Patarimai vairuotojams: ką reikia žinoti prieš techninę apžiūrą

 (113)
Kiekvienas vairuotojas kas kelerius metus privalo patikrinti savo transporto priemonės „sveikatą“ - atlikti privalomąją techninę apžiūrą (TA). Kaip pasirengti šiai procedūrai, kad pavyktų per vieną vizitą gauti naują TA lipduką ir tvarkingo automobilio pažymą? Į ką atkreipti dėmesį, kad nereiktų gaišti laiko papildomiems apsilankymams TA stotyse?
Techninė apžiūra
Techninė apžiūra
© Asociacijos nuotr.

Pasitelkę Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos informaciją, pabandysime apžvelgti svarbiausius punktus.

Kaip ir kas tikrinama

Verta žinoti, kad atvykus į apžiūrą eiliškumo tvarka iš pradžių TA kontrolierių dėmesys kreipiamas į kėbulą, langų stiklus, žibintus, avarinio sustojimo ženklą. Tada tikrinamas vairo ratas, garsinis signalas, stiklų valytuvai ir plovikliai, vairuotojo sėdynė, saugos diržai, žibintų jungikliai.

Stabdžiai ir žibintai tikrinami specialia įranga. Visų ratų stabdžiai turi veikti, atitikdami nustatytus parametrus, kurie garantuoja patikimą automobilio stabdymą.

Artimųjų ir tolimųjų šviesų žibintai privalo neakinti atvažiuojančiųjų iš priekio ir tamsoje vairuojančiam suteikti patikimą kelio apžvalgą, lemiančią eismo saugumą. Visus šiuos parametrus prieš atvykstant į TA stotį galima pasitikrinti bet kuriame automobilių servise.

Kartu su važiuokle ir jos mechanizmais tikrinama, ar automobilio dugnas bei suvirinimo siūlės nepažeisti korozijos, kokia padangų būklė, ar patikimai pritvirtinti ratai, kaip veikia vairavimo sistema. Jeigu automobilis turi vilkimo kablį, tikrinamas jo tvirtinimo patikimumas.

Specialia įranga tikrinama, ar automobilis neišmeta neleistinai daug teršalų, ar iš variklio bei transmisijos nesiskverbia alyva, degalai ar kiti techniniai skysčiai.

Automobilį techniškai apžiūrėjus, pateikiama apžiūros duomenų ataskaita.

Esant teigiamiems rezultatams, ant valstybinių numerių užklijuojami apžiūros lipdukai, o transporto priemonės savininkui įteikiama rezultatų kortelė (ataskaita), patvirtinanti sėkmingą apžiūros atlikimą. Kontrolieriui nustačius trūkumus, juos privalu kuo greičiau pašalinti ir atlikti pakartotinę apžiūrą.

Kaip pasiruošti patikrai

Bet kuris vairuotojas ar vairuotoja gali patys atlikti keletą nesudėtingų automobilio patikrinimų prieš techninę apžiūrą. Iš anksto pastebėjus nedidelius trūkumus ir juos pašalinus, procedūra bus gerokai sklandesnė.

Elementarios patikros sąrašas atrodo taip:

– ar veikia langų valytuvai ir plovikliai,
– ar pritvirtintas akumuliatoriaus,
– ar veikia žibintai ir indikatoriai,
– ar padangų protektoriaus rašto gylis ne mažesnis kaip 1,6 mm, o žiemos periodu – ne mažesnis kaip – 3 mm,
– ar galinio vaizdo veidrodis yra tvarkingas ir patikimai pritvirtintas,
– ar veikia garso signalas,
– ar veikia saugos diržų (taip pat ir galinių) fiksatoriai,
– ar veikia stabdymo žibintai,
– ar yra avarinio sustojimo ženklas,
– ar yra pirmosios pagalbos rinkinys,
– ar yra gesintuvas (2 litrų talpos).

Taip pat verta atkreipti dėmesį, ar visos sėdėjimo vietos turi gamintojo numatytose vietose sumontuotus saugos diržus, pasitikrinti padangų slėgį (jo normatyvai paprastai būna pažymėti specialiame lipduke ant automobilio statramsčio).

Jeigu važiuojate pakartotinei apžiūrai, užtikrinkite, kad visi nurodyti trūkumai buvo pašalinti ir neatsirado naujų.

Automobilių su dujine įranga savininkams reikia žinoti, kad dujų balionas turi būti pripildytas ne mažiau 50 procentų tūrio ir turėti galiojančią patikros datą.

Galiausiai, paskutinis paprastas patarimas (jis nėra privalomas) – prieš kelionę į TA stotį, nuplaukite automobilį.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Stengėsi pranešti apie girtą vairuotoją, bet policijos pagalbos nesulaukė? (13)

Pranešti policijai apie neblaivius vairuotojus aktyviai raginami visi eismo dalyviai, tačiau faktai rodo, kad kartais nesulaukiama deramos reakcijos. Pažiūrėkite istoriją apie tai, kaip vieno pilietiško vairuotojo iniciatyva padėti pareigūnams sulaikyti įtartiną vairuotoją nuėjo veltui. Kodėl? Aiškinasi LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“.

Kaune gimsta unikali žiedinė sankryža (5)

Šilainiuose, Baltų prospekto ir Žiemgalių gatvės sankirtoje, prieš kurį laiką prasidėję turbožiedinės sankryžos įrengimo darbai – pačiame įkarštyje. Iš pagrindų tvarkoma pavojinga sankryža dar šiemet įgaus ovalo formą ir taps kur kas saugesnė, informuojama Kauno savivaldybės pranešime žiniasklaidai.

Alytaus centre – naujas kelio ženklinimas (6)

Nuo šiol vairuotojams išvažiuoti iš Ugniagesių gatvės į S. Dariaus ir S. Girėno gatvę bus lengviau. Alytaus miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos iniciatyva miesto centrinėje gatvėje atsirado naujas kelio ženklinimas, draudžiantis statyti automobilius prie pat išvažiavimo į pagrindinę gatvę.

Automobilinės atliekos sudaro 55 proc. iš visų surinktų Lietuvoje

Automobilių savininkai Lietuvoje dar ne visuomet žino, kad eksploatuojant transporto priemones susidaro nemažai pavojingųjų atliekų, kurias būtina tinkamai sutvarkyti. Vis tik pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo rinkos lyderio „Žalvaris“ direktorius Mindaugas Jančiauskas teigia, kad situacija šalyje palaipsniui gerėja, o automobilinių atliekų kasmet surenkama ir sutvarkoma vis daugiau.

V. Vilūnas: smagiausia vairuoti Kaune ir Klaipėdoje, o sostinė kelia stresą (8)

„Aš nieko negėriau. Darbe truputį išgėriau ir važiavau namo. Mane sustabdė...“ – šią legendinę traktorininko Juozuko frazę, ištartą 1979-aisiais, žino visa Lietuva. Dar senesnė už ją yra LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“, kuri atrado ne vieną laidos herojų ar sukūrė nepamirštamų reportažų.
Facebook draugai