atleista sankaba – užsiblokuos varomieji ratai. Rezultatas – neišvengiamas slydimas.

Staigiai atleisdami sankabą taip pat padarytume klaidą, nes tokiu būdu sujungiame varomuosius ratus su varikliu. Ratai ima slysti ir automobilis tampa nestabilus. Kad sujungimas neturėtų neigiamų pasekmių, ratų sukimosi greitis turi atitikti variklio apsukų skaičių, padalytą iš perdavimo santykio, būdingo tai pavarai.

Jokiu būdu negalima automobilio stabdyti posūkyje, kai ratai jau pasisukę, ar mėginti perjungti pavarą. Išvažiuojant iš posūkio greitį reikia didinti po truputį, kad ratai nepraslystų. Spustelėjus priekiniais ratais varomo automobilio akceleratorių smarkiau, kai ratai pasisukę, mašinos priekis gali būti nevaldomas.

Labiau įgudę vairuotojai priekiniais ratais varomą slystantį automobilį gali suvaldyti vairą pasukę į priešingą nei slystama pusę ir šiek tiek paspaudę akceleratorių.

Jei automobilio varomieji ratai galiniai, pradėjus slysti posūkyje reikia atleisti akceleratorių, o vairą sukti į slydimo pusę. Kitaip važiuojama, kai automobilis yra varomas keturiais ratais. Posūkyje ima slysti visas automobilis. Ištaisyti klaidą galima sumažinus greitį, o labai gerai žinant automobilio vairavimo subtilumus – ir akceleratoriumi bei vairu.

Stabdyti reikia taip pat atsargiai – švelniai spustelėti stabdžio pedalą. Pajutus, kad mašina pradėjo slysti, jį būtina atleisti ir vėl stabdyti. Stabdymas, atliekamas keliais pedalo paspaudimais, yra efektyviausias važiuojant slidžiu keliu.

Keletas patarimų

Kai atšyla, patikimesni šviesūs apledėjusio kelio ruožai. Pašalus saugesni bus ruožai, kuriuose sniego nėra. Ypač pavojinga važiuoti ant tiltų, sankryžų, staigių pakilimų, t. y. tose vietose, kur susidaro plikledis.

Prie sankryžų ir pėsčiųjų perėjų būtinai prisiminkite, kad netikėtai iššokęs pėsčiasis sukelia didelį pavojų.

Nemalonumų gali sukelti autobusų ir troleibusų stotelės. Dėl dažno stabdymo čia susidaro tikra čiuožykla. Tad važiuodami prie stotelių iš anksto mažinkite greitį, nepasikliaukite vien stabdžiu.

Ne itin pasitikėkite smėliu, išbarstytu ant ledo ir sniego. Smėlis efektyvus tik tuo atveju, kai jis įšąla į sniegą arba ledą. Kitaip jis padaro daugiau žalos, nes suklaidina vairuotoją.

Netikėtumai gali laukti ir tuneliuose. Per didelius šalčius sniegas, kurio automobiliai prineša į tunelį, dažnai virsta ledo plutele. Todėl važiuojant prie tunelio verta vis mažinti greitį. Susispaudęs sniegas kaupiasi po sparnais, tai smarkiai sumažina ratų manevringumą. Patartina po kelionės šį sniegą pašalinti.

Važiuojant žiemą būtina griežtai laikytis reikiamo nuotolio. Jis turi būti du tris kartus didesnis nei vasarą. Tai labai svarbu, nes žiemą gali nepagelbėti net žaibiška reakcija.

Žiemą pamirškite apie važiavimą išjungta pavara ir išjungtu varikliu. Nepameskite galvos automobiliui netikėtai pradėjus slysti. Pabandykite lengvai pasukti vairą į užpakalinių ratų slydimo pusę. Tuo pačiu metu sumažinkite variklio sūkius ir greitais, dažnais judesiais po truputį stabdykite (kai varomieji ratai yra galiniai).

Pabandykite laikytis tokios taisyklės: prieš važiuodami patikrinkite valytuvų, apšvietimo, garsinio signalo, taip pat stabdžių veikimą. Pajudėję iš vietos kelis kartus paspauskite stabdžio pedalą. Tai naudinga, nes stabdžių skystis per naktį gali sutirštėti.

'Sekundė“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasiruoškite: vaizdas sostinės gatvėse skirsis kaip diena ir naktis (44)

Pirmąsias rugsėjo savaites eismas sostinėje taps kur kas intensyvesnis – į gatves išvažiuos...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (21)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Būsimųjų vairuotojų laukia iššūkiai: bus dar daugiau neišlaikiusiųjų iš pirmo karto (61)

Norintieji gauti vairuotojo teises tiesiog apgulė „Regitrą“. Daugelis skuba praktinį...

Dviratininkų pavojai tyko visiškai įprastose ir kasdienėse vietose (15)

Sinoptikai šį mėnesį žada gražų ir saulėtą, tad susigundžiusiųjų išriedėti į gatves su...

V. Radžiūnas. Kodėl žmogaus gyvybė įvertinta vos 90 eurų (15)

Jūs lekiate 90 km/val., viena ranka laikote vairą, kita – išmanųjį telefoną. Pirštais...

Top naujienos

Elitinėje vietoje – gėdingas vaizdas (68)

Išklypusios plytelės ir išlūžę latakai, daug metų neveikiantis apgriuvę fontanas. Taip jau ne...

Lekiate prie jūros? Nepamirškite, Jus stebi (21)

Atostogauti galima ir reikia, tik ne tuomet, kai vairuoji. Tokią žinią visą vasarą vairuotojams...

Pirmą „Lietuvos ryto“ treniruotę surengęs R. Kurtinaitis palinkėjo A. Gudaičiui parvežti medalį susipažino su asistentu (1)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ komanda šeštadienio rytą surengė pirmą treniruotę, kurią,...

Rusija: Surguto mieste vyras peiliu sužeidė aštuonis žmones (12)

Šeštadienį Surguto mieste (Chantų-mansių autonominė apygarda) peiliu ginkluotas nežinomas vyras...

Policija: Suomijoje įvykdytas išpuolis tiriamas kaip teroro ataka (53)

Suomijos policija šeštadienį paskelbė, kad ankstesnę dieną įvykdytas išpuolis pietiniame Turku...

Lietuviai rado dar vieną apsipirkimo maršrutą (111)

Europos statistikos agentūros „Eurostat“ duomenimis, Lietuvoje šiemet prekių ir paslaugų...

Vienas šuolis į vandenį pakeitė šeimos gyvenimą istorija sujaudino tūkstančius (55)

Birželio 10 d. vilnietis Aurimas Vėbra patyrė labai sudėtingą traum ą – penkto kaklo...

R. Bogdanas. Iš ko Šiaurės Korėja gavo ukrainietiškus variklius raketoms? (580)

Vienas tarptautinis detektyvas artėja prie finišo tiesiosios. Įvyks teismas Hagoje, kuris paskelbs...

Odos vėžio simptomai, kurie dažnai būna nematomi (1)

Dažniausiai – 99 atvejais iš 100 – odos vėžys yra aiškiai regimas kūno paviršiuje (nors...