„Regitroje“ brandinami vairavimo egzamino pokyčiaiatsisakys pratimų aikštelėje?

 (47)
Nuo liepos 1 d. leidžiama savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui „Regitroje“. Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė valstybinės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, palyginus išlaikymo iš pirmo karto rezultatus su birželio mėnesio rezultatais, matyti aiškus nuosmukis.
Regitra, vairavimo egzaminas, aikštelė
© Organizatorių nuotr.

Tačiau S. Šumino teigimu, šio sprendimo atsisakyti dar anksti. „Aš esu už tai, kad žmogus turėtų galimybę rinktis. Žmonės tampa sąmoningesni. Todėl, manau, kad jie gali įvertini, ką jie sugeba ir ko ne. Nepamirškime, kad galime remtis ir kitų šalių praktika, kur ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminui ruošiamasi savarankiškai. Tose valstybėse dėl to nekyla jokių problemų“, – sakė VĮ „Regitra“ atstovas.

Paklausus, ar Lietuva taip pat pasirengusi pereiti prie pasirengimo praktikos egzaminui savarankiškai S. Šuminas sudvejojo: „Galbūt ir nepasirengę. Manau, kad prie viso to einame pamažu. Pirmiausia pabandome su teorija, laikui bėgant matysime, kaip tai atsispindi išlaikymo rezultatuose. Toks dalykas yra sveikintinas, tačiau kalbėti apie galimus rezultatus – anksti“.

S. Šuminas atkreipė dėmesį, kad ruošiantis teorijos egzaminui reikėtų nepamiršti pasilikti laiko ir teorijos išlaikymui: „Reikia nepamiršti, kad išlaikytas teorijos egzaminas galioja metus. Taigi galimybė laikyti šį egzaminą atsiranda nuo 17 metų. Todėl derėtų pasilikti laiko rezervą per kurį būtų galima išlaikyti praktikos egzaminą. Priešingu atveju, jeigu teoriją išlaikysite anksti, tai gali būti, kad likus mėnesiui iki galimybės laikyti praktikos egzaminą, teorinės egzamino dalies galiojimas pasibaigs ir jo rezultatai bus anuliuojami“, – dėstė S. Šuminas.

„Regitors“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, artimiausiu metu gali kisti ir praktikos egzaminas. „Planuojame, kad pratimai, kurie dabar atliekami aikštelėje, galėtų būti atliekami realiame eisme. Apie tai kalbame, diskutuojame. Su tokia idėja supažindinome daugumos vairavimo mokyklų instruktorius. Pastebime, kad beveik pusė praktikos egzamino laiko, praleidžiama aikštelėje. Manome, kad geriau būtų tą laiką išnaudoti realiame eisme, tuo pačiu būtų geriau patikrinami būsimo vairuotojo įgūdžiai. Įvertinus visas rizikas, galima teigti, kad didesnio pavojaus tai nesukeltų“, – kalbėjo specialistas.

S. Šuminas neatmeta galimybės, kad praktikos egzamino dalies aikštelėje apskritai neliks: „Labai tikiu, kad kitais metais taip ir bus. Nenoriu sakyti, kad viskas pasikeis nuo konkrečios datos, bet šia tema mes diskutuojame jau pusmetį. Bandome visus pripratinti prie šios idėjos. Kai kurie mūsų egzaminuotojai jau dabar gali patikrinti vairuotojo automobilio statymo įgūdžius ir realiame eisme. Kaune tokia praktika jau gana aktyviai taikoma. Aš taip pat skatinu egzaminuotojus, pastebėjus, kad egzaminuojamasis tam tikrus pratimus aikštelėje atlieka silpnai, patikrinti jo įgūdžius ir realiame eisme“.

Pasak pašnekovo, pokyčių gali atsirasti ir teorijos egzamine: „Dvi ES šalys Didžioji Britanija ir Olandija kaip vieną iš teorijos egzamino dalių naudoja suvokimo testą. Jo metu egzaminuojamajam rodoma vaizdinė medžiaga, o jis turi nurodyti, kur mato galimus pavojus. Olandijoje rodomi statiški paveiksliukai ir į juos pažvelgęs turi atsakyti, ką darysi: akseleruosi, stabdysi ar nieko nedarysi. Kiekvienam tokiam paveiksliukui skiriamos 8 sekundės. Daugelis ES šalių svarsto ar tokią praktiką taikyti savo valstybėje. Galbūt ir mes bandysime tai įgyvendinti. Tačiau dabar svarbiausia užtikrinti, kad būtų pateikiami klausimai iš tų temų, kurias žmonės privalo išmokti, norėdami išlaikyti egzaminą“.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

„Laisvoji banga“
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Eismo kultūra ir patarimai

Apklausa atskleidė, ką vairuotojai galvoja apie mokamą stovėjimą (12)

Šešių iš dešimties vairuotojų teigimu, mokamas automobilių stovėjimas įveda daugiau tvarkos. Tokius duomenis atskleidžia naujausias vairuotojų nuomonės tyrimas, kurį, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ užsakymu, atliko UAB „Spinter tyrimai“, rašoma įmonės svetainėje internete.

Visuomenė kviečiama pareikšti nuomonę dėl papildomo vairuotojų mokymo (10)

Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (Inspekcija) visuomenės narius ir jiems atstovaujančias įvairias organizacijas kviečia teikti pasiūlymus ir pastabas dėl Papildomo vairuotojų mokymo tvarkos aprašo pataisų.

Liepos mėnesį kelių chuliganams bus riesta (73)

Lietuvos kelių policijos tarnyba pranešime žiniasklaidai informuoja, kad liepos mėnesį pareigūnai visoje šalyje vykdys respublikines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones. Kaip jau tapo tradicija, didesnis dėmesys, ypatingai savaitgaliais, bus skirtas neblaivių vairuotojų prevencijai. Padidinto dėmesio susilauks ir greičio mėgėjai bei vairuotojai-chuliganai.

Tragiška avarija Kaune kelia aistras: gyventojai kaltina ženklus, valdininkai – vairuotojus (110)

Dar prieš pustrečių metų pilietiškas kaunietis informavo kone visas įmanomas institucijas, kad Kaune esanti Veiverių plento ir Technikumo gatvės sankryža yra labai nesaugi, o kelio ženklai užstoja matomumą. Per šį laiką nebuvo padaryta nieko, o praėjusį pirmadienį šioje sankryžoje avarijos metu žuvo jaunas motociklo vairuotojas.

Šalmas dviratininkams – pasirinkimas, galintis išgelbėti gyvybę (8)

Šalmą dėvintį dviratininką Lietuvos gatvėse šiandien galima sutikti dar ne taip dažnai. Šiuo metu galiojančios kelių eismo taisyklės dviratininkų dėvėti šalmo taip pat neįpareigoja, išskyrus atvejus, kai keliu važiuoja nepilnamečiai. Vis tik policija ir draudikai užsidėti šalmą labai rekomenduoja be išimties visiems mėgstantiems minti pedalus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai