Dar prieš pustrečių metų pilietiškas kaunietis informavo kone visas įmanomas institucijas, kad Kaune esanti Veiverių plento ir Technikumo gatvės sankryža yra labai nesaugi, o kelio ženklai užstoja matomumą. Per šį laiką nebuvo padaryta nieko, o birželio pabaigoje šioje sankryžoje avarijos metu žuvo jaunas motociklo vairuotojas.

Automobilio vairuotojas sako dėl kelio ženklų nepastebėjęs atvažiuojančio motociklo. Tačiau atsakingų institucijų atstovai aiškina, kad kelio ženklai čia niekuo dėti – kalčiausias šioje vietoje esą žymiai viršijamas leistinas greitis. Nustatyta, kad vos 3 proc. automobilių čia važiuoja leistinu greičiu.

Skaudi nelaimė

Vietos žmonės pasakoja, kad šioje sankryžoje įvyko ne viena skaudi nelaimė, o prieš dešimtmetį čia avarijos metu žuvo trys žmonės.

Dar viena skaudi nelaimė užfiksuota praėjusį pirmadienį. Pirminiais duomenimis, garbaus amžiaus „Ford Mondeo“ vairuotojas sukdamas į kairę nepraleido tiesiai važiavusio motociklo BMW. Po susidūrimo motociklas užsiliepsnojo.

Nelaimės metu žuvo 25 metų motociklininkas.

Į DELFI redakciją kreipėsi netoliese gyvenantis Tadas (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

„Atkreipiu dėmesį, kad šioje sankryžoje yra buvęs įvykis, kuris pareikalavo aukų. Tą liudija pastatytas kryželis. Tikiuosi kitų aukų nelauksite ir operatyviai išspręsite šia problemą. Taip pat kreipiausi į Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėją Vidmantą Pumputį. Atsakymo nesulaukiau“, – senus laiškus prisimena Tadas.

Jis bandė atkreipti dėmesį į tai, kad sankryžoje esantys kelio ženklai galimai riboja vairuotojų matomumą. Kaunietis nenuleido rankų ir dar kartą kreipėsi į ministeriją 2015 metų rugpjūtį.

„Pakartotinai telefonu ir elektroniniu laišku kreipiausi į Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos Kelių ir civilinės aviacijos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausią specialistą Gintarą Pilipavičių“, – rašo vyras.

Problemą mato kitur

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis sako, šiuo atveju kelio ženklai nėra lemiama priežastis.

„Eismo įvykis, kai Kauno priemiestyje žuvo motociklininkas sukrėtė daugelį iš mūsų. Kiekviena netektis kelyje, tai skaudi tragedija artimiesiems. Aiškinantis šio eismo įvykio aplinkybes nustatyta, kad esminė eismo įvykio aplinkybė – viršytas greitis. Manoma, kad motociklininko greitis eismo įvykio metu galėjo būti didesnis negu 100 km/val. (nors leistinas maksimalus greitis šiame ruože yra 50 km/val.). Motociklui skriejant tokiu greičiu automobilio vairuotojai dažniausiai nepastebi „žaibo“ greičiu praskrendančio objekto. O jeigu ir pastebi, prognozuoti tokiu greičiu lekiančio motociklininko veiksmų, praktiškai neįmanoma. Kai skriejama tokiu greičiu, ženklo buvimas ar nebuvimas saugumo salelėje nebeturi reikšmės“, – mano V. Pumputis.

Valdininko manymu, viršytas greitis tampa lemiama priežastimi daugeliu skaudžių nelaimių atvejų.

Nepaisant to, po DELFI publikacijos ženklai esantys ant saugumo salelės buvo pakeisti į mažesnius.

Paaiškėjo, kad tai Kauno apskrities Vyriausiojo policijos komisariato iniciatyva.

„Įvertinę gyventojų nusiskundimus, kurie po nelaimės pasipylė, kad galimai ženklai trukdo matomumui, nusiuntėme eismo organizatorius, kurie dalinai pritarė, kad ženklai kažkiek matomumui gali trukdyti. Priėmėme bendrą sprendimą greitai ženklus pakeisti į nulinio dydžio“, – teigė Kauno apskrities VPK Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.

Ženklai buvo pakeisti praėjus vos keletui dienų po DELFI publikacijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)