Patarimai vairuotojams: ką reikia žinoti prieš techninę apžiūrą

 (112)
Kiekvienas vairuotojas kas kelerius metus privalo patikrinti savo transporto priemonės „sveikatą“ - atlikti privalomąją techninę apžiūrą (TA). Kaip pasirengti šiai procedūrai, kad pavyktų per vieną vizitą gauti naują TA lipduką ir tvarkingo automobilio pažymą? Į ką atkreipti dėmesį, kad nereiktų gaišti laiko papildomiems apsilankymams TA stotyse?
Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

Pasitelkę Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos informaciją, pabandysime apžvelgti svarbiausius punktus.

Kaip ir kas tikrinama

Verta žinoti, kad atvykus į apžiūrą eiliškumo tvarka iš pradžių TA kontrolierių dėmesys kreipiamas į kėbulą, langų stiklus, žibintus, avarinio sustojimo ženklą. Tada tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.

Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti, atitikdami nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą.

Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir tamsoje vairuojančiam suteikti patikimą kelio apžvalgą, lemiančią eismo saugumą. Visus šiuos parametrus prieš atvykstant į TA stotį galima pasitikrinti bet kuriame automobilių servise.

Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.

Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.

Automobilį techniškai apžiūrėjus, pateikiama apžiūros duomenų ataskaita.

Esant teigiamiems rezultatams, ant valstybinių numerių užklijuojami apžiūros lipdukai, o transporto priemonės savininkui įteikiama rezultatų kortelė (ataskaita), patvirtinanti sėkmingą apžiūros atlikimą. Kontrolieriui nustačius trūkumus, juos privalu kuo greičiau pašalinti ir atlikti pakartotinę apžiūrą.

Kaip pasiruošti patikrai

Bet kuris vairuotojas ar vairuotoja gali patys atlikti keletą nesudėtingų automobilio patikrinimų prieš techninę apžiūrą. Iš anksto pastebėjus nedidelius trūkumus ir juos pašalinus, procedūra bus gerokai sklandesnė.

Elementarios patikros sąrašas atrodo taip:

– ar veikia langų valytuvai ir plovikliai,
– ar pritvirtintas akumuliatoriaus,
– ar veikia žibintai ir indikatoriai,
– ar padangų protektoriaus rašto gylis ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemos periodu – ne mažesnis kaip – 3 mm,
– ar galinio vaizdo veidrodis yra tvarkingas ir patikimai pritvirtintas,
– ar veikia garso signalas,
– ar veikia saugos diržų (taip pat ir galinių) fiksatoriai,
– ar veikia stabdymo žibintai,
– ar yra avarinio sustojimo ženklas,
– ar yra pirmosios pagalbos rinkinys,
– ar yra gesintuvas (2 litrų talpos).

Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar visos sėdėjimo vietos turi gamintojo numatytose vietose sumontuotus saugos diržus, pasitikrinti padangų slėgį (jo normatyvai paprastai būna pažymėti specialiame lipduke ant automobilio statramsčio).

Jeigu važiuojate pakartotinei apžiūrai, užtikrinkite, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti ir neatsirado naujų.

Automobilių su dujine įranga savininkams reikia žinoti, kad dujų balionas turi būti pripildytas ne mažiau 50 procentų tūrio ir turėti galiojančią patikros datą.

Galiausiai, paskutinis paprastas patarimas (jis nėra privalomas) – prieš kelionę į TA stotį, nuplaukite automobilį.

www.DELFI.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Įspūdingų automobilių avarija Palangoje įžiebė diskusiją (122)

Dažnas pastebi – Palangos gatvėmis sukiojasi kur kas brangesni automobiliai nei, tarkime, gretimoje Kretingoje. Nenuostabu, juk į kurortą pailsėti, papramogauti suguža įvairaus plauko turistų. Praėjusį savaitgalį Palangoje vykusios lenktynės brangių automobilių šeimininkų priviliojo dar daugiau. Tai ir lėmė „holivudišką“ įvykį.

Dviratis prieš automobilį: 5 pavojingiausios situacijos (1)

Nors ant dviračių sėdantys gyventojai dažniausiai yra įsitikinę, kad keliauti šia transporto priemone yra visai nepavojinga, tačiau dviratininkų sužalojimų statistika rodo ką kita. Į nelaimingus atsitikimus dviratininkai Lietuvoje patenka dar dažnai, o labiausiai minantys pedalus nukenčia po susidūrimų su automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po galingos liūties – kauniečių radybos ir dalybos feisbuke (24)

Ketvirtadienio popietę smarkiai liūčiai nuplovus Kauną vakare socialiniuose tinkluose pasipylė skelbimai apie pamestus arba atrastus automobilių registracijos numerių ženklus. Vienoje populiarioje tarp kauniečių feisbuko grupėje galima aptikti bent septynias skirtingas numerių lenteles, rastas gatvėse ar šalia jų. Panašu, kad ne vienas automobilis buvo apsemtas „iki ausų“, o numerių ženklai pritvirtinti silpnokai.

Specialistų pasiūlymai dalį vairuotojų nemaloniai nustebins (13)

Ant plauko kabėjęs daugelio Klaipėdos pėsčiųjų perėjų likimas pagaliau aiškus. Antradienį galutinai nuspręsta, kurias jų naikinti, kurias - apšviesti. Numatyti ir šių darbų terminai - vieni bus atliekami dar šiemet, kiti - 2017 ar 2018 metais. Klaipėdiečiai gali būti nustebinti (kai kurie - galbūt nemaloniai) ir pokyčiais kai kuriose miesto gatvėse, pavyzdžiui, naujais šviesoforais iki šiol jų neregėjusiose vietose.

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (43)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.
Facebook draugai