Pardavėjas apie naudotų automobilių kainas: viskas ne taip, kaip sakoma

 (130)
Automobilių pardavimų portalai apskaičiavo, kad per praėjusius metus naudotos mašinos pabrango apie pusę tūkstančio eurų. Automobilių pardavėjai ginčijasi ir svarsto, kad šie duomenys nėra tikslūs. Pardavėjai teigia, kad apskaičiuoti šį rodiklį be galo sudėtinga ir apskritai vargu ar įmanoma.
Automobilių turgus
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Transporto skelbimų portalo autoplius.lt duomenimis, šių metų pradžioje už naudotą automobilį lietuviai vidutiniškai mokėjo 3,8 tūkst. eurų arba 14,7 proc. daugiau nei prieš metus, o per 2015 metus vidutinė naudotų automobilių vertė pakilo 483 eurais. Tokie paskaičiavimai buvo pasiekti remiantis portalo duomenimis ir lyginant juos su „Auto Tyrimų“ pateikiama statistika.

„Labai sunku pasakyti, ar mašinos pabrango. Gal reikėtų sakyti, kad jos buvo brangesnės ir tik dabar jas atvežė į Lietuvą, jeigu kalbame apie įvežtas mašinas. Žinote, senas automobilis ir jo kaina priklauso nuo labai daug veiksnių: ridos, komplektacijos ir t.t. Tai yra laviravimas.

Paprasčiausiai, tarkime 2005 m. mašina kaip ir pabrango, bet už tuos pačius pinigus jos stovis gali būti daug geresnis. Tai toks sąlyginis dalykas.

Kiekviena markė turi savo niuansus. Jei kokios nors markės automobilių trūksta, jie populiarūs, tai jų kaina kyla. Bet jei jis ilgai stovi, tai žmogus meta kainą ir tada jokio pagrindo pabrangimui nėra“, - DELFI teigė Kauno automobilių turgų valdančios bendrovės „Varanas“ vadovas Valentinas Naujanis.

Turgaus ir portalų realybė skiriasi

Manoma, kad kainų didėjimas nustatytas remiantis skelbimuose nurodomomis kainomis, Tačiau V. Naujanis sako, kad skelbimuose kainos beveik visada būna didesnės už realią kainą. Tai yra už tą, kokia parduodamas automobilis.

„Kritiškai vertinant, tai jie nežino, kiek tas automobilis kainuoja. Jeigu pagal tinklalapio duomenis išveda vidurkį, tai jie nežino, už kiek automobilis parduodamas.

Kaip pavyzdys, mes į portalą įdėjome skelbimą, dėl parduodamo „Mercedes-Benz Vito“ autobusiuko. Jis stovėjo ir buvo viena kaina – 1500. Man paskambino kirgizas ir pasiūlė 1100. Ir aš už tiek pardaviau, o skelbime liko sena kaina. Tokie faktai statistiką iškreipia. Tačiau, jei skaičiuojant bendrą masę galime sakyti, kad tai geresni automobiliai.

Ką reiškia brangsta? Tarkime, mano pažįstamas atvežė 6 automobilius ir visus juos pardavė perpardavėjams. Tai buvo viena kaina, o dabar jie atsidūrė turguje išvalyti, iššveisti ir bus kita kaina – brangesni keliais šimtais eurų. Matote, labai sunku žvelgiant į turgaus kasdienybę vertinti“, - sako V. Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas taip pat neabejoja, kad nuspirkus naudotą mašiną atgauti sumokėtus pinigus bus sudėtinga.

„Jei žmogus pernai nusipirko automobilį už 3000 eurų, metus atvažinėjo, tai už tą automobilį dabar jis tos sumos nebegaus (…). Tai žaidimas, reklaminis žaidimas“, - sako V. Naujanis.

Metams prasidėjus – sąstingis

Kaip ir kiekvienas metais, pirmaisiais metų mėnesiais naudotų automobilių rinką sukausto sąstingis. Todėl Kauno automobilių turgaus vadovas nesiryžo kalbėti apie naujas tendencijas.

„Kai didelio pirkimo nėra, tai nepasakyčiau, kad automobiliai brangsta. Kita vertus, gal mūsų pirkėjai užsienyje nelabai randa pigių ir dar nenuvažinėtų automobilių. Atveža geresnio stovio. Dabar pirkimo nėra - štilis. Po Naujų metų porą mėnesių visada būna štilis“, - teigia V. Naujanis.

Jis taip pat pateikia pavyzdį - Vokietijos skelbimų portaluose tokio pat modelio kaina, priklausomai nuo jo būklės, svyruoja dukart – tarkime nuo 3 tūkst. iki 6 tūkst. eurų. Todėl vertinti naudotų automobilių rinką labai sudėtinga. Be to, kaina tiesiogiai priklauso nuo paklausos.

„Jei kalbant apie pabrangimą per turgaus prizmę, tai buvo pavyzdys. Anksčiau kazachai labai mėgo seną „Mercedes-Benz 124“. Tai jo kaina nuo 1,5 tūkst. pakilo iki 3 tūkst., nes buvo labai didelis poreikis ir jį labai žiauriai pirko. Dingo kazachai ir kaina vėl nusirito iki 1,5 tūkst.

Tai tokie faktai tam tikrais atvejais pakelia kainą. Tada jau ir stovis nelabai svarbus, nes yra visuotinis poreikis, bet tam turi būti didelė rinka, didelis poreikis ir tada kaina kyla. O mes dabar galime pirkti brangesnį, bet geresnį automobilį, nes jis ir Vakaruose brangesnis. Jis ir pernai ten buvo brangesnis“, - sako V. Naujanis.

Kauno automobilių turgaus vadovas nemano, kad mašinos gali brangti dėl euro įvedimo, nes „visada automobiliai buvo perkami už eurus, už eurus jie ir būdavo parduodami Lietuvoje“.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 

Eismo kultūra ir patarimai

Nufilmavo greitkelyje siautėjusį visureigį (16)

Net neabejojame, kad, pasižiūrėję šį vaizdo įrašą, neabejotinai imsite svarstyti, kokios antgamtinės jėgos iš šio „Ford Explorer“ atėmė gebėjimą važiuoti tiesiai ir jis ėmė greitkelyje išdarinėti tikras nesąmones, skelbia carscoops.com.

Spūsčių reitingas: paskelbtas nelaimingiausių miestų dešimtukas (16)

Transporto analitinė įmonė INRIX paskelbė miestų, kuriuose – didžiausios automobilių spūstys, reitingą. Kaip informuoja motor.ru, pirmą vietą reitinge užėmė Los Andželas, o antroje miestų su ilgiausiomis automobilių spūstimis sąrašo vietoje atsidūrė Maskva.

Panaudota alyva lietuviams ne pavojingų medžiagų kokteilis (2)

Panaudota automobilių alyva pagal Europos Sąjungos (ES) reglamentus ir Lietuvos įstatymus yra priskiriama pavojingosioms atliekoms, su kuriomis turi būti atitinkamai tvarkomasi, rašoma pranešime žiniasklaidai. Nepaisant to, Lietuvoje dar įprasta į tokį alyvos atliekų statusą numoti ranka, o pažeidimų laikydami ir atsikratydami panaudota alyva daro tiek automobilių vairuotojai, tiek transporto priemonių remontu ir technine priežiūra užsiimančios įmonės.

Dalis vairuotojų apie nebegaliojančius pažymėjimus gali nežinoti (57)

Senųjų vairuotojų pažymėjimų, kurie baigė galioti vasario 3 dieną, kol kas vis dar nepasikeitė beveik 90 tūkst. žmonių. Tikėtina, kad nemaža jų dalis gyvena užsienyje ir galbūt net nežino, jog vairuoja turėdami pažymėjimą, kuris nebegalioja. Vairuoti Lietuvoje su tokiu senu laminuotu pažymėjimu galima, bet gresia bauda už dokumento neturėjimą.

Apskaičiavo druskos žalą automobiliams: sumos – milijardinės (76)

Kaip teigiama naujausio Amerikos automobilių klubų asociacijos (AAA) tyrimo išvadose, Jungtinių Valstijų vairuotojai per pastaruosius penkerius metus kelių barstymui naudojamos druskos ir cheminių medžiagų padarytos žalos neutralizavimui išleido 15,4 mlrd. dolerių (apie 14,65 mlrd. eurų), skelbia autoblog.com.
Facebook draugai