„Regitroje“ brandinami vairavimo egzamino pokyčiaiatsisakys pratimų aikštelėje?

 (47)
Nuo liepos 1 d. leidžiama savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui „Regitroje“. Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė valstybinės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, palyginus išlaikymo iš pirmo karto rezultatus su birželio mėnesio rezultatais, matyti aiškus nuosmukis.
Regitra, vairavimo egzaminas, aikštelė
© Organizatorių nuotr.

Tačiau S. Šumino teigimu, šio sprendimo atsisakyti dar anksti. „Aš esu už tai, kad žmogus turėtų galimybę rinktis. Žmonės tampa sąmoningesni. Todėl, manau, kad jie gali įvertini, ką jie sugeba ir ko ne. Nepamirškime, kad galime remtis ir kitų šalių praktika, kur ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminui ruošiamasi savarankiškai. Tose valstybėse dėl to nekyla jokių problemų“, – sakė VĮ „Regitra“ atstovas.

Paklausus, ar Lietuva taip pat pasirengusi pereiti prie pasirengimo praktikos egzaminui savarankiškai S. Šuminas sudvejojo: „Galbūt ir nepasirengę. Manau, kad prie viso to einame pamažu. Pirmiausia pabandome su teorija, laikui bėgant matysime, kaip tai atsispindi išlaikymo rezultatuose. Toks dalykas yra sveikintinas, tačiau kalbėti apie galimus rezultatus – anksti“.

S. Šuminas atkreipė dėmesį, kad ruošiantis teorijos egzaminui reikėtų nepamiršti pasilikti laiko ir teorijos išlaikymui: „Reikia nepamiršti, kad išlaikytas teorijos egzaminas galioja metus. Taigi galimybė laikyti šį egzaminą atsiranda nuo 17 metų. Todėl derėtų pasilikti laiko rezervą per kurį būtų galima išlaikyti praktikos egzaminą. Priešingu atveju, jeigu teoriją išlaikysite anksti, tai gali būti, kad likus mėnesiui iki galimybės laikyti praktikos egzaminą, teorinės egzamino dalies galiojimas pasibaigs ir jo rezultatai bus anuliuojami“, – dėstė S. Šuminas.

„Regitors“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, artimiausiu metu gali kisti ir praktikos egzaminas. „Planuojame, kad pratimai, kurie dabar atliekami aikštelėje, galėtų būti atliekami realiame eisme. Apie tai kalbame, diskutuojame. Su tokia idėja supažindinome daugumos vairavimo mokyklų instruktorius. Pastebime, kad beveik pusė praktikos egzamino laiko, praleidžiama aikštelėje. Manome, kad geriau būtų tą laiką išnaudoti realiame eisme, tuo pačiu būtų geriau patikrinami būsimo vairuotojo įgūdžiai. Įvertinus visas rizikas, galima teigti, kad didesnio pavojaus tai nesukeltų“, – kalbėjo specialistas.

S. Šuminas neatmeta galimybės, kad praktikos egzamino dalies aikštelėje apskritai neliks: „Labai tikiu, kad kitais metais taip ir bus. Nenoriu sakyti, kad viskas pasikeis nuo konkrečios datos, bet šia tema mes diskutuojame jau pusmetį. Bandome visus pripratinti prie šios idėjos. Kai kurie mūsų egzaminuotojai jau dabar gali patikrinti vairuotojo automobilio statymo įgūdžius ir realiame eisme. Kaune tokia praktika jau gana aktyviai taikoma. Aš taip pat skatinu egzaminuotojus, pastebėjus, kad egzaminuojamasis tam tikrus pratimus aikštelėje atlieka silpnai, patikrinti jo įgūdžius ir realiame eisme“.

Pasak pašnekovo, pokyčių gali atsirasti ir teorijos egzamine: „Dvi ES šalys Didžioji Britanija ir Olandija kaip vieną iš teorijos egzamino dalių naudoja suvokimo testą. Jo metu egzaminuojamajam rodoma vaizdinė medžiaga, o jis turi nurodyti, kur mato galimus pavojus. Olandijoje rodomi statiški paveiksliukai ir į juos pažvelgęs turi atsakyti, ką darysi: akseleruosi, stabdysi ar nieko nedarysi. Kiekvienam tokiam paveiksliukui skiriamos 8 sekundės. Daugelis ES šalių svarsto ar tokią praktiką taikyti savo valstybėje. Galbūt ir mes bandysime tai įgyvendinti. Tačiau dabar svarbiausia užtikrinti, kad būtų pateikiami klausimai iš tų temų, kurias žmonės privalo išmokti, norėdami išlaikyti egzaminą“.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

„Laisvoji banga“
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Saviapgaulės fenomenas. Techninės apžiūros atvejis (26)

Ar įsivaizduojate situaciją, kai gydytojo kabineto duris pravėręs pacientas, kalbą pradeda nuo prašymo: „čia jums, daktarėli, 20 euriukų, bet labai prašau – nedarykit kardiogramos, nematuokit spaudimo ir, ginkdie, jokių kraujo tyrimų“. Toks elgesys neišvengiamai pasėtų abejonių ar žmogus neturi bėdų su galva, rašoma pranešime žiniasklaidai. Tačiau kai kalba pakrypsta apie automobilių „sveikatą“ analogiška laikysena daugeliui neatrodo esąs tas dalykas, dėl kurio reiktų kvaršinti galvą...

Vairuotojų košmaras – siauros gatvės (51)

Sovietmečiu projektuotos kai kurios Panevėžio miesto gatvės vairuotojams tapusios tikru iššūkiu. Dėl jų siaurumo ir šalikelėje neretai bet kaip sustatytų automobilių sunku prasilenkti, tad tenka pavojingai manevruoti ir prieš eismą.

Lemtingos oro sąlygos šienauja gyvybes: kokių klaidų šiukštu nedaryti (86)

Sekmadienį, kelyje A 10, Panevėžio-Pasvalio rajone, susidūrė 4 automobiliai. Avarijos vietoje žuvo du žmonės, dar keturiems prireikė medikų pagalbos. Tragišką avariją galėjo lemti sudėtingos oro sąlygos. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Raimundas Indrulėnas portalui DELFI aiškina, kaip vairuoti sniegu padengtais keliais ir kokių veiksmų imtasi saugumui juose užtikrinti.

Seimas pritaria leidimui keliuose važinėti dešiniavairiams, bet kelia sąlygas (159)

Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, numatančioms leisti įregistruoti motorines transporto priemones, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir turi vairą dešinėje pusėje, tačiau šios transporto priemonės privalėtų turėti tam tikras eismo saugą užtikrinančias priemones.

Pareigūnus stebina žmonių požiūris (17)

Važiuojant tarpmiestiniu ar tarptautiniu autobusu, esant galimybei, būtina užsisegti saugos diržą, bet tokių, kurie taip elgiasi, tėra vienetai. Nors daugelis žino, kad už nesilaikymą taisyklių gresia gana nemaža atsakomybė.
Facebook draugai