„Regitroje“ brandinami vairavimo egzamino pokyčiaiatsisakys pratimų aikštelėje?

 (47)
Nuo liepos 1 d. leidžiama savarankiškai pasiruošti teorijos egzaminui „Regitroje“. Kaip radijui „Laisvoji banga“ sakė valstybinės įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas, palyginus išlaikymo iš pirmo karto rezultatus su birželio mėnesio rezultatais, matyti aiškus nuosmukis.
© Organizatorių archyvas

Tačiau S. Šumino teigimu, šio sprendimo atsisakyti dar anksti. „Aš esu už tai, kad žmogus turėtų galimybę rinktis. Žmonės tampa sąmoningesni. Todėl, manau, kad jie gali įvertini, ką jie sugeba ir ko ne. Nepamirškime, kad galime remtis ir kitų šalių praktika, kur ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminui ruošiamasi savarankiškai. Tose valstybėse dėl to nekyla jokių problemų“, – sakė VĮ „Regitra“ atstovas.

Paklausus, ar Lietuva taip pat pasirengusi pereiti prie pasirengimo praktikos egzaminui savarankiškai S. Šuminas sudvejojo: „Galbūt ir nepasirengę. Manau, kad prie viso to einame pamažu. Pirmiausia pabandome su teorija, laikui bėgant matysime, kaip tai atsispindi išlaikymo rezultatuose. Toks dalykas yra sveikintinas, tačiau kalbėti apie galimus rezultatus – anksti“.

S. Šuminas atkreipė dėmesį, kad ruošiantis teorijos egzaminui reikėtų nepamiršti pasilikti laiko ir teorijos išlaikymui: „Reikia nepamiršti, kad išlaikytas teorijos egzaminas galioja metus. Taigi galimybė laikyti šį egzaminą atsiranda nuo 17 metų. Todėl derėtų pasilikti laiko rezervą per kurį būtų galima išlaikyti praktikos egzaminą. Priešingu atveju, jeigu teoriją išlaikysite anksti, tai gali būti, kad likus mėnesiui iki galimybės laikyti praktikos egzaminą, teorinės egzamino dalies galiojimas pasibaigs ir jo rezultatai bus anuliuojami“, – dėstė S. Šuminas.

„Regitors“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, artimiausiu metu gali kisti ir praktikos egzaminas. „Planuojame, kad pratimai, kurie dabar atliekami aikštelėje, galėtų būti atliekami realiame eisme. Apie tai kalbame, diskutuojame. Su tokia idėja supažindinome daugumos vairavimo mokyklų instruktorius. Pastebime, kad beveik pusė praktikos egzamino laiko, praleidžiama aikštelėje. Manome, kad geriau būtų tą laiką išnaudoti realiame eisme, tuo pačiu būtų geriau patikrinami būsimo vairuotojo įgūdžiai. Įvertinus visas rizikas, galima teigti, kad didesnio pavojaus tai nesukeltų“, – kalbėjo specialistas.

S. Šuminas neatmeta galimybės, kad praktikos egzamino dalies aikštelėje apskritai neliks: „Labai tikiu, kad kitais metais taip ir bus. Nenoriu sakyti, kad viskas pasikeis nuo konkrečios datos, bet šia tema mes diskutuojame jau pusmetį. Bandome visus pripratinti prie šios idėjos. Kai kurie mūsų egzaminuotojai jau dabar gali patikrinti vairuotojo automobilio statymo įgūdžius ir realiame eisme. Kaune tokia praktika jau gana aktyviai taikoma. Aš taip pat skatinu egzaminuotojus, pastebėjus, kad egzaminuojamasis tam tikrus pratimus aikštelėje atlieka silpnai, patikrinti jo įgūdžius ir realiame eisme“.

Pasak pašnekovo, pokyčių gali atsirasti ir teorijos egzamine: „Dvi ES šalys Didžioji Britanija ir Olandija kaip vieną iš teorijos egzamino dalių naudoja suvokimo testą. Jo metu egzaminuojamajam rodoma vaizdinė medžiaga, o jis turi nurodyti, kur mato galimus pavojus. Olandijoje rodomi statiški paveiksliukai ir į juos pažvelgęs turi atsakyti, ką darysi: akseleruosi, stabdysi ar nieko nedarysi. Kiekvienam tokiam paveiksliukui skiriamos 8 sekundės. Daugelis ES šalių svarsto ar tokią praktiką taikyti savo valstybėje. Galbūt ir mes bandysime tai įgyvendinti. Tačiau dabar svarbiausia užtikrinti, kad būtų pateikiami klausimai iš tų temų, kurias žmonės privalo išmokti, norėdami išlaikyti egzaminą“.

Visą pokalbį galite klausyti čia.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Daugiausia dviratininkų nelaimių – patiems nesilaikant eismo taisyklių

Vis labiau šylant orams vis daugiau gyventojų automobilius ar viešąjį transportą iškeičia į dviračius. Tačiau įsibėgėjantis dviračių sezonas atneša ne tik smagių akimirkų, bet ir nuostolių bei traumų. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, vien per porą pavasario mėnesių užfiksuoti 38 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo dviračių vairuotojai.

Transporto priemonėms siūloma leisti paprasčiau grįžti į eismą (9)

Vyriausybės posėdyje trečiadienį pritarta Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, siūlančioms lengviau grąžinti transporto priemonės leidimą dalyvauti viešajame eisme po tokio leidimo laikino sustabdymo.

Panevėžio autobusuose laukia permainos (4)

Panevėžio politikai imasi idėjos nepilnamečius ir senjorus miesto autobusais vežti nemokamai ir dar iki kadencijos pabaigos įvesti jau seniai visų didžiųjų miestų turimą elektroninį autobuso bilietą. Ar Aukštaitijos sostinė pasirengusi naujovėms?

Saugiam eismui užtikrinti – piliečių nufilmuoti vaizdai keliuose (7)

Pastaruoju metu gatvėse ir keliuose galima pastebėti vis daugiau automobilių su vaizdo registratoriais. Šiuos prietaisus tautiečiai įsigyja dėl įvairiausių priežasčių – asmeninio ar automobilio saugumo, tvirtų įrodymų eismo įvykių metu ar galimybės fiksuoti chuliganišką kitų vairuotojų elgesį, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Perspėjimas vairuotojams: vasaros spūsčių žemėlapis – kaip ant delno (41)

Vilniaus miesto savivaldybė praėjusią savaitę paskelbė artimiausiu metu planuojamų remontuoti gatvių ir jų atkarpų sąrašą. Pranešime pažymėta, kad gatvėms tvarkyti šiemet planuojama skirti rekordinę sumą, tad darbai apims daugybę probleminių vietų.
Facebook draugai