Atsakydami į šiuos klausimus, automobilių detalių prekybos įmonės „AD Baltic“ ekspertai atkreipia dėmesį, kad net solidų vairavimo stažą turintys automobilininkai dažnai painioja su akumuliatoriais susijusių problemų priežastis ir pasekmes. Kitaip nei padangų, akumuliatoriaus dėvėjimosi požymių išoriškai negalime pamatyti, todėl „nei iš šio, nei iš to“ neužsivedantis automobilis beveik visuomet būna nemaloni staigmena. Problemos kaltininku tampa akumuliatorius ir suskumbama jį keisti. Kadangi šią operaciją iš tiesų galima nesunkiai atlikti turint keletą įrankių be specialistų pagalbos, jau po pirmų akumuliatorius pokštų keliaujama į artimiausią degalinę, turgų ar automobilių dalių parduotuvę ir „blogas“ akumuliatorius keičiamas nauju.

Deja, nežinant tikrosios priežasties, naujas akumuliatorius padės neilgam – po kurio laiko teks susidurti su tokiomis pat problemomis. Todėl vos pastebėję, kad automobilio variklį sunku užvesti, kreipkitės į specialistus. Kartais akumuliatorius labai greitai iškrauna gausi elektros įranga – galinga garso aparatūra, papildomi žibintai, šildomos sėdynės, dažnai montuojamos net kelios apsaugos sistemos ir ypač grandinėje atsiradęs srovės nuotėkis. Dažnai vairuotojas apie tai net nepagalvoja.

Specialistų teigimu, kartais net tokios smulkmenos, kaip nešvarūs akumuliatoriaus poliai padidina pasipriešinimą srovės tekėjimui į gnybtus ir pasunkina variklio užvedimą. Važiuojant trumpus atstumus, patartina išjungti nereikalingus galią naudojančius prietaisus, kad kuo daugiau elektros srovės liktų akumuliatoriui įkrauti. Prie 12 voltų lizdo prijungę akumuliatoriaus „sargą“, galėsite stebėti akumuliatoriaus įkrovimo lygį ir laiku jį įkrauti. Visi automobilio elektros prietaisai, įjungti vienu metu, sunaudoja tris kartus daugiau elektros energijos nei automobilio generatorius gali pagaminti, tad trūkstamas energijos kiekis naudojamas iš akumuliatoriaus.

Tais atvejais, kai susiruošus į kelionę staiga paaiškėja, jog akumuliatorius yra visiškai išsikrovęs, efektyviausias būdas pajudėti iš vietos – užvedimo laidais „pasiskolinti“ kito automobilio energijos. Tačiau tokios gelbėjimo operacijos metu, prijungus vadinamuosius „krokodilus“, susidaro dideli srovės svyravimai, kurie gali pakenkti visai elektros sistemai. Todėl automobilis, besidalijantis energija, turėtų stovėti išjungta degimo sistema.

Jei niekas neturi užvedimo laidų, automobilį su mechanine pavarų dėže galima bandyti užvesti velkant buksyru. Tačiau „AD Baltic“ ekspertai perspėja, kad tokiu atveju reikėtų saugotis rizikų, susijusių su slidžiu keliu ir apšalusiais langais. Įjungus pavarą ir atleidus sankabą, traukiamos mašinos ratai blokuojami – jie pradeda slysti, todėl automobilis gali „iššokti“ į priešpriešinio eismo juostą ar atsistoti skersai kelio. Be to, apšarmoję langai trukdo įvertinti atstumą iki „gelbėtojo“ mašinos galo bei pastebėti kitas kliūtis, todėl padidėja avarijos tikimybė.

Dar vienas gelbėjimo būdas senam ir silpnam akumuliatoriui – laikymas šiltoje patalpoje. Žinant automobilio problemas, pradedančias kamuoti šaltuoju metų laiku, vakare galima akumuliatorių išsiimti, parsinešti namo, o rytą – grąžinti į jo „darbo“ vietą. Jei to padaryti neįmanoma, specialistai pataria bandyti sušildyti bateriją ant jos uždėjus karšto vandens pūslę ir palaikius maždaug dešimt minučių, kol akumuliatorius sušils.

Visiškai išsikrovusio akumuliatoriaus automobilyje tradiciniais būdais (t. y. tikintis, kad pakaks automobilio generatoriaus darbo) įkrauti neįmanoma. Reikia jį įkrauti stacionariai, o geriausia – patikėti specialistui. „AD Baltic“ atstovai perspėja, kad perkrauto ir nevisiškai įkrauto akumuliatoriaus veikimo laikas sutrumpėja keletą kartų.

Įkrauti „tuščią“ akumuliatorių užtrunka ne mažiau nei 20 valandų, kai ši procedūra atliekama šildomoje patalpoje. Svarbu ir tai, kad iškrautą akumuliatorių būtina kiek įmanoma greičiau įkrauti. Priešingu atveju jis bus sugadintas – cheminės reakcijos (sulfatizacija) taip paveikia plokštes, kad jos nebegali nei priimti, nei atiduoti energijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (50)