Pareigūnai ryžtingi – neįkliūti neblaiviam bus tik sunkiau

 (68)
Kas mėnesį po keliolika kartų tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais kelių policijos pareigūnų rengiami reidai visoje Lietuvoje pasiteisino – mažėja girtuoklių kelyje.
Pareigūnai ryžtingi – neįkliūti neblaiviam bus tik sunkiau
© DELFI (O.Gurevičiaus nuotr.)

Pareigūnai ryžtingi – girtuokliai bus gaudomi ir toliau, kad nekiltų noras važiuoti apsvaigus. Vis dėlto LRT.lt pašnekovai apgailestauja, kad nemažai vairuotojų vis dar sėda prie vairo po „vieno alaus“.

Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Žydrūnas Adomaitis skaičiuoja, kad rugsėjį buvo surengta 12 akcijų, kurių metu tikrintas vairuotojų blaivumas, spalį – 18, lapkritį – 11, gruodį – 16, o sausį jau surengtos 8 tokios akcijos. Šie reidai buvo daromi ne tik savaitgaliais, bet ir darbo dienomis.

„Viskas priklauso nuo žmogiškųjų išteklių. Jei tik turėtume galimybę, reidus rengtume kasdien. Įtaką daro ir įvairios aplinkybės, pavyzdžiui, jei yra nemažai iškvietimų ar eismo įvykių, resursų surengti reidus mažėja. Stengiamės surengti reidus pagal galimybes, aktyviau juos rengiame prieš ar per savaitgalį, kai besilinksminančių mieste yra daugiau“, – portalui LRT.lt kalbėjo Ž. Adomaitis.

Pareigūnas džiaugiasi, kad laimę neįkliūti girtam išmėgina vis mažiau vairuotojų. Rugsėjo ir spalio mėnesiais reidų metu sulaikyta po 59 neblaivius vairuotojus, lapkritį tokių vairuotojų sugauta 40, gruodį – 46, o sausį – 10. „Statistika rodo, kad neblaivių vairuotojų prie vairo mažėja. Tikimės, kad čia yra ir mūsų įdirbis, bet gal ir žmonės tapo sąmoningesni“, – svarstė Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis. Įtakos šiam mažėjimui, pasak pašnekovo, gali turėti ir žiniasklaidos dėmesys reidams. „Mažai kas iš neblaivių vairuotojų nori atsidurti naujienų portaluose ar būti parodyti per televiziją“, – juokavo pareigūnas.

Tokių reidų metu pareigūnai sučiumpa ir garsesnius asmenis. Vieno gruodžio savaitgalio metu pareigūnams įkliuvo neblaivūs vairavę dainininkas Radžis ir karjerą baigęs irkluotojas Alvydas Duonėla. Radžis įpūtė 1,15 promilės, A. Duonėla – 1,14. Šioms įžymybėms teko atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimais vieneriems metams, jiems taip pat skirta po 289 eurų baudą.

Reidų metu užfiksuota statistika rodo, kad po truputį mažėja vairuotojų, kurie pripučia iki leistinos 0,4 promilių ribos. Rugsėjį tokių užfiksuota 54, spalį – 68, lapkritį – 69, gruodį – 57, o sausį – 15. „Tai reiškia, kad žmonės tampa sąmoningesni ir nesėda prie vairo išgėrę vieną bokalą alaus ar vieną taurę vyno“, – svarstė Ž. Adomaitis.

Automobilių žinovas ir eismo specialistas, žurnalistas Vytenis Kudarauskas teigia palaikantis reidų idėją.

„Tai, kad jie plačiai nušviečiami žiniasklaidoje, yra labai pozityvu. Kuo daugiau vairuotojų žinos apie šias priemones, tuo mažiau norės sėsti už vairo neblaivūs. Žinoma, vis dar išlieka faktorius, kad „gal nepakliūsiu“. Kad vairuotojai vis dar rizikuoja „po vieno alaus“, puikiai iliustruoja skaičius tų, kurie sustabdyti neperžengė 0,4 promilės ribos. Viskas gerai, kas gerai baigiasi, o galbūt šie vairuotojai žino savo ribas? Atsakyti sunku, nes kiekvienas atvejis yra individualus“, – LRT.lt komentavo V. Kudarauskas.

Pareigūnams: jūsų čia neturėjo būti

Pasirodo, kai kurie vairuotojai jau ėmė „studijuoti“ vietas, kur Vilniuje gali įkliūti kelių policijos pareigūnams. Per vieną iš reidų aštuntą kartą pričiuptas vairuotojas pareigūnams aiškino, kad jis esą puikiai žinojo vietas, kur pareigūnai paprastai tikrina vairuotojus, o J. Jasinskio gatvėje jų esą neturėję būti – juk čia niekuomet netikrino.

„Kaip aiškino vienas pilietis, mes neva ėmėme ir sugavome ne ten, kur mums reikia stovėti. Iš tiesų vietos nuolat keičiasi, nors žmonės, kurie skaito spaudą, naujienų portalus ar žiūri televiziją, pastebi, kuriose vietose reidai yra atliekami“, – LRT.lt pasakojo Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis.

Žurnalistas V. Kudarauskas giria policijos pareigūnus dėl jų pasirenkamų vietų ir laiko. Daugeliu atvejų esą pataikoma tiesiai į dešimtuką.

„Policininkų įdirbis juntamas ir esant situacijoms, kai vairuotojai mėgina išvengti patikrinimo. Tarkime, pamatę kontrolės punktą apsisuka arba mėgina važiuoti nuošalesniais keliukais ir gatvėmis. Keli paskutinių reidų pavyzdžiai atskleidė, kad išsisukti tampa vis sunkiau, nes pareigūnai turi gerą uoslę. Puikiausias to įrodymas – kai pranešama, jog neblaivų vairuotoją policininkai sustabdė ne reido, bet patruliavimo metu. Sistema juda teisinga linkme“, – įsitikinęs V. Kudarauskas.

„Kvepiate blogiau, negu atrodote“

Automobilių žinovas ir eismo specialistas, žurnalistas V. Kudarauskas pasakoja ir savo atvejį, kai teko sustoti reidų metu.

„Reidų metu policija mane yra stabdžiusi du kartus. Palyginti su tuo, kiek važinėju ir vykdoma reidų, tai nėra daug. Vienas atvejis įsiminė tuo, kad prieš pat sustojant prie pareigūno nusprendžiau nusivalyti langus, o langų ploviklis skleidė neįtikėtinai stiprų brendžio kvapą. Pareigūnui prisistačius jis pasakė, kad kvepiu blogiau, negu atrodau.

Patikrinus blaivumą, alkotesteryje, žinoma, pasirodė nuliai. Tuomet pareigūnas priėjo prie automobilio, porą kartų giliai įkvėpė. Kvapas jau buvo išgaravęs, todėl paprašė dar kartą papurkšti langų plovimo skysčio. Nuo įkaitusio stiklo pradėjo kilti garai, kvepiantys brendžiu. Iškart po to pareigūnas pasiūlė naudoti kitokio kvapo ploviklį“, – linksmą nutikimą prisiminė V. Kudarauskas.

Nors išgėrusių vairuotojų reidų metu sulaikoma vis mažiau, kelių policijos pareigūnai neketina nutraukti tokių patikrinimų.

„Akcijos tikrai bus vykdomos ir toliau, todėl vairuotojams nevertėtų atsipalaiduoti. Pirmiausiai galvokite apie save, šeimą, žmones, kuriuos vežate, ir kitus eismo dalyvius, kurie nukenčia nekaltai. Nereikia sėsti girtiems už vairo ir važiuoti, „taupyti“ pinigus taksi ir rizikuoti“, – pataria Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis.

www.lrt.lt
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus
 

Eismo kultūra ir patarimai

Dviratis prieš automobilį: 5 pavojingiausios situacijos (1)

Nors ant dviračių sėdantys gyventojai dažniausiai yra įsitikinę, kad keliauti šia transporto priemone yra visai nepavojinga, tačiau dviratininkų sužalojimų statistika rodo ką kita. Į nelaimingus atsitikimus dviratininkai Lietuvoje patenka dar dažnai, o labiausiai minantys pedalus nukenčia po susidūrimų su automobiliais, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po galingos liūties – kauniečių radybos ir dalybos feisbuke (18)

Ketvirtadienio popietę smarkiai liūčiai nuplovus Kauną vakare socialiniuose tinkluose pasipylė skelbimai apie pamestus arba atrastus automobilių registracijos numerių ženklus. Vienoje populiarioje tarp kauniečių feisbuko grupėje galima aptikti bent septynias skirtingas numerių lenteles, rastas gatvėse ar šalia jų. Panašu, kad ne vienas automobilis buvo apsemtas „iki ausų“, o numerių ženklai pritvirtinti silpnokai.

Specialistų pasiūlymai dalį vairuotojų nemaloniai nustebins (13)

Ant plauko kabėjęs daugelio Klaipėdos pėsčiųjų perėjų likimas pagaliau aiškus. Antradienį galutinai nuspręsta, kurias jų naikinti, kurias - apšviesti. Numatyti ir šių darbų terminai - vieni bus atliekami dar šiemet, kiti - 2017 ar 2018 metais. Klaipėdiečiai gali būti nustebinti (kai kurie - galbūt nemaloniai) ir pokyčiais kai kuriose miesto gatvėse, pavyzdžiui, naujais šviesoforais iki šiol jų neregėjusiose vietose.

Suskaičiavo, kiek lietuviai išleidžia automobilio remontui ir priežiūrai (42)

Didžioji dalis – 74 proc. – Lietuvos vairuotojų automobilio techninei priežiūrai ir remontui kasmet išleidžia iki 500 eurų. Šalies vairuotojų nuomonės tyrimo rezultatai rodo, kad daugiau nei 40 proc. vairuotojų rūpinasi savo automobiliu iškart šalindami net smulkius jo gedimus, o beveik pusė apklaustųjų automobilį prižiūri į jo baką pildami tik kokybiškus degalus.

Karas Lietuvos keliuose tęsiasi (8)

Lietuvoje per metus žūsta daugiausiai eismo dalyvių, palyginti su kitomis Baltijos šalimis. Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis, didžiausias mirtingumo rodiklis – tarp Lietuvos šalies automobilių vairuotojų, o dviratis šalyje yra tokia pati rizikinga transporto priemonė kaip ir motociklas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Facebook draugai