Patarimai vairuotojams: ką daryti, kai užšalo stiklai

 (121)
Įsibėgėjusi tikroji žiema kelia galvos skausmą ne vienam vairuotojui, o ypač tiems, kurių automobiliai šiam metų laikui nebuvo tinkamai paruošti.
Patarimai vairuotojams: ką daryti, kai užšalo stiklai
© Gamintojo nuotr.

Šį kartą panagrinėkime, kaip kovoti su automobilį atakuojančia drėgme.

Iš vidaus užšalo automobilio stiklai

Ne vienas iš mūsų esame susidūrę su nemalonia situacija, kai automobilio stiklai užšąla ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Ši problema indikuoja bent keletą galimų priežasčių: drėgmė salone, netvarkingi kilimėliai ar užsikimšę salono filtrai.

Kalbant apie drėgmę, pirmiausia būtina panaikinti jos atsiradimo priežastis. Reikia įvertinti sandarumo detalių (pavyzdžiui, durelių gumų) būseną. Taip pat patartina kreipti dėmesį ir į mažiausias smulkmenas: pavyzdžiui, prieš lipant į automobilį, gerai nusikratyti sniegą nuo avalynės.

Žiemą specialistai pataria naudoti guminius kilimėlius. Taip yra dėl keleto priežasčių: jie surenka sniegą, juos vėliau galima lengvai išvalyti ir jie nekaupia drėgmės, kuo pasižymi medžiaginiai kilimėliai.

Jeigu nenorite atsisakyti medžiaginių kilimėlių, galite pagalvoti apie būdus surinkti drėgmę. Vienas iš jų – po kilimėliais kasdien tiesti laikraščius, kurie sugertų bent dalį drėgmės. Vilkikų vairuotojų taip pat naudojamas metodas ant prietaisų skydelio palikti medžiaginį maišelį su druska, kuri taip pat pritraukia drėgmę.

Jeigu drėgmės susikaupimo išvengti nepavyko, tuomet patartina rasti šiltesnę patalpą, kurioje transporto priemonę būtų galima palikti bent parai atviromis durimis ar langais – kad salonas gerai išsivėdintų.

Pirmas signalas, kai galite įtarti salono filtro gyvenimo pabaigą paprastai pasirodo dar neįsivyravus smarkesniems šalčiams – pakanka pastebėti, kad žymiai greičiau pradeda rasoti langai. O jeigu vis geriau jaučiate aplinkinių automobilių išmetamųjų dujų kvapą, daugiau signalų nebelaukite – laikas keisti salono filtrą.

Langai atšyla lėtai

Jeigu langų atšilimas užtrunka labai ilgai, pasikonsultuokite su meistru, ar ne laikas keisti aušinimo skystį. Matyt, jūsiškis yra senas ir praradęs dalį reikalingų sąvybių, dėl ko lėtai įšyla „pečiukas“. Rekomenduojama aušinimo skystį keisti ne rečiau nei kas ketverius metus, o jo būklę paprašyti patikrinti servise per kasmetinę apžiūrą (arba tepalų keitimą).

Beje, dažnas mitas, kad automobilio kondicionierius skirtas naudoti tik vasarą. Anaiptol – jo pagalba žiemą daug greičiau atšildysite rasojančius arba užšalančius langus, be to greičiau cirkuliuojantis aušinimo skystis mažina kondicionieriaus siurblio gedimo pavojų.

Dar viena galima priežastis, kodėl automobilis nešyla - sugedęs ar netinkamai veikiantis termostatas. Jei jis neveikia, aušinimo skystis nuolat teka per visą aušinimo sistemą ir todėl niekaip nesušyla.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Prie stovėjimo aikštelių turėtų atsirasti nauji ženklai (2)

Susisiekimo ministerija palaiko Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) iniciatyvą dėl ypač saugių stovėjimo aikštelių, skirtų krovininėms transporto priemonėms, įrengimo tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje. Itin saugios aikštelės – tai papildoma apsauga ir visiškas transporto priemonių ir krovinių saugumas.

Kokių gyvūnų kelyje reikia saugotis labiausiai (26)

Rugsėjo pabaiga – intensyviausias laukinių gyvūnų migracijos metas. Būtent dabar kyla didžiausia rizika su miško žvėrimis susidurti keliuose. Kuo šie metai ypatingi ir kokių gyvūnų keliuose reikia saugotis labiausiai?

4 patarimai, kaip išsirinkti miesto automobilį (19)

Kiekvienas vairuotojas nors kartą yra atsidusęs – geriau būčiau pirkęs kitą automobilį. Ypač rudenį, kai gatvėse padaugėja transporto priemonių ir reikia nuolat atidžiai manevruoti, arba tada, kai tenka pasistatyti automobilį kišenės dydžio senamiesčio kieme ar užstrigti spūstyje. Kokį automobilį įsigyti norint viso to išvengti?

Daugiausia avarijų rugsėjį – dviejuose Lietuvos miestuose (7)

Pasibaigus vasarai didžiųjų miestų vairuotojams kaip ir kasmet tenka pratintis prie didesnio eismo intensyvumo, o taip pat gyventojus varginančių spūsčių, kurios svarbiausiose didmiesčių transporto arterijose paprastai nusidriekia piko valandomis. Draudikų duomenimis, automobilių prisipildžiusios gatvės ne tik lemia nepatogumus ir prailgstančias keliones, tačiau ir didesnį eismo įvykių skaičių.

Stengėsi pranešti apie girtą vairuotoją, bet policijos pagalbos nesulaukė? (18)

Pranešti policijai apie neblaivius vairuotojus aktyviai raginami visi eismo dalyviai, tačiau faktai rodo, kad kartais nesulaukiama deramos reakcijos. Pažiūrėkite istoriją apie tai, kaip vieno pilietiško vairuotojo iniciatyva padėti pareigūnams sulaikyti įtartiną vairuotoją nuėjo veltui. Kodėl? Aiškinasi LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“.
Facebook draugai