R. Anusauskas: nulis promilių ir baudos balai – tik epizodinės priemonės

 (39)
Vidaus reikalų ministerijos pasiūlytos įstatymo pataisos, kurias priėmus visiems vairuotojams įsigaliotų nulio promilių alkoholio riba ir būtų grąžinta baudos balų sistema, neišspręstų vairavimo išgėrus problemos šalyje, o gražinta balų sistema būtų tik epizodinė priemonė, kuri neturės poveikio nedrausmingiems vairuotojams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Nesu kategoriškai nusiteikęs prieš pokyčius, bet, manau, kad užtektų alkoholio ribą sumažinti iki 0,2 promilių. Įvesti nulio promilių įstatymą visiems nebūtų teisinga.

Jeigu šalyje būtų vedama tokia statistika, aš esu beveik garantuotas, kad vairuotojai, kurie buvo visiškai blaivūs arba įpūtė iki 0,4 promilės, sukėlė labai nedidelį procentą avarijų. Jų kaltininkais dažniausiai tampa vairuotojai, kurių kraujyje nustatoma mažiausiai 1 promilė alkoholio.

Todėl nemanau, kad nulio promilių įstatymas, kuris, jeigu Seimas pritars, įsigaliotų nuo šių metų vidurio, išspręstų vairavimo išgėrus problemą šalyje. Tai daugiau švietimo klausimas. Aš visada sakiau, sakau ir sakysiu, kad situaciją keliuose galima pakeisti tik ugdant vairuotoją nuo mažų dienų. Ilgalaikį efektą duos tik saugaus eismo švietimas, kultūringo, atsakingo, drausmingo vairuotojo ugdymas.

Man susidaro toks įspūdis, kad nulio promilių įstatymas ruošiamas alkoholikams, kurie vos paragavę alkoholio, jau nebegali sustoti.

Šiuo metu Europoje nulio promilių riba galioja Bulgarijoje, Vengrijoje, Čekijoje, Slovakijoje.

Kita Vidaus reikalų ministerijos inicijuota įstatymo pataisa dėl baudos balų sistemos, kurią taikant dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai būtų atimta teisė vairuoti, yra epizodinė priemonė, kuri gali būti labai greitai realizuojama.

Tai yra tam tikras moralinis aspektas. Per piniginę tai lyg ir nekerta, bet netekti vairuotojo pažymėjimo būtų labai didelis smūgis ne vienam vairuotojui. Esant tokiam gyvenimo tempui, kasdienybė be automobilio daugeliui yra sunkiai įsivaizduojama.

Matome, kad padėtis keliuose negerėja. Praėjusių metų rezultatai dar nėra aiškūs, tačiau per ankstesnius trejus metus Lietuvoje buvo fiksuota beveik 300 žūčių keliuose. Ar baudos balai čia padės?

Kažkiek turėtų padėti, jeigu viskas veiktų teisingai. Tačiau tvarka turi būti patvirtinta tokia, kad joje nebūtų vietos korupciniams elementams. Tik tuomet ji veiktų efektyviai.

Neabejoju, kad įvedus baudos balus, tie vairuotojai, kurie yra sąmoningi, tikrai pagalvos, kad reikia vairuoti atsakingiau, tačiau nesąmoningi vairuotojai kaip važinėjo, taip ir važinės, pažeisdami taisykles. Juk dažniausiai avarijos įvyksta dėl prastos vairuotojų kultūros, atsakomybės trūkumo.

Pataisose numatoma, kad pakartotinai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems vairuotojams, per vienerius metus sukaupusiems 10 baudos balų, būtų atimta teisė vairuoti. Pradedantiesiems vairuotojams nustatyta 6 balų riba. Anksčiau baudos balų sistema Lietuvoje galiojo iki 2008 metų, tačiau vieša paslaptis, kad tuomet buvo ir daug spragų, leidžiančių pasireikšti korupcijai.

Vidaus reikalų ministerijos užregistruotose įstatymo pataisose taip pat yra numatyta, kad asmeniui, išklausiusiam papildomą vairuotojų mokymo kursą, pasibaigtų trijų balų, paskirtų jam už paskutinį pažeidimą ar kelis pažeidimus, galiojimas. Tačiau numatoma, kad tokia galimybe vairuotojai galėtų pasinaudoti tik vieną kartą per metus.

Šis pakeitimas, mano nuomone, yra labai geras, nes yra tokių vairuotojų, kuriems vairuotojo pažymėjimas yra reikalingas. Tokios alternatyvos palikimas suklydusiems vairuotojams leistų pasitaisyti ir vairuoti atsakingiau.

Tačiau norėčiau pabrėžti, kad mokymai turėtų būti kokybiški ir atsakingi, kad žmonės tikrai pajustų jų duodamą naudą ir vairuotų drausmingiau ne bijodami gauti baudos balų, o suprasdami, kad tą daryti privalu norint apsaugoti save ir kitus.

Autorius yra Lietuvos automobilininkų sąjungos prezidentas, Alytaus autoklubo vadovas

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Neplanuotas grįžimas iš užsienio valstybės: ką svarbu žinoti? (3)

Atostogos svečioje šalyje – tai laikotarpis, kai galima bent kiek atitrūkti nuo kasdienių darbų ir kokybiškai pailsėti. Tačiau kartais visus planus sujaukia netikėtos aplinkybės, verčiančios čia pat grįžti namo.

Pažėrė patarimų vairuotojams, kaip važiuoti „spermatozoidų judėjime“

Žinomas keliautojas automobiliu ir įvairių rekordų siekėjas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius neseniai grįžo iš dar vienos įspūdingos kelionės. Šį kartą jo kolekciją papildė „Hyundai Tucson“ automobiliu įveiktas 4 tūkstančių kilometrų maršrutas palei didžiausią Indijos upę Gangą. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, svarbiausias kelionės tikslas – išbandyti naują miesto visureigį „Hyundai Tucson“.

Kelių policija ir „CityBee“ vienijasi dėl kilnaus tikslo (3)

Lietuvos kelių policijos tarnyba kartu su automobilių dalinimosi tinklu „CityBee“, siekdami priminti apie atsakomybę ir saugų elgesį kelyje, pradeda švietėjišką kampaniją ir primena, koks vairuotojų elgesys kelyje yra pavojingiausias jiems patiems ir aplinkiniams, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Planuojantiems keliones kemperiu – naudingi patarimai (8)

Artėjant vasarai daugelis kuria atostogų planus. Lėktuvais, autobusais ar kruizais keliauti įpratę žmonės vis dažniau pamąsto apie savarankišką kelionę su visu namu ant ratų. Kemperių paslaugas siūlantys žinovai sako, kad keliautojai nori laisvės – važiuoti, kur nori; sustoti, kada nori; gamintis maistą ir pasiimti neribotą kiekį daiktų. Tačiau ką privalu žinoti apie kemperių vairavimą, technines jų galimybes ir kaip juos priima įvairios valstybės?

Šeimos kelionė į pajūrį autobusu: kaip tinkamai pasiruošti? (5)

Kelionė autobusu vasarą pas senelius į kaimą ar pajūrį gali būti didžiuliu nuotykiu visai šeimai – kartais dideliu išbandymu. Svarbu, tinkamai apgalvoti ir pasiruošti kelionei.
Facebook draugai