Pareigūnai ryžtingi – neįkliūti neblaiviam bus tik sunkiau

 (68)
Kas mėnesį po keliolika kartų tiek darbo dienomis, tiek savaitgaliais kelių policijos pareigūnų rengiami reidai visoje Lietuvoje pasiteisino – mažėja girtuoklių kelyje.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Pareigūnai ryžtingi – girtuokliai bus gaudomi ir toliau, kad nekiltų noras važiuoti apsvaigus. Vis dėlto LRT.lt pašnekovai apgailestauja, kad nemažai vairuotojų vis dar sėda prie vairo po „vieno alaus“.

Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Žydrūnas Adomaitis skaičiuoja, kad rugsėjį buvo surengta 12 akcijų, kurių metu tikrintas vairuotojų blaivumas, spalį – 18, lapkritį – 11, gruodį – 16, o sausį jau surengtos 8 tokios akcijos. Šie reidai buvo daromi ne tik savaitgaliais, bet ir darbo dienomis.

„Viskas priklauso nuo žmogiškųjų išteklių. Jei tik turėtume galimybę, reidus rengtume kasdien. Įtaką daro ir įvairios aplinkybės, pavyzdžiui, jei yra nemažai iškvietimų ar eismo įvykių, resursų surengti reidus mažėja. Stengiamės surengti reidus pagal galimybes, aktyviau juos rengiame prieš ar per savaitgalį, kai besilinksminančių mieste yra daugiau“, – portalui LRT.lt kalbėjo Ž. Adomaitis.

Pareigūnas džiaugiasi, kad laimę neįkliūti girtam išmėgina vis mažiau vairuotojų. Rugsėjo ir spalio mėnesiais reidų metu sulaikyta po 59 neblaivius vairuotojus, lapkritį tokių vairuotojų sugauta 40, gruodį – 46, o sausį – 10. „Statistika rodo, kad neblaivių vairuotojų prie vairo mažėja. Tikimės, kad čia yra ir mūsų įdirbis, bet gal ir žmonės tapo sąmoningesni“, – svarstė Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis. Įtakos šiam mažėjimui, pasak pašnekovo, gali turėti ir žiniasklaidos dėmesys reidams. „Mažai kas iš neblaivių vairuotojų nori atsidurti naujienų portaluose ar būti parodyti per televiziją“, – juokavo pareigūnas.

Tokių reidų metu pareigūnai sučiumpa ir garsesnius asmenis. Vieno gruodžio savaitgalio metu pareigūnams įkliuvo neblaivūs vairavę dainininkas Radžis ir karjerą baigęs irkluotojas Alvydas Duonėla. Radžis įpūtė 1,15 promilės, A. Duonėla – 1,14. Šioms įžymybėms teko atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimais vieneriems metams, jiems taip pat skirta po 289 eurų baudą.

Reidų metu užfiksuota statistika rodo, kad po truputį mažėja vairuotojų, kurie pripučia iki leistinos 0,4 promilių ribos. Rugsėjį tokių užfiksuota 54, spalį – 68, lapkritį – 69, gruodį – 57, o sausį – 15. „Tai reiškia, kad žmonės tampa sąmoningesni ir nesėda prie vairo išgėrę vieną bokalą alaus ar vieną taurę vyno“, – svarstė Ž. Adomaitis.

Automobilių žinovas ir eismo specialistas, žurnalistas Vytenis Kudarauskas teigia palaikantis reidų idėją.

„Tai, kad jie plačiai nušviečiami žiniasklaidoje, yra labai pozityvu. Kuo daugiau vairuotojų žinos apie šias priemones, tuo mažiau norės sėsti už vairo neblaivūs. Žinoma, vis dar išlieka faktorius, kad „gal nepakliūsiu“. Kad vairuotojai vis dar rizikuoja „po vieno alaus“, puikiai iliustruoja skaičius tų, kurie sustabdyti neperžengė 0,4 promilės ribos. Viskas gerai, kas gerai baigiasi, o galbūt šie vairuotojai žino savo ribas? Atsakyti sunku, nes kiekvienas atvejis yra individualus“, – LRT.lt komentavo V. Kudarauskas.

Pareigūnams: jūsų čia neturėjo būti

Pasirodo, kai kurie vairuotojai jau ėmė „studijuoti“ vietas, kur Vilniuje gali įkliūti kelių policijos pareigūnams. Per vieną iš reidų aštuntą kartą pričiuptas vairuotojas pareigūnams aiškino, kad jis esą puikiai žinojo vietas, kur pareigūnai paprastai tikrina vairuotojus, o J. Jasinskio gatvėje jų esą neturėję būti – juk čia niekuomet netikrino.

„Kaip aiškino vienas pilietis, mes neva ėmėme ir sugavome ne ten, kur mums reikia stovėti. Iš tiesų vietos nuolat keičiasi, nors žmonės, kurie skaito spaudą, naujienų portalus ar žiūri televiziją, pastebi, kuriose vietose reidai yra atliekami“, – LRT.lt pasakojo Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis.

Žurnalistas V. Kudarauskas giria policijos pareigūnus dėl jų pasirenkamų vietų ir laiko. Daugeliu atvejų esą pataikoma tiesiai į dešimtuką.

„Policininkų įdirbis juntamas ir esant situacijoms, kai vairuotojai mėgina išvengti patikrinimo. Tarkime, pamatę kontrolės punktą apsisuka arba mėgina važiuoti nuošalesniais keliukais ir gatvėmis. Keli paskutinių reidų pavyzdžiai atskleidė, kad išsisukti tampa vis sunkiau, nes pareigūnai turi gerą uoslę. Puikiausias to įrodymas – kai pranešama, jog neblaivų vairuotoją policininkai sustabdė ne reido, bet patruliavimo metu. Sistema juda teisinga linkme“, – įsitikinęs V. Kudarauskas.

„Kvepiate blogiau, negu atrodote“

Automobilių žinovas ir eismo specialistas, žurnalistas V. Kudarauskas pasakoja ir savo atvejį, kai teko sustoti reidų metu.

„Reidų metu policija mane yra stabdžiusi du kartus. Palyginti su tuo, kiek važinėju ir vykdoma reidų, tai nėra daug. Vienas atvejis įsiminė tuo, kad prieš pat sustojant prie pareigūno nusprendžiau nusivalyti langus, o langų ploviklis skleidė neįtikėtinai stiprų brendžio kvapą. Pareigūnui prisistačius jis pasakė, kad kvepiu blogiau, negu atrodau.

Patikrinus blaivumą, alkotesteryje, žinoma, pasirodė nuliai. Tuomet pareigūnas priėjo prie automobilio, porą kartų giliai įkvėpė. Kvapas jau buvo išgaravęs, todėl paprašė dar kartą papurkšti langų plovimo skysčio. Nuo įkaitusio stiklo pradėjo kilti garai, kvepiantys brendžiu. Iškart po to pareigūnas pasiūlė naudoti kitokio kvapo ploviklį“, – linksmą nutikimą prisiminė V. Kudarauskas.

Nors išgėrusių vairuotojų reidų metu sulaikoma vis mažiau, kelių policijos pareigūnai neketina nutraukti tokių patikrinimų.

„Akcijos tikrai bus vykdomos ir toliau, todėl vairuotojams nevertėtų atsipalaiduoti. Pirmiausiai galvokite apie save, šeimą, žmones, kuriuos vežate, ir kitus eismo dalyvius, kurie nukenčia nekaltai. Nereikia sėsti girtiems už vairo ir važiuoti, „taupyti“ pinigus taksi ir rizikuoti“, – pataria Vilniaus kelių patrulių rinktinės vadas Ž. Adomaitis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Vasaros atostogų patarimas: prieš kelionę patikrinkite padangas

Įpusėjus vasarai vis dažniau leidžiamės į keliones automobiliu. Bet kad sklandžiai pasiektume atostogų vietą, pirmiausiai reikia pasirūpinti tinkamomis automobilio padangomis. Pasak padangų gamintojo „Continental“ specialistų, pagrindinis ir pats svarbiausias dalykas, kuriuo turi pasirūpinti vairuotojas, yra tinkamas padangų slėgis, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Apskaičiavo, kokie automobiliai Lietuvoje dažniausiai patenka į avarijas (154)

Normalu, kad į avarijas dažniausiai patenka tie automobiliai, kurių yra daugiausiai. Tačiau skaičiuojant procentaliai nuo automobilių skaičiaus, rezultatai – jau kiti. Tiesa, rezultatai nesiskiria nuo žiniasklaidos skambių antraščių – draudikai sutartinai tikina, kad į avarijas procentaliai dažniausiai patenka BMW markės automobiliai.

Nubausta vairuotoja stojo į kovą su policija: siekia įrodyti, kad kelio ženklai buvo perstatyti (97)

Tvarkinga ir nė karto nebausta vairuotoja liko apstulbusi gavusi pranešimą, kad greitį kelyje viršijo kone pusšimčiu km/val. Situacija dviprasmiška – neaiškiu būdu buvo stumdomi kelio ženklai, kurie įnešė dar daugiau painiavos. Tačiau abi pusės laikosi savo pozicijos – policija tikina, kad vairuotoja nubausta teisėtai, moteris įsitikinusi, kad laikėsi kelio ženklų norodymų.

Neblaivūs prie vairo: esame per daug atlaidūs kelių nusikaltėliams (53)

Neblaivių vairuotojų sukelti eismo įvykiai, kurie baigiasi skaudžiomis nelaimėmis, iškart sulaukia visuomenės pasipiktinimo – kaltininką raginama siųsti už grotų, neleisti sėsti prie vairo iki gyvos galvos. Tačiau nurimus pasipiktinimo bangai vėl kalbame apie vairuotojus, kurie drįsta sėsti prie vairo, kai alkoholio matuokliai rodo kelis kartus didesnį girtumą, nei leistinas.

Revoliuciniai greičio matuokliai Lietuvoje: paaiškėjo pirmieji bandymų rezultatai (202)

Vieša paslaptis, kad motociklininkai iki šiol pro greičio matuoklius galėjo lėkti nesukdami galvos – ant priekinės motociklų dalies nėra valstybinių registracijos numerių, tad ir nustatyti pažeidėjų buvo neįmanoma. Tačiau šią vasarą Lietuvos keliuose buvo pradėtas eksperimentas, kurio metu greičio matuokliai matavo ne tik atvažiuojančių, bet ir nuvažiuojančių transporto priemonių greitį.
Facebook draugai