Nors dienos metu nutinka daugiau eismo įvykių, paprastai skaudesnės pasekmės būna įvykusių naktį, neapšviestuose keliuose. „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai pataria, kaip būti saugesniems kelyje sutemus.
© Gamintojo nuotr.

Vairavimas sutemus yra daug pavojingesnis ir sudėtingesnis negu dienos metu. Pagrindinė to priežastis – ribotas matomumas kelyje, kai tampa sunkiau pastebėti kliūtis ir kitus eismo dalyvius. „Matomumas keliuose, kurie nėra apšviesti gatvės žibintų, priklauso nuo gero automobilio apšvietimo ir žibintų, veidrodėlių bei langų švaros“, – teigė „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Žmonės, nakties metu važiuojantys neapšviestais keliais, turėtų sumažinti automobilio greitį. Tipiški artimųjų šviesų žibintai apšviečia apie 50 metrų kelio. Atsižvelgiant į vairuotojo reakcijos laiką, šis atstumas yra pakankamas sustabdyti automobilį, judantį maždaug 60-70 km/val. greičiu.

„Kad galėtume sustabdyti automobilį, nakties metu pastebėję nenumatytą kliūtį kelyje, visada turėtume važiuoti tokiu greičiu, kuris leistų sureaguoti ir priversti automobilį sustoti iki pasieksime tą akimirką matomos kelio atkarpos galą. Esant sutemoms, šios atkarpos ilgis priklauso nuo priešakinių šviesų apšviečiamo atstumo. Jei priešinga kryptimi judantis eismas neleidžia mums naudoti priešakinių šviesų, tai dažniausiai priverčia sumažinti greitį“, – aiškino „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Sutemus tampa sudėtinga tinkamai įvertinti situaciją kelyje. „Reikėtų įsidėmėti, jog teisingai įvertinti atstumą ir judėjimo greitį remiantis šviesomis yra labai sudėtinga. Ypač tai juntama, jei priekiniai transporto priemonės žibintai yra išdėstyti netipiškai. Pavyzdžiui, arti vienas kito esantys žibintai sukuria iliuziją, jog automobilis – toliau nuo mūsų, negu jis iš tiesų yra“, – sakė „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Dėl šios priežasties, vairuojant naktį patariama atsargiau manevruoti, pavyzdžiui, keisti važiavimo kryptį ar lenkti, nes tą darant reikia gerai įvertinti atstumą iki kitų transporto priemonių.

Blogesnis matomumas nakties metu verčia vairuotojus naudotis papildomomis priemonėmis ir ženklais. Vairuotojai gali pastebėti kliūtis kelyje naudodamiesi kitų automobilių šviesomis. „Priešais važiuojančio automobilio užpakalinių žibintų šviesos ir retkarčiais užsižiebiančios stabdymo šviesos gali informuoti mus apie pavojų, su kuriuo susidūrė priekyje esantis vairuotojas. Kai pasieksime tą pačią vietą, mes taip pat galime tikėtis kliūties. Jei šviesos ar artėjančio automobilio švytėjimas staiga dingsta, tai dažniausiai reiškia, jog automobilį užstoja kalnas. Tada nereikėtų pradėti lenkti, nes greitai priešais gali pasirodyti automobilis“, – pasakojo „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Žiemą greičiau pradeda temti, o tai reiškia, kad dažniausiai vairuojame tamsiu paros metu. Todėl šiuo metų laiku ypač svarbu būti apdairiems ir tinkamai pasirengti vairavimui naktį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiek kainuoja rodyti posūkius? (6)

Vienas dažniausiai pasitaikančių nusiskundimų prastais vairuotojais – posūkių signalų...

Fiksuoja skaitytojai: jei nemoki parkuotis, važinėk dviračiu (6)

Portalo „ Kas vyksta Kaune “ redakciją pasiekė pyktelėjusio skaitytojo laiškas ir nuotrauka,...

Ekspertai įvardino dažniausias klaidas, keičiant automobilių žibintų lemputes (5)

Reikalavimus atitinkantis automobilio apšvietimas itin reikšmingas, kalbant apie saugumą...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (19)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

Privalomasis draudimas patirtą žalą atlygina ne visada: ką reikia žinoti visiems vairuotojams (68)

Privalomasis transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas nukentėjusiems patirtą žalą...

Top naujienos

Perspėja: šių specialistų Lietuvoje jau ieškoma masiškai (350)

Nors valdžios atstovai vis kartoja, kad mokytojų skaičius Lietuvoje turi mažėti, situaciją darbo...

Naujoji Mokesčių inspekcijos vadovė žada išieškoti daugiau mokesčių (232)

„Šuniui uodegą geriau iš karto nukirsti, negu kapoti kelis kartus“, – apie būsimas...

Tragiška avarija Trakų rajone: susidūrė trys automobiliai, žuvo žmogus papildyta 7.41 (47)

Ketvirtadienį 06.41 valandą ryte Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112...

Apklausa: gyventojai abejoja dėl koalicijos ateities (56)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos koalicija su socialdemokratais Lietuvos...

Kas apsaugos mūsų darbo vietas? (17)

JAV ir Europos politikos lyderiai nerimauja dėl kokybiškų darbo vietų likimo. Ta proga jiems...

Ateities perspektyvos: protingėjantys automobiliai ir kvailėjantys vairuotojai (19)

Jeigu jūsų automobilis geba kritinėje situacijoje sustoti ir mato aplinką geriau, nei jūs pats,...

J. Arlauskaitė – Jazzu rengiasi išleisti poezijos knygą (24)

Besirengdama savo ir Leono Somovo koncertams Kaune ir Vilniuje DELFI TV konferencijoje...

Po rekonstrukcijos atidaromas Vilniaus oro uostas (15)

Ketvirtadienį Vilniaus oro uostas atnaujina savo veiklą po 35 dienas trukusios kilimo ir tūpimo...

„Real“ futbolininkai antrą kartą pranoko „Barceloną“ ir iškovojo Supertaurę (4)

Ispanijos Supertaurės atsakomose rungtynėse Madrido „Santiago Bernabeu“ stadione vietos klubas...

Pakistanietis turi ką papasakoti apie gyvenimą Lietuvoje (19)

Į Lietuvą pakistanietis elektronikos inžinierius Muhammadas Rohanas atvyko patartas dėdės ir...