Policijos pareigūnai primena, kad kad taip pat labai svarbu ir pačiam vairuojančiajam jausti kelią ir atsakomybę už sėdinčius automobilyje. Kažkodėl esame įsitikinę, jog nelaimės kelyje nutinka kitiems – ne mums, tačiau nesuvaldyti automobilio slidžiame kelyje gali ir patyrę vairuotojai.

Esant žiemiškiems orams, vairuotojams pareigūnai primena( keletą elementarių Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimų, kurių laikantis bus išvengta skaudžių eismo įvykių. Kiekvienas vairuotojas turi prisiminti, kad privaloma laikytis visų būtinų atsargumo priemonių, nekelti pavojaus kitų eismo dalyvių, kitų asmenų ar jų turto saugumui ir aplinkai. Siekdami išvengti nuostolingų padarinių arba juos sumažinti, vairuotojai privalo imtis visų būtinų priemonių.

Dažni atvejai, kai vairuotojas, atėjęs prie apsnigto automobilio, labai skuba į jį įlipti ir, tinkamai nenuvalęs langų, važiuoti reikiama kryptimi. Tokie veiksmai kelia didelį pavojų – blogas matomumas, laiku nepastebėta kliūtis kelyje, sunkiai matomas pėsčiasis. Kiekvienas vairuotojas privalo turėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba atšvaitą. Netikėtas sustojimas kelyje, o ypač tamsiu paros metu neapšviestoje vietoje, tai netikėta kitam atvažiuojančiam vairuotojui, kuris laiku gali nepamatyti kliūties kelyje. Todėl tinkamas transporto priemonės sustojimo vietos pažymėjimas, kaip reikalauja Kelių eismo taisyklės, ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais dėvėjimas išlipus iš automobilio, gali padėti išvengti susidūrimo su kita transporto priemone.

Žiemos mėnesiais reikia pakeisti vairavimo stilių ir tempą. Visi judesiai turi būti lėtesni, geriau apskaičiuoti. Žiemą turime važinėti pasirinkdami saugų, žiemišką greitį. Mat tame pačiame kelyje sąlygos gali nuolat keistis – švarų asfaltą gali keisti ledas ar sniegas. Mažesnis greitis leis laiku sureaguoti į pasikeitusias kelio sąlygas. Jeigu ant kelio dangos yra sniego ar ledo, automobilis neturi tiesioginio sukibimo su danga ir labai greitai pradeda slysti. Daugelis eismo įvykių įvyksta dėl to, kad automobiliai važiuoja pernelyg arti vienas kito. Neapsigaukite manydami, kad atstumas yra pakankamas – visų automobilių stabdymo kelias yra skirtingas: tai priklauso nuo jų svorio, stabdžių, elektroninės sistemos, padangų efektyvumo ir vairuotojo sugebėjimų. Jeigu prieš jus važiuojantis automobilis turės šiuos pranašumus, jūs tapsite eismo įvykio kaltininku.

Nors tiesiame kelyje daugelis mokame vairuoti, tačiau posūkiai tampa galvosūkiu, ypač – žiemą. Daugelio vairuotojų didžiausia klaida yra ta, kad jie posūkiuose atlieka per daug veiksmų, mažinančių automobilio stabilumą: stabdo, suka vairą, perjunginėja pavaras ar spaudžia greičio pedalą. Visus šiuos veiksmus reikia atlikti prieš posūkį, t. y. dar prieš posūkį automobilį pristabdykite, įjunkite žemesnę pavarą.

Taip pat akcentuotina, kad pėstieji nepaiso vienos iš pagrindinių savo pareigų, numatytų KET - įžengti į važiuojamąją dalį pėstiesiems leidžiama tik po to, kai jie įvertina atstumą iki artėjančių transporto priemonių ir jų greitį bei įsitikina, kad tai saugu. Kita problema – atšvaitų ar kitų šviesą atspindinčių elementų nenaudojimas tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui.

Policijos pareigūnai primena, kad kelyje reikia elgtis itin atsargiai tiek pėstiesiems, tiek vairuotojams, tiek keleiviams. Jauskime atsakomybę ne vien už save, tačiau ir už kitus eismo dalyvius, būkime vieni kitiems tolerantiški.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (75)