Patarimai vairuotojams: ką reikia žinoti prieš techninę apžiūrą

 (113)
Kiekvienas vairuotojas kas kelerius metus privalo patikrinti savo transporto priemonės „sveikatą“ - atlikti privalomąją techninę apžiūrą (TA). Kaip pasirengti šiai procedūrai, kad pavyktų per vieną vizitą gauti naują TA lipduką ir tvarkingo automobilio pažymą? Į ką atkreipti dėmesį, kad nereiktų gaišti laiko papildomiems apsilankymams TA stotyse?
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

Pasitelkę Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos informaciją, pabandysime apžvelgti svarbiausius punktus.

Kaip ir kas tikrinama

Verta žinoti, kad atvykus į apžiūrą eiliškumo tvarka iš pradžių TA kontrolierių dėmesys kreipiamas į kėbulą, langų stiklus, žibintus, avarinio sustojimo ženklą. Tada tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.

Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti, atitikdami nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą.

Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir tamsoje vairuojančiam suteikti patikimą kelio apžvalgą, lemiančią eismo saugumą. Visus šiuos parametrus prieš atvykstant į TA stotį galima pasitikrinti bet kuriame automobilių servise.

Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.

Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.

Automobilį techniškai apžiūrėjus, pateikiama apžiūros duomenų ataskaita.

Esant teigiamiems rezultatams, ant valstybinių numerių užklijuojami apžiūros lipdukai, o transporto priemonės savininkui įteikiama rezultatų kortelė (ataskaita), patvirtinanti sėkmingą apžiūros atlikimą. Kontrolieriui nustačius trūkumus, juos privalu kuo greičiau pašalinti ir atlikti pakartotinę apžiūrą.

Kaip pasiruošti patikrai

Bet kuris vairuotojas ar vairuotoja gali patys atlikti keletą nesudėtingų automobilio patikrinimų prieš techninę apžiūrą. Iš anksto pastebėjus nedidelius trūkumus ir juos pašalinus, procedūra bus gerokai sklandesnė.

Elementarios patikros sąrašas atrodo taip:

– ar veikia langų valytuvai ir plovikliai,
– ar pritvirtintas akumuliatoriaus,
– ar veikia žibintai ir indikatoriai,
– ar padangų protektoriaus rašto gylis ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemos periodu – ne mažesnis kaip – 3 mm,
– ar galinio vaizdo veidrodis yra tvarkingas ir patikimai pritvirtintas,
– ar veikia garso signalas,
– ar veikia saugos diržų (taip pat ir galinių) fiksatoriai,
– ar veikia stabdymo žibintai,
– ar yra avarinio sustojimo ženklas,
– ar yra pirmosios pagalbos rinkinys,
– ar yra gesintuvas (2 litrų talpos).

Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar visos sėdėjimo vietos turi gamintojo numatytose vietose sumontuotus saugos diržus, pasitikrinti padangų slėgį (jo normatyvai paprastai būna pažymėti specialiame lipduke ant automobilio statramsčio).

Jeigu važiuojate pakartotinei apžiūrai, užtikrinkite, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti ir neatsirado naujų.

Automobilių su dujine įranga savininkams reikia žinoti, kad dujų balionas turi būti pripildytas ne mažiau 50 procentų tūrio ir turėti galiojančią patikros datą.

Galiausiai, paskutinis paprastas patarimas (jis nėra privalomas) – prieš kelionę į TA stotį, nuplaukite automobilį.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Į keistą istoriją papuolęs vairuotojas perspėja kitus: primena aferą (71)

Kaip jaustumėtės, jeigu pasistatę automobilį miesto centre ir apmokėję jo stovėjimą mobiliąja programėle ramiai išeitumėte pietauti, bet grįžę rastumėte po valytuvu baudos kvitą už neapmokėtą parkingą? Skamba lyg nesusipratimas? Tačiau būtent tokia istorija nutiko DELFI skaitytojui Egidijui.

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (157)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (101)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (56)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.
Facebook draugai