Pėsčiasis ir vairuotojas: kaip dalinsim atsakomybę gatvėje?

 (73)
Šiais metais per pirmas keturias savaites Lietuvoje eismo įvykiuose žuvo aštuoni žmonės. Tai yra dešimčia žmonių arba 55 procentais mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Tai – viltinga statistika. Tačiau neramina kita jos pusė: iš 8 žuvusiųjų – 2 vairuotojai ir 6 pėstieji.
Pėstysis perėjoje ir automobiliai
© DELFI / Orestas Gurevičius

Kodėl keliuose daugiausiai žūva pėsčiųjų? Kodėl dažnas automobilio vairuotojas turi rūpintis ne tik savimi, bet ir ne vietoje vaikštančiais ir elementarių saugumo standartų nesilaikančiais beračiais eismo dalyviais?

Šį klausimą vaizdo reportaže nagrinėja LNK laidos „Ne vienas kelyje“ žurnalistai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Automobilių atliekos – atgal į kelius (5)

Lietuvos draudimo bendrovės rado būdą, kaip realizuoti eksploatuoti netinkamas transporto priemones (ENTP). Draudikai ekonomiškai netikslingą remontuoti transporto priemonę siūlo pardavėjams, nors pagal teisės aktus automobilių atliekos turi būti perduotos atliekų tvarkytojui, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Kokių padangų ir kodėl vairuotojai turėtų nesirinkti: vienas vadina beviltiškomis (79)

Artėjant laikui keistis padangas, vairuotojai turi patikrinti, ar jos dar tinkamos naudoti. Ir, jei padangos jau „prie ribos“ (t. y. protektoriaus gylis 2 mm), geriau pirkti naujas, LRT RADIJUI sako Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Be to, pabrėžia jis, žavėtis aukštu greičio indeksu neverta, nes tokios padangos Lietuvos sąlygomis dažnai beviltiškos. O restauruotos padangos pasižymi prastais stabdymo rodikliais, dažnai jų negalima net subalansuoti.

Mėnesį stebėjo eismą Vilniuje: judėjimas gali būti efektyvesnis (1)

Eismo judėjimas Vilniuje gali būti organizuojamas efektyviau, o gyventojai – mažiau laiko praleisti spūstyse. Tai įmanoma naudojant gyventojų srauto judėjimo duomenų analizę – ją Vilniaus miesto savivaldybei ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pristatė Lietuvos mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“.

Navigacijos įranga ne visuomet žino geriau (4)

Daugelis vairuotojų šiandien jau nesibaimina važiuoti net ir visai nežinomais keliais – apsiginklavę šiuolaikinėmis navigacijos technologijomis sėdantieji prie vairo naršo tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių teritorijas. Vis tik draudikai ir vairavimo ekspertai perspėja, kad, artėjant atostogų karštinei labai praversti galintis sprendimas, navigacijos įranga netinkamai ją naudojant gali tapti ir eismo įvykių priežastimi bei sukelti didelių nuostolių, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Eismo saugumui – milijonai: kokios naujovės laukia vairuotojų? (149)

Iki kovo 24-osios šalies keliuose žuvo 38 žmonės, pernai per tą patį laikotarpį buvo vienu daugiau. Situacija Lietuvos keliuose gerėja, per dešimtmetį žuvusiųjų skaičius sumažėjo 75 procentais. Europinės statistikos kontekste mes jau ne lentelės gale, o viduryje.
Facebook draugai