Penktadalis didmiesčių vairuotojų spūstyse praleidžia ilgiau nei valandą

 (1)
Kas penktas Lietuvos didmiesčių vairuotojas spūstyse praleidžia ilgiau nei valandą per savaitę, parodė šių metų vasarį atliktas tyrimas. Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tuo pačiu metu trys iš penkių vairuotojų, patenkančių į transporto spūstis, mano, jog jose praleistų mažiau laiko, jei iš anksto žinotų apie kliūtis.
Automobiliai spūstyje
© DELFI / Orestas Gurevičius

„Kasdien spūstyse praleistos papildomos minutės per savaitę pavirsta valanda, o per metus susidaro dešimtys valandų, kurias galima praleisti kur kas prasmingiau, pavyzdžiui, su šeima, sportuojant ar mokantis naujų dalykų. Išmaniosios technologijos leidžia palengvinti mūsų kasdienybę ir džiaugiamės galėdami prisidėti prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo. Naudojantis išmaniais sprendimais, tokiais kaip „Waze“, apie spūsčių vietas ir dydį galime sužinoti dar prieš kelionę, o rinkdamiesi greitesnius maršrutus taupyti savo brangų laiką“, – sako Arūnas Mickevičius, „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas.

Galima pasirinkti greitesnį kelią

Prieš dvi savaites „Bitė“ kartu su didžiausių miestų savivaldybėmis ir automobilių kelių direkcija pristatė išmanųjį „Waze“ sprendimą. Sutelktinių duomenų (angl. crowd-sourcing) principu veikianti išmanioji navigacija realiu laiku rodo situaciją keliuose.

Vairuotojai patys praneša apie eismo sąlygas: kur pastebėjo spūstį, eismo įvykį, rūką ar plikledį, duobes ir kitas kliūtis. Programėlei apdorojus šią informaciją ir įvertinus kokiu greičiu vyksta transporto judėjimas, vairuotojui pasiūlomas greičiausias maršrutas. Pati „Waze“ yra nemokama ir veikia visuose išmaniuosiuose įrengininiuose.

Trys ketvirtadaliai vairuotojų Lietuvoje su spūstimis susiduria nuolat

Kaip parodė reprezentatyvi gyventojų apklausa, trims iš keturių vairuotojų spūsčių problema yra aktuali, nes tik 23 proc. Lietuvos vairuotojų nurodė beveik neužtrunkantys spūstyse.

Ilgesnes kaip valandos spūstis per savaitę patiria 20 proc. didmiesčių vairuotojų. Mažesniuose miestuose spūstys trumpesnės – trys iš penkių vairuotojų jose per savaitę praleidžia iki 30 minučių, o kaimuose gyvenantys vairuotojai teigė, kad jų keliones spūstys prailgina apie 15 minučių per savaitę.

Dauguma (60 proc.) vairuotojų, kurie patenka į transporto spūstis, mano, kad jose jie praleistų mažiau laiko, jei iš anksto apie jas žinotų: 35 proc. manymu šis laikas sutrumpėtų 5-10 min., ketvirtadalio teigimu – daugiau nei 10 minučių.

Taupyti laiką kelionėse aktualu šimtams tūkstančių vairuotojų

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ paskaičiavimu, vien į Vilniaus gatves kasdien išvažiuoja apie 260 tūkstančių transporto priemonių, ir dar apie 40 tūkstančių atvažiuoja iš kitų miestų. Kauno savivaldybės įvertinimu, šiame mieste kasdien eisme dalyvauja apie 150 tūkstančių transporto priemonių. „Waze“ skaičiavimu, kasdien kiekvienam vairuotojui išmanioji navigacija kelionėse padeda sutaupyti vidutiniškai 5 minutes.

Tęsdama ilgametę tradiciją pirmiausia leisti vartotojams išbandyti išmanųjį sprendimą, nesirūpinant sunaudotais megabaitais, „Bitė“ visiems klientams iki šių metų rugsėjo pirmosios leis naudotis „Waze“ neskaičiuojant interneto duomenų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Seimas svarsto siūlymą drausti pėstiesiems perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais (55)

Seimas pradėjo svarstyti siūlymą uždrausti pėsčiųjų perėjose naudotis mobiliaisiais telefonais be laisvų rankų įrangos.

Nematomi, bet girdimi automobilio gedimai: kaip atpažinti ir kada susirūpinti (39)

Šiuolaikiniai automobiliai yra apginkluoti jutikliais, kurie, atsiradus gedimui, apie tai perspėja vairuotoją. Tad automobilio savininkui užtenka žinoti, kuri prietaisų skydelio lemputė reiškia problemas, susijusias su degalais, kuri – su padangų ar variklio būkle, ir prireikus, kreiptis į servisą. Tačiau yra gedimų, apie kuriuos įspėjamieji ženklai „tyli“. Tuomet reikia atkreipti dėmesį į mašinos skleidžiamus garsus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Dujų įranga dyzeliniuose varikliuose: pasaka be laimingos pabaigos (5)

CARGO.LT padalinys Ukrainoje sulaukė vietinių vežėjų klausimų dėl galimybės naudotis sunkvežimiais, kuriuose, be dyzelinių degalų tiekimo sistemos, įrengta suskystintų dujų tiekimo sistema. Tokia įranga sulaukia populiarumo Ukrainoje ir Lenkijoje, tačiau yra visiškai nenaudojama Lietuvoje. Kodėl?

Unikalaus „vabalo“ savininkas svajoja apie kūrybines automobilių dirbtuves (2)

Kur bevažiuotų panevėžietis Gintaras Tamulevičius su savo „vabalu“, kone visur jis palydimas akimis. Priežastis paprasta: jei įprastas klasikinis „Volkswagen Kaefer“ traukia aplinkinių žvilgsnius, Gintaro modifikuotas modelis toks, kad vyras ne kartą tiesiog gatvėje yra išgirdęs pasiūlymą automobilį parduoti.

Nufilmuota: tokio kelių erelio elgesio vairuotojai netoleruoja (32)

Atšilus orams į kelius dažnai plūsteli nemaži automobilių srautai – iš didmiesčių gyventojai traukia prie jūros arba vandens tvenkinių norėdami atsigaivinti ir pasimėgauti saule. Tačiau padidėjęs automobilių srautas reiškia ir didesnę tikimybę avarinių situacijų susidarymui.
Facebook draugai