R. Anusauskas: nulis promilių ir baudos balai – tik epizodinės priemonės

 (39)
Vidaus reikalų ministerijos pasiūlytos įstatymo pataisos, kurias priėmus visiems vairuotojams įsigaliotų nulio promilių alkoholio riba ir būtų grąžinta baudos balų sistema, neišspręstų vairavimo išgėrus problemos šalyje, o gražinta balų sistema būtų tik epizodinė priemonė, kuri neturės poveikio nedrausmingiems vairuotojams.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI (D.Pipo nuotr.)

Nesu kategoriškai nusiteikęs prieš pokyčius, bet, manau, kad užtektų alkoholio ribą sumažinti iki 0,2 promilių. Įvesti nulio promilių įstatymą visiems nebūtų teisinga.

Jeigu šalyje būtų vedama tokia statistika, aš esu beveik garantuotas, kad vairuotojai, kurie buvo visiškai blaivūs arba įpūtė iki 0,4 promilės, sukėlė labai nedidelį procentą avarijų. Jų kaltininkais dažniausiai tampa vairuotojai, kurių kraujyje nustatoma mažiausiai 1 promilė alkoholio.

Todėl nemanau, kad nulio promilių įstatymas, kuris, jeigu Seimas pritars, įsigaliotų nuo šių metų vidurio, išspręstų vairavimo išgėrus problemą šalyje. Tai daugiau švietimo klausimas. Aš visada sakiau, sakau ir sakysiu, kad situaciją keliuose galima pakeisti tik ugdant vairuotoją nuo mažų dienų. Ilgalaikį efektą duos tik saugaus eismo švietimas, kultūringo, atsakingo, drausmingo vairuotojo ugdymas.

Man susidaro toks įspūdis, kad nulio promilių įstatymas ruošiamas alkoholikams, kurie vos paragavę alkoholio, jau nebegali sustoti.

Šiuo metu Europoje nulio promilių riba galioja Bulgarijoje, Vengrijoje, Čekijoje, Slovakijoje.

Kita Vidaus reikalų ministerijos inicijuota įstatymo pataisa dėl baudos balų sistemos, kurią taikant dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai būtų atimta teisė vairuoti, yra epizodinė priemonė, kuri gali būti labai greitai realizuojama.

Tai yra tam tikras moralinis aspektas. Per piniginę tai lyg ir nekerta, bet netekti vairuotojo pažymėjimo būtų labai didelis smūgis ne vienam vairuotojui. Esant tokiam gyvenimo tempui, kasdienybė be automobilio daugeliui yra sunkiai įsivaizduojama.

Matome, kad padėtis keliuose negerėja. Praėjusių metų rezultatai dar nėra aiškūs, tačiau per ankstesnius trejus metus Lietuvoje buvo fiksuota beveik 300 žūčių keliuose. Ar baudos balai čia padės?

Kažkiek turėtų padėti, jeigu viskas veiktų teisingai. Tačiau tvarka turi būti patvirtinta tokia, kad joje nebūtų vietos korupciniams elementams. Tik tuomet ji veiktų efektyviai.

Neabejoju, kad įvedus baudos balus, tie vairuotojai, kurie yra sąmoningi, tikrai pagalvos, kad reikia vairuoti atsakingiau, tačiau nesąmoningi vairuotojai kaip važinėjo, taip ir važinės, pažeisdami taisykles. Juk dažniausiai avarijos įvyksta dėl prastos vairuotojų kultūros, atsakomybės trūkumo.

Pataisose numatoma, kad pakartotinai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems vairuotojams, per vienerius metus sukaupusiems 10 baudos balų, būtų atimta teisė vairuoti. Pradedantiesiems vairuotojams nustatyta 6 balų riba. Anksčiau baudos balų sistema Lietuvoje galiojo iki 2008 metų, tačiau vieša paslaptis, kad tuomet buvo ir daug spragų, leidžiančių pasireikšti korupcijai.

Vidaus reikalų ministerijos užregistruotose įstatymo pataisose taip pat yra numatyta, kad asmeniui, išklausiusiam papildomą vairuotojų mokymo kursą, pasibaigtų trijų balų, paskirtų jam už paskutinį pažeidimą ar kelis pažeidimus, galiojimas. Tačiau numatoma, kad tokia galimybe vairuotojai galėtų pasinaudoti tik vieną kartą per metus.

Šis pakeitimas, mano nuomone, yra labai geras, nes yra tokių vairuotojų, kuriems vairuotojo pažymėjimas yra reikalingas. Tokios alternatyvos palikimas suklydusiems vairuotojams leistų pasitaisyti ir vairuoti atsakingiau.

Tačiau norėčiau pabrėžti, kad mokymai turėtų būti kokybiški ir atsakingi, kad žmonės tikrai pajustų jų duodamą naudą ir vairuotų drausmingiau ne bijodami gauti baudos balų, o suprasdami, kad tą daryti privalu norint apsaugoti save ir kitus.

Autorius yra Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas, Alytaus autoklubo vadovas

alytusplius.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įspūdingų automobilių avarija Palangoje įžiebė diskusiją (119)

Dažnas pastebi – Palangos gatvėmis sukiojasi kur kas brangesni automobiliai nei, tarkime, gretimoje Kretingoje. Nenuostabu, juk į kurortą pailsėti, papramogauti suguža įvairaus plauko turistų. Praėjusį savaitgalį Palangoje vykusios lenktynės brangių automobilių šeimininkų priviliojo dar daugiau. Tai ir lėmė „holivudišką“ įvykį.

Dviratis prieš automobilį: 5 pavojingiausios situacijos (1)

Nors ant dviračių sėdantys gyventojai dažniausiai yra įsitikinę, kad keliauti šia transporto priemone yra visai nepavojinga, tačiau dviratininkų sužalojimų statistika rodo ką kita. Į nelaimingus atsitikimus dviratininkai Lietuvoje patenka dar dažnai, o labiausiai minantys pedalus nukenčia po susidūrimų su automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po galingos liūties – kauniečių radybos ir dalybos feisbuke (22)

Ketvirtadienio popietę smarkiai liūčiai nuplovus Kauną vakare socialiniuose tinkluose pasipylė skelbimai apie pamestus arba atrastus automobilių registracijos numerių ženklus. Vienoje populiarioje tarp kauniečių feisbuko grupėje galima aptikti bent septynias skirtingas numerių lenteles, rastas gatvėse ar šalia jų. Panašu, kad ne vienas automobilis buvo apsemtas „iki ausų“, o numerių ženklai pritvirtinti silpnokai.

Specialistų pasiūlymai dalį vairuotojų nemaloniai nustebins (13)

Ant plauko kabėjęs daugelio Klaipėdos pėsčiųjų perėjų likimas pagaliau aiškus. Antradienį galutinai nuspręsta, kurias jų naikinti, kurias - apšviesti. Numatyti ir šių darbų terminai - vieni bus atliekami dar šiemet, kiti - 2017 ar 2018 metais. Klaipėdiečiai gali būti nustebinti (kai kurie - galbūt nemaloniai) ir pokyčiais kai kuriose miesto gatvėse, pavyzdžiui, naujais šviesoforais iki šiol jų neregėjusiose vietose.

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (43)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Facebook draugai