„Regitroje“ brandinami vairavimo egzamino pokyčiaiatsisakys pratimų aikštelėje?

 (47)
Nuo liepos 1 d. leidžiama savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui „Regitroje“. Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė valstybinės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, palyginus išlaikymo iš pirmo karto rezultatus su birželio mėnesio rezultatais, matyti aiškus nuosmukis.
© Organizatorių archyvas

Tačiau S. Šumino teigimu, šio sprendimo atsisakyti dar anksti. „Aš esu už tai, kad žmogus turėtų galimybę rinktis. Žmonės tampa sąmoningesni. Todėl, manau, kad jie gali įvertini, ką jie sugeba ir ko ne. Nepamirškime, kad galime remtis ir kitų šalių praktika, kur ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminui ruošiamasi savarankiškai. Tose valstybėse dėl to nekyla jokių problemų“, – sakė VĮ „Regitra“ atstovas.

Paklausus, ar Lietuva taip pat pasirengusi pereiti prie pasirengimo praktikos egzaminui savarankiškai S. Šuminas sudvejojo: „Galbūt ir nepasirengę. Manau, kad prie viso to einame pamažu. Pirmiausia pabandome su teorija, laikui bėgant matysime, kaip tai atsispindi išlaikymo rezultatuose. Toks dalykas yra sveikintinas, tačiau kalbėti apie galimus rezultatus – anksti“.

S. Šuminas atkreipė dėmesį, kad ruošiantis teorijos egzaminui reikėtų nepamiršti pasilikti laiko ir teorijos išlaikymui: „Reikia nepamiršti, kad išlaikytas teorijos egzaminas galioja metus. Taigi galimybė laikyti šį egzaminą atsiranda nuo 17 metų. Todėl derėtų pasilikti laiko rezervą per kurį būtų galima išlaikyti praktikos egzaminą. Priešingu atveju, jeigu teoriją išlaikysite anksti, tai gali būti, kad likus mėnesiui iki galimybės laikyti praktikos egzaminą, teorinės egzamino dalies galiojimas pasibaigs ir jo rezultatai bus anuliuojami“, – dėstė S. Šuminas.

„Regitors“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, artimiausiu metu gali kisti ir praktikos egzaminas. „Planuojame, kad pratimai, kurie dabar atliekami aikštelėje, galėtų būti atliekami realiame eisme. Apie tai kalbame, diskutuojame. Su tokia idėja supažindinome daugumos vairavimo mokyklų instruktorius. Pastebime, kad beveik pusė praktikos egzamino laiko, praleidžiama aikštelėje. Manome, kad geriau būtų tą laiką išnaudoti realiame eisme, tuo pačiu būtų geriau patikrinami būsimo vairuotojo įgūdžiai. Įvertinus visas rizikas, galima teigti, kad didesnio pavojaus tai nesukeltų“, – kalbėjo specialistas.

S. Šuminas neatmeta galimybės, kad praktikos egzamino dalies aikštelėje apskritai neliks: „Labai tikiu, kad kitais metais taip ir bus. Nenoriu sakyti, kad viskas pasikeis nuo konkrečios datos, bet šia tema mes diskutuojame jau pusmetį. Bandome visus pripratinti prie šios idėjos. Kai kurie mūsų egzaminuotojai jau dabar gali patikrinti vairuotojo automobilio statymo įgūdžius ir realiame eisme. Kaune tokia praktika jau gana aktyviai taikoma. Aš taip pat skatinu egzaminuotojus, pastebėjus, kad egzaminuojamasis tam tikrus pratimus aikštelėje atlieka silpnai, patikrinti jo įgūdžius ir realiame eisme“.

Pasak pašnekovo, pokyčių gali atsirasti ir teorijos egzamine: „Dvi ES šalys Didžioji Britanija ir Olandija kaip vieną iš teorijos egzamino dalių naudoja suvokimo testą. Jo metu egzaminuojamajam rodoma vaizdinė medžiaga, o jis turi nurodyti, kur mato galimus pavojus. Olandijoje rodomi statiški paveiksliukai ir į juos pažvelgęs turi atsakyti, ką darysi: akseleruosi, stabdysi ar nieko nedarysi. Kiekvienam tokiam paveiksliukui skiriamos 8 sekundės. Daugelis ES šalių svarsto ar tokią praktiką taikyti savo valstybėje. Galbūt ir mes bandysime tai įgyvendinti. Tačiau dabar svarbiausia užtikrinti, kad būtų pateikiami klausimai iš tų temų, kurias žmonės privalo išmokti, norėdami išlaikyti egzaminą“.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Santariškių medicinos įstaigų miestelyje statys daugiaaukštę automobilių stovėjimo aikštelę (3)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pasirašė koncesijos sutartį su viešąjį konkursą laimėjusia „UniPark“ antrine įmone „Latuna“, pagal kurią Santariškių medicinos įstaigų miestelyje (SMM) bus sukurta daugiaaukščių bei antžeminių stovėjimo aikštelių infrastruktūra su 2250 automobilių stovėjimo vietų. Į šios infrastruktūros sukūrimą įmonė „Latuna“ investuos 14 mln. eurų, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Ką būtina žinoti renkantis naujas padangas specialistas pažymėjo, kokių nepirktų (52)

Naudotos ar restauruotos padangos yra didelė problema, o jomis paprastai atsikratoma ne be priežasties, LRT RADIJUI sako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Produktų saugos ir kokybės departamento direktorius Arvydas Naina. Be to, pabrėžia jis, norint važinėti saugiai, būtina žinoti, kaip žymimi svarbiausi parametrai, pavyzdžiui, sukibimas su šlapia kelio danga ir stabdymo kelias, padangos dydis ir pagaminimo metai.

Užsienietį Vilniuje suglumino kelininkų darbas: kodėl buvo nusiaubta tobula gatvė? (84)

Sutikite, keistai atrodo kelininkai iš naujo remontuojantys ką tik sutvarkytą gatvę. Tačiau tokių situacijų nutinka, pasirodo, ne taip jau retai. Plušančius kelininkus Vilniaus pakraštyje, Mileišiškių gatvėje, išvydęs sostinėje gyvenantis Anglijos pilietis labai pasipiktino, tačiau paaiškėjo, kad pyktį sukėlusi priežastis yra visiškai banali.

Panaudotą alyvą deginantiems gyventojams – bauda iki 540 eurų (17)

Gyventojams panaudotos alyvos deginimas namų ar kitų patalpų šildymui užtrauks baudą iki 540 eurų. Kaip skelbiama pranešime žiniasklaidai, numatyta administracinė atsakomybė nežymiai sumažins nelegalius alyvų deginimo atvejus, tačiau iš esmės neišspręs alyvos atliekų surinkimo ir tvarkymo problemų, sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis.

Nupiešė ateities viziją: kas laukia autoservisų ir „garažinių“ meistrų (108)

Lietuvos autoparko vidutinis automobilio amžius siekia 15 metų, tačiau palengva jį papildo elektromobiliai, o netolimoje ateityje planuojama integruoti ir savivaldžius automobilius. Keičiantis technologijoms privalės keistis ir juos prižiūrintys autoservisai, automobilių priežiūros specialistai ir jų darbo standartai, rašoma pranešime žiniasklaidai. Kokių artimiausių pokyčių galime tikėtis ir kur link pasuks automobilių priežiūros verslas?
Facebook draugai