Patarimai vairuotojams: ką daryti, kai užšalo stiklai

 (121)
Įsibėgėjusi tikroji žiema kelia galvos skausmą ne vienam vairuotojui, o ypač tiems, kurių automobiliai šiam metų laikui nebuvo tinkamai paruošti.
Patarimai vairuotojams: ką daryti, kai užšalo stiklai
© Gamintojo nuotr.

Šį kartą panagrinėkime, kaip kovoti su automobilį atakuojančia drėgme.

Iš vidaus užšalo automobilio stiklai

Ne vienas iš mūsų esame susidūrę su nemalonia situacija, kai automobilio stiklai užšąla ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Ši problema indikuoja bent keletą galimų priežasčių: drėgmė salone, netvarkingi kilimėliai ar užsikimšę salono filtrai.

Kalbant apie drėgmę, pirmiausia būtina panaikinti jos atsiradimo priežastis. Reikia įvertinti sandarumo detalių (pavyzdžiui, durelių gumų) būseną. Taip pat patartina kreipti dėmesį ir į mažiausias smulkmenas: pavyzdžiui, prieš lipant į automobilį, gerai nusikratyti sniegą nuo avalynės.

Žiemą specialistai pataria naudoti guminius kilimėlius. Taip yra dėl keleto priežasčių: jie surenka sniegą, juos vėliau galima lengvai išvalyti ir jie nekaupia drėgmės, kuo pasižymi medžiaginiai kilimėliai.

Jeigu nenorite atsisakyti medžiaginių kilimėlių, galite pagalvoti apie būdus surinkti drėgmę. Vienas iš jų – po kilimėliais kasdien tiesti laikraščius, kurie sugertų bent dalį drėgmės. Vilkikų vairuotojų taip pat naudojamas metodas ant prietaisų skydelio palikti medžiaginį maišelį su druska, kuri taip pat pritraukia drėgmę.

Jeigu drėgmės susikaupimo išvengti nepavyko, tuomet patartina rasti šiltesnę patalpą, kurioje transporto priemonę būtų galima palikti bent parai atviromis durimis ar langais – kad salonas gerai išsivėdintų.

Pirmas signalas, kai galite įtarti salono filtro gyvenimo pabaigą paprastai pasirodo dar neįsivyravus smarkesniems šalčiams – pakanka pastebėti, kad žymiai greičiau pradeda rasoti langai. O jeigu vis geriau jaučiate aplinkinių automobilių išmetamųjų dujų kvapą, daugiau signalų nebelaukite – laikas keisti salono filtrą.

Langai atšyla lėtai

Jeigu langų atšilimas užtrunka labai ilgai, pasikonsultuokite su meistru, ar ne laikas keisti aušinimo skystį. Matyt, jūsiškis yra senas ir praradęs dalį reikalingų sąvybių, dėl ko lėtai įšyla „pečiukas“. Rekomenduojama aušinimo skystį keisti ne rečiau nei kas ketverius metus, o jo būklę paprašyti patikrinti servise per kasmetinę apžiūrą (arba tepalų keitimą).

Beje, dažnas mitas, kad automobilio kondicionierius skirtas naudoti tik vasarą. Anaiptol – jo pagalba žiemą daug greičiau atšildysite rasojančius arba užšalančius langus, be to greičiau cirkuliuojantis aušinimo skystis mažina kondicionieriaus siurblio gedimo pavojų.

Dar viena galima priežastis, kodėl automobilis nešyla - sugedęs ar netinkamai veikiantis termostatas. Jei jis neveikia, aušinimo skystis nuolat teka per visą aušinimo sistemą ir todėl niekaip nesušyla.

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Lemtingos oro sąlygos šienauja gyvybes: kokių klaidų šiukštu nedaryti (84)

Sekmadienį, kelyje A 10, Panevėžio-Pasvalio rajone, susidūrė 4 automobiliai. Avarijos vietoje žuvo du žmonės, dar keturiems prireikė medikų pagalbos. Tragišką avariją galėjo lemti sudėtingos oro sąlygos. Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovas Raimundas Indrulėnas portalui DELFI aiškina, kaip vairuoti sniegu padengtais keliais ir kokių veiksmų imtasi saugumui juose užtikrinti.

Seimas pritaria leidimui keliuose važinėti dešiniavairiams, bet kelia sąlygas (155)

Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, numatančioms leisti įregistruoti motorines transporto priemones, kurios pritaikytos eismui kairiąja kelio puse ir turi vairą dešinėje pusėje, tačiau šios transporto priemonės privalėtų turėti tam tikras eismo saugą užtikrinančias priemones.

Ką reikia žinoti, prieš pučiant į alkotesterį (12)

Asmeniniam naudojimui skirtus alkotesterius reikia įsigyti toje šalyje, kurioje jie bus naudojami, nes skirtingose šalyse jie gali rodyti tikrinimo rezultatą, išreikštą ne promilėmis, kaip tai įprasta Lietuvoje, o kitokiais matavimo vienetais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Aiškinosi, dėl kokių priežasčių iš eismo įvykių dažniausiai sprunka vairuotojai

Per metus Lietuvoje įvyksta dešimtys tūkstančių eismo įvykių. Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje apklausa parodė, kad 38 proc. vairuotojų yra sukėlę eismo įvykį, likusiems šios nemalonios patirties pavyko išvengti.

A. Veryga: apie nulį promilių vairuotojams tikrai bus diskutuojama (65)

Paskirtasis sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad apie nulio promilių vairuotojams įteisinimą tikrai bus diskutuojama.
Facebook draugai