Panevėžio savivaldybės taupumas naikinant nereguliuojamas pėsčiųjų perėjas virto spąstais prie senosios tvarkos įpratusiems vairuotojams ir savotišku pasipelnymo šaltiniu policijai.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Panevėžiečiui taksi vairuotojui policija skyrė baudą už pastatytą automobilį arčiau nei penki metrai priešais perėją, kuri seniai panaikinta. Taksistą nubaudę pareigūnai teisinasi atkreipę dėmesį tik į zebro juostas ir nepastebėję, kad perėją žymintis kelio ženklas nuimtas.

Per vėlai atsikvošėjusiam nepelnytai baudą sumokėjusiam taksistui Panevėžio policija teisinasi niekuo nebegalinti padėti – terminas jų sprendimams skųsti seniai praėjęs.

Pareigūnų pavardžių neišgirdo

Aukštaitijos sostinėje galioja kitokios eismo taisyklės nei visoje Lietuvoje, o su Panevėžio policija geriau nesiginčyti, nes baudos galima sulaukti ir už nieką. Tokias išvadas padarė individualia veikla besiverčiantis taksi vairuotojas Vytautas Matuliauskas.

Tik prieš keletą savaičių „Sekundėje“ perskaitęs apie Panevėžyje masiškai naikinamas sovietmečiu pripaišytas pėsčiųjų perėjas, V. Matuliauskas suvokė, kad policija jam 100 litų baudą skyrė už nepadarytą pažeidimą. Supratęs, kad buvo nepelnytai nubaustas, vairuotojas rengiasi policininkus akylumo pamokyti teisme.

Kuriozinė, policijos pareigūnams garbės nedaranti istorija nutiko dar sausio pradžioje. Priešais zebro juostą ties autobusų stotimi stovintį V. Matuliausko automobilį „Škoda Octavia“ pastebėjo patruliavęs policijos ekipažas. Taksistas pasakoja skaitęs knygą mašinoje, kai privažiavo pareigūnai.

„Iš karto pareiškė, ko aš stoviu priešais perėją, pareikalavo dokumentų. Ta situacija man pasirodė labai keista, paprašiau prisistatyti. Mano prašymas akivaizdžiai nepatiko. O dabar, sako, pyksimės“, – susitikimą su policija prisimena V. Matuliauskas.

Kvietėsi liudininką

Iš policijos automobilio išlipęs pareigūnas priėjęs prie automobilio pareikalavo parodyti vaistinėlę, liemenę, gesintuvą, avarinį ženklą. Vairuotojas jautėsi ramiai: visus privalomus daiktus vidada vežioja automobilyje.

„Atidariau bagažinę – kaip ant delno, bet pareigūnas aiškina nieko nematantis. Negalėjau patikėti: viskas aiškiai matyti“, – Panevėžio dienraščiui „Sekundė“ dėstė vairuotojas.

V.Matuliauskui šovė mintis pasikviesti liudininkų. Sustabdytas pirmas pasitaikęs praeivis prie patrulio paliudijo puikiai bagažinėje matantis ir vaistinėlę, ir gesintuvą, ir liemenę, ir avarinį ženklą.

Vis dėlto atsisveikinti su taksistu patruliai neketino. V. Matuliauskui buvo surašytas administracinių teisės pažeidimų protokolas už tai, kad jo „Škoda Octavia“ stovėjo arčiau nei penki metrai iki nublukusių zebro juostų. Anot vairuotojo, pareigūnai net suplukę stengėsi – matavo atstumą nuo automobilio iki juostų. V. Matuliauskas, patrulių tikinimu, stovėjo 90 cm per arti „zebro“.

Apsižiūrėjo po pusmečio

Kol pareigūnai pildė dokumentus tarnybinėje mašinoje, baudžiamas vairuotojas buvo priverstas stypsoti prie jos lauke pliaupiant lietui.

„Net į mašiną nepakvietė“, – teigė taksistas.

V.Matuliauską stebina, kad jį nubaudę patruliai nekreipė dėmesio į rimtą pažeidimą – prieš pat jų akis prie ženklo „Stovėti draudžiama“ pastatytą automobilį.

Po kelių dienų Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro specialistas Ričardas Bacevičius, išnagrinėjęs kolegų pateiktą informaciją, V. Matuliauskui skyrė 100 litų baudą.

Vairuotojas ją sumokėjo ir apstulbo liepos pabaigoje „Sekundės“ dienraštyje perskaitęs, kad jam baudą uždirbusi perėja seniai panaikinta. Pėsčiųjų perėją žymintį kelio ženklą miesto Savivaldybė dar praėjusį rudenį pakeitė kitu, šioje vietoje nurodančiu gyvenamąją zoną. Ženklus pakeitusi, uždažyti apiblukusių baltų juostų nebesivargino.

Išeitis – tik į teismą

Susivokęs, kad buvo nubaustas nepelnytai, V. Matuliauskas kreipėsi į Panevėžio apskrities VPK Kelių policijos biurą. Tačiau vairuotojas ne tik neatgavo 100 litų, bet nė atsiprašymo nesulaukė. Atostogaujantį Kelių policijos biuro viršininką pavaduojantis Einis Kudžma vairuotojui pareiškė, esą šaukštai jau po pietų – baudai apskųsti 20-ies dienų terminas seniai išsekęs.

Pareigūnas pasiūlė vairuotojui teisybės ieškoti per teismą. Tam V. Matuliauskui tektų samdytis advokatą, gaišti laiką. Jei teismas pripažintų, kad vairuotojas nubaustas nepagrįstai, jam 100 litų grąžintų ir bylinėjimo išlaidas padengtų ne perdėtai uolūs patruliai, o Policijos komisariatas iš savo biudžeto, tai yra mokesčių mokėtojai.

Dėl 100 litų vairuotojas tiek nesivargintų, tačiau šiais metais nusižengus dar kartą, nepanaikinta, nors ir neteisėtai skirta, bauda policijos pareigūnų būtų traktuojama kaip sunkinanti aplinkybė.

„Gyvenime tiesa nugali, bet tam neužtenka gyvenimo“, – policijos požiūriu į teisingumą nusivylė V. Matuliauskas.

Už nebūtą nusižengimą kentės metus

Kad baltos juostos ant kelio bereikšmės, jei nėra kelio ženklo, žyminčio pėsčiųjų perėją, patvirtino E. Kudžma. Maža to, anot jo, gyvenamojoje zonoje, kokia paskelbta ir Savanorių a., pėstiesiems bet kur leidžiama kirsti gatvę, todėl žymėti perėjas – visiškai beprasmiška.

E. Kudžma pripažino, kad Savanorių a. seniai nebėra pėsčiųjų perėjų, o paliktos neuždažytos juostos nieko nebereiškia.

„Be abejo, vairuotojai gali čia statyti automobilius, nes perėjos nėra“, – patikino pareigūnas.

Ir vis dėlto, pasak E. Kudžmos, jei V. Matuliauskas prasižengtų kelyje, nebūtas nusižengimas būtų traktuojamas kaip sunkinanti aplinkybė.

Pareigūnas sako dabar matantis vienintelę išeitį – vairuotojui kreiptis į teismą dėl nuobaudos panaikinimo. Dėl nesusipratimo, vairuotoją įstūmusio į absurdišką padėtį, E. Kudžma kaltina Savivaldybę, nesurandančią dažų zebro juostoms panaikinti.

„Savivaldybė turėjo uždažyti juostas, kad neklaidintų žmonių. Pėsčiųjų perėja arba turi būti, arba ne. Tokio dalyko, kai ženklo nėra, o juostos paliktos, negali būti. Ne komisariatas turėtų dengti bylinėjimosi išlaidas. Tai Savivaldybė nepanaikino pėsčiųjų perėjos taip, kaip reikia“, – mano E. Kudžma.

Uždažyti nemato reikalo

Panevėžio savivaldybės Miesto ūkio skyriaus specialistą Rimą Valkavičių stebina policijos neakylumas. Anot jo, pėsčiųjų perėjos Savanorių a. panaikintos dar pernai rudenį ir toks sprendimas priimtas leidus Panevėžio policijos komisariatui. Vietoj perėjos gyvenamojoje zonoje buvo įrengti greičio mažinimo kalneliai.

R. Valkavičius nesupranta, kodėl nuėmusi pėsčiųjų perėją žymintį ženklą Savivaldybė dar turėtų ir baltas juostas juodai uždažyti.

„Tos juostos nublukusios tiek, kad ir taip sunkiai matomos. Pareigūnai geriau už visus kitus žino, kad vadovautis reikia kelio ženklais, ne nupieštomis juostomis. Jei jau pareigūnai nemato kelio ženklų...“ – stebisi R. Valkavičius.

Anot jo, šiais metais Panevėžyje jau panaikinta 18-a pėsčiųjų perėjų ir dar trijų laukia toks pats likimas.

Nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos Aukštaitijos sostinėje masiškai pradėtos naikinti po to, kai Susisiekimo ministerijos iniciatyva atlikus auditą buvo konstatuota, kad gatvėse jų gerokai per daug ir nemaža dalis yra nesaugios.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (5)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (5)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Privalomasis draudimas patirtą žalą atlygina ne visada: ką reikia žinoti visiems vairuotojams (67)

Privalomasis transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas nukentėjusiems patirtą žalą...

Lietuvoje diegiama bandomoji transporto kontrolės sistema: kaip ji veikia? (15)

Tyrimų duomenimis, net ketvirtadalis šalies keliais važiuojančių vilkikų viršija leistiną...

Top naujienos

A. Kubilius prabilo apie spąstus, kurie gali sutrukdyti pasivyti ES pragyvenimo vidurkį (243)

Lietuvai pasivyti Europos Sąjungos (ES) pragyvenimo vidurkį gali sukliudyti vidutinių pajamų...

JAV karo laivo įgulai atsirūgo vizitas Klaipėdoje: sekso vakarėlis baigėsi skandalu (128)

Dar vasario pradžioje į Klaipėdą draugiško vizito užsukęs JAV karo laivas „ USS Hue City...

Prasta vasara smogė ne tik Palangos verslininkams (6)

Lietinga vasara problemų pridarė ne tik nuomojantiems kambarius pajūryje. Paslaugas kaimo turizmo...

V. Putinas spaudžia Baltarusiją dėl Baltijos šalių (305)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas didina spaudimą Baltarusijai nukreipti naftos krovinių...

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio: formuojasi kilometrinės spūstys (10)

Greitkelyje Vilnius – Kaunas vilkikas nuvažiavo nuo kelio. Sprogus padangai jis atsidūrė...

A. Užkalnis. Blogybių šaknis yra dviratininkai (275)

Nežinau, ar jūs pastebėjote, bet mūsų vasarėjančioje Lietuvoje (iki kitų metų tikrai...

Ar išsiveržus superugnikalniui liktume gyvi? (1)

Ugnikalniai visais laikais kėlė didžiulę grėsmę gyvybei. Apie tai, ar šiais laikais...

Ėmė griežčiau tikrinti remontuojamus kelius: už broką skyrė baudų (47)

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos griežtina kokybės...

Papildomi eksperimentai: D. Adomaičiui tenka galvoti ne tik apie Europos čempionatą (2)

Nors dabar Dainiaus Adomaičio galvoje daugiausiai vietos užima mintys apie artėjantį Europos...

Jautrūs plaukai: patarimai jiems plauti (1)

DELFI Stilius jau rašė, kas kiek dienų reikėtų plauti sausus ir riebius plaukus, tačiau žmones...