„Regitra“ ruošiasi vairuotojų antplūdžiui – į pagalbą pasitelks net klebonus

 (71)
Kitąmet daugiau nei 200 tūkst. gyventojų baigs galioti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas, todėl metų pabaigoje „Regitra“ vėl laukia antplūdžio. „Regitros“ Panevėžio filialo viršininkas Raimundas Kireilis sako, kad pagal Vyriausybės nutarimą 2017 m. vasario 3 dieną baigia galioti senieji vairuotojo pažymėjimai. Tokie buvo išduodami maždaug nuo 1994 iki 2000 metų.
Reikia pasikeisti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą
© Organizacijos nuotr.

Jie laminuoti ir nėra nurodytas galiojimo terminas. Asmenų, dar turinčių tokius pažymėjimus, šalyje yra daugiau nei 200 tūkst.

Pasak R. Kireilio, turint omenyje lietuvių įprotį daugelį dalykų daryti paskutinę minutę, metų pabaigoje ir sausį tikimasi dvigubai ar net trigubai didesnių eilių nei įprasta.

„Regitros“ duomenimis, šalyje per pirmąjį šių metų mėnesį vairuotojo pažymėjimą pasikeitė 5300 žmonių. Jei ir toliau bus toks tempas, prognozuojama, kad paskutiniais mėnesiais prieš nustatytą senųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo pabaigos terminą į „Regitros“ padalinius kreipsis daugiau nei 100 tūkst. gyventojų.

Nors jie pasiskirstę gana tolygiai po visą šalį ir sudaro 3–8 procentus atitinkamo regiono gyventojų, eilės tikėtinos visuose filialuose, tačiau didžiausios veikiausiai bus didmiesčiuose.

Kiek suplūs į Panevėžio filialą, sunku pasakyti. R. Kireilio teigimu, pasikeisti dokumentą galima visoje šalyje, nebūtinai savoje apskrityje. Be to, Panevėžio apskrityje dokumentai dar keičiami Biržuose ir Rokiškyje.

Norint išvengti spūsties paskutinėmis dienomis, gyventojai raginami jau dabar keistis pažymėjimus. R. Kireilio teigimu, dabar mažiausiai žmonių sulaukiama trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais, tad rekomenduojama kreiptis šiomis dienomis. Šeštadienį ir antradienį būna kiek daugiau interesantų.

Naujas vairuotojo pažymėjimas įprastine tvarka išduodamas per dešimt darbo dienų, o norintieji jį gauti greičiau turi mokėti brangiau ir sulaukia per tris arba net vieną darbo dieną. Atsiimti gali ir kitas nurodytas asmuo.

Keičiantis dokumentus, reikia galiojančios atitinkamos sveikatos pažymos, senojo pažymėjimo ir galiojančio asmens dokumento. Sumokėti už naujus dokumentus galima ir vietoje – grynaisiais arba kortele.

Beje, pastebima, kad atsakingi asmenys jau dabar keičia pažymėjimus. Tokių būna apie 30–40 procentų, tačiau to nepakanka, kad būtų išvengta eilių.

Į pagalbą pasitelks ir klebonus

„Regitra“, siekdama išvengti didelių eilių, planuoja į pagalbą pasitelkti seniūnus ar net klebonus. R. Kireilio teigimu, kalbamasi su vairavimo mokyklų atstovais, kad jauni vairuotojai apie pokyčius pasakytų tėvams ir seneliams. Informuojama ir įvairiuose susirinkimuose, informacija bus viešinama ir žiniasklaidoje.

Balandžio pradžioje bus minima Saugaus eismo diena, tad „Regitra“ naudosis ir šia proga. Kadangi tokie pažymėjimai išduoti senokai, juos turi brandesnio amžiaus žmonės. Dalis iš tų daugiau nei 200 tūkst. yra išvykę į užsienį.

Pasak R. Kireilio, gyventojų registro duomenimis, tokių yra apie 40 tūkst. Gyvenant užsienyje, galima pasikeisti šiuolaikinius pažymėjimus, tačiau senųjų, laminuotųjų, viršininko teigimu, ne. Turint senąjį pažymėjimą sudėtinga važinėti ir užsienyje.

„Net Lenkijoje sustabdę pareigūnai veža patikrinti pažymėjimą kaip įtartiną“, – sako R. Kireilis.

Laiku nepasikeitęs dokumento vairavimo teisės žmogus nepraras, tačiau pažymėjimas nebegalios – asmuo neturės teisės dalyvauti eisme.

Vilkina laiką

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, pareigūnai mažai aptinka tokių, kurie būna užmiršę laiku pasikeisti vairuotojo pažymėjimus. Tokiais atvejais administracinė atsakomybė taikoma atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.

Viršininko manymu, dalis turinčiųjų seno pavyzdžio pažymėjimą nebevažinėja. Neatmetama galimybė, kad kiti galbūt laukia, kol pagerės sveikata, ir tada keisis dokumentą, o dabar nedalyvauja eisme. Kai kurie prisipažįsta vilkinantys laiką dėl to, kad baiminasi netekti teisės vairuoti įvairesnių transporto priemonių.

Pasak V. Mačėno, ne vienas vyresnio amžiaus žmogus yra profesionalus vairuotojas, turintis visas kategorijas. Dabar tikrinantis sveikatą, vargu ar liks visos. Viršininkas spėjo, kad greičiausiai liktų tik B kategorija.

„Įvairių niuansų yra. Vieniems gražiau atrodo, kai vairuotojo pažymėjime yra daugiau raidžių, ir bijo, kad jų neliks. Ir senojo pažymėjimo nuotraukoje jie gražesni“, – V. Mačėnas sako, kad pareigūnai, paklausę, kodėl iki šiol nepasikeitė pažymėjimo, išgirsta ir tokių atsakymų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Pareigūnai slapta nufilmavo nepažįstančius šviesoforo signalų (28)

Kiek kartų prieš užgesdama sužybsi žalia šviesoforo sekcija? Šis klausimas iš proto varė vairuotojus, kuriuos pareigūnai negailestingai baudė už posūkį, degant raudonam šviesoforo signalui. „Mirksėjo žalias arba degė geltonas“, – teisinosi kone visi pažeidėjai. O gal vairuotojai taip gudriai treniruojasi prieš Melagių dieną?

Nuo balandžio vairuotojų laukia svarbūs pokyčiai: nedrausmingiems grės baudos (89)

Nuo balandžio 1-osios vairuotojų laukia pasikeitimai, jau bus galima naudoti vasarines padangas, be to, padidės leidžiamas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. Vis dėlto specialistai primena, kad neatsakingų vairuotojų lauks baudos.

Kaune netrukus pakvips karštu asfaltu: paaiškėjo, kurias gatves tvarkys (24)

Plūstelėjus šilumai naują sezoną pradeda į Kauno gatves sugrįžtantys kelininkai, skelbiama savivaldybės pranešime žiniasklaidai. Praėjusiais metais gatvių, tiltų ir įvažų remontui išleista apie 22 mln. eurų. Šįmet apsukų žadama nemažinti ir miesto infrastruktūros atnaujinimui skirti panašią pinigų sumą.

Pasipiktino „Regitros“ vairavimo egzaminu: kaltina bandymu specialiai sukirsti (138)

Papildomą vairuotojo pažymėjimo kategoriją bandęs įgyti klaipėdietis yra įsitikinęs, kad uostamiesčio „Regitros“ egzaminų vertintojai kabinėjasi prie nereikšmingų smulkmenų ir taip specialiai bando sukirsti.

Automobilių atliekos – atgal į kelius (11)

Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai