„Regitra“ ruošiasi vairuotojų antplūdžiui – į pagalbą pasitelks net klebonus

 (71)
Kitąmet daugiau nei 200 tūkst. gyventojų baigs galioti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimas, todėl metų pabaigoje „Regitra“ vėl laukia antplūdžio. „Regitros“ Panevėžio filialo viršininkas Raimundas Kireilis sako, kad pagal Vyriausybės nutarimą 2017 m. vasario 3 dieną baigia galioti senieji vairuotojo pažymėjimai. Tokie buvo išduodami maždaug nuo 1994 iki 2000 metų.
Reikia pasikeisti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimą
© Organizatorių archyvas

Jie laminuoti ir nėra nurodytas galiojimo terminas. Asmenų, dar turinčių tokius pažymėjimus, šalyje yra daugiau nei 200 tūkst.

Pasak R. Kireilio, turint omenyje lietuvių įprotį daugelį dalykų daryti paskutinę minutę, metų pabaigoje ir sausį tikimasi dvigubai ar net trigubai didesnių eilių nei įprasta.

„Regitros“ duomenimis, šalyje per pirmąjį šių metų mėnesį vairuotojo pažymėjimą pasikeitė 5300 žmonių. Jei ir toliau bus toks tempas, prognozuojama, kad paskutiniais mėnesiais prieš nustatytą senųjų vairuotojo pažymėjimų galiojimo pabaigos terminą į „Regitros“ padalinius kreipsis daugiau nei 100 tūkst. gyventojų.

Nors jie pasiskirstę gana tolygiai po visą šalį ir sudaro 3–8 procentus atitinkamo regiono gyventojų, eilės tikėtinos visuose filialuose, tačiau didžiausios veikiausiai bus didmiesčiuose.

Kiek suplūs į Panevėžio filialą, sunku pasakyti. R. Kireilio teigimu, pasikeisti dokumentą galima visoje šalyje, nebūtinai savoje apskrityje. Be to, Panevėžio apskrityje dokumentai dar keičiami Biržuose ir Rokiškyje.

Norint išvengti spūsties paskutinėmis dienomis, gyventojai raginami jau dabar keistis pažymėjimus. R. Kireilio teigimu, dabar mažiausiai žmonių sulaukiama trečiadieniais, ketvirtadieniais, penktadieniais, tad rekomenduojama kreiptis šiomis dienomis. Šeštadienį ir antradienį būna kiek daugiau interesantų.

Naujas vairuotojo pažymėjimas įprastine tvarka išduodamas per dešimt darbo dienų, o norintieji jį gauti greičiau turi mokėti brangiau ir sulaukia per tris arba net vieną darbo dieną. Atsiimti gali ir kitas nurodytas asmuo.

Keičiantis dokumentus, reikia galiojančios atitinkamos sveikatos pažymos, senojo pažymėjimo ir galiojančio asmens dokumento. Sumokėti už naujus dokumentus galima ir vietoje – grynaisiais arba kortele.

Beje, pastebima, kad atsakingi asmenys jau dabar keičia pažymėjimus. Tokių būna apie 30–40 procentų, tačiau to nepakanka, kad būtų išvengta eilių.

Į pagalbą pasitelks ir klebonus

„Regitra“, siekdama išvengti didelių eilių, planuoja į pagalbą pasitelkti seniūnus ar net klebonus. R. Kireilio teigimu, kalbamasi su vairavimo mokyklų atstovais, kad jauni vairuotojai apie pokyčius pasakytų tėvams ir seneliams. Informuojama ir įvairiuose susirinkimuose, informacija bus viešinama ir žiniasklaidoje.

Balandžio pradžioje bus minima Saugaus eismo diena, tad „Regitra“ naudosis ir šia proga. Kadangi tokie pažymėjimai išduoti senokai, juos turi brandesnio amžiaus žmonės. Dalis iš tų daugiau nei 200 tūkst. yra išvykę į užsienį.

Pasak R. Kireilio, gyventojų registro duomenimis, tokių yra apie 40 tūkst. Gyvenant užsienyje, galima pasikeisti šiuolaikinius pažymėjimus, tačiau senųjų, laminuotųjų, viršininko teigimu, ne. Turint senąjį pažymėjimą sudėtinga važinėti ir užsienyje.

„Net Lenkijoje sustabdę pareigūnai veža patikrinti pažymėjimą kaip įtartiną“, – sako R. Kireilis.

Laiku nepasikeitęs dokumento vairavimo teisės žmogus nepraras, tačiau pažymėjimas nebegalios – asmuo neturės teisės dalyvauti eisme.

Vilkina laiką

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, pareigūnai mažai aptinka tokių, kurie būna užmiršę laiku pasikeisti vairuotojo pažymėjimus. Tokiais atvejais administracinė atsakomybė taikoma atsižvelgiant į konkrečias aplinkybes.

Viršininko manymu, dalis turinčiųjų seno pavyzdžio pažymėjimą nebevažinėja. Neatmetama galimybė, kad kiti galbūt laukia, kol pagerės sveikata, ir tada keisis dokumentą, o dabar nedalyvauja eisme. Kai kurie prisipažįsta vilkinantys laiką dėl to, kad baiminasi netekti teisės vairuoti įvairesnių transporto priemonių.

Pasak V. Mačėno, ne vienas vyresnio amžiaus žmogus yra profesionalus vairuotojas, turintis visas kategorijas. Dabar tikrinantis sveikatą, vargu ar liks visos. Viršininkas spėjo, kad greičiausiai liktų tik B kategorija.

„Įvairių niuansų yra. Vieniems gražiau atrodo, kai vairuotojo pažymėjime yra daugiau raidžių, ir bijo, kad jų neliks. Ir senojo pažymėjimo nuotraukoje jie gražesni“, – V. Mačėnas sako, kad pareigūnai, paklausę, kodėl iki šiol nepasikeitė pažymėjimo, išgirsta ir tokių atsakymų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimo nariai sukėlė diskusiją: ar drausti pėstiesiems naudotis telefonais perėjose (165)

Penki parlamentarai siūlo uždrausti mobiliaisiais šnekantiems ar net juos iš kišenės išsiėmusiems žmonėms žengti į pėsčiųjų perėją, jei telefonas neprijungtas prie laisvų rankų įrangos. Tačiau specialistai tokią iniciatyvą vertina gana skirtingai – policija sveikina, nes pradėta kalbėti apie problemą, tačiau yra teigiančių, kad su eiliniais draudimais problemos neišspręsi.

Seimas svarsto siūlymą drausti pėstiesiems perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais (59)

Seimas pradėjo svarstyti siūlymą uždrausti pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos.

Nematomi, bet girdimi automobilio gedimai: kaip atpažinti ir kada susirūpinti (42)

Šiuolaikiniai automobiliai yra apginkluoti jutikliais, kurie, atsiradus gedimui, apie tai perspėja vairuotoją. Tad automobilio savininkui užtenka žinoti, kuri prietaisų skydelio lemputė reiškia problemas, susijusias su degalais, kuri – su padangų ar variklio būkle, ir prireikus, kreiptis į servisą. Tačiau yra gedimų, apie kuriuos įspėjamieji ženklai „tyli“. Tuomet reikia atkreipti dėmesį į mašinos skleidžiamus garsus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dujų įranga dyzeliniuose varikliuose: pasaka be laimingos pabaigos (10)

CARGO.LT padalinys Ukrainoje sulaukė vietinių vežėjų klausimų dėl galimybės naudotis sunkvežimiais, kuriuose, be dyzelinių degalų tiekimo sistemos, įrengta suskystintų dujų tiekimo sistema. Tokia įranga sulaukia populiarumo Ukrainoje ir Lenkijoje, tačiau yra visiškai nenaudojama Lietuvoje. Kodėl?

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (2)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.
Facebook draugai